segman kırılmasımı nasıl olurya bu basit bir iş değil bence kardeş bu konuyu yeni başşlık altında açıp ordan devam etmelisin.. açıkcası bu konunun her aşamasından haberdar olmak istiyorum...
segman kırılmasımı nasıl olurya bu basit bir iş değil bence kardeş bu konuyu yeni başşlık altında açıp ordan devam etmelisin.. açıkcası bu konunun her aşamasından haberdar olmak istiyorum...
ya bizim buralarda kaçak yakıtlar var ve benzin satanlar bu yakıtları da karıştırıp yine 3 ytlden satıyorlar.kaçak benzinin fiyatı 1,5 ytl.Gidip bp yada petrol ofisi gibi yerden dahi alıyon ama yakıt kalitesiz.Segman da yakıtla ilgili bir eleman olduğu için garanti dışıymış.Özellikle kaçak yakıtla oluyormuş.Van da bir tane servis var.adam 600 ile 1000 ytl arası değişir diyor masraf.ama artabilirmişde.bugün motoru açacaktı.yarın telefon açıp segman olup olmadığını öğrenecem.inşallah değidir.birkaç motor ustasına gösterdim vanda.kimisi subap kapağı dedi kimisi egzantrik kayışı dedi farklı farklı.ama hiç biri segman demedi.servisteki hariç
arkadaşlar gpmi bugün aldım servisten.arızayı da garanti içinde tamir ettiler.segmanlar eriyip birbirine yapışmış.kötü yakıttan.tam 2,500 ytl masraf ama allahtan garanti işe yaradı.şükürler olsun
kardeş geçmiş olsun bunları öğrendiğimiz iyi oldu.. ve ayrıca tamiratın garanti kapsamından yapılmasına çok sevindim.... geçmiş olsun.. opet kartı kullansan iyi edersin bundan sonra.. başın ağrımaz sıkıntı çekmezsin bundan sonra hiç olmazsa...
Hadi geçmiş olsun Mehmet! Cebinden para çıkmamasına sevindim ;)
Geçmişler olsun kardeşlik...
Arkadaşlar dün yemeğe giderken otobüün birinin arkasaından geçeyim dedim çok dardı aynayı kapattım ön geçti ama arkayı hafif sürttüm .Bizim puntoların arkaları önlerinden daha geniş galiba .Benim bildiğim bir arabanın önünün geçtiği yerden arkası da geçer ama puntolarda öyle değil gibi.
Teşekkür ederim fazla birşey yok boyada çok hafaif sıyrık var
çok geçmiş olsun...
geçmış olsun
mehmet ve mustafa her ikinizede gecmiş olsun arkadaşlar
Mustafa geçmiş olsun...
Hepinize teşekkür ederim.Umarım hiçbirimiz böyle küçük de olsu hiçbir kaza yaşamayız
mustafa oncelıkle gecmıs olsun puntoların arka tarafları öne gore daha genıs dıkkatlı omakta fayda var allah daha buyugunden saklasın. bu benım 2. puntom ılk aldıgım puntoyla bundan 7 ay once tem otoyolunda tam 8 takla attım ve burnum kanamadan cıktım saglam ve guvenlı arabalarımız var arkadaslar arsın arka tarafı genıs olsun
ne yalan söliyim ii kurtulmuşsun tamam araba sağlam araç ama 8 takla dile kolay...
herkese geçmiş olsun...
büyük geçmiş olsun ucuz atlatmışsın... bayaği da şanslı biriymişsin aslında çünkü sen güvenlik olayınıda asşmıssın kardeşim... :D
gecmıs olsun
buyuk sans iste
eyvallah, sağolun...
Çok geçmiş olsun
Ben ilk olarak almaya karar verdiğimde 75 Bg Mj modelinde karar kılmıştım. Ancak en son gün yani aracı teslim alacağım gün Fiat Bayii'nin bir müşterisi için getirdiği ama satamadığı 90 Bg bir modeli almak üzere karar değiştirdim. Çünkü araç bir süredir bayii de beklediğinden ciddi bir indirim yaptılar fiyatında. Araçta Spor Paket, Konfor Paketi ve Çelik Jantlar var. Sanki konuşurken bir arada Güvenlik paketinden bahis geçti ama olup olmadığından emin değilim. İlk olarak bu paketlerin tam içeriklerini Fiat web sitesinde de bulamadım. Acaba ben mi beceremedim. Mesela Güvenlik Paketi Fiat Türkiye'de yer almıyor. Bu paket kapsamında neler var. Aracımda olup olmadığından pek emin değilim. :-)
Bir başka konu da , daha önceki aracım 1,6 bir palio idi. Onun da performansından son derece memnundum. 7 yıl kullanmama rağmen (ilk sahibiyim) arabayı verdiğimde dahi en ufak bir tıkırtısı olmayan tertemiz bir durumdaydı. Oturduğun yer tam evimin önü ciddi bir bayır. Ben Punto ile burada kalkış yaparken ciddi olarak sorun yaşadım ve nedense arabayı stop ettirmeden kalkış yapamadım birkaç gün. Önceden diesel araç kullanmaya alışkın olmamadan kaynaklanabilir diye düşünüyordum. Ama şimdi acaba farklı bir sebebi mi var diyorum. Gaza dokunduğumda, araç 3000 devire kadar çıksa bile kalkış anında devir birden bire düşüyor ve araç stop ediyor. Acaba bir fikriniz var mı ?
Klimayı falan kapalı tuttuğum halde başıma geldi bu durum. Şimdi evin önünde manevra yapmamaya çalışıyorum bir anlam veremedim açıkçası :-)
Ewet o yönü çok kötü, geçen bende dik yokuşta kalkarken arabayı iyice bağırtmadan kalkamadım, kalktıktan sonrada 2. vites de çkamadım. Daha doğrusu çıkmadı. Hep birinci viteste....Birde el freni 3 kez servise götürdüğüm halde hala tam tutmadığı için bayağ sıkıntı çekiyorum.
Eğer aracında güvenlik paketi varsa, hillholder nedeniyle olabilir! (Bu arada diğer soruna da yanıt vermiş oldum. Geri kaçmıyorsa hillholder, dolayısıyla güvenlik paketi, vardır) Aynı sorunu ben de yaşıyordum! Esasında sorun değil de, kullanma şeklini bilmek lazım. Biraz yüksek tutmak lazım deviri kalkışlarda...
Murat bende seini gibi deviri yüksek tutmak gerekiyor diyordum ama öyle değil,kullanım şeklini bilmek lazım dediğin yerde haklısın. Arkadaşımla gezerken (puntoyu o kullanıyordu) Hillholder var dediğim zaman deneyelim ne işe yarıyor dedi, anlattım. İlk yokuşda durdu ve benim punto ilk defa bağırmadan yokuş yukar hareket etti. Bunu en az 4-5 kez tekrarlattım hep aynı düz yolda gider gibi kalkış yaptı. Yani hala araçlarımız alışamadık. Trafikte biz içinde punto dışarda bağırıp gidiyoruz.:weight1: :)
Araçta Hill Holder var. Yokuş yukarı ayağımı frenden çektiğimde gaza dokunana kadar 1 sn gibi bir zaman tanıyor araç, geri kaçmıyor. Ama kalkışta devir düşükken sanırım güç yeterli gelmiyor sanırım. Bir de anladığım kadarı ile debriyaj da eski arabama göre farklı olduğundan alışamadım henüz. Ancak araç düz yolda ara hızlanmalarda yokuş tırmanırken son derece başarılı.
İşin kötüsü tam da bizim evin önü yokuş, Orada da çalışılmaz ki. Komşulara rezil olmak var işin içinde :-))
ben de başta debriyaja tam alışamamıştım ama şu an iyi. güvenlik paketinin de en güzel yanı hillholder. ben de olmadığından eksikliğini çok hissediyorum. çok çabuk geri kaçıyo. bazı ışıkları da özelliklemi yokuş yukarı koyuyolar bilmiyom ama sinir oluyorum öyle yerlerde
Fiat Türkiye'de Hill Holder için tüm modellerde standart diyor. Güvenlik paketi ile ilgili herhangi bir bilgi de bulamadım henüz. Bilgisi olan var mı acaba ?
Hill Holder için şunu demiş, " 1.4 starjet 16v 95 hp ve 1.3 Multijet 16v 90 hp motorlarındaki versiyonlarda standart sunulmaktadır "
GÜNCEL Sorun mu dediniz hehe
Bende çok var
1)-Direksiyondan gelen tık tık ses
2)-Kapının ordaki direklerden gelen gıcırtılar
3)-Arkadan her cukurda gelen tangırtı
4)-Park sensörleri düşüyor tamponun içinde şuan 2 si
5)-Silecek suyu cama değilde sileceklere geliyor.
6)-Radyo kanalları değiştirirken 2 şer 2 şer atlıyor
7)-Viteste iken gazı bırakınca kasılma gibi bişey veya geri giderken hoplama yapıyor araç
8)-Araç sola çekiyor .Rot balas bozuk değil.
9)-Gösterge paneli tıkırtısı
10)-Kapı koruma çıtaları yok neden(ben olmayan bir araba daha görmedim)
11)-Sol kapının ordaki direkten gelen zırıltı(içine sinek kaçmış sanki)
Bu arada araç 9000 km de.
Varmı arakadaşlar aracımdaki bu sorunları düzeltebilecek servis ve yıllık bakımını bizi yemeden yapacak.
Bu ay ortalarına doğru aracın yıllık bakımı geliyor şu çok methedilen servis varya Birmot Z.kuyu Onlara bırakıcam bakalım sonuçları hep birlikte göreceğiz.
Hiç sormayın arkadaşlar artık deliliğe vuruyorum cok severek aldığım aracımdan buz gibi soğudum inşallah sorunları giderirlerde bende rahat rahat binerim arabama.
inşallah düzelir herşey...o meşhur met edilen servis mucizesini alışılagelmişlerin dışındakiler olarak bizler de görürüz inşallah!