Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Araç kliması kışın sıcak üflediğinde yakıttan harcamaz. direk kotor sıcaklıgını verir. Normal klima prensibi ile aynı değildir. Öyle olsa, ben soğuğa gelemeyen biri olarak mazota deli para harcardımama yok yani etkisini hisstemiyorum yakıtta. demekki harcamıyor
Araçlarda klima kompresörü ve kalorifer peteği olmak üzere 2 farklı sistem bulunur. Klima kompresörü yaz aylarında aracı soğutmak, kışın ön camdaki buğuyu çabuk atmak, kalorifer peteği de kış aylarında ısınmış olan motor suyu sıcaklığıyla aracın İçini ısıtmak için kullanılır.
Evlerde bulunan klima sistemlerinde de durum benzerdir. Klimanın dış ünitesinde klima kompresörü bulunur. Sadece ısıtmak için iç ünitede sıcak su yerine elektrikli rezistans bulunur.
Ev tipi klimalarda ısıtmak için rezistans yok diye biliyorum. Soğutma işleminin tersini yaparak ısıtıyor. Zaten aslında bakarsanız ne ısıtıyor ne de soğutuyor. "Heat pump" yani ısı pompasıdır bu cihazlar. Ortamı soğutmak istediğinizde içerdeki sıcak havayı dışarı atar. Isıtmak için ise ortamdaki soğuk havayı dışarı atar. Hatta "havayı atar" demek de yanlış. Yaptığı iş ortamdaki ısıyı transfer etmek. Yani dışardan içeri ya da içerden dışarı hava girişi yok. Mevcut havadaki ısı transfer ediliyor.
Araç klimasının ısıtma mantığı farklı mı bilmiyorum ancak motor yeni çalıştığında klimayı sıcakta çalıştırdığınızda kompresör devreye giriyor ve kısa bir süre sonra motor henüz ısınmamışken bile sıcak üflemeye başlıyor. Dolayısıyla ev tipi klimalarla aynı mantıkta çalışıyor diye düşünüyorum. Aksi halde elektronik klimalarda yarım derece hassasiyette sıcaklık ayarı yapılabilir miydi emin değilim![]()
Endüstriyel tip klimalarda 15kW civarı rezistans var ama evlerde kullanılan split klimalarda tam emin değilim bunu araştıracağım.
Ayrıca araçlardaki ısıtma soğutma mantığı mesajımda ki gibidir. Ya da şöyle söyleyim motor kaputunuzu açın fren merkezinin altında 2 tane kabin içine giren hortum göreceksiniz. bu hortumlar aracın içindeki kalorifer peteğine bağlanıyor ve motor soğutma devresine bağlı, klima devresinden ayrı olarak. Yarım derecelik fark bu tip sistemler için çok büyük bir fark değil. O yüzden ayarlamasını düzgün bir yazılımla rahat yapar..
Dizeller daha geç ısınıyor doğru ama bu aradaki fark çok önemli değil. Ankara'da yaşıyorum. Punto'm benzinliydi. Hemen ısınıyor. Nissan Qashqai 1.5 DCi kullanıyorum şu an. Evet daha geç ama yarım saat te değil.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri