kardeşler yurur haldekı arabayı 1.vites tabı zorlanırr 1.vites yurume vıtesıdır zaten arabn yuruyor neden bırı alıyorsun kı :?????????????
kardeşler yurur haldekı arabayı 1.vites tabı zorlanırr 1.vites yurume vıtesıdır zaten arabn yuruyor neden bırı alıyorsun kı :?????????????
Arkadaşlar 35.000 km deyim. Yaklaşık bir aydır arabanın kasislerde, çukurlarda vb yerlerde titremesi hissedilir şekilde arttı. Ufak bir çukur bile olsa araba sallanıyor. Amortisor patlamış olabilir diyolar. Ne yapmak lazım?? Garantiden mi değişidr. Kasko mu yapar?? Cepten ne kadar öderim?? Şimdiden teşekkür ederim.
garantın bitmemisse amortısorlerin 40,000 km garantısı var sorun olmaz sanırım.garantıden değiştirirler tabi sorun amortısordeyse
Alla allaaa 40 bini de ilk defa duydum. Yani anlarım belli bir km limiti olabilir sonuçta eskiyen yıpranan bir parça da, garantiyse bence patlasa da çatlasa da değiştirilmeli. Sarf malzeme değil neticesinde.
emre abi bu daha öncede konuşulmuştu...servis konusunda,bi yakını serviste çalışan,bize eşsiz bilgiler suna nagihan hanım :),amortisorler için 40000 km sınırı olmadıgını yazmıstı...bi bakıyım ben bulursam link i koyarın buraya...
araba çok yavaş şekilde yürürken 10-15 km/s 2 den 1 e atıyorum sorunsuz, fakat her araba gibi 30-40km hızla giderken 1 e atmak istersem araba silkeleniyor. 30-40 la denemedim hiç ama daha düşük hızlarda bile 10 15 km den hızlı iken 1 e attığımda sendeledi araç
Arabalarınız yeniyse yürürken 2 den 1 e geçmesi biraz kemikli ve sancılı olabilir. Ama şöyle bir 5000 km den sonra mis gibi olur diye tahmin ediyorum. En azından benim şanzıman konusunda en ufak bir sıkıntım yok. Ne geçme, ne vites yolları ne sesi ne başka birşeyi. Bence yeniyse biraz km yapmak lazım rahatlaması için.
2 den 1 e atılmaz olur mu hiç. Benim eski arabamda 30-40 la giderken bile en ufak bir sıkıntı olmadan 1 e geçirirdim. 30-40 da 1 e atmak tamamiyle gaz modunda yapılacak kişisel bir olay ama gel gelelim dizel punto da bu bir tercih değil ihtiyaç oluyor. Daha yeni tatile gittim geldim. Bazen kamyon peşindeki konvoyda kalınca 2 nci viteste arabanın yürümediği durumlar oluyor ve 1 istiyor. Bu durumda tık deyince geçmesi lazım.
Ben arabamı amortisor patlaması şüphesiyle servise götürdüm hem de iki kere ama adamlar arabanın hiçbirşeyi yok gayet iyi gidiyor diyolar. Ben ise hissediyorum net bir biçimde arabanın titrediğini eskisine göre çok farklı olduğunu. Napmam lazım ?? başka bir servisine mi götüreyim Fiatın??
arka kapılardan gıcırtı geliyordu silikon sprayi tüm kapı fitilllerine sıktım ses azaldı ama hala dönüş ve kasis varsa hafif bir gıcırtı sesinden kurtulamadım (kasis atlarken de arka kapılardan geliyor) takozlardan şüphelenmiştim ama arka kapılar açıkken ses yok - 4 kişi hareket halinde denendi :)
bu arada 2. vitesten 1. vitese geçişlerde hiç sorun yok... kasislerde yarım debriyaj yerine hep 1. vitese taktım erinmeden belki onun faydası olabilir.. 3. vitesten bile 1. vitese geçirebiliyorum hızı düşürerek ama debriyajdan ayağımı kaldırma cesaretim olmadı.. :P
bahsedilen sorunları yaşamıyorum. Ben anormal miyim?
konuyu biraz dağıtım ilk açılan konuya geri dönmek istiyorum. yani puntoda kı klasık sorunlar.
benim ve çevremdeki birçok puntocunun sorunu city motoru. şimdilik bi problem yok ama olmama ihtimali çok az. kimden duysam ya direksiyon bi tarafa çekiyor yada kitleniyor veya direksiyondan çevirme anın da gürültü geliyor ve pat diye yol bilgisayarına steerinf fail hatası oda eşittir city motoru.
asıl sıkıntı motorun serviste çok pahalı olması yaklaşık 1300 ytl. e be kardeşim bu araca bu özelliği koymuşsunuz. ve aracınızda kı en çok problem yaşana bir parçayı neden bu kadar pahalıya satıyorsunuz olacak iş değil.ayıptır günahtır. o zaman bu özelliği iptal edin ve üretmeyn. kimseyide mağdur etmeyin. aynı teknolojıyı kullanan bir çok firma var. kimsenin aracından kolay kolay böyle bir arıza duymadım tabi çevremdekilerden.
fiat bence arabasının arkasında durmalı. ve gerekli önlemi almalı.
yarın yağlattırıcam bakalım dilini olmassa metal dile ince sağlam bi plastik kaplama düşünüyorum... bıktım gıcırtıdan soğukta az sıcakta deli gibi..
ii de bu cizkler taş olayını sizce çözüme ne olacak biz boyatcaz rütüş yaptırcaz yine gelecek taş yine cizileek bende de var hiç bi işlem yapmadım 3-4 tane duruyolar herlade hep aynı yere :D geliyoo taşlar
çözüm olarak ne yapmalıyız ?
Selamlar,
Arka kapıdan dönüş ve kasislerde, kaldırım çıkarken vs. gıcırtı geliyordu artık ses mes kalmadı.. (nazar değmesin) Zincirlikuyu Birmotta arka kapı kilitleri yağlandı kapı ayarı yapıldı sonra arka stoplar söküldü vidaları ve oturduğu yerler yağlandı.. Stoplar özellikle dışarıdan elle sağa sola hareket ettirince gırc gırc ses yapıyordu.. Tüm bu işlemlerden sonra ses kayboldu 300km oldu hala ses mes yok.. :)
Kendisine de teşekkür ettim Selçuk Bey sağolsun çok ilgilendi..
Servisler artık kronik olarak nerelerde sorun çıktığını bildiği için tarif ettiğinde yapılacak işlemi biliyorlar. En azından benim servisim biliyordu ;)
Herhalde Butun Servisler Ogrenmistir Engin Seninde Dedigin Gibi. Buda Buyuk Bi Istir:) Basindan Savmasinda Yeterki Yapsinlar :)
arka kapıların acılmaması sıcak yuzunden degıl, kapı kollarının içinde iki adet tırnak var ve bunlar kırılabılıyor, servisten arkadaslar daha dogru acıklayabılır sanırım. benım arka sag kapı kolunun ıcındekı bır tırnak kırık, aldıktan sonra farkettım. kolu cekınce aradan gorunuyor ve kırık tarafa daha cok baskı uygulayınca acılmadıgı oluyor. eli 1cm yana kaydırıp saglam taraftan cekınce sorunsuz acılıyor.
ya arabamda kurbağa sesine benzer bir ses var.yavaşladığımda ve harekete geçtiğimde geliyor.servis bi çözüm bulmadı.bu ses ne olabilir?bu sorunu yaşayan var mı?
10 güne kadar tekrar servise gideceğim o zaman ne yaptıklarını sorarım..
webecis arkadaşıma ben de katılıyorum.
benim araba daha 2500km de fakat beni oldukça rahatsız eden sesler gelmeye başladı.
aracın üzerindeki tozlar bile boyayı çizmeye yetiyo,şimdiden ufak defek çizikler oluştu bile..
vites konusuna gelice 1. vites araç ısınsa bile oldukça zor geçiyo 5. viteste de sorun var.
mrb memoli,sanırım seni anlıorım musta gorev yaptıgım sıralarda benım ve arkadaslarımında basına gelırdı.asırı soguklardan meydana gelen bır olay bu.aracın arkak kapıları genelde kullanılmadıgından kılıt tarafı donma yapabılıyor gec donup gec cozuldugunden sana tuhaf gelıor olabılır arkadaslarım on kaputu acmak için fön makınesı kullanırlardı bagajdan yada arka taraftan gelmesıde o soguklarda gayet normal.aracın guzel keyfıne bak...bu arada van guzel bır yer tadını cıkar...
20bin bakım öncesi boşta motorda bir rezonans vardı.. hafif sarsıntıyla beraber uğultu sesi.. hava filtresi kabından kaynaklanmış dediler ve izole etmişler.. 2 gündür yoktu şimdi tekrar eskisinden çok çok daha az ama gıcık edici uğultulu titreşim geliyor gibi.. vuuunnt vuuunt şeklinde.. gaza hafif basınca kayboluyor.. rölanti düşük mü acaba?.. 700-800 devir arasında normal diye biliyorum..
Özellikle motor ısınıp rolanti devri 800 civarına düştüğünde motorun sağ tarafından "çık çik" gibi bir ses sürekli geliyordu son 10K kilometredir. Benim düşüncem alternatör kayışı yada şarj dinamosundan olabileceğiydi ama periyodik bakımda önemi yok dediler...
arkadaşlar selam. benim kalorüfer sistemide çok gürültülü çalışıyor. nedeni ne olabilir?
1 ve 2 konumunda ses yok ama 3 ve 4'te ses varsa bu normal durumu.