Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
73 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Nedir Bu Dualogic'ten Çektiğim

  1. #41
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    son zamanlarda otomatik toyotolarda inanılmaz sorun var diyorlar hocam araştırmanızı tavsiye ederim..

  2. #42
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Toyota MMT (yarı otomatikler) de sorun var! Hem de ciddi sorunlar var.

    **Ama "4ileri tam otomatikler" aynı Honda gibi sorunsuz... Sadece yağını değiştir devam et!

  3. #43
    Cenk Doğu
    Müzisyen cdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2013
    Mesajlar
    2.890
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 977

    Standart

    Ama 4 ileri olmasının dezavantajı çok. Yakıt,yüksek devirde kullanma mecburiyeti gibi..
    2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
    2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
    2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz

    Punto Forum - www.grandepuntotr.com

  4. #44
    erdem kaplan
    FANATİK ERDEM1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    866
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 255

    Standart

    Sen burda yazilanlara pek bakma fiatta bu sorun yuzde 1/100 ise toyata da 1/10.000 dir. Ben yari otomatik icin demedim zaten full otomatik modelleri icin demistim 1-2 kasa oncesi. Toyota ile fiati karsilastirmak bile buyuk hata bence.

  5. #45
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama 4 ileri olmasının dezavantajı çok. Yakıt,yüksek devirde kullanma mecburiyeti gibi..
    4 ileri birçok aracın 4. vitesi çok uzundur

    Biz 5. viteste 3000rpm 95 giderken
    Tam otomatik bir çok araç 4.viteste 3000 devirde 120 civarı hızlarda gider.

    Muhtemel 3ten 4 e hemen geçmiyordur, bu belki ş.içinde dezavantaj olabilir.

  6. #46
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Benim de tavsiyem ya tam otomatik ya da CVT şanzımanlı bir araç almanız. Toyota'lar daha sorunsuz olsa da, almışken otomatikleştirilmiş manuel almayın derim.

    Eski nesil 4 vitesli tam otomatiklerde arkadaşların da belirttiği gibi vites oranlarının farklı olmasından ve şanzımanın mekanik yapısından kaynaklı güç kayıpları olur, ayrıca bu güç kayıplarından dolayı tüketim görece fazladır. Bunun yanında konfor yüksek, arıza yapma olasılığı düşüktür.

    Ben olsam CVT tercih ederdim. Hem konforu yüksek, hem performanslı, hem az tüketiyor. CVT'yi çok basite indirgersek, otomatik vitesli (varyatörlü) scooter gibi düşünebilirsiniz. Özünde bu da CVT oluyor.

  7. #47
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Alıntı yavuzselim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Punto fiyatlarıyla karsılastırınca cvt yada dsg sanzımandan daha iyisi varsa sole onu alalım.kusursuz yoktur Hepsi arza yapar. Önemli olan en az sorun çıkartanı bulmaktır. Ailem otomatik jazz kullanıyor 170binde araç. daha vitesle ilgili bir kusur hiç olmadı.
    bende 52k dır dualogic kullanıyorum sıkıntı yok. fakat birisi gelip burada sadece sallayarak honda ve volkswagen için ow yeea bunların otomatikleri çok iyi derse sinirleniyorum.ortada vw tarafından bile kabul edilmiş 7 ileri dsg problemi varken,hondanın bir i-shift macerası varken sallama yorumlar beni sadece hasta ediyor itirazım buna.dualogic parasına göre muadillerinden başarlı bulduğum bir şanzuman bence.Fakat servislerde bu şanzımanı hakkıyla bilen eleman azlığı maalesef sorunları büyütüyor.
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  8. #48
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı ERDEM1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen burda yazilanlara pek bakma fiatta bu sorun yuzde 1/100 ise toyata da 1/10.000 dir. Ben yari otomatik icin demedim zaten full otomatik modelleri icin demistim 1-2 kasa oncesi. Toyota ile fiati karsilastirmak bile buyuk hata bence.
    toyota motor konusunda çok başarısız firma fiat ile toyota araç kalitesi olarak belki karşılaştırılamaz ama konu motora gelincede toyota fiat ın yanına dahi gelemez toyota nın dizellerinin sorunlu olduğunu herkes biliyor yağ yakan ve en çabuk turbo bozan 4d4 motorlar bunu hangi iyi motor ustasına sorsan bilir multijet le ilgili yoruma bile gerek yok.Toyota tasarım olarakta bence çok geride bunu yeni corolla ve auris in düşük satış rakamlarındanda anlayabiliyoruz

  9. #49
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı comanchee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakat servislerde bu şanzımanı hakkıyla bilen eleman azlığı maalesef sorunları büyütüyor.
    En büyük problem bu ve elektirk tesisatının izolasyon sorunu!!!
    Hep soketler, bağlantılar yüzünden problem yaşıyoruz.

    Bir de arada bir sensör kalibrasyonu yapmak gerekiyormuş ama servis yapıyor mu?
    (((( Toyota servisleri yapıyor, çünkü yapmak zorunda kalıyor Çok çabuk debriyaj yediği için vite geçişleri problemli hale geliyor, servise şikayete gelene de kalibrasyon yapıyorlar. ))))))

    Ben geçen kendim yaptım, vites geçişleri iyileşti, artık daha kısa sürede geçiş yapıyor (ya da psikolojik bana öyle geliyor :p )

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #50
    Yusuf BÜYÜK
    ysfbyk87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/02/2014
    Yaş
    38
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06ACY87
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Nasil yapiliyor bu sensör kalibrasyonu? Ayrıca ne tür bakımlara nerelere yaptırılabilir.

  12. #51
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Alıntı ysfbyk87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nasil yapiliyor bu sensör kalibrasyonu? Ayrıca ne tür bakımlara nerelere yaptırılabilir.

    hakikatten bende merak ettim
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  13. #52
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Düz ELM cihazı ile Şanzıman/Selespeed bölümüne giriş yapıyoruz.

    Orda Adjustments bölümünde (En sok sekmede)
    Service Final Calibration var. Bu sensörler takılıp çıkartıldığında ya da robot sökülüp takıldığında yapılması gereken birşey. Yani Pozisyon sensörleri yerlerini kalibre ediyor.

    Ama belirli bir km'den sonra yeniden kalibre etmekte faydası olduğunu düşünüyorum.

  14. #53
    fatih tazlı
    fatihz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/02/2014
    Mesajlar
    25
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    baskı balatayı 2 hafta önce değiştirdim, araç arada bir 1den 2 ye ve 2 den 3 e ototmatik olarak vites atmıyor, devir 4000 e çıksa bile vites atmıyor, balata değişmeden önce böyle birşey hiç yapmamıştı, bu olay günde 1-2 defa oluyor ama harbiden çok can sıkıcı, kalibrasyonla düzelirmi?

  15. #54
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı fatihz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baskı balatayı 2 hafta önce değiştirdim, araç arada bir 1den 2 ye ve 2 den 3 e ototmatik olarak vites atmıyor, devir 4000 e çıksa bile vites atmıyor, balata değişmeden önce böyle birşey hiç yapmamıştı, bu olay günde 1-2 defa oluyor ama harbiden çok can sıkıcı, kalibrasyonla düzelirmi?
    Balatayı takan yer kalibrasyon yapmadı ise,daha ince ayar için bir yer var o yapılabilri. Ama sorunu çözer mi bilmem.
    Açıklamasında da (İnce ayar için bu kullanılır deniyor)
    YENİ BALATA TAKILDIKTAN SONRA:
    Araç, yani: motor, şanzıman, balata sıcak iken PC ile giriş yapılıyor
    -hata kodu olmamalı
    -start-stop kapalı olmalı.

    1-Motor Çalışmaz iken,kontak MAR konumunda iken ilgili yere gidip EXECUTE yapılıyor.
    2-Motoru çalıştır.
    3-1. viteste ike DİP GAZ kalkış yapılıyor
    4- Dip gaz bu şekilde ~300 metre gidilip aracı durduyoruz.
    5- Kontağı tam kapatıp ~10 saniye bekliyoruz
    6- Yeniden kontağıMAR

    Alet bu kalkıştaki ölçümlere göre pozisyon sensörlerini kalibre ediyor.
    Konu celenlee tarafından (11/04/2014 Saat 13:17 ) değiştirilmiştir.

  16. #55
    b. e.
    outlife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/04/2013
    Mesajlar
    1.301
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 527

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balatayı takan yer kalibrasyon yapmadı ise,daha ince ayar için bir yer var o yapılabilri. Ama sorunu çözer mi bilmem.
    Açıklamasında da (İnce ayar için bu kullanılır deniyor)
    YENİ BALATA TAKILDIKTAN SONRA:
    Araç, yani: motor, şanzıman, balata sıcak iken PC ile giriş yapılıyor
    -hata kodu olmamalı
    -start-stop kapalı olmalı.

    1-Motor Çalışmaz iken,kontak MAR konumunda iken ilgili yere gidip EXECUTE yapılıyor.
    2-Motoru çalıştır.
    3-1. viteste ike DİP GAZ kalkış yapılıyor
    4- Dip gaz bu şekilde ~300 metre gidilip aracı durduyoruz.
    5- Kontağı tam kapatıp ~10 saniye bekliyoruz
    6- Yeniden kontağıMAR

    Alet bu kalkıştaki ölçümlere göre pozisyon sensörlerini kalibre ediyor.


    Abi yeminle keşke esenlere ustaya değilde sana getirseydim aracımı. İnan sen ondan daha ustasın... Gerçi bu dualogic beni de usta yapmak üzere

    şarj dinamosunu değiştirmiştim geçen ay. dinamo çin malı. ustanın dediğine göre içindeki konnektör mü konvertör mü ne arızalanmış. araç verimli elektirk üretemiyormuş. Şimdi böyle bir sorun olabilir mi? dinamonun yetersiz yahut verimsiz elektirk üretmesi, oldu varsayıyorum bu şanzımanın beynini robotunu sensörlerini vs etkiler mi?

    tahminim usta motorun altına yatınca baktı dinamo yeni ben buna burdan çakarım bahaneyi diye düşündü. en azından ustalığına bahane bulamayalım diye bilmiyorum. paranoyak oldum anasını satiim yaa... şanzımanı yapıp aracı teslim etsin artık. satayım kurtulayım.

    bu arada abi sen ne önerirsin yarı otomatik yahut tam otomatik bir araç b-c sınıfı farketmez. 1.3,1.4,1.5 farketmez. yakıtta önemli değil.
    Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...

  17. #56
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı outlife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi yeminle keşke esenlere ustaya değilde sana getirseydim aracımı. İnan sen ondan daha ustasın... Gerçi bu dualogic beni de usta yapmak üzere

    şarj dinamosunu değiştirmiştim geçen ay. dinamo çin malı. ustanın dediğine göre içindeki konnektör mü konvertör mü ne arızalanmış. araç verimli elektirk üretemiyormuş. Şimdi böyle bir sorun olabilir mi? dinamonun yetersiz yahut verimsiz elektirk üretmesi, oldu varsayıyorum bu şanzımanın beynini robotunu sensörlerini vs etkiler mi?

    tahminim usta motorun altına yatınca baktı dinamo yeni ben buna burdan çakarım bahaneyi diye düşündü. en azından ustalığına bahane bulamayalım diye bilmiyorum. paranoyak oldum anasını satiim yaa... şanzımanı yapıp aracı teslim etsin artık. satayım kurtulayım.

    bu arada abi sen ne önerirsin yarı otomatik yahut tam otomatik bir araç b-c sınıfı farketmez. 1.3,1.4,1.5 farketmez. yakıtta önemli değil.
    Ben robotun komple sökülüp temizlenip geri takılınca iyileşeceği düşüncesindeyim.

    Eğer aracı ille değiştirecem diyosan da Ne kaa ekmek o kaa köfte diye birkaç seçenek sunabilirim

  18. #57
    b. e.
    outlife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/04/2013
    Mesajlar
    1.301
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 527

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben robotun komple sökülüp temizlenip geri takılınca iyileşeceği düşüncesindeyim.

    Eğer aracı ille değiştirecem diyosan da Ne kaa ekmek o kaa köfte diye birkaç seçenek sunabilirim
    valla limitim maks. 40 bin tl. köfte seçeneklerini alabilrim
    Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...

  19. #58
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı outlife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla limitim maks. 40 bin tl. köfte seçeneklerini alabilrim
    Bu iş çok keyfi ama

    Yakıt düşünmeyecek olsam, dualogic'ten daha iyi sadece EDC ve DSG var ancak DSG'var diye ben VW,Seat vs almam.

    Ama otomatik dersem:

    1-) Mazda 3 Impressive 5Kapı (Gerçek Japon, tam japon)
    2-)Toyota Auris (2011 makyajlı)1.6 4ileri Tam otomatik (2. Sınıf Japon )
    (MMT olan da var dikkat etmek lazım, MMT'den uzak durmalı)
    3-)Megane III EDC (Millet alınmaz vs dese de MeganeII kullanıcısı olarak megane'a binilir abi maşallah 120BIN'i devirdik, bir problemimiz yok çok şükür)
    4-)Kendim sevmediğim için en sona bıraktım Honda Civic

    --Bu arada Yakıtı sorun etmesem ve Otomatik ZARURİYETİM olmasa.
    **Turbosuz Benzinli araç almazdım
    Manuel olsun TSI, Tjet olsun..

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #59
    b. e.
    outlife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/04/2013
    Mesajlar
    1.301
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 527

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu iş çok keyfi ama

    Yakıt düşünmeyecek olsam, dualogic'ten daha iyi sadece EDC ve DSG var ancak DSG'var diye ben VW,Seat vs almam.

    Ama otomatik dersem:

    1-) Mazda 3 Impressive 5Kapı (Gerçek Japon, tam japon)
    2-)Toyota Auris (2011 makyajlı)1.6 4ileri Tam otomatik (2. Sınıf Japon )
    (MMT olan da var dikkat etmek lazım, MMT'den uzak durmalı)
    3-)Megane III EDC (Millet alınmaz vs dese de MeganeII kullanıcısı olarak megane'a binilir abi maşallah 120BIN'i devirdik, bir problemimiz yok çok şükür)
    4-)Kendim sevmediğim için en sona bıraktım Honda Civic

    --Bu arada Yakıtı sorun etmesem ve Otomatik ZARURİYETİM olmasa.
    **Turbosuz Benzinli araç almazdım
    Manuel olsun TSI, Tjet olsun..
    Dizel otomatik ne tavsiye edersin peki? Megane önde gibi sanki bu bütçeye zorlasam 2-3000 daha ilave edersem.
    Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...

  22. #60
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Dizel tam otomatikler biraz fazla yakiyo, hyundai dizellrinde var.
    Meganelar iyi ama, bi sorun duymadim.

    İlk ciktiginda dsg ve tdi skintilari vardi, duzelmis olabilir ama ben vw grubuna fazla para baglamayi mantikli gormuyorum.

    Toyota d4d+mmt'ye asla bakmam bile.
    Geriye dualogic+multijet ve dci+edc kaliyor.

    **Ford ve opelde dizel+otmtk son iki senedir yok sanirim bu paraya yonelik.
    Citroen mcp ler var ama ben cesaret edemedim ona

    En makulu dualogic+multijetti pna da paramiz yetmedi zamaninda

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Dün Keçiörende Çektiğim fotoğraf
    Arrest tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 07/12/2013, 17:07
  2. Nedir bu kamyonculardan çektiğim
    GünahsizSeytan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 03/09/2013, 22:23
  3. Nedir bu arka tampondan çektiğim :)
    Birkan61 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 05/02/2013, 01:17
  4. Hürriyet.com.tr çektiğim fotoğrafı yayınladı :)
    hakandurak tarafından Hobi forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 27/04/2012, 12:40
  5. Nedir bu milletten çektiğim..
    StrawBeeRy tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 42
    Son Mesaj: 20/10/2010, 14:55

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com