28 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Eco mod

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #12
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Ben Eco'dan çok memnunum açıkçası. Aracımı haftanın 5 günü işe gidip gelirken servis gibi kullandığımdan hıza, aksiyona ihtiyacım yok. Olabilecek en ekonomik, en konforlu sürüşü veriyor bana. Bu tüketime de yansıyor. Örneğin yavaş akan trafikte 50'yle giderken 5. viteste 4-5 litre aralığında anlık tüketim gösterirken Eco kapalı olduğunda inatla 3. viteste tutuyor aracı, böyle olunca anlık tüketim 8-9 litrelere çıkıyor. Sürekli yoğun trafikteyseniz Eco'nun ortalama tüketime katkısı büyük. Ben nerdeyse 10bin km'ye ulaştım, aracımı aldığımdan beri sıfırlamadığım ortalama tüketimim 6.0 litre. Son depoda ise 5.6 civarındayım.

    Bu arada biraz teknik araştırma yaptım konuyla ilgili. Eco fonksiyonunun gaz pedalıyla bir bağlantısı olduğunu söylüyorlar. Birisi demiş ki; "ECO mode remaps the throttle response curve and the ECU limits the engine to 100Nm". Kaynağı nedir bilmiyorum ama Eco açıkken gaz pedalının tepkisiyle oynuyor diyor özetle. Hatta elektronik kontrol ünitesinin (ecu) aracın maksimum torkunu 100 Nm ile sınırladığını belirtmiş. Yani dip gaz haricinde aracın maks torku olan 115 Nm'ye ulaşmasını engelliyor. Bir başka deyişle 3250 devirlere çıkartmıyor hiçbir şekilde. Elimde tork eğrisi grafiği olsaydı daha güzel olurdu, neyse.

    Bir başkası da demiş ki; "My take on Eco button is that it just s the pedal travel twice as long. As in you can only go to 1/2 throttle. You will savings accelerating the same way as if you'd put a block of wood under your accelerator pedal". Özetle Eco açıkken sanki pedalın altına bir tahta parçası koymuşsunuz ve (dip gaz haricinde) pedala ne kadar basarsanız basın, pedal hep bastığınızın yarısı kadar gaz veriyor demiş. Bir üstteki yorumu teyit ediyor bu da.

    Yani Eco açıkken araç daha yavaş hızlanıyor, bir anda gaza yüklenip çabucak istediğiniz hıza ulaştırmıyor sizi çünkü bu esnada fazladan yakıt yakıyorsunuz, ortaya çıkan enerjinin bir kısmı çöpe gidiyor. Bir de işin psikolojik tarafı var, araç isteksiz olunca siz de basmaktan imtina etmeye başlıyorsunuz. Sanırım ben bu yüzden Eco açık/kapalı arasındaki farkı hissetmemişim

    Fiat Türkiye'ye mail attım bakalım ne diyecekler.

  2. Bu mesajı için 3 kişi Evren_c'ye teşekkür etti:


Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Eco mod Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com