Arkadaşlar,
İkamet ettiğim şehirde ki yetkili servi kapanmadan önce başıma gelen bir olayı anlatıp sizin sıkıntınıza bağlayacağım durumu.
Bir siena sahibi aracı 1.6 step a orjinal BRC lpg liydi. servise 2. kere hava filtre kabını patlatma şikayeti ile gelmiş. konuya kulak misafiri olduk sonradanda adama randevu vermişler tofaş teknik ten yetkili mühendis gelip aracın durumunu inceleyecekmiş. O zaman inceleme sırasında mühendis şunu demişti " araç çalışırken pistonun aşağı emişi ve atmosfer basıncı ile hava yakıt(lpg) karışımı problemsiz olarak silindire emilir ve yakılır fakat kontak açıkken beklersen ve buna dikkat etmeden sürekli yaparsan mikserden emme manifolduna yönlendirilen LPG silindire gireceğine geriyede gelebilir filtrenin altında birikme yapabilir bunun sonucunda motor çalıştığı anda yeter miktar lpg birikimi oldu ise ilk çalışma anında herhangi bir sebeple supap kapanmadan erken ataşleme oluverirse bu lpg orda yanar genişlediği içinde eğer yeter basınç oluşturursa da patlatabilir kutuyu demişti. buradan yola çıkarak sizinde o noktada ya motor kaynaklı bir ısı yükselmesi yaşayan plastik kavrulmuş yada senelerönce duyduğum bu durum başınıza gelmiş ve patlamamış ama o noktayı kavurmuş. lpg li araçlarda şu ana kadar dikkat ettiğim bazılarında sonradan açılan deliğe nasıl söyleyeyim içteki basıncı dışarı atacak basit br valf konulduğunu gördüm. ama yinede buna dikkat etmek lazım. çünkü düzgün ve doğru kullanılınca güvenli bir yakıttır lpg. dikkat etmek ve araştırmak lazım. inşallah duyduğum ve aklıma yatan bu durumu sizde düşünürsünüz.