nasıl böyle bir genelleme yapıp fıat tan uzak durun vb laflar ediyorsunuz lütfen bizi aydınlatırmısınız o üstün tecrübelerinizle
nasıl böyle bir genelleme yapıp fıat tan uzak durun vb laflar ediyorsunuz lütfen bizi aydınlatırmısınız o üstün tecrübelerinizle
bu mesaja yazılacak tek bi cevap var ama yazmıyorum neyse diyorum
ancak şunu söylemeden geçemicem...
bizim sülalede senelerdir tofaş/fiat kullanıldı(amca dayı dede biz)
sırf benim hatırladığım uno-tipo-2 marea-2 bravo-3-5 doğan-3 tempra-siena
gp yi söylemiyorum bile
bunlardan sadece doğan büyük bi sorun çıkardı oda elektrik tesisatında bi sorun vardı bi yerde temassızlık vardı aklına esince gidiyodu herşey
bilenler bilir ben özellikle o mareaya neler neler yapmadım daha tık demedi...
bunlarıda göz önüne alın da konuşun ben burda 15 senelik 10 farklı araç üzerinden konuşuyorum siz 3 araçla tofaş fiatı at arabası yapmışsınız...
ee nediyim sizdekide tam şansmış
her ne marka kullanıyorsanız güle güle kullanın...
arkadaşlar,
adam zaten sahte isimle kaydolmuş,
çok fazla dikkat vermeye gerek yok!
üstüne düşmeye bile değmez!
gerçek hasan pulur için:
Hasan Pulur - Vikipedi
burda da amcamın resmi :)
Hasan Pulur
arkadaşlar ya aslında konuyu çokta uzatmaya gerek yok herkes gibi bende bildiğim bir arabadan örnek vereceğim.
Amcamda temmuz 2007 ye kadar 2004 model bir marea exclusive modeli vardı. Temmuz ayında yozgat/sorgunda gece yarısı bir traktöre 100 km hızla arkadan vurmuş ve çarpmanın şiddetiyle traktör römorkunu bile fırlatıp atmıştı araç. Marea'nın ön tarafı ikiye katlanmış ve motor diye hiç bir şey kalmamıştı (Ne demek istediğimi anlarsınız herhalde zaten pert oldu) ama o derece şiddetli bir kazadan sadece kollarında birer ufak kırıkla ayrıldılar.
Tabiki ilk öncelikle Allah korudu, ama o işe yaramaz, fiat işte noolacak denen arabanın inanın yolcu kafesinde hiç bir şey yoktu.
Tanık olduğum bir olayı belirtmek istedim sadece. Belki başka bir marea da 20 km süratle kullanılmaz hale gelmiştir onu bilemem.
az önce başka bir forumda bu arkadaşa cevap vermiştim. her foruma yazıyo herhalde. fiyatı bizimki ile aynı dediği aracı da nissan almera. boşuna cevap vermeye bile değmezmiş.
Gerçek adım Hasan Gerçek soyadım PULUR... :)
Kuşkusuz aynı isimle Türkiye'de ve Dünya'ta birçok insanın olabileceği gerçektir. MEsleğim ise yine anladığınız üzere gazetecilik değil Belediye'de mimarlık. Yaşım ise onunla kıyaslanmayacak kadar genç. Bu siteye markayı özellike vermedim ki FİAT formu olduğu için. Bunu yanlış anlaşılacağı düşünesi ile yaptığımdan saygılı olduğumu düşünüyorum. Yine saygılı olduğumu düşünüyorum ki yalnızca yaşadıklarımı anlatarak sizlerde soru işaretlerini tetikleyerek daha geniş tartışma fırsatını sizlere sunarak sizlerdeki otomobilerin eğer iyi ise bunu pekiştirmeyi sağladım. Ve yine saygılı olduğumu düşünüyorum ki kendi arabamın da lüks bir araç olmadığını tam tersine kendi halinde mütevazi bir araç olduğunu özellikle vurguladım.
Yaşadıklarımı henüz yeni bir arkadaşımın bir Fiat alarak memnun kalmaması ve sen haklıymıssın demesi üzerine duyarlı ve sıradan bir vatandaş olarak yazdım. Fiat otomobillerde (ki özellikle otomobil grubu diyorum, bunu ticari araçlar için söylemiyor tam tersine başarılı buluyorum) kullanılan işçiliğin ve malzemenin(örneğin plastik malzemenin kalitesizliği dikkatinizi hiç çekmiyor mu. İş yerimizin hemen yanında bulnan Fiat bayisine uğrayarak Linea model arabanın iç ve dış aksamlarını kontrol ettim. Hepsinin öylesine tutturulmuş olduğunu gördüm. Çok gördüğüm ve İnşallah bir daha görmek istemediğim bir çok kötü tafik kazasında hangi arabanın ne kadar darbe aldığını gördüm.
Tabiki hepimizi dikkatli araba kullnarak ölümleri ortadan kaldırabiliriz. Herşey tabiki insanda bitiyor.
Hepinizden özür dileyerek huzurlu bir araba sahipliği dilerim. Sevgiler.
Biraz konu dışı olucak ama yazmadan kendimi alamadım maalesef...2 yıl nissan almera kullandım babamın arabasıydı ve inanın bizim punto dahil birçok arabayı 5 e katlar..o arabayı çok fazla özlüyorum..görünüşü biraz daha çekici olabilse tereddüt etmeden alırdım.subjektif bir yorumdur
Şu malzeme kalitesi konusunda yapılan yorumlara hayret ediyorum. Yukarıdaki yorumu yapan arkadaşa sormak istiyorum. Bir mimar olarak herhangi bir otomobil fabrikasını gezdiniz mi. FIAT la ilgili, plastik kalitesizliğiyle ilgili yorumlarınızı yaparken bu malzemelerin nasıl ve ne şekilde üretildiği veya bir aracın nasıl üretildiği hakkında herhangi bir bilginiz var mı ? Hiç araçlarda kullanılan saç kalınlıkları, güvenlik sistemleri hakkında bir araştırma yaptınız mı ?
Uzun süredir otomotiv sektöründe çalışan bir mühendis olarak bizzat üretiminde bulunduğum veya üretimini yerinde incelediğim bazı otomobil parçaları ve sık sık ziyaret ettiğim otomobil fabrikaları şöyle;
Toyota
Corolla Verso : Ön tampon, arka tampon, etek çıtası, spoiler, komple ön konsol (torpido). İç direk ve bagaj giydirmeler.
Auris : Alt torpido, orta konsol, kolçak, kolçak kutusu, konsol üzerindeki çeşitli plastik parçalar, bagaj iç giydirmeler,
Renault
Megane ve Clio: Komple ön konsol, airbag, kapı panoları, motor alt koruyucu, kalorifer-klima, far,stop, 3. stop havalandırma kanalları, cam silecek motoru
Ford
Transit ve : Tampon, kapı panoları, far, stop, kalorifer, klima, cam silecek motoru
Cargo Kamyon : Alternatör ve marş motoru
Hyundai :
Accent Era: Ön ve arka aydınlatma.
Tofaş/Fiat
Doblo,Palio,Linea,Minicargo : Tampon, etek çıtası, spoiler ön ve arka aydınlatma, sis farları, kalorifer, klima, cam silecek motoru.
Grande Punto : Arka aydınlatma, 3. stop, geri vites ve sis lambası.
Honda CRV, BMW minicooper 1 3 ve 5 serisi, Mercedes Sis farları
Bu liste uzayıp gider.. Ayrıca toyota,ford,hyundai,renault ve tofaşın tüm üretim ve montaj hatlarını defalarca gezdim.
Anlatmak istediğim; saydığım bunca parçanın aynı şartlarda aynı tesislerde benzer malzemelerle üretildiğidir. Bir parçanın veya aracın kaliteli olup olmadığını sadece görsel olarak inceleyerek söyleyemezsiniz.
Şunu da belirtmek isterim ki sağlamlığıyla veya kalitesiyle tanınan birçok model aracın parçalarının üretimini, malzemelerini ve oluşan hataları görseniz hayret edersiniz.
Grande Punto' nun işçiliği ve kalitesinin üst sınıftaki birçok araçla aynı olduğunu da kesinlikle söyleyebilirim.
ben de bir başlıkta malzeme kalitesinin kötü olduğunu söyledim(sınıf standartlarında normal olduğunu). belki böyle söylemek yanlış olur. ama ya işçilikte ya da malzame kalitesinde problemler war. tamam,mesela belki ön konsolda kullanılan plastik 20 sene boyunca ilk günkü gibi kalacaktır,deforme olmayacaktır. bu kalitesini gösterir. ama daha ilk kilometrelerde tıkırtılar-gıcırtılar gelmeye başlıyorsa, 20000-30000lere gelince ufak çukurlarda bile arabada gürültüler kopuyorsa, we bunları engelleyebilmek için bi kaç ayda 1 yalıtım yaptırılıyorsa işçilikte weya malzeme kalitesinde problemler war demektir. üst sınıftaki arabalarda bu problemlerin bu kadar büyük olmadığını gördüm
bu malzeme kalitesi muhabbetide yılan hikayesi oldu ve kabak tadı verdi gerçekten ya sizler ayrı bir yaradılıştasınız yada ben tuhafım bu bir aletmidir yedinci hismidir nedir açıklayında öğrenelim biri çıkar koltukları ben yapıyorum çok dandik içleri karton falan filan bir çıkar parçalr papuada üretiliyor biri çıkar arkalr niye kampana biri çıkar bunların boyasını badana fırçasıyla atıyorlar der der der der yahu beyler aynı sınıfta ki hangi arçtan eksiği var bir sürü karşılaştırma ve görüş belirttim ama kimse okumuyor ve ya okuduğunu anlamıyor almış başını bir parça kalitesi geyiği gidiyor sanki diğerleri marsta üretiyor şu araba puntodan daha kaliteli e ozaman kusura bakmayın onu alın alırdım ama onun şuyu yok puntonun var eee ozamnda ondan vazgeç yok puntodan vazgeçmem ama punto çok dandik bu nebiçim bir sohbettir forumun yavaş yavaş çivisi çıkmaya başladı bunlar benim kendimi bağlayan görüşlerim ayrıca kimse ilk mesajında direkman karalamaya giripde sonrada polyanacılık oynayıp şirin gözükmesin ben almayım yalan yalnış yorum yapanların çoğunun puntosu bile yok
Çok isabetli bir yorum olmuş tekrar tekrar teşekkürler.
Herkes GP de hata arama yarışına girmiş durumda. Ben görmedim ama var mı dır bu kadar didik didik edilen bir araba. Herşeyin bir sınırı var yani..
Şu forum ne bileyim Audi A4 forumu olsa bizde zavallı GP yerine onu bu kadar didik didik etsek en az GP kadar hata buluruz adım gibi eminim.. Neredeyse aracı parçalayıp öyle inceliycez.
Airbagları açılmayan, ses yapmasın diye plastik parçaların altına 1 sene sonra hepsi düşen 100'lerce keçe yapıştırılan 40000 YTL nin altına satılmayan çok araba gördük.
İnanın biz artık problemlerimizi paylaşmak yerine hatalarımızı yarıştırır ve aracımızı aşağlar duruma geldik. Gr
Eğer ben GP mi almadan önce kazayla forumu incelesem herhalde korkudan vazgeçerdim GP yi almaktan.
Ya arkadaşlar yapmayın aynı sınıftaki nerdeyse bütün araçları test ederek ve karşılaştırarak 15 gün önce GP aldım. ipe sapa gelmez kanıtsız, dayanaksız bir takım iddialarda bulunan arkadaşlar.
1. Bu sınıfta kaç arabada dizel + otomatik var?
2. Bu sınıfta kaç arabada EBD+ASR+MSR+HBA+Hillholder var?
3. Bu sınıfta kaç arabada çift bölge iklim kontrollü otomatik klima var?
4. Bu sınıfta kaç arabada Euro Ncap 5 yıldız var?
5. Bu sınıfta kaç arabada FPS (Yangın Koruma Sistemi) var?
6. Bu sınıfta kaç arabada 4 hava yastığı var?
7. Bu sınıfta hangi araçta yüksek kaliteli malzeme kullanılmış?
8. Bu sınıfta hangi araçta işçilik kalitesi daha iyi?
9. Bu sınıftaki tüm araçlarda kabine ulaşan ses bu araçtakinden daha yüksek.
Bu özellikleri hepsini birden sağlayan b sınıfında 1 araç daha gösterebilirseniz. yukarıdaki eleştirileri yazan arkadaşların ellerini öpeceğim. ve açıktan kendilerinden özür dileyeceğim. 30.000 YTL civarında bir bedelle bu özelliklerin hepsine birden sahip olabileceğimiz daha iyi bir araç varsa söylesin bilen bizde bilmiyormuşuz diyelim.
bir üst sınıfa geçmeye kalktığınızda bu özelliklerin hepsini sağlayan birkaç araç bulunabilir. ancak fiyatları 40.000 YTL'nin üzerinde.
bir tek bu sınıfta bir araç var ki işçilik ve malzeme kalitesi çok daha üstün ve bu fiyata alınabilir durumda. bu araç Lancia Ypsilon dur. ancak araç sadece 3 kapı hacmen önemsenmeyecek derecede GP'den küçük, fakat tam bir bayan arabası. 2. eli ne olur kaça nasıl satarım diye bir derdi olmayan varsa GP yerine Lancia almalı derim sadece.
uno ve tipo zaten kaza anında sağlamlığı iyi bir araç değil, bunu herkes biliyor, herhalde siz o zaman bilmiyordunuz. ayrıca uno,tempra, tipo'nun alt takımı zayıftır, bunu da sanayi de ufak bi araştırma yapsanız söylerler zaten.
şu anda gpunto ncap'tan 5 yıldız aldı, bu size fiat'ın elde ettiği ilerleme ile ilgili fikir verecektir
ayrıca alt takımla ilgili ilermede sağlanmıştır, burada halikarnas diskonun 180000 km palio'su var, arabanın alt takımları en son 140000 km de bakımdan geçmiş ve oldukça iyi bir rakam şirket arabası için
benim tanıdıklarımda da marea var ben hiç 20000 km motora girdiğini görmedim ki, 100000 km geçeni biliyorum, bu yüzden yazdığınız çamur atmaktan öteye gidemez.
ayrıca gpunto alan arkadaşınız üye olsun foruma paylaşsın sorunlarını. ben gpunto kullanıcısı değilim ama takip ettiğim kadarıyla birçok arkadaş buradan da yardım alarak sorunlarını çözdü
şunu da unutmamak lazım, gpunto fiyatı çok uygun bi araç ve dolasıyla ne kadar ekmek o kadar köfte, bunu arkadaşınız araç alırken bilmiyor muydu?
böyle mantıklı bir dayanağı olmayan yazdıklarınızdan dolayı forumu kirlettiğiniz için sizi kınıyorum
bi de şunu eklemek istedim, türkiyenin binekte en çok satan ikinci markasından bahsettiğinizi unutmayın !
kimse bnei yalnış anlamasın ben punto sorunsuz mükemmel veya adamalar yapmış mübarek uzay gemiis demiyorum elbette sorunları oldu bnede çok yaşadım ama ne oldu hepsi çözüldü ortada kalmadım yani allah var cebimden 1 lira çıkmadı öyle eften püften şeylerde değil hepsi yekünlü kimseden saklamam istesemde saklayamam erzurumda adam düğmeye bastınmıydı hepsi çıkar ortaya diğer markalardada yaşadık sorun servisler hep oyalama hep merkeze soralım ağızları yaptılar ama fıat ta buyok en azından ben yaşamadım şuraya sorun diye yazılan şeylerin çoğu ya komik yada sorun bile değil öyle bir noktaya gidiyoruzk yakında benim araba niye benzinsiz yada mazotsuz gitmiyor lanet olsun bu arabaya denebilir:) bu arada arkadaşlarımın 1 tanesi yaris diğeri clio aldı en baz versiyonları dikkat edin 2 araçta puntonun baz versiyonu kadar olamaz bomboş ve gri plastik onlar hep benimkiyle karşılaştıdı bende uyardım bu en üst o baz haksızlık olur dedim aynı donanım ve aynı versiyon olması lazım dedim kalkıpta salak salak havlara girmedim benim daha kaliteli falan filan diye
Kullandığım arabanın iyi bir araba olduğunu iddia etmeden yorum yapmıştım. Ancak Nissan ile kıyaslanmaz iddiası gerçekten yazmaya teşvik etti. 200 yılı modeli ile ufak makyajlar hariç hala ayn kasa ile piyasa da hala olabilen ve 27 gibi bir tutarla bu donanım bu sağlamlık bu konfor ve bu kalitede başka bir araç olmadığını umarım sizlerde bir bir almera kullanrak içini işçiliğini donanımlarını inceleyerek anlayacaksınızdır. Unutmayın bu asla reklam değil teşvik edilmemin ürünüdür. Nissan Türkiye - Almera Versiyon & Donanım
Bazı markalarkullanım kitlesi belli olup yüzelerce modeli birkaç yıla sığdırmadan belli bir kullanıcı kitlesine ulaşırlar ki BMW Mercedes ibi markalardan bahsetmiyoruz.. Oysa bazı markaların yıllarca çaba sarfederek düzine dolusu modeli çıkartıp çıkartıp piyasadan kısa sürede silinmesi sizce bir tesadüf mü? Bir tesadüf mü her seferinde işte bu markayı yeniden yarattık bu sefer başka olacak denilmesi. İşte arkadaşlar 2000 yılının bir dizaynı ve konforu ile son yılın dizaynı ve konforunu karşılaştırıyoruz.. Bu bir tesadüf mü? Yıllanmış ve yaşlanmış bir çok japon arabasının dipdiri hala ayakta olup da bazı arabaların dökülüyor olması bir tesadüf mü? Son yılların tonlarca para ödeyerek TR garantisi var yedek parçası ucuz vs. gibi yanılsamalarla aldığımız ve yıllar sonra kar zarar dengesinde kaybımıza yol açan ve yıllarca tamircilerde sürünmememize yol açan biz zavallı tüketicilere yazık değil mi? 2008 model bir otomobil düşünün dışı ne kadar entrsan diyorsunuz ve içine giriyor çok kötü basit bir konsol bir süre sonra sallanmaya başlayan çeşitli plastik aksamlar ve birbiribirinde ayrımaya başlayan, kapılarını kapatmak için güç sarfettiğimiz bir durumla karşılaşıyoruz. Oysa hepmiz biliyoruz ki bozulmaya ve/veya dökülmeye başlayan bir otomobilde arızanın giderilmesi hep geçici olur ve sürekli sürekli bunlarla uğraşılır ve asla fabrika çıkışına bir daha dönemez. Bu yüzden denilebilinir ki; Arızanın tamir edilebilirliğinden çok arıza çıkmaması ve sorun yaşamamaktır önemli olan. yüksek fiyatlar satılan ve benim fizik olarak çok çok beğendiğim Alfa Romeo içinde geçerlidir bunlar. Sorun yaşanacaksa olmamalıdır.Hepinize Allah'tan sağlık ve huzur dilerim. Bu son mesajım olduğunu bildrir formunuzu karaladığımı düşünmeme neden olduğum için de ayrıca özür dilerim. Saygılar.
Fiat ın, ürettiği araçlardaki iç mekan işçilik ve plastik kalitesini her zaman eleştirmişimdir.Sınıf standartlarında kabul edilse de diğer markaların birçoğu bu konuya daha fazla özen göstermekte maalesef.Tabi bu, oldukça karmaşık ve farklı bileşenlerden oluşan otomobilin sadece bir kalemi.Demek istediğim iç mekan kalitesi zayıftır ancak donanım iyi olabilir ya da fren mesafesi iyidir farlar iyi aydınlatmıyordur.Bu örnekleri çoğaltmak mümkün.Yapılması gereken aracı bir bütün olarak ele alıp artı ve eksilerini değerlendirip ona göre karar verilmesi...
Fiat denilen grup dünyanın bağımsız en büyük araç üreticilerinden biri.Dünyaya sayısız model sunmuş ve özellikle de dizel konusunda olmak üzere pek çok teknoloji geliştirmiş bir marka.Dünyaya sayısız tasarım sunmuş ve ürettiği modeller yılın otomobili seçilmiş bir firma.Halen diğer markalara gerek tasarım gerekse motor teknolojisini aktaran bir markayı tarafsızca eleştirmek gerekli sadece.İç mekan işçilik ve plastik kalitesine bakarak bir firma kötülenemez.
Senelerce Fiat kullanmış birisiyim (Şahin, Uno, Puntolar...) bakım dışında bazı problemler için de servislere gittiğim olmuştur kesinlikle.Ancak hiçbir zaman da yolda kalmamışımdır.İtalyan Fiat ın 80 lerin teknolojisiyle ürettiği bizde 2000li yıllara kadar üretilen Uno bile oldukça fazla kahrımı çekmiştir.Rakiplerinin modern üretimleriyle baş etmeye çalışmıştır Türkiyede.Bizde karıştırılan en büyük nokta Fiat ın bırakmış olduğu üretimleri Tofaşın üstlenip eski teknolojiyle modern rakiplerinin karşısına çıkartması.Tabi daha sonrasında ise yapılan haksız eleştiriler...
Fiat ın modern üretimlerine gelirsek, GP gerek donanım gerekse tasarım ve motor olarak rakiplerinden kesinlikle aşığıda değildir.İçindeki dizel ünite 1000-1400cc lik tüm motorlar arasından en iyi dizel motor seçilmiş (son iki yıl), altın direksiyon ödülü almış bir model.Tamamen yeni bir üretim, dolayısıyla ufak tefek sorunları çıkacaktır. (Benim aracımda çıkmadı) Başta da belirttiğim gibi tek eksikliği iç mekan plastik kalitesinin bir miktar daha iyileştirilmesi gerektiği.
Çevremde oldukça fazla otomobil kullanıcısı var.İnanın hepsinin aracında sorunlar çıkıyor.Kronik sorunlar gideriliyorsa diğerleri biraz da şans işi bence.Tabi bu şans kelimesi diğer markalar için kullanılıyor.Fiat için maalesef kullanılmıyor.Nedenini ise yukarıda yazmıştım...
Yazmaı tekrar borç biliyorum ki TR de Ticari araçlarda Fiat en beğendiğim markadır. hoşçakalın.
ben gp kadar güzel şekli olan bi araba görmedim orta sınıf.tam modifiyelik araba yapmışlar tebrik ediyorum fiatı.bırakın eleştirmeyi kendinizide arabadan soğutmayın.arabanın kötü yönlerini yazdıkça alacak adamda almaz.sizde soğursunuz benden sölemesi.walla ben çok seviyom.mükemmel tipi var arabanın.sorunlar her arabada olur söliyim.
Fiat araçlarında ki problemlerle yıllarca karşılaşan. Fiatın kalitesinden sürekli yakınan ve parçalarının kalitesiz olduğunun çok açık olduğunu söyleyen arkadaşlar size sormak istiyorum;
Bu kadar problemli olduğunu biliyordunuz fiat araçlarının da neden gidip grande punto aldınız !!
Bence kendinizi bu kadar üzmeyin yakınıp durmayın kalitesizlikten halen aracınız değerliyken satın GP nizi gidip o metiyeler düzdüğünüz markalardan bir araç alın gönül rahatlığıyla binin !!!
Bir hatanın çözümlemesi, Tüm okurlara (Lütfen profili aşağıda tanımlanmaya çalışılan kişiye empati yaparak eleştirin.)
Yaşınız ortayaşı geçmiş artık yaşlılar grubuna dahil olmuşsunuz. gençlerin fosil veya dinazor diye adlandırdığı bir sınıfa dahil olmuşsunuz. elbette bir dinazorun yapacağı türden tercihler yaparak tanımlanan yerinizi doğrulayacak kararlarda vermeye başlamışsınız. NE?? örnek mi istiyorsunuz :) hemen söyleyim. yaklaşık 8 yıl önce üretilmiş bir modeli üstelik kasa değiştirme zamanı gelmişte geçmiş olan bir modeli ki daha üzücü olan, marka başka modeller ile aynı sınıfta olmasabile aynı tüketiciyi hedef kitlesi olarak gören yeni araçlar üretmiş. bambaşka modellerin de lansman tarihlerini duyuruyor bi yandan. çünkü marka da biliyorki artık bu modelin dahil olduğu sınıfta rakipler çok güçlü, şirkette daha genç, compact ve birbirine karışan sınıflardaki farklı araçları daha çok tercih eden müşterileri hedefliyor. firma haklı çünkü onların tercihleri satıyor bu dünyada. hatta mercedesin o garip A ve B sınıflarını bile neden ürettiğini anlamakta zorlanıyor kahramanımız.
bu durumdaki kahramanımız arabasını almadan GP ile karşılaşıp beğenmiyor doğal olarak. aslında GPnin yerinde A serisi mercedes olsa onu bile beğenmeyecek. o da gidiyor ve profiline uygun bir davranışla bir dinomobil alıyor. fakat tüm dünyayı hızla saran (avrupada satışlarını 2006 ençok arttıran marka - ve ençok tercih edilen binek modeli) bu garip biçimsiz şey (onun gözünde) yaptığı bu büyük hatanın her köşebaşında karşısına çıkan bir kanıtı. elinde eski tasarım, eski teknoloji üzerine adeta yama ile yeni teknolojinin eklenmeye çalışıldığı dinomobili... karşısında duran, gelecek :) yani GP, üstelik ödediği para daha yüksek.
evet büyük soru geliyor.
siz olsanız ne yaparsınız?
a) daha borcu bile bitmemiş olan dinomobili hemen değiştirirsiniz
b) gözünüzü kapatıp 5'e kadar sayar tekrar açtığınızda GP nin orda olmaması dilersiniz.
c) bir ekskavatör alır karşınıza çıkan tüm GPlerin tepesine vurursunuz
d) GPyi kötüleyerek kendi aracınızın çok daha iyi bir araç olacağını hayal edersiniz.
e) Kötüleme için (ki buna otoself tatmin diyebilirim) bu araçların sahiplerinin kurduğu internet sitesine saldırgan mesajlar döşeyebilirsiniz. bu kısmen sado-mazo bir kendini cezalandırma yöntemidir. amaç yanlış tercih nedeni ile duyulan suçluluğu azaltmaktır.
sevgiler.
Not: beni altüst eden kahramanımızın internet kullanıyor ve formlara yorum yazıyor olması (ilgi alanı anlamında)
dayı sende iyice salladın haytında kaç kere alfa kullandın beğenmediğin 156 modeli 98 den 06 ya kadar üretildi kimmiş kapıları düşen parçalrı gevşeyen iyice saçmaladın gel ben sana benim arbayı göstereyimde gör nereler gevşemiş bence gevşeyen tek yer var anladın sen nissan kadar model ve makyaj yapan bir firma daha varmı yahu aldığın nissan sanki uzay mekiği rahat ol onuda biliriz japonlar dipdiri ayaktaymış tabi canım hepsi taş gibi maşallah her markanın ve arbanın kullanım ve bakım şartlarına göre ömrü değişir bunu herkes bilir uzakdoğu arabalar daha naziktir abuk subuk yaz yaz ondan sonra yalnış düşünmenize neden oldum özür dilerim de bırak bu işleri piyasadan siliniyor dediğin fıat dünyada ilk 5 giriyor ama senin mekik renoya satıldı buna nediycen artık bol bol sümbül parçası takarlar senin mekiğe sen mutlu ol yeter mekiğinle mutluluklar
sıfır grande punto aldım benzinli dualtronicmidir nedir,triptronic den farklı.100 km olmadan motor arıza ışığı yandı 1 servise götürdüm beyne bir arıza atmış ne olduğu belli değil ama hallettik dediler,çıktım 100 mt gitmedim tekrar yandı bende başka bir servise aracı aldığım servise gittim onlarda soketlerde bir arıza vardı düzelttik ama tekrar aynı arızayı yapmaz demediler test etmemiz lazım dediler bende yanarsa getiririm dedim aldım.3-4 gün yanmadı benzin bitti ışıgıyla beraber yandı tekrar ama benzini alınca düzeldi bilen bir insana entersan gelir ama bilgisi olan varsa paylaşabilirmi?
Gp mi henüz geçen hafta aldım. İnternetle pek haşir neşir olduğumdan GP'nin formuna da üye oldum. Ancak görüyorum ki arkadaşlar birbirlerine saldırıyor. Birisi yaşadığı sıkıntılar dolayısıyla markayı eleştirirken bir diğeri ise hakaret boyutuna varacak kelimeler sarfediyor. Arkadaşlar bizde 3 araba var. Nissan Micra, Honda Jazz ve geçen hafta kendime aldığım GP. GP2min flaşörleri ikinci günde bozuldu. Dert etmiyorum çünkü performansı iyi. Plastik aksamları ve işçiliği biraz kötü ama idare eder bence. Nissan micra şehir içinde kullanılabilecek süper bir aaba eşim kullanıyor ve tipini sevmeme rağmen artık benim de çaktırmadan kullandığım araba haline geldi. Diğeri ise Jazz. Sınıfının kesinlikle en iyisi. İşçilik kalite vs. Micra 4 yıldır bizde peryodik bakım dışında tamirciye uğramadı. Jazz iki yıllık ve henüz. 10 000 de olduğundan çok yorum yapmak istemem. Arkadaşımız çok çekmiş ve şahıslara saldırmadan arabayı kötülüyor ve bunun bu formda olması kötü. Ama çok daha yanlış olan ve kendi yaşı da aslında hakaret boyutlarını içeren kelimeye uygun olan başka bir arkadaşımızın tavrı. Eleştriler araba üstünten yapılmalı ve bu çizgiyi aşılmamalı, aşıldığı taktirde ise asıl EMPATİ bu kişiye yapılmalıdır. Çünkü bu kişi bir gün Fiat markasından uzak olduğunda aynı kişil örneğini bize de gösterebilir. Başka konularda görüşmek üzere iyi günler.
Konu ile ilgili yukarıda
ABNEW arkadaşımızın mesajını okudum ve son derece haklı buldum. kendisine teşekkür ederim.
adminler biraz temizlik yapmalı mesajlarda
Honda Jazz gerek işçilik gerekse kalite olarak (Donanım ve güvenlik de eklenebilir) sınıfının kesinlikle en iyi aracı olamaz.Genelde bayanlar tarafından tercih edilen fonksiyonel bir araç.Zaten Honda diğer sınıflarında da plastik ve iç mekan kalitesi olarak birçok markanın gerisinde.Yeni Civic için bile geçerlidir bu durum.Micra konusunda size katılıyorum.Gerçekten oldukça modern ve kaliteli bir üretim.GP nin rakibi belki Yeni Jazz olabilir.Bunu da şimdiden tespit etmek oldukça zor tabi...
Haklısınız yeni jazz ı aslında bekliyorum bakalım nasıl olacak. Ama şu varki mesleğim gereği gün için de belki 20 tane adliye arasında mekik dokuyorum motor ve tüketim yönünden gerçekten GP gayet iyi. Yani amaca yönelik olarak iyi. Peki servis ücretleri konusunda yorumlarınızı alsam?
Bence modern otomobillerin tümü servis yönünden oldukça pahalı.GP nin servis masrafları da ucuz değil maalesef.Ancak kabul edilebilir düzeyde.Türkiyede araçlarımıza hala şahin gözüyle bakıldığı için 20000km lik periyodik bakım 300-400YTL ye çıkınca çok yüksek deniyor:) Arkadaşım Fiestasını km yi doldurmadığı için 6 ay da bir periyodik bakıma sokuyor.Bir diğeri yılda bir periyodik bakıma götürüyor Polosunu.Bu masraflar ise bizim araçlarla neredeyse aynı.Bizler en azından 1 sene götürmüyoruz bakıma araçlarımızı.Kısacası Fiat ın bakım masrafları kabul edilebilir düzeyde bence.Sanırım T-Jetlerde 20000 lik bakım 30000 e çıkarıldı....
Evet yani bizim eskiden bildiğimiz şahin renault vs gibi değil. Ama şu da varki bu arablaarda o eskiler gibi değil. Olması gerektiği gibi yani. Keşke biraz daha ucuz olabilseydi. Ama ne varki benzin tüketimi şu ana kadar gördüğüm arabalardan çok anlamasam da süper.Eğer memnun kalırsam araçtan jazz ı satıp yerine aile için Büyük bir fiat düşünebiliim. iyi günler
bazı sözleri üstüme alınıyorum ve cvp veriyorum kimseye hakaret etmedim burda bence kimse kimseye hakaret etmedi burda kimse fıat tan para almıyorki savunsun veya yersin bana mantıksız ve saçma gelen ve yine bana göre gerçek olmayan şeyler canımı sıktı ve görüşlerimi belirttim saygılar herkes hakettiği gibi yaşar ve saygı görür:thumbs_up2:
Gp de beni en çok memnun eden servisin ucuzluğu ve servislerin ilgili olmasıydı.Kanka olmuştuk servısle o ayrı mesele ama her gittiğimde sıkılmadan dinliyorlardı ve servis ücretleri ucuzdu.
Honda ye değinmeden geçemiyeceğim,geçen hafta bi yakınımın Accordunun balata ve disklerinin değişimi için Mutluhana gittik.Çıkarılan fatura tam 1900 ytl idi.Buda bazı şeyleri anlatmaya yeter sanırım.Ama toyota da fiat kadar ucuz olmasada en ucuz servislerden birisi.
Ayrıca Ertan abi uzakdoğu araçları zayıf demişsin ama bana göre Almanlardanda,İtalyanlardanda daha sorunsuz araçlar.
Toyota,nissan,hyundai,kia, çok sağlam arabalar.
Bugün burun kıvırdığımız Hyundai Amerikada en çok satan araçlardan birisi.
Kia cerato şu anda en sessiz dizellerden.
Kia rio dan nefret etmeme rağmen,şu anda şirket arabamız 90000 km cıvarı buyrun gelın,her hangi bir cam sesi,tumsekten geçince esneme sesi yada tıkırtı sesi duyamazsınız.
Punto çok kaçıo az yakıo,sınıfının tartışmasız en iyi tasarımına sahip ama nazik bi araba.Buda İtalyanlara has diye düşünüyorum.
Evet bizde de jazz ve micra oldupundan bunu biliyorum. Alman arabaları sağlam derler. Yanlış anlaşılmasın anlamam pek ama uzakdoğu hatta sizinde dediğiniz gibi kore de dahil olmak üzere sağlam arabalar yapıorlar. Benim ilk arabam 1994 Kia Sephia idi. Nasıl severdim bilemezssiniz. Mercedes gibiydi. ve bence Kia fiyatına göre nissandan toyotadan daha kaliteli sanırım. Bizim GP leri gerçekten nazik kullanmak gerek nazik kullandığımız sürece yakıtını ve performansını düşündüğümüzde el altında her zman olabilecek bir araç. SN. Ertan yıldırım, isim vermeden yazdım ama "hak ettiği gibi" demişsiniz Eğer kısasa kısas ise; onun da sizin yaşınıza ve bağlantılı olarak konuya hükmetmesi gerekirdi. Bence hak ettiği gibi cevap kendi arabanızı savunmak onu sevmek ve kişilik unsuru konulara girmemek ve yalnızca formu kirletmekle suçlamak olmalıdır. Peki sevgili Fiat'cılar ilerde kısmet olursa Linea düşünebilirim kullanan test eden var mı? biliyorum GP formu bu ama memnun kalırsam GP den kesinlikle düşünebilirim
sevgili kardeşim ben nazik derken zayıf anlamında demedim biraz daha özenli demek istedim haa bizimkilerde aynı özeni fazlasıyla istiyor ama şuda var bizim yollara en azından izmirin yollarına traktör vursan dağılır dikkat edersen kullanıma göre değişir dedim brde şu var italyanlar kendilerine ve avrupaya göre arç yapıyor sert alttakım burda tofaşın ürettiği arçlar daha sorunsuz neyse marka fanatiği gibi görünmek istemem saygılar
abi dikkat edresen ben zaten direk ilk mesajda garip şeyler yazmasına kızdım kaldıki bende birsürü sorun yazdım problem yaşadım ben hiçbirzaman arabamı körükörüne savunmadım ama italyanları severim o ayrı benim o şahısla kişisel bir sorunum yok olmazda ama klakıpta ilk mesajında punto ve fıata sallarsa ben ve benim gibi bu siteye emek verenlerin hakkını yemiş olur burda gerçekçi olayları tartışalım varsayım ve duyumlarla hareket etmeyelim bu site öyle bir noktaya geldiki pek çok kişiye karar vermede yardımcı olmaya başladı onun için yazıp çizerken daha dikkatli olmalıyız aracımızın iyi ve kötü yanlarını saklamadan birbirimize destek olmalıyız puntosu olmayan birisi kalkıpta kapım gevşedi farım söndü derse karşısında beni bulur saygılar
konu ile ilgili değerlendirme ve yorum konusunda bende hem aracımı eleştiren hem de yorumumu eleştirenler kadar özgür olduğumu, asıl sorunun etki ve tepki meselesi olduğunu düşünüyorum.
vurguladığınız gibi herkes istediği kişiye empati yapmakta özgürdür. Eleştirim size biraz sert gelmişse üzgünüm. arkadaşın dayanaksız, kanıtsız, mantıksız olarak yazdıkları bana inanın çok daha ağır geldi.
Bu konuda kesinlikle katılıyorum.Bizimde yollarımız daha düzgün,daha bakımlı olsa,çukurdu,kasisti olmasa hiç bir arabadan kolay kolay tıkırtı takırtı sesi gelmez.
Az önce 1.6hdi peugeot 407 test ettım.Almayı düşünüyodum fakat kararım şu an için değişti.
Öncelikle içinde kullanılan malzeme d sınıfı araçlar arasında belkide en kötüsü.a11000 de aracın test boyunca bozuk yollarda ses gelmeyen yeri yok.Sürtme sesi mi,tıkırtı sesi mi ne isterseniz var.Motor sesi de cabası.Üstelik kullandığım comfortta dil üst modeliydi.
arkadaşlar merhaba:
Daha öncede sormuştum yeni konu nasıl açıyoruz ben bir türlü bulamadım.O yüzden buraya yazıyorum.
Bu gün arka bagajı kumandadan açmak istedim kimse yok ;içeriden bagaj düğmesine bastım yine kimse yok bagaj açılmıyor daha önce başıan gelen varmı?
kumandaın enaltındaki dugme ve teybin utundeki en soldan ikinci dugme olması lazım oradan acıyosun arabdaki dugmeye 2 saniye basılı tutmak lazım yada az uzun diyeyim de kumandaya direk basınca acıyo ama sen buna ragmen acılmıyo diyosan kardes senn arac bozulmus servise gotur:)