Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 21 ile 28 arası

Konu: Eco mod

  1. #21
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı Merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani gaza basmaya başladığınızda arabanın ECU su sizin hızlanmaya çalıştığını anladığında normalde püskürttüğünden daha fazla yakıt püskürtüyor. Buna "acceleration enrichment" denir. Türkçe meali ile "hızlanma zenginleşmesi" falan olur herhalde. İşte ECO mode a aldığınızda bu zenginleştirmenin oranı çok daha az belkide hiç olmuyor gibi birşey. 12.5/1 değilde 14/1 gibi birşey oluyor. Dolayısı ile şehir trafiğinde ya da sık sık yavaşlayıp hızlanmanız gereken trafikte bunun yakıt tüketimini düşürücü etkisinin olması kaçınılmaz.
    Tamamen katılıyorum. Kendi mesajımda alıntıladığım "gaz pedalının altında tahta varmışçasına" benzetmesinde kastedilen de buydu işte. Eco açıkken araç, gaza Eco kapalıyken bastığınız kadar bassanız bile daha az güç üretiyor, haliyle yavaş hızlanıyorsunuz. Tüketiminiz de o oranda az oluyor.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #22
    Evren U
    Evren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/09/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    62
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Kar Beyaz
    Plaka
    45**
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Yorum yapan herkese teşekkürler, çok güzel bir paylaşım olmuş.

    Ben de Eco-Mod kullanıcısıyım. Sadece 5 kişi araca bindiğinde eco-modu kapatıyorum. Araç çok hantallaşıyor. Yakıt tasarrufu açısından yavaş hızlanmayı kabul edenler için eco mod tasarruf sağlıyor gibi görünüyor. Eco mod'un açık-kapalı olmasının yarı otomatik vites sistemindeki etkisi nedir? Eco-Mod'da 6.vitese atan araç normal mod'da 4.vitese ulaşıyor. Vites sisteminin çevrime bağlı bir ömrü söz konusuysa ki çoğunlukla öyledir, daha erken bakım gerektirmesi söz konusu olabilir mi? Mesela Aynı kilometre kullanımı, aynı sürüş stili için; eco-mod kapalı araç 10 yıl dayanacakken, eco-mod açık araç 6 yıl sonra dualogic arızası verebilir mi?

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #23
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı Evren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorum yapan herkese teşekkürler, çok güzel bir paylaşım olmuş.

    Ben de Eco-Mod kullanıcısıyım. Sadece 5 kişi araca bindiğinde eco-modu kapatıyorum. Araç çok hantallaşıyor. Yakıt tasarrufu açısından yavaş hızlanmayı kabul edenler için eco mod tasarruf sağlıyor gibi görünüyor. Eco mod'un açık-kapalı olmasının yarı otomatik vites sistemindeki etkisi nedir? Eco-Mod'da 6.vitese atan araç normal mod'da 4.vitese ulaşıyor. Vites sisteminin çevrime bağlı bir ömrü söz konusuysa ki çoğunlukla öyledir, daha erken bakım gerektirmesi söz konusu olabilir mi? Mesela Aynı kilometre kullanımı, aynı sürüş stili için; eco-mod kapalı araç 10 yıl dayanacakken, eco-mod açık araç 6 yıl sonra dualogic arızası verebilir mi?
    Buna "zarar verir" ya da "vermez" demek çok güç. O kadar çok değişken var ki denklemde.. Ama çok çok kaba bir biçimde Eco açık kullanmak motor ve diğer mekanik aksam için iyidir denebilir -bence- zira yüksek devir=kısa ömür. Ama dediğim gibi çok genel konuşuyorum

    Benim rc araçlarımda da durum böyle. Tabii ki bu araçlar ufacık modeller sonuçta ama sürekli tam gaz kullanılan araçların motorları aylar içinde "bitebilirken" efendi efendi kullanılanlar senelerce hizmet ediyor. Daha geç aşınıyor çünkü.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #24
    Mert Kib
    Merruse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2013
    Mesajlar
    142
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı Evren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorum yapan herkese teşekkürler, çok güzel bir paylaşım olmuş.

    Ben de Eco-Mod kullanıcısıyım. Sadece 5 kişi araca bindiğinde eco-modu kapatıyorum. Araç çok hantallaşıyor. Yakıt tasarrufu açısından yavaş hızlanmayı kabul edenler için eco mod tasarruf sağlıyor gibi görünüyor. Eco mod'un açık-kapalı olmasının yarı otomatik vites sistemindeki etkisi nedir? Eco-Mod'da 6.vitese atan araç normal mod'da 4.vitese ulaşıyor. Vites sisteminin çevrime bağlı bir ömrü söz konusuysa ki çoğunlukla öyledir, daha erken bakım gerektirmesi söz konusu olabilir mi? Mesela Aynı kilometre kullanımı, aynı sürüş stili için; eco-mod kapalı araç 10 yıl dayanacakken, eco-mod açık araç 6 yıl sonra dualogic arızası verebilir mi?
    Kesinlikle pozitif etkisi var. eco mod acikken 2000-2500 devir civarinda vites buyutuyor. dolayisi ile motor devir cevirmiyor, ayni zamanda turbo da yuksek devirlerde fazla calismamis oluyor, ve enjektorlerin dutycycle lari da hep dusuk oluyor.

    Motorun omru km ile olculmez. Motorun omru calisma saati ile olculur. Soyle dusunun, 1 saat boyunca 1000 devirde calisan makine ile 1 saat boyunca 2bin devirde donen makinenin omru asla ayni olmaz. Agir tasitlarin motorlarinin uzun omurlu olmasinin nedeni de bu aslinda. Kamyonlari falan es gecersek tam yolda calisan gemi motorunun calistigi devir 700d/min falan ... Otobuslerde falanda 2000-2500 devir falan genelde.. Ne kadar devir, o kadar kisa omur. He bunu duz vitesle yapamazmisiniz? yaparsiniz elbet ancak bunu sizin yerinize yapan bir makine var.. Tembellik guzeldir.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #25
    Özkan Sünnü
    nakz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/03/2013
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı hyzanki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam ben tam tersi biliyordum sanki. eco modunu şehir dışında açın şehir içinde tavsiye edilmiyor deniyordu forumdaki bazı yazılarda. bunu bir açıklığa kavuşturmak gerek.
    O zaman size şöyle bir tavsiyem olsun; sayacı sıfırlayın ve eco modda şehir içinde bir tur atın, ardından sayacı tekrar sıfırlatın ve normal modda aynı güzergahtan gidin. aradaki farkı göreceksinizdir.

    Ayrıca ekomodda dikkat ederseniz vites değişimleri 1900 devirlerde yapıyor. ama normal modda illaki 3000 deviri bulunca araç vitesi değiştiriyor. buda yakıtı atkiliyor.

  10. #26
    ilker k
    hyzanki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2013
    Yaş
    45
    Mesajlar
    128
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    eco modu denedim vitesler daha düşük devirlerde değşiyor. elbet yakıt tüketimine katkısı vardır ama yokuşlarda büyük sorun var. dün araç 2 ile yokuş çıkmaya çalıştı fakat çıkamadığı için durup 1 e attı sonra patinajla kalkarak yokuşu tırmandı. allahtan arkada araç yoktu yol mıcırlı olduğu için arkadaki araca taş gelecekti. bir de düşük hızlarda araç vitesi 2 de tuttuğu için sanki biraz silkeleme yapıyor arada.

    sonuç olarak; genel olarak eco mod düz yolda iyi. ama yokuşlarda kesinlikle kapatılmalı ya da manuel kullanılmalı...

  11. #27
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Evet dik yokuşlarda ya da dik olmasa da trafiğin sıkışık olduğu, yavaşlayıp hızlanmanız gereken yokuşlarda eco'yu kapatmak ya da manuele almak lazım.

  12. #28
    Özkan Sünnü
    nakz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/03/2013
    Yaş
    45
    Mesajlar
    56
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet dik yokuşlarda ya da dik olmasa da trafiğin sıkışık olduğu, yavaşlayıp hızlanmanız gereken yokuşlarda eco'yu kapatmak ya da manuele almak lazım.
    Alıntı hyzanki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eco modu denedim vitesler daha düşük devirlerde değşiyor. elbet yakıt tüketimine katkısı vardır ama yokuşlarda büyük sorun var. dün araç 2 ile yokuş çıkmaya çalıştı fakat çıkamadığı için durup 1 e attı sonra patinajla kalkarak yokuşu tırmandı. allahtan arkada araç yoktu yol mıcırlı olduğu için arkadaki araca taş gelecekti. bir de düşük hızlarda araç vitesi 2 de tuttuğu için sanki biraz silkeleme yapıyor arada.

    sonuç olarak; genel olarak eco mod düz yolda iyi. ama yokuşlarda kesinlikle kapatılmalı ya da manuel kullanılmalı...
    Evren arkadaşa katılıyorum. aracımız tiptronik olduğu için benzer yol güzergahlarında manuele alarak vites kontrolünü yapmanızı öneririm...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Eco mod Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com