Tamamen katılıyorum. Kendi mesajımda alıntıladığım "gaz pedalının altında tahta varmışçasına" benzetmesinde kastedilen de buydu işte. Eco açıkken araç, gaza Eco kapalıyken bastığınız kadar bassanız bile daha az güç üretiyor, haliyle yavaş hızlanıyorsunuz. Tüketiminiz de o oranda az oluyor.
Yorum yapan herkese teşekkürler, çok güzel bir paylaşım olmuş.
Ben de Eco-Mod kullanıcısıyım. Sadece 5 kişi araca bindiğinde eco-modu kapatıyorum. Araç çok hantallaşıyor. Yakıt tasarrufu açısından yavaş hızlanmayı kabul edenler için eco mod tasarruf sağlıyor gibi görünüyor. Eco mod'un açık-kapalı olmasının yarı otomatik vites sistemindeki etkisi nedir? Eco-Mod'da 6.vitese atan araç normal mod'da 4.vitese ulaşıyor. Vites sisteminin çevrime bağlı bir ömrü söz konusuysa ki çoğunlukla öyledir, daha erken bakım gerektirmesi söz konusu olabilir mi? Mesela Aynı kilometre kullanımı, aynı sürüş stili için; eco-mod kapalı araç 10 yıl dayanacakken, eco-mod açık araç 6 yıl sonra dualogic arızası verebilir mi?
Buna "zarar verir" ya da "vermez" demek çok güç. O kadar çok değişken var ki denklemde.. Ama çok çok kaba bir biçimde Eco açık kullanmak motor ve diğer mekanik aksam için iyidir denebilir -bence- zira yüksek devir=kısa ömür. Ama dediğim gibi çok genel konuşuyorum
Benim rc araçlarımda da durum böyle. Tabii ki bu araçlar ufacık modeller sonuçta ama sürekli tam gaz kullanılan araçların motorları aylar içinde "bitebilirken" efendi efendi kullanılanlar senelerce hizmet ediyor. Daha geç aşınıyor çünkü.
Kesinlikle pozitif etkisi var. eco mod acikken 2000-2500 devir civarinda vites buyutuyor. dolayisi ile motor devir cevirmiyor, ayni zamanda turbo da yuksek devirlerde fazla calismamis oluyor, ve enjektorlerin dutycycle lari da hep dusuk oluyor.
Motorun omru km ile olculmez. Motorun omru calisma saati ile olculur. Soyle dusunun, 1 saat boyunca 1000 devirde calisan makine ile 1 saat boyunca 2bin devirde donen makinenin omru asla ayni olmaz. Agir tasitlarin motorlarinin uzun omurlu olmasinin nedeni de bu aslinda. Kamyonlari falan es gecersek tam yolda calisan gemi motorunun calistigi devir 700d/min falan ... Otobuslerde falanda 2000-2500 devir falan genelde.. Ne kadar devir, o kadar kisa omur. He bunu duz vitesle yapamazmisiniz? yaparsiniz elbet ancak bunu sizin yerinize yapan bir makine var.. Tembellik guzeldir.![]()
O zaman size şöyle bir tavsiyem olsun; sayacı sıfırlayın ve eco modda şehir içinde bir tur atın, ardından sayacı tekrar sıfırlatın ve normal modda aynı güzergahtan gidin. aradaki farkı göreceksinizdir.
Ayrıca ekomodda dikkat ederseniz vites değişimleri 1900 devirlerde yapıyor. ama normal modda illaki 3000 deviri bulunca araç vitesi değiştiriyor. buda yakıtı atkiliyor.
eco modu denedim vitesler daha düşük devirlerde değşiyor. elbet yakıt tüketimine katkısı vardır ama yokuşlarda büyük sorun var. dün araç 2 ile yokuş çıkmaya çalıştı fakat çıkamadığı için durup 1 e attı sonra patinajla kalkarak yokuşu tırmandı. allahtan arkada araç yoktu yol mıcırlı olduğu için arkadaki araca taş gelecekti. bir de düşük hızlarda araç vitesi 2 de tuttuğu için sanki biraz silkeleme yapıyor arada.
sonuç olarak; genel olarak eco mod düz yolda iyi. ama yokuşlarda kesinlikle kapatılmalı ya da manuel kullanılmalı...
Evet dik yokuşlarda ya da dik olmasa da trafiğin sıkışık olduğu, yavaşlayıp hızlanmanız gereken yokuşlarda eco'yu kapatmak ya da manuele almak lazım.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri