azda olsa lastik sesi bazen bende duyuyorum, bazen biraz kıçı bası oynayıp niye esp devreye girmedi diye düşündüğümde oluyor ama bugüne kadar beni çok korkutacak durumlar olmadı
arkadaşlar
çakıllı ve ya toprak yollarda tatlı sert fren yapınca arkalar bazen kızaklıyor. (aslında arkaların kaymasını tam denk getiriyorum da denebilir) gördüğüm kadarı ile arkalarda abs sensörüde mevcut. e madem sensör koymuşlar neden abs hiç devreye girmiyor? önler kaymaya başlayınca abs devreye gidiyor aynı zeminde ancak arkalar kayınca ses seda yok hiç
ya da şunuda düşündüm
zemin çok kaygan olduğu için abs çalışıyor ancak etki etmiyor. yani bırakıp çekme esnasında lastikler kilitli kalmaya devam ediyor da olabilir.
yorumlarınız nedir sizin bu konuda?
ha şunuda ilave edeyim asfalt yolda veya ıslak zeminde arkaların kızakladığını hiç hissetmedim şimdiye kadar.
azda olsa lastik sesi bazen bende duyuyorum, bazen biraz kıçı bası oynayıp niye esp devreye girmedi diye düşündüğümde oluyor ama bugüne kadar beni çok korkutacak durumlar olmadı
can actıve lerde arkalarda abs yok
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
arkada abs yokmu hayda bunuda ilk defa duydum . yani biz arabayı alırken artık sunuda mı soracagız. abs var mı abi var peki önde mi arkada mı?
pdr42 Nickli Üyeden Alıntı
)))
abi tam olarak eminmisin
arka tablaya 3 tane bağlantı var. birisi el fren teli, diğeri hidrolik diğeride abs sensörü olması lazım. ayrıca abs sensörünün de izi görülüyordu balata tozlarının üzerinde
bu arada geçen gün yavuz hocam ile kulaklarını çok çınlattık haberin olsun![]()
can haberini aldım yavux aradı beni
söyledi beni çekiştirdiğinizi
bu arada esp li olanlarda arkalarda abs var
ama ben defaten kendi aracımdada denedim maalesef arkalarda abs devreye girmiyor
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
valla girmiyorsa bir gariplik var gibi geliyor bana. fiat hiç yoktan arkaya boş yere kablo çekmez, sensör koymaz. sensör kesin var. kampananın bağlandığı aksın, tam tabla ile kesiştiği yerde balata tozu birikmişti. bu balata tozunun üzerinde sanki dişli hareket etmiş gibi iz vardı, abs sensörü olmazı lazım bu. ayrıyetten arka tablayada 3 tane kablo - boru girişi var.
herelde önler devreye girince aktif oluyor nedir arkanın abs si.
arkalarda olmaması çok saçma olur sağlam küfür yer benden fiat. panik fren yaptık olan gücümüzle, arkalar kayarken önler kaymana ne olacakki. fren + sert direksiyon darbesinde arkayı atar..
sevgili can
aslında detaylı anlatmam gerek bu yüzden sıkıntı çıkıyor
aracın frenleri birbirinden ön arka diye değil ön sol sağ arka ve ön sağ arka sol şeklinde ayrılır sen sert fren yaptığında ön abs devreye girince eğer arka tekerlerden birinde
kayma mevcut ise arka kampanadaki abs sensörü bunu beyne bildirir arkaya giden fren gücünü tamamen keser ve arkanın kilitlemesini def eder ama bunu yaparken tıpkı önlerde ki gibi vuruntu yaparak kesik kesik yapmaz sadece kayan tekere giden fren basıncını ventil yardımıyla keser ve tekerin boş dönmesini sağlar
önemli olan önlerin kaymamasıdır zaten arka frenler dengeleyeci önler durdurucu güce göre ayarlıdırlar
bu sadece fiat araçları için geçerli bir durum değil 4 tekerlekten abs li olmayan ve esp sistemi bulunmayan araçlarda bu sistem böyle çalışır bu bir eksiklik değildir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
aslında kısaca esp de fren basınçlarını ön arkaya dağatan sistem diyebiliriz
biraz açıklayalım
Ani bir manevrada arabanın burnu düz doğrultuda kayarsa (Understeer):
Hızla giderken önünüze ani bir engel çıkarsa veya keskin bir viraja girerseniz, arabanın burnu düz bir doğrultuda kaymaya başlayacaktır. Direksiyonu çevirdiğiniz yöne araba gitmeyecektir.
Bu durumda teker hız algılayıcıları ön tekerlerin kontrolden çıktığını algılar. ESP algılayıcılar sayesinde sürücünün gitmek istediği yön ile aracın gittiği yön arasında farklılık olduğunu algılar. Sürücü sola gitmek istiyorsa sol arka tekere, sağa gitmek istiyorsa sağ arka tekere ESP fren uygular. Bu sayede aracın burnu gitmek istenen yöne doğru düzelir.
Ani bir manevra esnasında arabanın arkası savrulursa (Oversteer):
Arabanızın arkası sağa veya sola savrulma eğilimi gösterdiği zaman yanal hız algılayıcısı aracın rotasından saptığını anlar. Teker hız algılayıcıları arka tekerin kaymaya başladığını, fren basıncı algılayıcısı da ön ve arka tekerler arasında bir dengesizlik olduğunu algılar. Bütün bu bilgileri değerlendiren ESP kontrol ünitesi, araç sola savruluyorsa sol ön tekere, sağa savruluyorsa sağ ön tekere fren uygular. Bu fren uygulama motor gücünü kesme (TCS sayesinde) şeklinde de olabilir. Bu sayede arabanın arkasının savrulması önlenir.
unutmadan tüm esp li araçlarda anti patenaj sistemi vardır
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Coşkun abi açıkca birşey söylemek gerekirse senin yazdığın her yazıyı okumaktan gerçekten çok büyük keyif alıyorum
bilgiler için teşekkürler
Saol Çoşkun abi. Esp nin nasıl çalıştığını biliyorum. Beni yanlış anladın, Esp ulupta arkalar kampana olurca sistem nasıl oluyor. Yani Yukarda anlatığın gibi sağa direksiyonu kırdık ama arac burundan kaydı. Esp bunu algıladı ve sağ arka tekere fren uygutması lazım, işte sorum burdan sonra başlıyor. Arkalar kampana ve limitor varya tam Absde değil orda neler olur anlamında sormuştum.
cevap basit esp boş dönen tekere fren uyguluyor bu arada abs de kilitlenen tekerin fren basıncını düşürüyor
olay bundan ibaret boş dönen tekerde fren basıncı artılıp tutunmaya başladığında diğer tekerleğin basıncı eşit duruma geldiğinde araçtaki kayma ve savrulma ortadan kaldırılmış oluyor
çoğu kişinin abs de yanıldığı nokta önlerden gelen sesi arkadanda geleceğini sanmasıdır
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri