28 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Eco mod

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #21
    Mert Kib
    Merruse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2013
    Mesajlar
    142
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    ecomod işin teorisi ile ve pratiği ile çok sık gaz değişimlerinin olduğu bol hızlanmalı ve yavaşlamalı trafik ya da virajlı yollarda daha efektif olur. Kapatıp kapatmamak sizin elinizde. Ben hiç kapatmıyorum. Eğer ani hızlanmaya ihtiyacım olursa düze alıp vites düşürüyorum zaten eco mod kapanıyor. Tekrar otomatiğe aldığımda kendiliğinden devreye giriyor.

    İşin teorisi şu;

    Aracınız hızlanmasını istediğinizde kısa süreli olarak yakıt hava karışım oranını değiştirir. Yani benzinli için konuşursak normalde 14.7 birim havaya karşılık 1 birim yakıt girecekken, gaza bastığınızda bu karışımın oranı kısa süreli olarak 12.5 a kadar düşebilir. Ki euro4 ten sonraki araçlarda 4bin devire kadar gene düşmüyor çünkü başka türlü emisyon kriterlerini karşılayamıyorsunuz. Yani gaza basmaya başladığınızda arabanın ECU su sizin hızlanmaya çalıştığını anladığında normalde püskürttüğünden daha fazla yakıt püskürtüyor. Buna "acceleration enrichment" denir. Türkçe meali ile "hızlanma zenginleşmesi" falan olur herhalde. İşte ECO mode a aldığınızda bu zenginleştirmenin oranı çok daha az belkide hiç olmuyor gibi birşey. 12.5/1 değilde 14/1 gibi birşey oluyor. Dolayısı ile şehir trafiğinde ya da sık sık yavaşlayıp hızlanmanız gereken trafikte bunun yakıt tüketimini düşürücü etkisinin olması kaçınılmaz.

    Bunun için farklı yöntemler uyguluyorlar. Opel de ve VW de emme manifoltunda kapakcıklar var onları kapatarak hava girişini kısıtlıyorlar mesela. VW nin 102 lik motorlarında yıllarca sattığı "değişken geometrili emme manifoltu" hikayesi ya da Opel in ecotech ten anlatmaya çalıştığı şey bu. Drive By Wire öncesi bunu mekanik olarak yapıyorlarken sonrasında elektronik gaz kelebeği ile birlikte direk gaz kelebeğinin tepkisini kısıtlıyorlar. Yani sonuna kadar gaza bassan bile gaz kelebeği yavaş yavaş açılıyor. Ani hava dolmuyor silindirin içine dolayısı ile yakıtta ani olarak artış göstermiyor.

    Dizellerde gaz kelebeği olmadığı için direk yakıttan kontrol ediliyordu. Ancak yeni dizel makinelerde gaz kelebeği de takıp hem yakıtı hem de havayı kontrol etmeye başladılar. Fiatta durum nedir bilmiyorum ama fordta böyle.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Eco mod Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com