Sayfa 3/3 İlkİlk 123
51 sonuçtan 41 ile 51 arası

Konu: Lastik 175-65-15 mi yoksa 185-60-15 mi

  1. #41
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    taban genişliği aracın yakıtına etki etmez. fizik kanunlarında da sürtünme katsayısı F=KxN K=lastiğin yere sürtünme katsayısı N=tepki kuvveti - aracın ağırlığıdır. isterseniz 500 taban lastik takın lastiğin çapını değiştirmediğiniz sürece yakıt ve performans etkilenmez. lastik ebatı değiştirirken fabrikanın vermiş olduğu lastik çapını değiştirmemeye çalışın.
    kışlık lastikleri de fazla geniş taban almamaya bakın çünkü taban küçüldükçe noktaya uygulanna basınç artar ve kar yüzeyinde daha iyi bir tutunma sağlar.

  2. #42
    M K
    mahhony06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2012
    Mesajlar
    72
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 29

    Standart

    Taban genişliğinin yakıtı artırmayacağına inanmakda çok ilginç

  3. #43
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı mahhony06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin yakıtı artırmayacağına inanmakda çok ilginç
    neresi ilginç?
    fizik profesörleri de ilginç insanlar doğru.

  4. #44
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    185 60 15 ideal ölçü bence. lastik aldığım yerde onaylamıştı bu kararımı. 3 senedir 185 60 15 er300 kullanıyorum çok memnunum.

    ancak jant lastik takımı 500e bedava hemen alın derim.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  5. #45
    emrah esmer
    emrahesmer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    120
    Nereden
    Hatay
    Rengi
    Derin Mavi
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    benim hatırladığım sıvıların basıncında taban önemli değildi. ama katı basıncında hatırladığım kadarıyla yanlışta olabilir taban alanı x ağırlık değilmiydi. o zman taban alanı artacağından basınç ve sürtünme artar buda yakıtı arttırır.

  6. #46
    Tolga Aydin
    hidroliq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    geniş taban lastiğin ağırlığını arttırır, 1 cm genişlik bile lastiğin ağırlığının artmasına yeterdir, geniş taban uzun yolda extra sürtünme alanından dolayı daha fazla ses yapar, aracınızı güzel gösterir, fren ve yol tutuşu direk etkiler, ama ağırlık ve sürtüne yüzünden aracınızın az da olsa daha fazla güç harcamasını sağlar, lastik deseni çok önemlidir, lastiğin yuvarlak formunu bu desenler etkiler ve kuru yada ıslak havada çalışmasını değiştirir, önemli olan lastik genişliği değil, üstündei desenlere göre yere basan alanın toplam genişliğidir, lastiğiniz 205 olabilir ama bir offroad lastiği gibi geniş desenli yada derin sık desenli olabilir, yani o anda yere basan toplam alan 205 cm değildir. o sebeble aslında lastik ebadından çok deseni daha önemlidir. kuru yada ıslakta performansı bu alan etkiler.
    ben aracımda 195 60 15 kullanıyorum, aracı aldığımda bu şekilde idi, ama lastik alma zamanım geldiğinde orjinal olan 175 65 15 e döneceğim, çünkü çap aracın bilgisayarının bütün hesaplamalarını etkiliyor, 100 le giderken gösterge 110 gösteriyor, benzin hesaplaması anlık ve 100km hesapları hep yanlış oluyor, kalın olduğu içinde extra benzin harcamış oluyorum. lastik genişliği araca asla zarar vermez, siz 175 lastik takıp aracınıza 3 kişi binerseniz de yada 190 lastik takıp 1 kişi binerseniz bütün hesaplamalar sil baştan değişecektir. yani araçtaki 1 kişinin bile aracınızın yakıtını etkileyeceğini düşünürsek tabandaki 1 cm lik fark pek bişeyi etkileyecek diyemeyiz, ama lastik deseni lastiğin yere basma alanını direk etkilediği için ne ebatta alırsanız alın lastiğinizi bu desenler önemli ölçüde fark sağlayacaktır.
    benim tavsiyem orjinal ebatını kullanmaktır, viraj performasına aşırıya kaçmamak şartıyla gereksiniminiz olmayacaktır zira aracınızın lastiğine göre virajlara girmek istiyorsanız bol şans dilerim.siz istedğiniz lastiği takın, lastiğim var diye bir viraja hızlı girdiğinizde lastiğinize denk gelecek bir bozuk satıh yada kalın çatlak ta lastiğinizin bir önemi kalmayacaktır,
    saygılarımla.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #47
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Alıntı hidroliq Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geniş taban lastiğin ağırlığını arttırır, 1 cm genişlik bile lastiğin ağırlığının artmasına yeterdir, geniş taban uzun yolda extra sürtünme alanından dolayı daha fazla ses yapar, aracınızı güzel gösterir, fren ve yol tutuşu direk etkiler, ama ağırlık ve sürtüne yüzünden aracınızın az da olsa daha fazla güç harcamasını sağlar, lastik deseni çok önemlidir, lastiğin yuvarlak formunu bu desenler etkiler ve kuru yada ıslak havada çalışmasını değiştirir, önemli olan lastik genişliği değil, üstündei desenlere göre yere basan alanın toplam genişliğidir, lastiğiniz 205 olabilir ama bir offroad lastiği gibi geniş desenli yada derin sık desenli olabilir, yani o anda yere basan toplam alan 205 cm değildir. o sebeble aslında lastik ebadından çok deseni daha önemlidir. kuru yada ıslakta performansı bu alan etkiler.
    ben aracımda 195 60 15 kullanıyorum, aracı aldığımda bu şekilde idi, ama lastik alma zamanım geldiğinde orjinal olan 175 65 15 e döneceğim, çünkü çap aracın bilgisayarının bütün hesaplamalarını etkiliyor, 100 le giderken gösterge 110 gösteriyor, benzin hesaplaması anlık ve 100km hesapları hep yanlış oluyor, kalın olduğu içinde extra benzin harcamış oluyorum. lastik genişliği araca asla zarar vermez, siz 175 lastik takıp aracınıza 3 kişi binerseniz de yada 190 lastik takıp 1 kişi binerseniz bütün hesaplamalar sil baştan değişecektir. yani araçtaki 1 kişinin bile aracınızın yakıtını etkileyeceğini düşünürsek tabandaki 1 cm lik fark pek bişeyi etkileyecek diyemeyiz, ama lastik deseni lastiğin yere basma alanını direk etkilediği için ne ebatta alırsanız alın lastiğinizi bu desenler önemli ölçüde fark sağlayacaktır.
    benim tavsiyem orjinal ebatını kullanmaktır, viraj performasına aşırıya kaçmamak şartıyla gereksiniminiz olmayacaktır zira aracınızın lastiğine göre virajlara girmek istiyorsanız bol şans dilerim.siz istedğiniz lastiği takın, lastiğim var diye bir viraja hızlı girdiğinizde lastiğinize denk gelecek bir bozuk satıh yada kalın çatlak ta lastiğinizin bir önemi kalmayacaktır,
    saygılarımla.
    Gayet güzel açıklamışsınız, bende orijinal ebat kullanmaktan yanayım.. Benim lastik ölçülerim 185 65 r15.. Bende yakın zamanda aracıma lastik alacağım ama birazcıkda aklımdan geçmiyor değil güzel bir 16 jant taksam diyorum, bu durumda serviste gerekli ayarlamayı yaptırdığımızda azıcık artan yakıt tüketimi dışında bir sakıncası olmaz herhalde öyle değil mi?

  9. #48
    Tolga Aydin
    hidroliq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    muhtemelen, ama ince yanak lastik sürüş konforunuzu azaltacaktır, sportif sürüşe daha yatık bir ergonomiye sahip olduğu için, ince yanak esneme normalden çok daha az olacak, ama komutlara çok daha hızlı tepki verecektir.
    yalnız türkiye şartlarında yollardaki engebelerin ince yanak lastik jant ve dolayısıyla hareketli aksamın çok daha kolay zarar görmesine sebeb olacaktır. ama sportif ve görünüm açısından eşsiz bir avantaj sağlayacağı kesin.
    ayrıca kaldırıma oraya buraya dayamada ince yanak lastikler daha bir dikkat gerektirebilir. saygılarımla.

  10. #49
    emrah esmer
    emrahesmer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    120
    Nereden
    Hatay
    Rengi
    Derin Mavi
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    arkadaşlar bugün 195/60/15 lassa impetus revo taktırdım. çok tatlı oldu. yeni lastik düşünen arkadaşlara kesinlikle öneririm. kapı kolları ve aynalarıda boyattım fotoları hafta sonu çeker eklerim.

  11. #50
    Mehmet Erduru
    RedLine effect1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.335
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 396

    Standart

    Hayırlı olsun güzel lastik..

  12. #51

  13. 28/12/2012, 15:15


Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Evo kit mi yoksa asist kit mi?
    byalcindag tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 20/07/2013, 00:42
  2. Tuz zararlımıdır yoksa??
    Misafir047 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 27/11/2011, 02:52
  3. Yoksa biz ! Yoksa biz !
    USTA tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/10/2011, 00:45
  4. Km mi yoksa bakım mı?
    ERDEM1907 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 29/09/2011, 18:03
  5. Angel far mı yoksa orjinal far mı
    thechaoss tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 20/08/2011, 23:12

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Lastik 175-65-15 mi yoksa 185-60-15 mi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com