Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 21 ile 35 arası

Konu: Yüksek devirde vites geçişleri?

  1. #21
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    ara gazı işe yaramaz diyen arkadaş, abiler için bildiğimi yazayım.
    aragazının asıl amacı, vites yükseltildiğinde, yeni vitesin oranı büyüdüğünden, bir önceki vitese göre daha düşük devirden başlayacaktır. işte o anda; motor devrini, yeni vites devrine eşitlediğinizde sarsılma hissetmezsiniz.
    sarsılmanın nedeni vites kutusundaki mil değil, motorun düşük devirde olmasıdır. tekerleklerden gelen güç motorun devrini yükseltmek ister ancak motor devirlenmek istemez, o esnada kompresyon nedeniyle araç sarsılır.
    esasında ara gazı verirken anlık yarım debriyaj yapılırsa tadından yenmez, mükemmel olur ancak ustalık işidir.
    gaz tepkimesi 1 sn değildir. 1 sn çok uzun bir süredir.

    dediğim gibi ara gazı vermek, alışmak zaman gerektirir ister 1300 cc olsn ister 12000 cc otobüs olsun...
    Konu Du Hast tarafından (03/12/2010 Saat 03:28 ) değiştirilmiştir.

  2. #22
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzun süre dizel kullanan arkadaşlar bilir.dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek aracı serileştirir.Volkan kardeşin karıştırdığı olay, dizellerde yüksek tork olabilir ama geç tork kazanır.birden bire yüksek torka çıkamaz. o yüzden yüksek devirde vites değiştirilir.
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #23
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı Delidavsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.
    saygı duyuyorum.
    keşke yazmadan yüksek devirden ne kastettiğimi bi sorsaydın.belki sayı belirtmediğim için hata yapmışım.ben max devir diye hiçbir yazımda belirtmedim.sadece yüksek devir dedim.yani 3500 leri kastetmiştim.
    ara gazı olayına gelince tekrar söylüyorum 3500 den sonraki ara gazının bir faydası yok. düşüncelere saygı duyarım.bunlar kullanım deneyimlerim.kitabi bilgiler değil.yanılma payım var elbet.
    Konu erosistanbul tarafından (03/12/2010 Saat 15:13 ) değiştirilmiştir.

  5. #24
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Delidavsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.


    +1000 tamamen doğru bir yorum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  6. #25
    volkan aytuna
    vociay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/08/2009
    Yaş
    41
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Dizel ya da benzinli olması vites geçişlerinin hissedilmesi hususunda hiç bir şey fark ettirmemeli sonuçta iki motor tipininde gücü tekerleklere aktarmaktaki kullandığı sistem aynıdır;mekanik şanzuman.(her nekadar vites, oranları debriyaj çapı ya da mukavemeti farklı olsada)
    Sarsıntının en aza indirgenmesi debriyajın görevi olsada vites yükseltme süresinin uzun olması durumunda ara gazı; sarsıntı ve devir yakalama hususunda özellikle eski dizel araçlarda yardımcı olabilir fakat aragazının en efektif kullanım biçimi frenlemeden sonra ya da frenleme esnasında vites düşürürken aynıanda aragazı vererek aracın kavramasının zarar görmemesini,motor freni yapmamasını ve stabilliğini korumasını sağlamaktır(Heel an Toe).Bu yöntem ralli pilotları tarafından kullanılır.Vites yükseltirken aragazı vermenin yeni nesil araçlarda pek bir işe yarıyacağını sanmıyorum.Kullanılan vites kutuları ve debriyajlar eski bir gereklilik olan aragazı verme eylemini ortadan kaldırmak için gerekli donanımlara sahip olarak üretilirler.(performans kullanım gereklilikleri,turbonun devirinin düşmemesini sağlamak vs. hariç).Eski kullanıcılar bilirler çift debriyaj esnasında ara gazı vererek vites geçirmeyi.XD XD

  7. #26
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    aragazı vermek faydasızdır demek yanlışolur arkadaşlar
    vites büyütürkende küçültürkende aragazı vermek elbetteki fayda sağlar tabi bunu yapabiliyorsanız
    şöyle birörnek vereyim ister dizel olsun ister benzinli aracınızı getirin hiç debriyaj pedalını kullanmadan sadece ara gazı yardımıyla vites değiştirerek istediğiniz yere istediğiniz yolda kullanayım ara gazı dediğimiz sanattır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  8. #27
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aragazı vermek faydasızdır demek yanlışolur arkadaşlar
    vites büyütürkende küçültürkende aragazı vermek elbetteki fayda sağlar tabi bunu yapabiliyorsanız
    şöyle birörnek vereyim ister dizel olsun ister benzinli aracınızı getirin hiç debriyaj pedalını kullanmadan sadece ara gazı yardımıyla vites değiştirerek istediğiniz yere istediğiniz yolda kullanayım ara gazı dediğimiz sanattır

    hımmm. bak bu yönden düşünmemiştim. motor konusunda kim ne söylerse söylesin, senin deneyimlerine güvenirim.Eyvallah kardeşim
    Konu erosistanbul tarafından (04/12/2010 Saat 17:32 ) değiştirilmiştir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #28
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    eski araba kullananlar aragaz ustası olmuştur misal ben
    TSİ Jetta.

  11. #29
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aragazı vermek faydasızdır demek yanlışolur arkadaşlar
    vites büyütürkende küçültürkende aragazı vermek elbetteki fayda sağlar tabi bunu yapabiliyorsanız
    şöyle birörnek vereyim ister dizel olsun ister benzinli aracınızı getirin hiç debriyaj pedalını kullanmadan sadece ara gazı yardımıyla vites değiştirerek istediğiniz yere istediğiniz yolda kullanayım ara gazı dediğimiz sanattır
    aragazı; araba konuşmaz diyenlere en güzel cevaptır

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #30
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    ara gazı işe yarar diyen arkadaş , bende arkadaşlar için bildiğimi yazayım.
    sizin bahsettiğiniz ara gazından dediğiniz gibi sarsıntıyı azaltmak için devir yükseltmektir yani ara gaz değildir. ara gaz birbiri ardına seri bir şekilde verilen gazlardan oluşur ve grandepuntonun 1.3 multijet versiyonları buna uygun değildir çünkü gaz tepkimesi biraz daha geç olduğu için istediğin ayarı tutturamazsın...

  14. #31
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı sabanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ara gazı işe yarar diyen arkadaş , bende arkadaşlar için bildiğimi yazayım.
    sizin bahsettiğiniz ara gazından dediğiniz gibi sarsıntıyı azaltmak için devir yükseltmektir yani ara gaz değildir. ara gaz birbiri ardına seri bir şekilde verilen gazlardan oluşur ve grandepuntonun 1.3 multijet versiyonları buna uygun değildir çünkü gaz tepkimesi biraz daha geç olduğu için istediğin ayarı tutturamazsın...
    gaz tepkimesi tüm dizel araçlar için gecikmelidir.
    eski düz dizel 1.8 lt isuzu motorlu aracımızda da gecikmeliydi. babam debriyaj kullanmadan adeta öttürerek aragazlı vites değiştirirdi.
    dostum iyi güzel yazıyorsun paylaşım istiyorsunda ara gazı seri ard arda gaz falan vermek değildir. nette izlediğimiz kamyoncuların aragazı videolarının çoğu, bileklerinin ve ekzostlarının marifetlerini göstermek içindir.
    aragazının amacı vitesin daha kolay ve sarsıntısız geçişini sağlamaktır. ara gazı demek sırf gaz değil aynı anda debriyajdan ayağı basıp çekmek demektir. eski kara şanjuman denen senkromeçsiz şanjumanlarda ara gazı adeta şarttı.
    geçen yıl kırıkkaleye sürekli, hergün okul için gittim geldim otobüslerle. en öne oturduğumda artık şöförün kaşarı olmuş amcaların bileklerini gördükçe yuh diyordum..
    googlede aragazı nedir diye aratma yapınca çıkan sitelerde görürsünüz zaten bu yazdığımı.
    gaz tepkimesinin geç olması ara gazına engel değildir. arabasını iyi bilen bileğinin ayarını yapan herkes istediği devri tutturur en azından ben tutturuyorum kendi yaptığım şeyide bana yalan söylüyorsun demezsin herelde

  15. #32
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    sana yalan söylüyorsun demedim zaten ama 1.3 multijet grandepuntoda aragaz çekilmesinin imkanı olmadığını söyledim ama sen çekiyosan bravo sana ne diyeyim demekki elden hızlı ayak varmış sende...

  16. #33
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı sabanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ara gazı işe yarar diyen arkadaş , bende arkadaşlar için bildiğimi yazayım.
    sizin bahsettiğiniz ara gazından dediğiniz gibi sarsıntıyı azaltmak için devir yükseltmektir yani ara gaz değildir. ara gaz birbiri ardına seri bir şekilde verilen gazlardan oluşur ve grandepuntonun 1.3 multijet versiyonları buna uygun değildir çünkü gaz tepkimesi biraz daha geç olduğu için istediğin ayarı tutturamazsın...


    hakan sanırım banada cevap hakkı doğmuş bende bir şeyler yazayım
    gerçi can net olarak açıklamış ama
    öncelikle aragazı nın ne olduğunu anlıyalım şimdiki zamanda genelde aragazı deyince herkes hava atmak için yapılan peş peşe gaz vermeler olarak yapılan hareket olarak algılanıyor
    ancak aragazı iki vites arasında motor devri ni yüksek tutmak için verilen gazdır bunu aslına uygun yapmak için araç çift debriyaj kullanılır
    debriyaja birinci basmada vites boşa alınır aynı anda debriyajdan ayak çekilerek gaz pedalına basıp bırakılıdığı anda ikinic kez debriyaja basılır ve diğer vitese geçilir
    bu yöntemi kullanmadan senkromeçsiz bir şanzumanayani eski tabirle kara şanzumanda vites değiştirmek imkansızdır
    ben eskiden gelen alışkanlık halen aracımı çift debriyaj kullanırım ve tek debriyaj kullanandan daha hızlı vites değiştirebilirim
    şimdi günümüze gelirsek araçlarımız senkromeçli şanzumanla donatıldığı için vites geçişleri sessiz ve konforlu ancak halen vites küçültmelerde ara gazının önemi büyüktür ve kullanılmasın kesinlikle fayda vardır
    ister tjet olsun ister multijet olsun isterse fırer olsunher türlü motora itina ederseniz aragazı vererek kullanabilirsiniz bu birazda senin dediğin gibi ayakların elden daha hızlı kullanılmasını öğrenmekle orantılı


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  17. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  18. #34
    volkan aytuna
    vociay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/08/2009
    Yaş
    41
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hakan sanırım banada cevap hakkı doğmuş bende bir şeyler yazayım
    gerçi can net olarak açıklamış ama
    öncelikle aragazı nın ne olduğunu anlıyalım şimdiki zamanda genelde aragazı deyince herkes hava atmak için yapılan peş peşe gaz vermeler olarak yapılan hareket olarak algılanıyor
    ancak aragazı iki vites arasında motor devri ni yüksek tutmak için verilen gazdır bunu aslına uygun yapmak için araç çift debriyaj kullanılır
    debriyaja birinci basmada vites boşa alınır aynı anda debriyajdan ayak çekilerek gaz pedalına basıp bırakılıdığı anda ikinic kez debriyaja basılır ve diğer vitese geçilir
    bu yöntemi kullanmadan senkromeçsiz bir şanzumanayani eski tabirle kara şanzumanda vites değiştirmek imkansızdır
    ben eskiden gelen alışkanlık halen aracımı çift debriyaj kullanırım ve tek debriyaj kullanandan daha hızlı vites değiştirebilirim
    şimdi günümüze gelirsek araçlarımız senkromeçli şanzumanla donatıldığı için vites geçişleri sessiz ve konforlu ancak halen vites küçültmelerde ara gazının önemi büyüktür ve kullanılmasın kesinlikle fayda vardır
    ister tjet olsun ister multijet olsun isterse fırer olsunher türlü motora itina ederseniz aragazı vererek kullanabilirsiniz bu birazda senin dediğin gibi ayakların elden daha hızlı kullanılmasını öğrenmekle orantılı
    Anlatmak istediğim daha açık ve basit bir dille yazılmış.Teşekkür ederim.Bende bir video ekliyerek olayı görsel boyuta taşıyayım.
    Uyarıda bulunmadan geçemiyeceğim.Kesinlikle bu tekniği vakıf olmadan ve gaz pedalının konumunu fren konumuyla eşitlemeden kullanmayınız ya da denemeyiniz !
    YouTube - Heel Toe Driving Technique
    Konu vociay tarafından (05/12/2010 Saat 13:39 ) değiştirilmiştir.

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #35
    Yüksel KILIÇ
    yklklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/11/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    305
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Konu almış gitmiş, iyi gazlanmış

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Uzun süre yüksek devirde gitmek?
    Punto_Can tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 103
    Son Mesaj: 09/06/2016, 11:01
  2. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  3. Vites geçişleri
    chilekeshhh tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 03/09/2012, 20:05
  4. 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 25/03/2012, 23:48
  5. Yüksek devirde vites değişirken çıkan ses
    egeevo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 21:49

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com