motorda bişi patlamıyor..
tamam işte motor sesi yine gelir hann die o motorun hareketinden çıkan bi sestir aynı zamanda,sadece patlamadan çıkmaz.
hani motor çalışırken debriyaja basmadan frenle durdurursan stop eder ya, tüm ışıklar yanar gösterge tablosunda, işte öyle yanar ışıklar arabayı başta çalıştırmadığın için,fark bu..
araba çekilirken gene motorun içine hawayı doldurur,gene egsozdan o hawayı atar, motor çalışıyormuş gibi
Alpercim teşekkür ederim..Demekki motora o sırada 'hava' girişi oluyor yakıt patlamıyor motor havayla dönüyor ve egzosdan da 'hava' atıyor..motorun sadece hareketinden de haannnn diye bi ses geliyor ve motorun içinde yakıt patlaması olmuyor..
Bunu araştırıcam hakkaten bugüne kadar motor hakkında duyduğum en ilginç şeylerden bir tanesi yani ben burda kesiyorum açıklamalar içinde çok teşekkür ederim
benim fikrim; (yokuş aşağı senaryosunda) gaz girişi kesildiğinde motor negatif tepki vereceği için ( itme gücü değil, tutma gücü ) zaten yakıt harcaması olmayacaktır. diğer durumlarda itme gücünu oluşturacak her hareketde motora yakıt girer ( rolanti durumu dahil )
Ben de aksini söylemedim ki Bora Haklısın tabi.Ben sadece cut-off u değil de genel durumu kastetmiştim.Yani marş esnasında ve motor ısınana kadar aşınma yüksektir.Bu durumda yüksek devirlere çıkılırsa aşınma daha da artar.
Cut-offla bağlantı kurarsak:Araç yüksek eğimde ve viteste örneğin 4000d/d ile iniyorsa ve motorda soğuksa bu durumda aşınma vites boşta inmekten daha fazladır...
gitmez abicim gitmez arabada yakıt olmadıkca (motora yani silindirlere yakıt girişi olmadıkca) araç motor freniyle (tutma gücüyle) gaz vermeden rampa aşağı vs inerken araba gitmez motor hiç çalışmaz durur ve motor freniyle de inemezsin tabii ki o zaman..motorda yakıt olmadığı sürece rampa aşağı olsun gaz vermeden olsun her neyse motor çalışmaz bi kere hiçbir durumda.ben artık yazmıyorum bu son
yinede bana garip gelio mazotu tamamen kesse 0.0 demesi lazım göstergenin 2.0 derken bizi aldatıyo ozaman alçak gösterge 2 litre fazla hesaplıo
onu da şöyle açıklayayım : tamam fiatın yazılımı böyle olmuş deyince pek açıklayıcı olmuyor sanırım.
o zaman yüksek hızlarda BOŞA ATIN, anlık tüketime bakın : kaç gözüküyor? 2.0 l. hızınızı yarıya düşürün, kaç gözüküyor? yine 2.0 l, bu mantıklı mı? ancak 20km/s hızların altındayken 4-5-6 L. tüketim gözüküyor. yani diceim o ki yok bilgisayarında 2 litrenin altında hiç bir şekilde gözükmüyor. cut off ta da bu şekilde ayarlamışlar yol bilgisayarını
ya bencede bunda bir bit yeniği var aracın devir göstergesi ben aşağı inerken 3000 bile gösterdiği oluyor bu esnada yakıt yakmaması imkansız tamamen yakıtı kesip kendi kendine böle bir şey yapamaz diyelimki yaptı önümüzdede 1 yada 2 km eğim var viteste iniyoruz cutcuff devreye girdi yakıtı kesti şu anda hiç yakıtı yakmıyor ama kontak açık olduğu için yakıt pompası çalışıyor ama içinden yakıtı pompalamadığı için ısınıyor bu şekilde pompa yanmazmı çünkü pompayı soğutan yanmamasını sağlayan tek şey içinden geçen yakıttır ..
[QUOTE=Auto engineeR;112966] [QUOTE]
arabayı 160 veya işte 100le boşa at alacağı yolu 10 dk da tamamladığında 10 dk kalık rolanti yakıtı tuketecek ama senin dediğin gibi yavaş giderken 20km veya 30km hızla giderken bu yolu en az 30 dkda alacak yani yarım saatlik rolanti yakıtı harcayacak. aldıkları yol ikisinde de aynı ikisinde de gazada basmıosun ama bi araba 10 dk rolantide çalışmış olacak diğeri daha fazla bu yüzden yolbilgisayarı bence olması gerekeni soyluo yani fazla göstermesi bana göre çok normal. bu bi iktisatçı mantığı tabi. sen bu işin muhendisisin yine senin soylediklerine lafım yok haklı olabilirsin.
Konu bahcelili_ali tarafından (08/09/2007 Saat 10:25 ) değiştirilmiştir.
ali yanlış anladın sen beni. aynı şeysen bahsediyoruz aslında. ben atıyorum 100 km hızda boşa attın, 2 l gösterdi. 50 km de boşa attın gene 2 l gösteriyor mantıksız olan kısmı bu işte 2 litrenin altında yazamıyor hepsini eşit gösteriyor.
ama çok düşük hızlarda 3-4-5-6 göstermeye başlıyor bu normal
dayı belki yuksek hızdayken ki fark önemsenmeyecek bi farktır. dediğin şeyi bende fark ettim. 50den özellikle aşağısında ciddi tüketim olduğunu göstrio. yuksek hızlarda fazla fark yaratmıo olabilir mi? hattta vitesde iken yavaşlarken yuksek hızda da 2.0l yavaş hızda da 2.0 litre okuyo aslında buda ayrı bi çelişki kafam karıştı yauv. ben yaktığım mazotu bile ölçmem şimdi yaptığım hesaba bak benim araba yaksın dayı esirgemesin tek yürüsünde ben konuyu kapattım alper dediğim gibi sen bu işin okulunu okuosun elbet bizden iyi bilirsin bilgiler için sağolasın
güzel söylüosun da ali aynı mantığı yüksek hızlar için de kurabilirsin. 100le giderken 0,5 litre yaksa 50 ile giderken 1 yakar. yani sonuç olarak mutlaka 2 nin altında yakıyor ama 2 gösteriyor işte.
ayağını gazdan 200de de çeksen, 50de de çeksen, dewir yüksekse hep 0 yakar. ama yolbilgisayarı da hepsini 2 yazıyor
doğru doğruda bence ne olursa olsun 0.0 yakıt die bişey bana mantıksız gelio tamamen kesilmesi ne bilim ozaman hem hava yapması lazım motorun neden mazotu biten araba mazot gelmien araba bida çalışmıo? yani yanlış anlama walla mantığını anlamak için soruyorum
ama hawa yapan yer yakıt pompası. yakıt akışı kesilmesi direk depodan gelen yakıta müdahele edilerek yapılmıyor. enjektörlere yakıt ulaştırılmıyor.
cut-off yakıt akışının kesilmesidir bu her yerde böyle yazar.
neyse ben fikirlerimi bildiklerimi söyledim. hep aynı şeyleri tekrar etmeye başladım
ben çekiliorum bu konudan arkadaşlar ii tartışmalar size
Bir tane 0 litre/100km gösteren yol bilgisayarlı araba bulursam ve zamanımda olursa ben bunu uygulamalı denerim ..o zaman anlarız
alper kafanı ağrıttık kusura bakma napak bilmemek ayıp değil sormamak ayıp demişler
ozman bizimkiler kötü mü oluyo
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri