Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dizellerin en büyük özelliği tork ve güçlerini düşük devirde vermesi.Günümüzde modern dizeller 1500d/d dan itibaren maksimum torklarına ulaşmakta, güçlerini ise 3000-4000d/d larda sunmakta.Buna ticariler ve ağır vasıtalar dahil değil tabiki.Bu araçlar çok daha düşük devirde verirler bu değerleri,

Hem motor-yakıt özelliği hem de düşük devirde gelen bu avantaj dizellere ekonomik tüketim değeri vermekte.Hal böyle olunca bu motorlara gereksiz devir çevirtmek pek mantıklı değil.Motor ne kadar yüksek devir çevirirse o kadar çok iş yapmış ve yıpranmış olur.Yerine göre 2000 lerde, yerine göre de 3000, 4000 lerde vitesi yükseltmek normal.Ancak dizellerin yüksek devirde kullanılması gerektiği yanlış bir düşünce.Motorun zorlanıp zorlanmadığının farkına varabiliyorsanız dizelleri rahatlıkla -sabit hızda- 1000li devirlerde bile kullanabilirsiniz...
Arda tabikide gereksiz yere zorlamak büyük hata ama o deviri çok güzel ayarlamak lazım malum dizellerin sesi biraz fazla ilk defa dizel kullananlar genellikle bu hataya düşüyor motor biraz bağırınca vites değiştirmek normal bir davranış değil..