o koku debriyajdan gelmiyor yanık plastik , yanık lastik kokusu gibi birşey değilmi bende gittim o şikayetle hiçbirşey bulamadılar ara sıra yine öyle koku geliyor havalar sıcakken oluyor tabi..sen yinede servise git ...
Arkadaşlar selam
Yakın bir zamanda sıkışık bi trafikte debriyajdan korkunc bi koku geldi ve bu durum pek hoşuma gitmedi, yetkili servisi aradığımda debriyaj balatasının yanmış olabileceğini soylediler ve servise davet ettiler, merak ediyorum 10,000 km bi araçtan bu tarz kokuların gelmesi normalmidir?
o koku debriyajdan gelmiyor yanık plastik , yanık lastik kokusu gibi birşey değilmi bende gittim o şikayetle hiçbirşey bulamadılar ara sıra yine öyle koku geliyor havalar sıcakken oluyor tabi..sen yinede servise git ...
Konu baycep tarafından (04/02/2007 Saat 20:05 ) değiştirilmiştir.
Dostum konu'nu buraya taşıdım.Lütfen konu'ları doğru başlık altına yerleştirelim..
Soruna gelince benden gelmedi 8 bin küsürde aracım.Vallaha yanlış bi durum var herhalde pek bilgim olmasada servise biran önce gitmende fayda var.
evet aynı plastık, lastık kokusu be4ndede oldu 1 kaçkez ama önemsemedım doğrusu
Tşk ler doğrusu henüz yeni bi üye olduğum için konuların nerden acıldığını bilmiyordum, yardımların için tşk ederim.
bu tam olarak lastik kokusu değil, merakım sizlerinde bu tarz kokular ile karşılaıp karşılamadınız?
balata zorlandığında (sıkışık trafikte dur-kalk) balata ısınır we koku yapar. bu doğaldır. yalnız ileri gidildiğinde duman çıkmaya başlar we bu pek de iyi bir şeye işaret deildir
yarım debriyaj yapıldığı zaman biraz da uzun süre zorlanırsa koku gelmesi normaldir arkadaşlar özellikle dik rampalarda
Aramıza hoşgeldiniz
ek olarak gp ya özel bir durum değlidir, her arabada olabilir
evet bu koku Beşiktaş yıldız yokuşunda ve oldukca sıkışık köprü trafiğinde meydana geldi ama yinede aracım yeni olduğu için cok dikkat ediyorum ve kesinlikle yarım debriyaj yaparak araç kullanmıyorum.
Tabi bu kullanıma bağlı değişir.Arkadaşların dedikleri gibi kullanılıyorsa araç 10000km ye gelmeden bitebilir.Dikkatli kullanımla aracın ömrü kadar da uzun olabilir.Gaza basıldığı halde hızlanma olmuyorsa -devir arttığı halde- debriyaj bitmiş demektir.
Ya da vites boştadır
dızel arabalarda bıraz daha dıkkat etmelıyız aracı kaldırmak benzınlılere gore bıraz daha zor.
dolayısıyla sıkısık trafıkte klıma acıkken bayı yukarı cıkıslarda dıkkat etmelıyız yoksa koku kacınılmaz...
babamın arabasının debriyajının bittiğini 4. witeste 2000 dewirlerde gazı kökleyince anladık. dewir artıyor ama hız artmıyordu. ama 1. we 2. witeslerde hiç bir tutunma problemi yoktu.
yüksek witeslerde yüksek torkta belli oluyor
o problemin dişlerle alakası olabilir..
ama debriyaj problemi ise birinci viteste iken gaz vermeden çok rahat anlaşılabilir!
birinci viteste (gaz vermeden) debriyajdan ayağını hafifçe kaldırmaya başladığında araba kalkmayıp devir düşüyor ve hatta stop ediyorsa kesin debriyaj problemi vardır..
çok iddialı konuşmaktan hoşlanmam ama eski arabam brava.dan bu durumu iyi biliyorum
1nci viteste gaz vermeden debriyajdan ayağını hafifçe çekerken devir düşüyorsa araba hafifte olsa kalkmıyorsa kesin debriyaj baskı-balata problemi vardır!
(her seferinde metni tekrarladım ama:o )
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri