Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 21 ile 35 arası

Konu: Sıradışı bir soru

  1. #21
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..

    araçlardaki de, klima değil.kalorifer mantığı.motor sıcağını içeri verirsiniz.camlardaki buğunun geçmesi için ortamdaki sıcaklığın 1 derece sıcağı bile yeter.bu yüzden arabayı açtığınızda motorunuzun ilk sıcaklığı da camınızdaki buğuyu yok etmeye yeter.çok buğu oluşmamışsa sadece rüzgar bile buğuyu sökebilir.

    buğu oluşma mantığı aracın içinin ve dışının sıcaklığının farklı olması.bu bazen 2 derece bazen 10 dereceye kadar çıkar..cam iletken bir yüzey olduğu için verdiğiniz sıcak hava camı ısıtır, ısındığında da buğu çözülür.tekrar dediğim gibi, buğuyu yaratan derecenin sadece 1 derece sıcağını cama rüzgar olarak verseniz de buğu çözülür...

    elektronik olarak jikle görevini yapan organ hangisidir bilmiyorum ama, ilk çalıştırmada bu organın sağlamlığı yüzünden aracınız hemen ısınıp iyi randıman verir.

    benzinlilerde ise sanırım karbüratör bu işlevi görüyor.o ne kadar sağlıklıysa o kadar kolay ısınır araba.puntolarda jikle var mı bilmiyorum ama..
    Bebegim sen bunlari vikipedia danmi ogrendin

    Discovery cihazımdan gönderildi
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  2. #22
    ibrahim ibrahim
    ibooovn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/09/2013
    Mesajlar
    376
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    bmw gibi araçlarda çok soguk ülkelerde ayrı bir soba koyarlar o direk sıcak üfler çorum sobası gibi bunlar sadece soğuk üfler klima açıkken sıcak üflemesi için radyatör suyunun biraz ısınıp konsolun içindeki kalorifer radyatörünü ısıtması lazım

  3. #23
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Endüstriyel tip klimalarda 15kW civarı rezistans var ama evlerde kullanılan split klimalarda tam emin değilim bunu araştıracağım.
    Ayrıca araçlardaki ısıtma soğutma mantığı mesajımda ki gibidir. Ya da şöyle söyleyim motor kaputunuzu açın fren merkezinin altında 2 tane kabin içine giren hortum göreceksiniz. bu hortumlar aracın içindeki kalorifer peteğine bağlanıyor ve motor soğutma devresine bağlı, klima devresinden ayrı olarak. Yarım derecelik fark bu tip sistemler için çok büyük bir fark değil. O yüzden ayarlamasını düzgün bir yazılımla rahat yapar..
    Hmm arabadaki klimadan emin değildim, demek böyleymiş Yalnız sıcakta çalıştırınca yine de kompresör devreye giriyor, neden acaba? Bir de buğu çözmek için klimayı sıcak ayarda çalıştırdığımızı düşünelim. İç sirkülasyon da açık olsun, yani dışardan hava almasın araç, içerdeki havayı çevirsin. Normal şartlarda buğunun daha da artması gerekir sıcak da olsa aynı hava dolaştığı için. Ancak klima çalıştığı için buğu çözülüyor. Burada kafam karıştı. Sanki bahsettiğiniz hortumlar klima kompresörü kapalıyken, yani bildiğimiz kalorifer çalışırken kullanılıyor gibi geliyor bana. Malum klimayı kapatarak da sıcak hava alabiliyoruz, açarak da.

    Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evdeki klimalarda rezistans var.onlar ısınır, klima motorunun içindedir.geri kalanı da buzdolabı mantığıyla çalışır..
    Split klimalarda rezistans olmaması lazım. Tabii "çakma klima" olarak ifade edeceğim 200 liraya satılan, dış ünitesi olmayan cihazlardan bahsetmiyorum, bunlar bildiğiniz saç kurutma makinesi gibi çalışıyor.

    Dış ünitede de rezistans yok, dediğim gibi "ısı pompası/heat pump" bu cihazlar. Rezistans olsa, kışın klimayla ısınanlara gelecek faturayı düşünemiyorum

    Çok basitçe anlatmak gerekirse, klimanın içinde dolaşan gaz ısıtılır ya da soğutulur. Sıcak hava üretmek için gaz dış ünite tarafından ısıtılarak iç üniteye borular vasıtasıyla iletilir, iç ünite de evin içindeki havayı içinde sıcak gaz bulunan borulara temas ettirerek sıcaktan soğuğa ısı transferi sağlar, yani kabaca havayı ısıtır. Isı enerjisini evdeki havaya transfer eden gaz, dolaşıp tekrar dış üniteye gider, burada tekrar ısıtılır (bu ısıtma rezistansla yapılmıyor) ve döngü devam eder. Soğutma da bunun tam tersi, gaz soğutulur, evin içindeki sıcak hava, soğuk gaz dolu borularla buluştuğunda ısı enerjisini transfer eder, dış ünite vasıtasıyla bu sıcaklık dışarı atılır.

    Ayrıca buğuyu gidermek için iç/dış sıcaklık farkını gidermek yeterli. Yani araçta klima vs. olmasa bile, sadece camı dahi açsanız buğu gider ama yavaş gider tabii. Dışardaki havayı sıcaklığını değiştirmeden cama üflerseniz buğu yine çözülür. Azıcık daha ısıtırsanız çok daha rahat çözülür

    Ha bir de benzinli Punto'larda karbüratör yok elektronik enjeksiyonlu araçlar.

  4. #24
    SELİM KIRŞAN
    skirsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/11/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    270
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    35GF713
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Öncelikle herkese selamlar. Ev klimalarının hiç birisinde (split klima) rezistans yoktur (Salon tipi-Kaset tipi-Tavan tipi hariç) önce ki yorumlar da bir arkadaşın da söylediği gibi klima içindeki gazın (R410 - R22) 4 yollu vana yardımı ile ters yönde dolaşması ile gazı ısıtır ve ısınan bu gaz iç ünite peteklerinin (Evaparatörün) içinden geçer ve fan motoru vasıtası ile oda içine üflenir. Gazı ısıtma olayı da kompresörün gazı emip sıkıştırma yolu ile yapılır. Soğutma olayında da 4 yollu vana selenoid valf yardımı ile yön değiştirilir ve gazı sıkıştırmadan çevirmeye başlar ve soğutma olayı gerçekleşir. Birde şöyle düşünmek lazım, soğuk havalarda evdeki klimayı açınca hem kompresör hem rezistans devreye girseydi elektrik faturasının altından nasıl kalkacaktık, ikincisi evdeki elektrik tesisatları bunu kaldırabilirmiydi, ortalama 18000 btu luk bir klimanın ortalama çektiği güç 2kw. Söylediğiniz rezistans ta 1-1,5kw olsa gelecek olan faturayı ve evlerde olması gereken tesisat kalınlığını siz düşünün Bütün bunları nereden çıkardın diye sorarsanız, kardeşim mitsubishi klima yetkili servisi sahibi ve bir süre onun yanında çalışmıştım ordan biliyorum Araç klimaları hakkında bilgim olmadığından bişey diyemiyorum

  5. #25
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    @Evren _c
    Otomatik klima yı bilmiyorum ama manuel klimam için konuşacak olursam sıcaklık ayarı en son kırmızıda iken klima düğmesine bassam da motor sıcakken araca soğuk hava gelmiyor. Isı ayarını en soğuğa getirmem gerek. Sizin otomatik klima da klima düğmesi basılı ya da auto modunda sürekli çalışıyordur belki. Buğu yapmış olan camda fanı açtığımda bazen benimde buğuyu atmadığı oluyor ya klimayı açıyorum sıcak soğuk karışık veriyorum cama ya da biraz bekliyorum. İç sirkülasyon açıkken havanın nemi düştüğü için sanırım buhar yapıyor ama pek bir bilgim yok.

  6. #26
    mehmet demir
    knidos111 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2013
    Mesajlar
    439
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 115

    Standart

    Alıntı skirsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese selamlar. Ev klimalarının hiç birisinde (split klima) rezistans yoktur (Salon tipi-Kaset tipi-Tavan tipi hariç) önce ki yorumlar da bir arkadaşın da söylediği gibi klima içindeki gazın (R410 - R22) 4 yollu vana yardımı ile ters yönde dolaşması ile gazı ısıtır ve ısınan bu gaz iç ünite peteklerinin (Evaparatörün) içinden geçer ve fan motoru vasıtası ile oda içine üflenir. Gazı ısıtma olayı da kompresörün gazı emip sıkıştırma yolu ile yapılır. Soğutma olayında da 4 yollu vana selenoid valf yardımı ile yön değiştirilir ve gazı sıkıştırmadan çevirmeye başlar ve soğutma olayı gerçekleşir. Birde şöyle düşünmek lazım, soğuk havalarda evdeki klimayı açınca hem kompresör hem rezistans devreye girseydi elektrik faturasının altından nasıl kalkacaktık, ikincisi evdeki elektrik tesisatları bunu kaldırabilirmiydi, ortalama 18000 btu luk bir klimanın ortalama çektiği güç 2kw. Söylediğiniz rezistans ta 1-1,5kw olsa gelecek olan faturayı ve evlerde olması gereken tesisat kalınlığını siz düşünün Bütün bunları nereden çıkardın diye sorarsanız, kardeşim mitsubishi klima yetkili servisi sahibi ve bir süre onun yanında çalışmıştım ordan biliyorum Araç klimaları hakkında bilgim olmadığından bişey diyemiyorum
    madem rezistans yok evdeki klimayı sıcağa ayarlayıp çalıştırınca sıcak üflemeden önce neden 2-3 dk bekliyor

  7. #27
    gökhan gokan
    rohan4421 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    632
    Nereden
    Malatya
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 81

    Standart

    acaba klima acıkken sıcak hava üflendiğinde yakıt tüketimi artıyormu o önemli
    Driven by the future

  8. #28
    SELİM KIRŞAN
    skirsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/11/2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    270
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    35GF713
    Edilen teşekkür: 48

    Standart

    Alıntı knidos111 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    madem rezistans yok evdeki klimayı sıcağa ayarlayıp çalıştırınca sıcak üflemeden önce neden 2-3 dk bekliyor
    Gazın ısınması için bekletiyor. Fark etmişsinizdir ki ilk önce dış ünite çalışır gazın ısınması için, sıcak gaz iç üniteyi de ısıtınca fan çalışmaya başlar. 2 3 dakikalık bekleme süresi de bu nedenledir. Fan hemen çalışsa soğuk havayı üflemiş olacak

  9. #29
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı rohan4421 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    acaba klima acıkken sıcak hava üflendiğinde yakıt tüketimi artıyormu o önemli
    Kışın hem aracın kaloriferini hem de klimayı açarsanız klima kompresörü çalışacağı için gereksiz yere yakıt tüketir.

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Ben dediğim gibi klimayı sıcak ayarda çalıştırınca motor suyundan bağımsız, ev tipi klimalarda olduğu gibi kompresör yardımıyla ısıtma gerçekleşiyor diye düşünüyorum. Çünkü hem klimayla ısıtma hem de klima kapalı konumda ısıtma var. Klimanın düğmesine basmayınca kompresör çalışmadan, motor sıcaklığıyla ısıtma yapıyor. Ancak klimayı açınca kompresör çalışıyor.

    Emin değilim ama hem iç sirkülasyon açıkken buğu yapmamasından hem de kompresörün çalışmasından dolayı böyle düşünüyorum.

  12. #31
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Alıntı yeniuye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben onu bunu bilmemde uzmanlar kışında klimanın açık olmasını tavsiye ediyorlar yoksa klima gazı yata yata yatmaya alışıyormuş 2 yıldan sonra klimanın soğutma verimi düşüyormuş
    klimanın kıs aylarında en az ayda 1 defa çalıştırılması lazım amaç lastik contaların kuruyup gaz kaçırmasını engellemek. Sürekli açık olmasına gerek yok.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  13. #32
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Sadece üst segment bazı araçlarda klima ısıtma yapar. Bizim araclarimizda sadece soğutma var. Klima açıkken bugunun çabuk çözülmesinin sebebi kuru ve soğuk hava vermesi. Kış aylarında ısıtma,soğutma yapmasa dahi mutlaka fan açık olsun ve dışardan hava alımı açık olsun aksi taktirde camlar buğu yapacaktır. Temiz görüş herşeyden önemli. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  14. #33
    Nuri GP
    clax22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    417
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece üst segment bazı araçlarda klima ısıtma yapar. Bizim araclarimizda sadece soğutma var. Klima açıkken bugunun çabuk çözülmesinin sebebi kuru ve soğuk hava vermesi. Kış aylarında ısıtma,soğutma yapmasa dahi mutlaka fan açık olsun ve dışardan hava alımı açık olsun aksi taktirde camlar buğu yapacaktır. Temiz görüş herşeyden önemli. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    o kadar yazılmış birşeyler ama en doğru olanı(bana göre)siz yazmışsınız aynen belirttiğiniz gibi
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)

  15. #34
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Kışın klima ısıtma fonksiyonunda çalışırken, iç sirkülasyon açıkken (yani araç dışardan hava almazken) dahi buğu yapmaz. Bence bir yerde yanılıyoruz. Bana bizim araçların kliması ev tipi klima gibi ısıtıyor gibi geliyor

  16. #35
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı EMRE ALTINOK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam abilerim kardeşlerim, bir dostumla klima üzerine tartışmaya girdik. Onun söylediği şu; "Araç kliması ISITMAZ. sadece soğutur. Sen sıcağa getirip klimayı açınca boşa çalışmış benzin harcanmış olur.O sıcaklık aslında kaloriferin yani MOTORUN KENDİ sıcaklığıdır. Öyle birşey yok.."

    Bende cevap olarak dedimkine; "evdeki klima çalışma prensibiyle aynı..Kalorifer sıcaklığı ile Klima sıcaklığı aynı şey DEĞİL. sen yanlış biliyorsun.Araç kliması hem soğuk hem SICAK üfürür.Ama klimayı açınca kışın soğuk havalarda araç daha hızlı ısınır.Ayrıca bunu yapmaz isen istersen fan ayarını 4 e getir. camlardaki buğu ÇÖZÜLMEZ."

    Tartışma uzayınca baktık ki birbirimize gireceğiz tamam dedik.. 2 AYRI YETKİLİ SERVİSİ (adana) arayıp dedikkine beyleyken beyle.. adamların ikiside dostuma hak verdi.! Aynı şeyi söylediler. Ben şaşırıp kaldım.Kafam karıştı. Ben mi yıllardır yannış biliyom? Yoksa gerçekten böyle mi??

    (facebook-sms-e.posta yoluyla çoğaltılıp dağıtılabilir. Her türlü yoruma paylaşıma açıktır.)

    emrealtinok@hotmail.com.tr
    Emre Bey arkadaşınızla biribiriniz girmenize gerek yol. internette bütün bilgiler mevcut.

    Sanıyorum Bu makale herkese yardımcı olacaktır.
    Taşıt Kliması - Soğutma.NET | Türkiye Soğutma Portalı Taşıt Soğutması

    Ev klimaları için
    https://www.elektrikport.com/teknik-...056#ad-image-0

    Otomobil Kliması

    Genellikle otomobil klimalarında otomatik kontrol kullanılır. Otomatik kontrol, ya sıcaklık kontrollü ya da basınç veya vakum kontrollü çalışır. Otomobil klimaları yalnız soğutma çevrimi yapacak şekilde tasarlanmıştır. Klimada, soğutma çevrimi için gerekli olan kompresyon, aracın motorundan tahrikli soğutma kompresörü tarafından sağlanır. Klimanın montajı ve montaj sonrası kontrolü, fabrika ortamında, arzu edilen konfor şartlarını yerine getirebilecek şekilde yapılmıştır. Böyle bir sistem yazın soğutma sıcaklığında, hava içindeki nemin evaporatör yüzeyinde yoğuşmasını sağlayarak kabin içi rutubeti de düşürür.

    otomobil kliması patlatılmış resim

    Otomobil klimaları parçalı ünitelerden oluştuğu için split tip gibi düşünülebilir. Sistemin soğutma kapasitesi aracın hacmine uygun olarak tasarlanmıştır. Bunun altında kalan bir sistemin kullanılması gerekli konfor şartlarını sağlayamaz. Daha büyük seçilmiş bir sistem ise ekonomik olmaktan çıkar ve araç motoruna aşırı yük getirir.

    Soğutma sistemi iç ortamı arzu edilen konfor sıcaklığına ulaştırdığı zaman kompresör; termostatik olarak elektromanyetik kavramanın enerjisinin kesilmesiyle devreden çıkarılır. İç ünite fanı çalışmaya devam eder. Bir süre sonra hem dış ortam hem de iç ortam kaynaklarından (insan ve araç içi cihazlardan) gelen ısı, sıcaklık artısına neden olur ve tekrar kompresör elektromanyetik kavramanın enerjilenmesiyle devreye girerek soğutma baslar.

    Klima isteğe bağlı olarak sadece havanın kurutulmasında da (nem almada) kullanılabilir. Bu fonksiyon seçildiğinde iç ünite fanı durur, hava içindeki nem evaporatör yüzeyinde yoğuşturularak dış ortama atılır. Evaporatör yüzeyinde biriken yüzeye yapışmış toz, polen ve asılı kirler de su ile dış ortama taşınır. Ancak, yapışık kalan ve birikmek suretiyle evaporatörde verim düşüklüğüne neden olan kirlerin temizlenmesi gerekir.

    Oto klimasında kullanılan ünitelerin (kompresör, kondenser, sıvı tankı ve kurutucu filtre, genleşme valfı, evaporatör ve akümülatörün) sistemin yapışına özgü tasarımları vardır (Şekil 1.3). Çoğu araç kliması, araçta meydana gelebilecek bir arızada veya gerekli bakım tutum gibi mekanik bir müdahalede, bütün klima devresi, gazı kaçırılmaksızın komple devreyi açmadan sökülebilir şekilde tasarlanmıştır. Otomobil klimalarında soğutma çevrimi esas alındığında iki değişik tip uygulamaya rastlanır.

    taşıt kliması



    a. Basınç kontrollü, alçak basınç tarafına konan basınç regülatörlü sistem

    b. Basınç kontrollü, sıcak buharı by-pass ederek çalışan sistem


    a. Alçak basınç taraf, basınç regülatörlü sistem

    taşıt klima sistemi

    Bu sisteme ait şematik gösterim Şekil 1.4’te verilmiştir. Sistemde evaporatör basınç kontrolü, emme hattına yerleştirilmiş basınç regülatör valfı ile yapılır. Bu valfın amacı sabit bir evaporasyon (buharlaşma) basıncı sağlamaktır. Eğer evaporatör, ayarlanmış çalışma basıncın altına düşer ise regülatör valf kapanacak ve böylece evaporatör, sabit bir basınç ve sıcaklıkta tutulmuş olacaktır.



    b. Basınç kontrollü, sıcak gaz by-pass valflı sistem

    taşıt kliması soğutma sistemi

    Bu sisteme ait çevrim Şekil 1.5’te görülmektedir. Basınç kontrollü çalışan by-pass valfı kompresör basma hattı ile kompresör emme hattı arasına yerleştirilmiştir. Bu valf, emme ve basma hattı basınç farkına (diferansiyele) göre bypass yapan bir valf olup ayarlanan değerde çalışmaktadır. Eğer emme hattı basıncı, ayarlanmış diferansiyel değerde çalışma basıncının altına düşmüş ise, valf, yüksek basınç hattı ile alçak basınç hattı arasında by-pass yaparak, sistemi normal basınca yükselene dek açık tutarak dengeleyecektir.
    Konu cengizhan tarafından (14/02/2014 Saat 04:01 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Bir Soru ?
    biancoangelo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 05/11/2013, 20:12
  2. Sıradışı Klip , Araba Hırsızları
    Gorky tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/05/2012, 20:45
  3. Bir kaç soru
    Mentor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25/04/2012, 17:31
  4. esp soru
    laheyta tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 09/07/2011, 18:20
  5. Enteresan... Sıradışı... Gerçek.....
    AGUS tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 21/08/2010, 19:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com