35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yüksek devirde vites geçişleri?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Sanırım arkadaşlar konuyu saptırmak istiyorlar.amacım burada ders vermek değil, bir paylaşımda bulunmak. tıpkı Pardus un kendi kullandığı bisikleti önermesi gibi.dıştan yanmalı derken yazdıklarım yanlış anlaşılmış.yanma yerinin başka bir yerde olduğunu söylemedim.
    söylediklerimin özü; benzinli motorlarda buji ateşleme yardımıyla yanmanın olması, dizel motorlarda sıkışan ve ısınan havaya dıştan mazotun püskürtülerek yanması idi.
    uzun süre dizel kullanan arkadaşlar bilir.dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek aracı serileştirir.Volkan kardeşin karıştırdığı olay, dizellerde yüksek tork olabilir ama geç tork kazanır.birden bire yüksek torka çıkamaz. o yüzden yüksek devirde vites değiştirilir.

    ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE KONUDAN ZİYADE FORMA YAZILAN YAZI ÜSLÜPLEMİZİ Bİ GÖZDEN GEÇİRELİM.PARDUS BEN ARACIMI SATARIM, BİSİKLETİMİDE ALIRIM SEN KAFANI YORMA.AMA SENİN ALAMAYACAĞIN TEK BİŞEY VAR, ODA TERBİYE.SENDE HAKLISIN MANAVDA SATILMIYORKİ BU MERET.

  2. #2
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzun süre dizel kullanan arkadaşlar bilir.dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek aracı serileştirir.Volkan kardeşin karıştırdığı olay, dizellerde yüksek tork olabilir ama geç tork kazanır.birden bire yüksek torka çıkamaz. o yüzden yüksek devirde vites değiştirilir.
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı Delidavsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.
    saygı duyuyorum.
    keşke yazmadan yüksek devirden ne kastettiğimi bi sorsaydın.belki sayı belirtmediğim için hata yapmışım.ben max devir diye hiçbir yazımda belirtmedim.sadece yüksek devir dedim.yani 3500 leri kastetmiştim.
    ara gazı olayına gelince tekrar söylüyorum 3500 den sonraki ara gazının bir faydası yok. düşüncelere saygı duyarım.bunlar kullanım deneyimlerim.kitabi bilgiler değil.yanılma payım var elbet.
    Konu erosistanbul tarafından (03/12/2010 Saat 15:13 ) değiştirilmiştir.

  5. #4
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Delidavsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu anlatımda ciddi bir ifade bozukluğu var ya da ben ne demek istediğinizi anlamıyorum.

    Uzun süredir dizel kullanıyorum. 6 Senede 7. kez araç alıyorum. Sadece 1 tanesi 2.500 cc benzinli bir araçtı ve yarım sene falan kullandım sanırım ve bunun dışında da yaklaşık 13 senelik efektif araç kullanırım. Yanlışınız olduğunu söylüyorum.

    Dizel ya da benzinli hiç bir motor birden bire yüksek torka çıkamaz. Benzinli araçta da dizel araçta da tork ivmesi ve maksimum tork deviri bellidir.
    Dizel araçlarda yüksek devirde vites değiştirmek motoru sıkıştırmaktan ve turboyu zorlamaktan başka işe yaramaz. Çoğu dizel araçta 1750 dd ile 2500dd arasında efektif tork üretir motor. Benzinli araçlarda ise 4000 dd'e kadar çıkar bu aralık. Haliyle benzinli araçlar daha yüksek devirlerde dahi tork üretmeye devam eder. Dizel araçların daha yüksek devirlerde kullanılması daha fazla performans falan vermez, aracı da daha seri bir araç yapmaz. Yanlış bilgi bu.


    +1000 tamamen doğru bir yorum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

Benzer Konular

  1. Uzun süre yüksek devirde gitmek?
    Punto_Can tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 103
    Son Mesaj: 09/06/2016, 11:01
  2. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  3. Vites geçişleri
    chilekeshhh tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 03/09/2012, 20:05
  4. 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 25/03/2012, 23:48
  5. Yüksek devirde vites değişirken çıkan ses
    egeevo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 21:49

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com