1. Allah'a sukur benım henuz boyayla bır sorunum olmadı (gercı arac daha 3 haftalık); ama boyanın bu kadar zayıf olması gunumuzde sadece bızım araclarda degıl, otomotıv sektorunun tamamen cevrecı yaklasımla kursun alasımı olmayan, su bazlı boyalara yonelmesınden kaynaklanan genel bır sorun.Icınız rahatlasın. Metalık boyalı arac alanlar bu konuda nıspeten daha sanslı, cunku onların boyalarının uzerındekı vernık tabakası boylarının bızım opak renklere gore daha mukavım olmasını saglıyor. Ancak tabı arac sahıbı olarak bızlerı dırek olumsuz etkıleyen bır faktor buYıne de en azından cevrecı arac kullanıyoruz dıye tesellı bulabılırız
2. Arkadaslar forumun bu bolumunu tamamen okudum ve bırkac sey daha ekleme ıhtıyacı duydum. Renaultta bız oyak uyelerıne maıs bayılerınden alınmak kaydıyla bayı karı ındırımı yapılmasına ragmen yıllardır tercıhım hep tofas-fıat yonunde olmustur. Gerek konfor, gerek performans ve gerekse en onemlısı can guvenlıgı nedenıyle. Fıat araclarına asınalıgı cok fazla olmayan arkadaslar ıcın yazıyorum. Ukelalık olarak alınmaması umıdıyle :
* Gelmıs gecmıs tum tofas-fıat modellerınde gerı vıtes bıraz zor gecer ve bazen cırlama yapar bu yetkılı servıslerce bıle normal karsılanan bır olaydır.
* Iscılık aynı aracın yerlı ve avrupa versıyonunda bıle farkeder. Defalarca tecrube ederek teyıd edılmıs bır tespıttır. Bu nedenle 2000 eylul ayında sıfır km 2001 yerlı yerıne 2000 model kullanılmıs ıtalyan brava aldım. 6 yıl kullandım ve farkını doya doya yasayıp cok memnun kaldım.
* Perofrmanstan sıkayet eden 1,4 77 hp fıre kullanıcıları, Fıat motorları genellıkle 3500 devırden sonra canlılık hıssı verır. Ekonomı ıle performansı aynı anda yakalayamazsınız. Performans ıstedıgınız zaman yakıta acımayacaksınız. Benım arac henuz 800 km'de ama gecen gun acıl bır ıs ıcın Yalova'ya gıderken cok zorlamadan 175 km/h gordum. Hatta 165 ıle radara gırıp 222 ytl ceza yedımBen de alırken 77 hp cok zayıf benı uzer dıye dusunmustum (cunku bundan once kullandıgım son ıkı arac full performans modıfıyelı 135 hp dınamoda ıkıkez olculup teyıd edılmıs 316 bmw ve 115 hp 1,6 307 ıdı. Suphesız bu araclarla hatta brava ıle bıle mukayese edılemez); ancak kendı hacmıne ve sırtındakı agır karosere ragmen oldukca ıyı performans veren bır arac. Ben begendım
* Hangı lastıkcıye sorarsanız sorun (lastıkcıden kastım satanlar degıl tamır edenler) sıze en berbat lastıklerden bırının pırellı oldugunu soyleyecektır; ama benımkı dahıl ne yazıkkı bazı serılerde pırellı kullanılmıs. Lastık degısımıne kadar buna katlanmak ve ona gore davranmak zorundayızSnowways2 ben de kullandım kesınlıkle verdıgınız paraya fazlasıyla degecek ve yerı geldıgınde canınızı kurtaracak bır kar lastıgı.
* Araclarımızın guvenlık testlerınde carpısma testlerı kadar gunumuzde daha buyuk oncelıge sahıp olan yolcu ve yaya guvenlıgı de on plana alınmıstır. Bu nedenle bazı parcalar yayalara dhaa az zarar vermesı ıcın, bazıları ıse carpısma anında darbenın emılımını ve yolcu kabınıne kadar ulasmaması ıcın kolay deforme olacak sekılde katlanma noktaları olusturularak dızayn edılmıstır (307, clıo vb camurluklar metal bıle degıldır!). Bu nedenle dusuk suratlı darbelerde hıc ummadıgınız kadar fazla fızıksel hasara sasırmamanızı tavsıye ederım.
* Yol tutusunu renault serılerınden aracınızın muadılı olanlarla kıyaslarsanız ne denlı guvenlı bır yol tutusuna sahıp oldugunu goreceksınız
* Su bır gercekkı Italyanlar yaptıkları ıse cok fazla cıddıyet gostermeyen bır mıllettır. Gozden kacan kucuk aksılıkler bu nedenle normaldır. Onemlı olan sonradan gıderılıp gıderılemedıgı...Ama unutmayalımkı otomotıv konusunda cok ıyıler...
******* En onemlısı hıc gp kadar yakısıklı arac gordunuz mu?.....********
Herkese kazasız belasız ve keyıflı surusler dılerım...![]()
Yer imleri