Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sıradışı bir soru

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    EMRE ALTINOK
    EMRE ALTINOK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/11/2013
    Mesajlar
    496
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 83

    Standart Sıradışı bir soru

    Selam abilerim kardeşlerim, bir dostumla klima üzerine tartışmaya girdik. Onun söylediği şu; "Araç kliması ISITMAZ. sadece soğutur. Sen sıcağa getirip klimayı açınca boşa çalışmış benzin harcanmış olur.O sıcaklık aslında kaloriferin yani MOTORUN KENDİ sıcaklığıdır. Öyle birşey yok.."

    Bende cevap olarak dedimkine; "evdeki klima çalışma prensibiyle aynı..Kalorifer sıcaklığı ile Klima sıcaklığı aynı şey DEĞİL. sen yanlış biliyorsun.Araç kliması hem soğuk hem SICAK üfürür.Ama klimayı açınca kışın soğuk havalarda araç daha hızlı ısınır.Ayrıca bunu yapmaz isen istersen fan ayarını 4 e getir. camlardaki buğu ÇÖZÜLMEZ."

    Tartışma uzayınca baktık ki birbirimize gireceğiz tamam dedik.. 2 AYRI YETKİLİ SERVİSİ (adana) arayıp dedikkine beyleyken beyle.. adamların ikiside dostuma hak verdi.! Aynı şeyi söylediler. Ben şaşırıp kaldım.Kafam karıştı. Ben mi yıllardır yannış biliyom? Yoksa gerçekten böyle mi??

    (facebook-sms-e.posta yoluyla çoğaltılıp dağıtılabilir. Her türlü yoruma paylaşıma açıktır.)

    emrealtinok@hotmail.com.tr

  2. #2
    Hakan T
    Solitude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    456
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    Evet klima yalnızca soğutur (araçlarda).

  3. #3
    Ümit TÜRKER
    fencolic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/11/2013
    Yaş
    42
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Düzce
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 93

    Standart

    Elbette araç klimalari sadece sogutur. Misal arabayi calistirip klimayi sogukta acarsaniz hemen sogutabilir ama sicagi acsaniz bile isitmaz. Once motorun isinmasi gerek sicak hava uflemesi icin. Soguk kis gunlerinde ne diye titriyoruz araba isinsin diye Hele ki dizel motorlar daha gec isiniyor.
    biR derdiM vaR biN dermanA değişmeM

  4. #4
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı fencolic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elbette araç klimalari sadece sogutur. Misal arabayi calistirip klimayi sogukta acarsaniz hemen sogutabilir ama sicagi acsaniz bile isitmaz. Once motorun isinmasi gerek sicak hava uflemesi icin. Soguk kis gunlerinde ne diye titriyoruz araba isinsin diye Hele ki dizel motorlar daha gec isiniyor.
    yahu herkes dizeller geç ısınıyor diye şikayet ediyor ama benim aracımda dizel ve 2-3 km gider gitmez sıcak hava üflemeye başlıyor yani hiç sıkıntı yaşamadım eskiden benzinli palio aracım vardı oda aynı sürede sıcak üflemeye başlıyordu yani bir fark yok bana göre millet neden dizellerin geç ısınmasına takmış anlamadım hele bazıları abartarak yarım saat sürüyor falan diyor bence sallıyorlar.

  5. #5
    Çağatay E.
    Eski Puntocu Yeni Golfcü byadrenalin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/11/2012
    Yaş
    36
    Mesajlar
    2.253
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 423

    Standart

    Alıntı erenemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu herkes dizeller geç ısınıyor diye şikayet ediyor ama benim aracımda dizel ve 2-3 km gider gitmez sıcak hava üflemeye başlıyor yani hiç sıkıntı yaşamadım eskiden benzinli palio aracım vardı oda aynı sürede sıcak üflemeye başlıyordu yani bir fark yok bana göre millet neden dizellerin geç ısınmasına takmış anlamadım hele bazıları abartarak yarım saat sürüyor falan diyor bence sallıyorlar.
    Abicim senin Punto da ne puntoymuş beaa Maşallah sanki senin Punto nu Mercedes fabrikası üretmiş Her konu da benim aracım da o yok bu yok her şey sağlam diyorsun Allah kazadan beladan saklasın Çok ilginç...
    Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.


  6. #6
    SALDIRAY A
    Trabzonspor SaLDo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2012
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.225
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 300

    Standart

    Araç kliması kışın sıcak üflediğinde yakıttan harcamaz. direk kotor sıcaklıgını verir. Normal klima prensibi ile aynı değildir. Öyle olsa, ben soğuğa gelemeyen biri olarak mazota deli para harcardım ama yok yani etkisini hisstemiyorum yakıtta. demekki harcamıyor

  7. #7
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Araçlarda klima kompresörü ve kalorifer peteği olmak üzere 2 farklı sistem bulunur. Klima kompresörü yaz aylarında aracı soğutmak, kışın ön camdaki buğuyu çabuk atmak, kalorifer peteği de kış aylarında ısınmış olan motor suyu sıcaklığıyla aracın İçini ısıtmak için kullanılır.
    Evlerde bulunan klima sistemlerinde de durum benzerdir. Klimanın dış ünitesinde klima kompresörü bulunur. Sadece ısıtmak için iç ünitede sıcak su yerine elektrikli rezistans bulunur.

  8. #8
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı byadrenalin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim senin Punto da ne puntoymuş beaa Maşallah sanki senin Punto nu Mercedes fabrikası üretmiş Her konu da benim aracım da o yok bu yok her şey sağlam diyorsun Allah kazadan beladan saklasın Çok ilginç...
    ben eksiklerinide söylüyorum ama ısınma konusunda çok büyük bir sıkıntı yaşamadım belkide İstanbul da yaşadığım için öyle aman aman eksilerde soğuklar görmüyoruz kaç kıştır

  9. #9
    Cenk Doğu
    Müzisyen cdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2013
    Mesajlar
    2.890
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 977

    Standart

    Dizeller daha geç ısınıyor doğru ama bu aradaki fark çok önemli değil. Ankara'da yaşıyorum. Punto'm benzinliydi. Hemen ısınıyor. Nissan Qashqai 1.5 DCi kullanıyorum şu an. Evet daha geç ama yarım saat te değil.

  10. #10
    Cihan han
    hanbjk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2013
    Mesajlar
    365
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    Alıntı erenemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu herkes dizeller geç ısınıyor diye şikayet ediyor ama benim aracımda dizel ve 2-3 km gider gitmez sıcak hava üflemeye başlıyor yani hiç sıkıntı yaşamadım eskiden benzinli palio aracım vardı oda aynı sürede sıcak üflemeye başlıyordu yani bir fark yok bana göre millet neden dizellerin geç ısınmasına takmış anlamadım hele bazıları abartarak yarım saat sürüyor falan diyor bence sallıyorlar.
    Ankara, Düzce v.s. gibi yerlerde yaşadınız mı buraların soğuğunu. Bu sabah bile arabaya gittiğimde camları buzdu ayazdan.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #11
    Emre Can
    yeniuye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2013
    Yaş
    37
    Mesajlar
    157
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    Ben onu bunu bilmemde uzmanlar kışında klimanın açık olmasını tavsiye ediyorlar yoksa klima gazı yata yata yatmaya alışıyormuş 2 yıldan sonra klimanın soğutma verimi düşüyormuş
    Punto 2013 S7 1.3 Multijet Lounge 95 HP S&S ESP + Sporkit

  13. #12
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı yeniuye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben onu bunu bilmemde uzmanlar kışında klimanın açık olmasını tavsiye ediyorlar yoksa klima gazı yata yata yatmaya alışıyormuş 2 yıldan sonra klimanın soğutma verimi düşüyormuş
    klimanın kıs aylarında en az ayda 1 defa çalıştırılması lazım amaç lastik contaların kuruyup gaz kaçırmasını engellemek. Sürekli açık olmasına gerek yok.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  14. #13
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    yannış biliyosun. klima soğuk üfürür, kalorifer sıcak üfürür
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  15. #14
    Ali Tandogan
    Castell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.237
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 213

    Standart

    Kışın camlar buhar yapınca klimayı açmadan kesinlikle buharın çözülmemesini nasıl açıklıyor ustalarınız?.......

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #15
    Yusuf Ankaralı
    yusuff06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2013
    Yaş
    43
    Mesajlar
    105
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 22

    Standart

    Araclarin klimasi sadece sogutur.isitma yapmaz.is yerinin 2013 model araci var orjinal klimali + vegos var.klima isitmis olsa vegosa gerek kalmazdi.

    GT-I9190 cihazımdan gönderildi

  18. #16
    mehmet demir
    knidos111 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2013
    Mesajlar
    439
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 115

    Standart

    bence ısıtmasıda var

  19. #17
    Mustafa Uysal
    fire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/01/2009
    Yaş
    50
    Mesajlar
    122
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    arkadaşlar yukarıda gayet güzel cevaplar vermiş bende eklemek istiyorum.
    araç kliması ile ev kliması arasında fark vardır.
    araç kliması ısıtmaz kışın ancak ortamdaki nemi alsın diye kullanılabilir.
    benim aracın kliması ısıtır diyen arkadaşlar kışın aracı çalıştırır çalıştırmaz açsınlar klimayı ısınacakmı beklesinler.yanlız bazı istisna araçlarda iklimlemdirme adı altında elektrikli klimalar var.bunların aynı ev kliması gibi ısıttığı söylenmekde.bu araçlarda çok nadir.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #18
    Cem Doğu
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/03/2013
    Mesajlar
    1.764
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 510

    Standart

    evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..

    araçlardaki de, klima değil.kalorifer mantığı.motor sıcağını içeri verirsiniz.camlardaki buğunun geçmesi için ortamdaki sıcaklığın 1 derece sıcağı bile yeter.bu yüzden arabayı açtığınızda motorunuzun ilk sıcaklığı da camınızdaki buğuyu yok etmeye yeter.çok buğu oluşmamışsa sadece rüzgar bile buğuyu sökebilir.

    buğu oluşma mantığı aracın içinin ve dışının sıcaklığının farklı olması.bu bazen 2 derece bazen 10 dereceye kadar çıkar..cam iletken bir yüzey olduğu için verdiğiniz sıcak hava camı ısıtır, ısındığında da buğu çözülür.tekrar dediğim gibi, buğuyu yaratan derecenin sadece 1 derece sıcağını cama rüzgar olarak verseniz de buğu çözülür...

    elektronik olarak jikle görevini yapan organ hangisidir bilmiyorum ama, ilk çalıştırmada bu organın sağlamlığı yüzünden aracınız hemen ısınıp iyi randıman verir.

    benzinlilerde ise sanırım karbüratör bu işlevi görüyor.o ne kadar sağlıklıysa o kadar kolay ısınır araba.puntolarda jikle var mı bilmiyorum ama..

  22. #19
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..

    araçlardaki de, klima değil.kalorifer mantığı.motor sıcağını içeri verirsiniz.camlardaki buğunun geçmesi için ortamdaki sıcaklığın 1 derece sıcağı bile yeter.bu yüzden arabayı açtığınızda motorunuzun ilk sıcaklığı da camınızdaki buğuyu yok etmeye yeter.çok buğu oluşmamışsa sadece rüzgar bile buğuyu sökebilir.

    buğu oluşma mantığı aracın içinin ve dışının sıcaklığının farklı olması.bu bazen 2 derece bazen 10 dereceye kadar çıkar..cam iletken bir yüzey olduğu için verdiğiniz sıcak hava camı ısıtır, ısındığında da buğu çözülür.tekrar dediğim gibi, buğuyu yaratan derecenin sadece 1 derece sıcağını cama rüzgar olarak verseniz de buğu çözülür...

    elektronik olarak jikle görevini yapan organ hangisidir bilmiyorum ama, ilk çalıştırmada bu organın sağlamlığı yüzünden aracınız hemen ısınıp iyi randıman verir.

    benzinlilerde ise sanırım karbüratör bu işlevi görüyor.o ne kadar sağlıklıysa o kadar kolay ısınır araba.puntolarda jikle var mı bilmiyorum ama..
    Bebegim sen bunlari vikipedia danmi ogrendin

    Discovery cihazımdan gönderildi
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  23. #20
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Endüstriyel tip klimalarda 15kW civarı rezistans var ama evlerde kullanılan split klimalarda tam emin değilim bunu araştıracağım.
    Ayrıca araçlardaki ısıtma soğutma mantığı mesajımda ki gibidir. Ya da şöyle söyleyim motor kaputunuzu açın fren merkezinin altında 2 tane kabin içine giren hortum göreceksiniz. bu hortumlar aracın içindeki kalorifer peteğine bağlanıyor ve motor soğutma devresine bağlı, klima devresinden ayrı olarak. Yarım derecelik fark bu tip sistemler için çok büyük bir fark değil. O yüzden ayarlamasını düzgün bir yazılımla rahat yapar..
    Hmm arabadaki klimadan emin değildim, demek böyleymiş Yalnız sıcakta çalıştırınca yine de kompresör devreye giriyor, neden acaba? Bir de buğu çözmek için klimayı sıcak ayarda çalıştırdığımızı düşünelim. İç sirkülasyon da açık olsun, yani dışardan hava almasın araç, içerdeki havayı çevirsin. Normal şartlarda buğunun daha da artması gerekir sıcak da olsa aynı hava dolaştığı için. Ancak klima çalıştığı için buğu çözülüyor. Burada kafam karıştı. Sanki bahsettiğiniz hortumlar klima kompresörü kapalıyken, yani bildiğimiz kalorifer çalışırken kullanılıyor gibi geliyor bana. Malum klimayı kapatarak da sıcak hava alabiliyoruz, açarak da.

    Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..
    Split klimalarda rezistans olmaması lazım. Tabii "çakma klima" olarak ifade edeceğim 200 liraya satılan, dış ünitesi olmayan cihazlardan bahsetmiyorum, bunlar bildiğiniz saç kurutma makinesi gibi çalışıyor.

    Dış ünitede de rezistans yok, dediğim gibi "ısı pompası/heat pump" bu cihazlar. Rezistans olsa, kışın klimayla ısınanlara gelecek faturayı düşünemiyorum

    Çok basitçe anlatmak gerekirse, klimanın içinde dolaşan gaz ısıtılır ya da soğutulur. Sıcak hava üretmek için gaz dış ünite tarafından ısıtılarak iç üniteye borular vasıtasıyla iletilir, iç ünite de evin içindeki havayı içinde sıcak gaz bulunan borulara temas ettirerek sıcaktan soğuğa ısı transferi sağlar, yani kabaca havayı ısıtır. Isı enerjisini evdeki havaya transfer eden gaz, dolaşıp tekrar dış üniteye gider, burada tekrar ısıtılır (bu ısıtma rezistansla yapılmıyor) ve döngü devam eder. Soğutma da bunun tam tersi, gaz soğutulur, evin içindeki sıcak hava, soğuk gaz dolu borularla buluştuğunda ısı enerjisini transfer eder, dış ünite vasıtasıyla bu sıcaklık dışarı atılır.

    Ayrıca buğuyu gidermek için iç/dış sıcaklık farkını gidermek yeterli. Yani araçta klima vs. olmasa bile, sadece camı dahi açsanız buğu gider ama yavaş gider tabii. Dışardaki havayı sıcaklığını değiştirmeden cama üflerseniz buğu yine çözülür. Azıcık daha ısıtırsanız çok daha rahat çözülür

    Ha bir de benzinli Punto'larda karbüratör yok elektronik enjeksiyonlu araçlar.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Bir Soru ?
    biancoangelo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 05/11/2013, 20:12
  2. Sıradışı Klip , Araba Hırsızları
    Gorky tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/05/2012, 20:45
  3. Bir kaç soru
    Mentor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25/04/2012, 17:31
  4. esp soru
    laheyta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 09/07/2011, 18:20
  5. Enteresan... Sıradışı... Gerçek.....
    AGUS tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 21/08/2010, 19:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com