evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..

araçlardaki de, klima değil.kalorifer mantığı.motor sıcağını içeri verirsiniz.camlardaki buğunun geçmesi için ortamdaki sıcaklığın 1 derece sıcağı bile yeter.bu yüzden arabayı açtığınızda motorunuzun ilk sıcaklığı da camınızdaki buğuyu yok etmeye yeter.çok buğu oluşmamışsa sadece rüzgar bile buğuyu sökebilir.

buğu oluşma mantığı aracın içinin ve dışının sıcaklığının farklı olması.bu bazen 2 derece bazen 10 dereceye kadar çıkar..cam iletken bir yüzey olduğu için verdiğiniz sıcak hava camı ısıtır, ısındığında da buğu çözülür.tekrar dediğim gibi, buğuyu yaratan derecenin sadece 1 derece sıcağını cama rüzgar olarak verseniz de buğu çözülür...

elektronik olarak jikle görevini yapan organ hangisidir bilmiyorum ama, ilk çalıştırmada bu organın sağlamlığı yüzünden aracınız hemen ısınıp iyi randıman verir.

benzinlilerde ise sanırım karbüratör bu işlevi görüyor.o ne kadar sağlıklıysa o kadar kolay ısınır araba.puntolarda jikle var mı bilmiyorum ama..