İlginç bir durum... Kötü servis işi olabilir yada motora yapılan herhangi bir işlem sırasında olmuş olabilir. Aklıma ilk gelen bu olurdu...
2 ay önce lpg taktırdım,klasik olarak, taktırdıktan sonra motor arıza ışığı yandı, bunun çok üzrinde durmadım,genelde oluyor diye,ama çekişte ve yakıt sarfiyatı konusunda beni rahatsız eden bişey vardı uzun zamandır,2,3 defa lpg ciye gittim, "araç teklemiyosa sorun değil" falan diyerek geçiştirdi hep, en son bugünde gittim, bilgisayara taktı her zamanki gibi bi kaç arıza verdi,ama "bi servise git göster bide onlar baksın ," dedi, çok uzatmayayım, serviste triger,buji vs gibi masraflarla beraber 1000 tl gibi bi masraf çıktı,en enteresanı da "hava filtresi kutusunun altında 2 tane kocaman delik vardı" sanki çürümişte delinmiş gibi,sebebi konusunda hiçbir fikir yürütemediler,deliklerin kenarına elle bastırınca kavrulan plastiklerde olduğu gibi kırılıyodu, "allahtan motoru yakmamışsın" dediler, ama bu neden olur çok merak ediyorum,başına böyle birşey gelen varmı ? aracım 1,4 benzinli, 2-3 sene önce motor altı koruma taktırmıştım,orjinallerinde yok,acaba motor fazla ısındığı için olabilirmi böyle bir şey ....
İNSAN YAŞADIKÇA DEĞİL,YAŞAMADIKÇA YAŞLANIR..
İlginç bir durum... Kötü servis işi olabilir yada motora yapılan herhangi bir işlem sırasında olmuş olabilir. Aklıma ilk gelen bu olurdu...
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
resim var mıdır ?
montaj esnasında kırılmış olabilir mi ?
Lpg montajı sırasında seninkini alıp başka bir aracınkini takmış olmasınlar abi?
biz gp'yi çok sevdik
YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI
Arkadaşlar,
İkamet ettiğim şehirde ki yetkili servi kapanmadan önce başıma gelen bir olayı anlatıp sizin sıkıntınıza bağlayacağım durumu.
Bir siena sahibi aracı 1.6 step a orjinal BRC lpg liydi. servise 2. kere hava filtre kabını patlatma şikayeti ile gelmiş. konuya kulak misafiri olduk sonradanda adama randevu vermişler tofaş teknik ten yetkili mühendis gelip aracın durumunu inceleyecekmiş. O zaman inceleme sırasında mühendis şunu demişti " araç çalışırken pistonun aşağı emişi ve atmosfer basıncı ile hava yakıt(lpg) karışımı problemsiz olarak silindire emilir ve yakılır fakat kontak açıkken beklersen ve buna dikkat etmeden sürekli yaparsan mikserden emme manifolduna yönlendirilen LPG silindire gireceğine geriyede gelebilir filtrenin altında birikme yapabilir bunun sonucunda motor çalıştığı anda yeter miktar lpg birikimi oldu ise ilk çalışma anında herhangi bir sebeple supap kapanmadan erken ataşleme oluverirse bu lpg orda yanar genişlediği içinde eğer yeter basınç oluşturursa da patlatabilir kutuyu demişti. buradan yola çıkarak sizinde o noktada ya motor kaynaklı bir ısı yükselmesi yaşayan plastik kavrulmuş yada senelerönce duyduğum bu durum başınıza gelmiş ve patlamamış ama o noktayı kavurmuş. lpg li araçlarda şu ana kadar dikkat ettiğim bazılarında sonradan açılan deliğe nasıl söyleyeyim içteki basıncı dışarı atacak basit br valf konulduğunu gördüm. ama yinede buna dikkat etmek lazım. çünkü düzgün ve doğru kullanılınca güvenli bir yakıttır lpg. dikkat etmek ve araştırmak lazım. inşallah duyduğum ve aklıma yatan bu durumu sizde düşünürsünüz.
sayın cann senin yazmış olduğun durumun aynısı bendede mevcut.
hava filtresi kırıl altı patlamış.yani tuz gibi dokununca kırılıp gidiyor.
sanayide ustalar silikonla parça attılar çok sağlıklı olmadı gibi.
Starjet motorun hastaligi hava filtresinin kutusunun alti motorun ust kapaga yaklastirmamak lazim
arkaaşlar bügün serviste bakım sırasında kutunun baglantı yerlerini kırdılar,başka bir kutu getirdiler taktılar.bende eve geldim bi bakim nasıldiye hava filitrenin oturdugu yerde iki adet delik gördüm.sanki matkapla acılmış gibi.bende kızdım baya ugaraşarak güzel bir silikon cektim kapattım delikleri .sonra servise aradım bu takılan kutuda iki adet delik var dedim neden böyle taktınız ben okadar ugraştım kapattım dedim.onlar hava tahliye deligi dediler delikleri geri acın dediler bende tekrar ugraşarak delikleri actım silikonları temizledim .grande punto multijet lerde filitrenin altında tahliye deligi varmı gercekten.birde ön taraftan gelen kutuya giren hava borusunun girdigi yerde delik actıllar napıyosunuz dedim boruyu civata ile sabitlicez dedim öyle bıraktılar bende orayı doldurdum silikon ile garip bir durumla karşılaştım.
koruma taktırırsan ısıyı dışaRI vermez motoru yakarsın . gerek yok orjinalliğiyle kullan arfacını abi.
O kutuya güzel bir ısı yalıtım uyguladım tabi o delikleride kapattım neyse yarın açayım deliklerin yerini fakat o deliklerden müthiş bir sıcak girer içeri nasıl bir mühendislikse tam motorun üzerine hava kutusu koymak
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arkadaşımın sigorta kutusu kırılmıştı 3000 tl fiyat vermişlerdi komple değişime sanayideki ustamın tavsiyesi üzerine fiberciye gittik tampon tamiri yapan bir yerdi 30 dk yeni gibi yapmıştı sizin hava filtre kutunuzu da tamiratını yapabilirler biz 100 tl ye halletmiştik
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri