Dizel ya da benzinli olması vites geçişlerinin hissedilmesi hususunda hiç bir şey fark ettirmemeli sonuçta iki motor tipininde gücü tekerleklere aktarmaktaki kullandığı sistem aynıdır;mekanik şanzuman.(her nekadar vites, oranları debriyaj çapı ya da mukavemeti farklı olsada)
Sarsıntının en aza indirgenmesi debriyajın görevi olsada vites yükseltme süresinin uzun olması durumunda ara gazı; sarsıntı ve devir yakalama hususunda özellikle eski dizel araçlarda yardımcı olabilir fakat aragazının en efektif kullanım biçimi frenlemeden sonra ya da frenleme esnasında vites düşürürken aynıanda aragazı vererek aracın kavramasının zarar görmemesini,motor freni yapmamasını ve stabilliğini korumasını sağlamaktır(Heel an Toe).Bu yöntem ralli pilotları tarafından kullanılır.Vites yükseltirken aragazı vermenin yeni nesil araçlarda pek bir işe yarıyacağını sanmıyorum.Kullanılan vites kutuları ve debriyajlar eski bir gereklilik olan aragazı verme eylemini ortadan kaldırmak için gerekli donanımlara sahip olarak üretilirler.(performans kullanım gereklilikleri,turbonun devirinin düşmemesini sağlamak vs. hariç).Eski kullanıcılar bilirler çift debriyaj esnasında ara gazı vererek vites geçirmeyi.XD XD