Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Debriyaj Kokusu

  1. #21
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Debriyajdan hafifçe ayak çekildiğinde motor devri düşer ve araç belirli bir anda(kavrama anı-noktası) ne ileri ne de geri gider.Bu noktadan sonra gaz verilmeyip ayak debriyajdan çekilmeye devam edilirse araç stop eder.Bu oldukça normal bir durumdur.Ancak yine de debriyaj sisteminde veya vites kutusunda herhangi bir problem olabilir tabiki bu duruma sebebiyet vermeyen...

  2. #22
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    -araç birinci viteste
    -debriyaj tam basılı
    -ayağını hafif kaldırmaya başlayınca (yarım debriyaja kadar) bu anda araç hafifte olsa kalkar! (gaza dokunmadan) bu kalkma olmazsa baskı-balata problemi vardır
    Konu kutlay tarafından (05/02/2007 Saat 02:19 ) değiştirilmiştir.

  3. #23
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı kutlay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok iddialı konuşmaktan hoşlanmam ama eski arabam brava.dan bu durumu iyi biliyorum
    1nci viteste gaz vermeden debriyajdan ayağını hafifçe çekerken devir düşüyorsa araba hafifte olsa kalkmıyorsa kesin debriyaj baskı-balata problemi vardır!

    (her seferinde metni tekrarladım ama:o )
    Şimdi anlaşıldı.

    Yukarıdaki gibi yazdığın için doğal olarak anlayamadım.Ayak debriyajdan çekildiği halde pedal neredeyse eski yerine -üst noktaya- geldiği halde araçta ilerleme olmayıp ve nihayetinde debriyajdan ayak çekilmek üzereyken araç stop ediyorsa debriyaj problemlidir

  4. #24
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    zaten 1. viteste takılı iken ayağını debriyajdan hafifçe kaldırmaya devam edersen (gaz vermeden); debriyajdan ayağını tamamen çeksen dahi araba kendiliğnden ilerler!

    (sağlam baskı-balata)

  5. #25
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    kutlay stop etme derken aracın durmasından mı, yoksa motorun stop etmesinden mi bahsediyorsun?

  6. #26
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    İşte o ilerleme anından önce de zaten devir düşer, özellikle yokuşlarda araç ne ileri ne de geri hareket eder.Neyse sorun çözüldü sanırım; Konu, konuyu açan arkadaş tarafından anlaşılmıştır heralde

    Bir de dizellerdeki o kendiliğinden ilerleme benzinlilerden daha kolaydır düşük devirdeki yüksek torktan dolayı.Benzinlilere fazla güven olmaz stop edebilirler8D
    Konu ABNEW tarafından (05/02/2007 Saat 02:36 ) değiştirilmiştir.

  7. #27
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    baskı-balata bitmişse, debriyajdan ayak çekilirken devir düşer ve motor stop eder

  8. #28
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    ne baskı-balataymış bee

  9. #29
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    nasıl oldu bilmiyorum ama bildiğimiz konuları yine birbirimize anlattık!

    stop diyorum

  10. #30
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    Alıntı kutlay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baskı-balata bitmişse, debriyajdan ayak çekilirken devir düşer ve motor stop eder
    konuyla alakası pek yok bu tartışmanın ama ben son fikrimi söliim gideyim :

    baskı-balata bitmişse ; ayak debriyajdan çekilirken azıcık sürtünmeden dolayı dewir birazcık düşer. dewam edilirse sürtünmeye bağlı olarak ya araba çok yawaş hareket etmeye başlar, ya da sürtünme yeterli olmadığı için araç hareket etmez ama motor çalışır we volan dişlisi boşta döner.

  11. #31
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Ne oldu baskı balata bitti değil mi?

  12. #32
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    aynen

  13. #33
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Mısafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    baskı balata bıtıkse.
    kavrama problemı ortaya cıkar
    sureklı koku yapar
    vıtes degıssımlerınde sendeleme yapar
    ust vıteslerde km duser.
    sert kalkıslarda sıyırır

  14. #34
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    geçen hafta servise gittim ve debriyajımın koku yapması sebebi ile kontroller yapıldı.

    ben yokuşlarda fren kullanmadan gaz ve debriyaj ile duruyor ve aynı şekilde kalkışa devam ediyordum.
    selçuk bey debriyajın yaklaşık 250 santigrat dereceye kadar ısınmasının normal olduğunu ama benim yaptığım uygulama sebebi ile bu ısının yaklaşık 400-450 dereceye çıktığını ve de bunun sonucu olarak ısınarak genleşen debriyajın eski yapısal haline dönemediğini ve bu sebeple de hem en ufak zorlanmada koku yapmayı tekrarladığını, hem araçta kalkış esnasında titremeye sebep olacağını, hem de daha yukarıda kavramaya başlayacağını söyledi.
    kısacası debriyajı kısa sürede yediğimi anlattı.

    aman ha dostlarım siz siz olun, bu tarz şeyler yapmayın.
    en iyisi dik yokuşlarda el freni ile kalkış yapmaktır diyor selçuk bey.

    tüm gp kardeşlerimin dikkatine

  15. #35
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    ben yawaşlarken her zaman frenin yanı sıra wites küçükte küçülte yawaşlamaya katkıda bulunurum. hoşuma gidiyor we güwenli. ama bu da debriyajda aşırı ısınmaya neden olabilir, sonuçta debriyajlar yarış tipi debriyaj deil

  16. #36
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    walla alper nöbetçi moderatör gibisin,beni mahçup ediyorsun,başarılar.

  17. #37
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben yokuşlarda fren kullanmadan gaz ve debriyaj ile duruyor ve aynı şekilde kalkışa devam ediyordum.
    Yıldıray, hakikaten yapılmaması gerekenlerin en başında olanına güzel örnek vermişsin yaw :icon_lol: Ayrıca bu şekilde debriyajı yemenin yanı sıra müthiş bir yakıt sarfiyatında da bulunuyormuşsun! Zararın neresinden dönersek kardır

    8O

  18. #38
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    aynen murat.
    öyle hoşuma gidiyordu ama oldukça zararlı bir uygulama.
    zaten dersimi de aldım.

  19. #39
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    Alıntı uzman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla alper nöbetçi moderatör gibisin,beni mahçup ediyorsun,başarılar.
    saol

  20. #40
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen hafta servise gittim ve debriyajımın koku yapması sebebi ile kontroller yapıldı.

    ben yokuşlarda fren kullanmadan gaz ve debriyaj ile duruyor ve aynı şekilde kalkışa devam ediyordum.

    tüm gp kardeşlerimin dikkatine
    Debriyaj ne kadar çok kullanılırsa ya da yarım debriyajda araç ne kadar çok bekletilirse debriyaj o kadar çok ve çabuk aşınır ve biter.Dediğin gibi en temizi el frenini kullanmak yokuşlarda.Tabi bunu da Türk Milleti kendine yediremez

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Sakız kokusu ????
    AWD tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 30/01/2012, 03:47
  2. Egzoz kokusu
    skystar37 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 03/12/2011, 00:50
  3. Klimada nem kokusu
    BLUEMAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 08/09/2011, 23:13
  4. Yanık kokusu
    qaan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 07/02/2011, 15:20
  5. cam suyu kokusu?
    erasday tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 15/01/2008, 17:59

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Debriyaj Kokusu Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com