mehmet kardeş.. biz burda uzun zamandır cut-off olayından sisteminden bahsediyoruz.. doğru olan benim doğru olarak bildiğim bişey var oda cut-off esnasında araçların hiç yakıt tüketmediği.. bu esnada araç enerji yer çekimi kuvvetinden alıyor.. neden dereler hep aşağıya akar.. yada eğimi az olan derede sular yavaş akarda eğimi fazla olan derede sular hızlı akar.. (yanlız cut-off rampa çıkarkende devreye girebilir.. bunu bu konuyla karıştırmayın. eğimi az bir rampada motora yuklenirsiniz 5 vites 180 le giderken ayağınızı gazdan çektiniz ve araç hız kaybetmeye başlayacaktır. araç devam ediyor hızda kaybediyor gazda vermiyorsunuz. belli bir mesafe devir rolanti devrine gelene kadarda cut-off la gider.)
eğer inilen rampanın seviyesi ihtiyaç olan enerjiyi yer çekiminden karşılayacak düzeydeyse araç estra bir yakıt gücü istemeden devam edecektir.. ama siz gaza basarsanız o zaman yakıt harcanır ve araba da hızlanmaya başlar. ama gaza basmazsanız ve ihtiyaç olan enerjiyi yerçekimi karşılarsa ve sizde ayagınızı gazdan çekerseniz cut-off devreye girer ve yakıtı keser..
birde burda dikkat etmemiz gereken konu var inişin ne derece eğimli olduğudur.. burda eğime bağlı olarak durum değişir.. çok çok eğimli bir yerde araç cut-off esnasında bile hızlanabilir.. ama daha az bir eğimde siz ayağınızı gazdan çekerseniz cut-off devreye girer ama araba yavaşlamaya başlar yakıt yakmaz taki rolanti devri olan devre kadar..
Yer imleri