35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sıradışı bir soru

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Çağatay E.
    Eski Puntocu Yeni Golfcü byadrenalin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/11/2012
    Yaş
    36
    Mesajlar
    2.253
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 423

    Standart

    Alıntı erenemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu herkes dizeller geç ısınıyor diye şikayet ediyor ama benim aracımda dizel ve 2-3 km gider gitmez sıcak hava üflemeye başlıyor yani hiç sıkıntı yaşamadım eskiden benzinli palio aracım vardı oda aynı sürede sıcak üflemeye başlıyordu yani bir fark yok bana göre millet neden dizellerin geç ısınmasına takmış anlamadım hele bazıları abartarak yarım saat sürüyor falan diyor bence sallıyorlar.
    Abicim senin Punto da ne puntoymuş beaa Maşallah sanki senin Punto nu Mercedes fabrikası üretmiş Her konu da benim aracım da o yok bu yok her şey sağlam diyorsun Allah kazadan beladan saklasın Çok ilginç...
    Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.


  2. #2
    SALDIRAY A
    Trabzonspor SaLDo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2012
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.225
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 300

    Standart

    Araç kliması kışın sıcak üflediğinde yakıttan harcamaz. direk kotor sıcaklıgını verir. Normal klima prensibi ile aynı değildir. Öyle olsa, ben soğuğa gelemeyen biri olarak mazota deli para harcardım ama yok yani etkisini hisstemiyorum yakıtta. demekki harcamıyor

  3. #3
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Araçlarda klima kompresörü ve kalorifer peteği olmak üzere 2 farklı sistem bulunur. Klima kompresörü yaz aylarında aracı soğutmak, kışın ön camdaki buğuyu çabuk atmak, kalorifer peteği de kış aylarında ısınmış olan motor suyu sıcaklığıyla aracın İçini ısıtmak için kullanılır.
    Evlerde bulunan klima sistemlerinde de durum benzerdir. Klimanın dış ünitesinde klima kompresörü bulunur. Sadece ısıtmak için iç ünitede sıcak su yerine elektrikli rezistans bulunur.

  4. #4
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçlarda klima kompresörü ve kalorifer peteği olmak üzere 2 farklı sistem bulunur. Klima kompresörü yaz aylarında aracı soğutmak, kışın ön camdaki buğuyu çabuk atmak, kalorifer peteği de kış aylarında ısınmış olan motor suyu sıcaklığıyla aracın İçini ısıtmak için kullanılır.
    Evlerde bulunan klima sistemlerinde de durum benzerdir. Klimanın dış ünitesinde klima kompresörü bulunur. Sadece ısıtmak için iç ünitede sıcak su yerine elektrikli rezistans bulunur.
    Ev tipi klimalarda ısıtmak için rezistans yok diye biliyorum. Soğutma işleminin tersini yaparak ısıtıyor. Zaten aslında bakarsanız ne ısıtıyor ne de soğutuyor. "Heat pump" yani ısı pompasıdır bu cihazlar. Ortamı soğutmak istediğinizde içerdeki sıcak havayı dışarı atar. Isıtmak için ise ortamdaki soğuk havayı dışarı atar. Hatta "havayı atar" demek de yanlış. Yaptığı iş ortamdaki ısıyı transfer etmek. Yani dışardan içeri ya da içerden dışarı hava girişi yok. Mevcut havadaki ısı transfer ediliyor.

    Araç klimasının ısıtma mantığı farklı mı bilmiyorum ancak motor yeni çalıştığında klimayı sıcakta çalıştırdığınızda kompresör devreye giriyor ve kısa bir süre sonra motor henüz ısınmamışken bile sıcak üflemeye başlıyor. Dolayısıyla ev tipi klimalarla aynı mantıkta çalışıyor diye düşünüyorum. Aksi halde elektronik klimalarda yarım derece hassasiyette sıcaklık ayarı yapılabilir miydi emin değilim

  5. #5
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ev tipi klimalarda ısıtmak için rezistans yok diye biliyorum. Soğutma işleminin tersini yaparak ısıtıyor. Zaten aslında bakarsanız ne ısıtıyor ne de soğutuyor. "Heat pump" yani ısı pompasıdır bu cihazlar. Ortamı soğutmak istediğinizde içerdeki sıcak havayı dışarı atar. Isıtmak için ise ortamdaki soğuk havayı dışarı atar. Hatta "havayı atar" demek de yanlış. Yaptığı iş ortamdaki ısıyı transfer etmek. Yani dışardan içeri ya da içerden dışarı hava girişi yok. Mevcut havadaki ısı transfer ediliyor.

    Araç klimasının ısıtma mantığı farklı mı bilmiyorum ancak motor yeni çalıştığında klimayı sıcakta çalıştırdığınızda kompresör devreye giriyor ve kısa bir süre sonra motor henüz ısınmamışken bile sıcak üflemeye başlıyor. Dolayısıyla ev tipi klimalarla aynı mantıkta çalışıyor diye düşünüyorum. Aksi halde elektronik klimalarda yarım derece hassasiyette sıcaklık ayarı yapılabilir miydi emin değilim
    Endüstriyel tip klimalarda 15kW civarı rezistans var ama evlerde kullanılan split klimalarda tam emin değilim bunu araştıracağım.
    Ayrıca araçlardaki ısıtma soğutma mantığı mesajımda ki gibidir. Ya da şöyle söyleyim motor kaputunuzu açın fren merkezinin altında 2 tane kabin içine giren hortum göreceksiniz. bu hortumlar aracın içindeki kalorifer peteğine bağlanıyor ve motor soğutma devresine bağlı, klima devresinden ayrı olarak. Yarım derecelik fark bu tip sistemler için çok büyük bir fark değil. O yüzden ayarlamasını düzgün bir yazılımla rahat yapar..

  6. #6
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçlarda klima kompresörü ve kalorifer peteği olmak üzere 2 farklı sistem bulunur. Klima kompresörü yaz aylarında aracı soğutmak, kışın ön camdaki buğuyu çabuk atmak, kalorifer peteği de kış aylarında ısınmış olan motor suyu sıcaklığıyla aracın İçini ısıtmak için kullanılır.
    Evlerde bulunan klima sistemlerinde ısı pompası vardır 4 yollu vana yardımıyla soğutmada yapılanın tersine işlem uygulanır. Çalışma prenbiyle ilgili bir link: Klimanın Çalışma Prensibi | Klimalar Klima Fiyatları ve Klima Servisi
    hatalı bilgi düzeltme.

  7. #7
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı byadrenalin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim senin Punto da ne puntoymuş beaa Maşallah sanki senin Punto nu Mercedes fabrikası üretmiş Her konu da benim aracım da o yok bu yok her şey sağlam diyorsun Allah kazadan beladan saklasın Çok ilginç...
    ben eksiklerinide söylüyorum ama ısınma konusunda çok büyük bir sıkıntı yaşamadım belkide İstanbul da yaşadığım için öyle aman aman eksilerde soğuklar görmüyoruz kaç kıştır

  8. #8
    Cenk Doğu
    Müzisyen cdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2013
    Mesajlar
    2.890
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 977

    Standart

    Dizeller daha geç ısınıyor doğru ama bu aradaki fark çok önemli değil. Ankara'da yaşıyorum. Punto'm benzinliydi. Hemen ısınıyor. Nissan Qashqai 1.5 DCi kullanıyorum şu an. Evet daha geç ama yarım saat te değil.

Benzer Konular

  1. Bir Soru ?
    biancoangelo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 05/11/2013, 20:12
  2. Sıradışı Klip , Araba Hırsızları
    Gorky tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/05/2012, 20:45
  3. Bir kaç soru
    Mentor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25/04/2012, 17:31
  4. esp soru
    laheyta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 09/07/2011, 18:20
  5. Enteresan... Sıradışı... Gerçek.....
    AGUS tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 21/08/2010, 19:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com