Sayfa 3/6 İlkİlk 123456 SonSon
104 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Uzun süre yüksek devirde gitmek?

  1. #41
    Şenol Vural
    siyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/05/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    190
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    dizelleri bilmemde bizim araç benzinli ve 120 130 ile devir 3.5 4.5 buluyor normalmi sizce ?

  2. #42
    Bül TAN
    PUNTO33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/04/2010
    Mesajlar
    98
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 22

    Standart

    Şenol, bende sormuştum , normal dediler...yinede bilemiyorum.

  3. #43
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    1.4 77 beygir puntoda 90 ı gecersen devir de 3000 ustune cıkıyor 120 de 4000 ndu sanırım yanlıs hatırlamıyorsam 190 a cıktııgmda devir 6000 di galiba

  4. #44
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    benzinlide normal ya sizinkiler 5 6 bine kadar çevirir galiba bizimkilerde 3bin dd 120km civarına oluyor

  5. #45
    Asim B
    Marker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    288
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    9898
    Edilen teşekkür: 75

    Standart

    Merheba konuyu hortlatmak istemezdim ama yazmadan duramadim. 2006 model 148.000km gp sahibiyim(0 km aldim). Neredeyse herhafta sonu ankara aksaray arasi 220km yol yapmaktayim yaklasik 1:20dk ila 1:35 arasinda aksarayda oluyorum elimden geldigince 150km/s in uzerinde seyehat ediyorum(yolculuklarimin buyuk bolumunde dipgaz gidiyorum), ayrica sehir icindede agrefis kullaniyorum (3500-4900dd arasinda), seytan kulagina kursun hic bir sorun yok aracimda. 10.000 bakimlarini iki elim kanda olsa bile aksatmam yetkili serviste yaptiririm. Bana gore 150.000de motor yer yok 2500dd i asarsan motor yakar yok turbo patlarit hepsi hurafe patlasa benimki bugune kadar 50.000 kez patlari diye dusunuyorum. Yagina suyuna zamaninda baktirin filitrelerini degistirin iyi mazot koyun hic bir sikinti yasamazsiniz. Yazdiklarim tamamen kendi tecrubelerim kimseyi baglamaz.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #46
    Barış I.
    barakuda26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/06/2008
    Yaş
    34
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26RS816
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    palio 1.3 multijet 2500 devirde 110 km oluyor..
    barıs..

    mk3 1.3 multijet palio..

  8. #47
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    benim derdimde düşük devir kullanmak 1200-2200 arası. arasıra turbo paslanmasın diye basarım.bizim eniştede dizel motor düşük devir kullanılmaz birazdaha yüksek devirde kullan diyor 30 yıllık tır şoförü kulak ardıda edilmez ya dediği...

  9. #48
    e ko
    shellcininabisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/12/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.047
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 277

    Standart

    konu hortlamış bari ben de yazayım.. eski aracım seat cordoba marka.. servise götürmüştüm aks başı değişimi için geçen sene o zamana kadar hep 3500 devirde falan vites deiştirirdim 80 - 90 KM ARASI 3.VİTESTEN 4 E ATARDIM adam teslim etmeden önce birlikte teste çıkardık aracı 3. vites 110 kmde 4. vites 140 ta 5. vitese atınca bi şaşırmıştım. ALDIĞIM CEVAP : E BU ARABA 220 Yİ NASIL YAPACAK?

    ŞİMDİ punto evomu bekliyorum peki düşük devirli kullanırsak bu arac 170 ti heralde maksimumu NASIL YAPACAK?
    Hangi içki sarhoş eder hayat kadar?

  10. #49
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    2 tane punto aldım sattım birisi active 75hp şimdiki ise 90 lık emotion arkadaşlar dizel arabalar kesinlikle devirinde vites değiştirilmelidir tecrübelerim ve servisim bana vites değişim oranı olarak 3000-4000 arası diyor..90 lıklarda evet 6 vites ama vites aralıkları uzatılmış 6 ya vitesi atmak için 130 u görmek lazım..sürekli uzun yol gidenler için harika birşey hem kulak için (motorsesi) hem de motor sağlığı bakımından..ama şehir içi 6 vites çok da yararlı değil 5 vites ile aynı..turbo olayına gelince orjinali 800 lira diye duymuştum yanlışsam düzeltin arkadaşlar..ama 150-160 binde bir turbo bence çok normal ki böyle birşey genelde olmuyor..BU ARADA UNUTMAYALIM Kİ BAHSETTİĞİMİZ MOTOR YÜZYILIN MOTORU SEÇİLDİ....

  11. #50
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 tane punto aldım sattım birisi active 75hp şimdiki ise 90 lık emotion arkadaşlar dizel arabalar kesinlikle devirinde vites değiştirilmelidir tecrübelerim ve servisim bana vites değişim oranı olarak 3000-4000 arası diyor..90 lıklarda evet 6 vites ama vites aralıkları uzatılmış 6 ya vitesi atmak için 130 u görmek lazım..sürekli uzun yol gidenler için harika birşey hem kulak için (motorsesi) hem de motor sağlığı bakımından..ama şehir içi 6 vites çok da yararlı değil 5 vites ile aynı..turbo olayına gelince orjinali 800 lira diye duymuştum yanlışsam düzeltin arkadaşlar..ama 150-160 binde bir turbo bence çok normal ki böyle birşey genelde olmuyor..BU ARADA UNUTMAYALIM Kİ BAHSETTİĞİMİZ MOTOR YÜZYILIN MOTORU SEÇİLDİ....
    3000-4000 arası vites değiştirmek serviste işleri biraz açar gibi geliyo bana. opelin yazın sanal ortamda eco flex testi vardı orda 2000 deviri geçince 'doğadaki ayak iziniz çok büyük' diye mesaj veriyordu sonuçta opelde aynı dizel motoru kullanıyor...
    gerçekten şu dizel motorun ekonomik ve uzun ömürlü kullanımı hakkında bi usta paylaşımda bulunsa iyi olacak...

  12. #51
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Araci vw cady ile karistiriyorsunuz galiba her 10 binde turbo patlasin simdiye kadar turbo patlatan bir puntocu gormedim patlasa once benimki patlardi ortalama yakitim 7.8 di nasil bastigimi soylemek icin ortalamami verdim ben kirmizi yandiginda bile ilk sirayi kapmak icin frenleme yerine gaza asilan adamim yani korkmayin daha cok 150 bin yapar .. Fakat uzun sure yuksek devir gitmek pistonlardaki yaglamayi geciktirir ve kisa zamanda zarara yol acar fakat kisa dedigimde 150 200 bin arada bir turboyu dinlendirmek gerek ..


    Birde araci stop etmeden once calistimanin manasi yok denilmis litaraturde boyle bisi yok denmis koca hks dbs ve gredy, turbo timer i bosuna icat etmis olmali sirf hava olsun diye

  13. Bu mesajı için 3 kişi femoli'ye teşekkür etti:


  14. #52
    Asim B
    Marker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    288
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    9898
    Edilen teşekkür: 75

    Standart

    Kesinlikle katiliyorum femoli.

  15. #53
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı rodopian16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3000-4000 arası vites değiştirmek serviste işleri biraz açar gibi geliyo bana. opelin yazın sanal ortamda eco flex testi vardı orda 2000 deviri geçince 'doğadaki ayak iziniz çok büyük' diye mesaj veriyordu sonuçta opelde aynı dizel motoru kullanıyor...
    gerçekten şu dizel motorun ekonomik ve uzun ömürlü kullanımı hakkında bi usta paylaşımda bulunsa iyi olacak...
    hocam sizin dediğiniz 2000 uygulaması daha çok yüklü araçlar için geçerli bizim araçlarımız binek olduğu için bu veriyi verdim ki 3000 minimum 4000 ise max. veridir.. dizel arabalar kesinlikle devirli kullanılması gereken arabalardır ki devirsiz kullanılan dizellerin daha çabuk motor yediğini araştırırsanız göreceğinizi umuyorum..ilgi gösterdiğiniz yorumladığınız için teşekkürler

  16. #54
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam sizin dediğiniz 2000 uygulaması daha çok yüklü araçlar için geçerli bizim araçlarımız binek olduğu için bu veriyi verdim ki 3000 minimum 4000 ise max. veridir.. dizel arabalar kesinlikle devirli kullanılması gereken arabalardır ki devirsiz kullanılan dizellerin daha çabuk motor yediğini araştırırsanız göreceğinizi umuyorum..ilgi gösterdiğiniz yorumladığınız için teşekkürler
    dizel devirli kullanılmalıdır ancak 3000 - 4000 devir arası hiç bir binek dizel kullanılmaz.
    interneti alt üst edin hiç bir şekilde bahsettiğiniz gibi 3000- 4000 devirlere kadar zorlayın diyen çıkmaz.
    aracın tork beygir grafiğini incelerseniz, bu motorun 2000 - 3000 devir arasında kullanılması gerektiğini anlayabiliriz. 3000 devirden sonra hele 4000 devirde motor zaten tork vermiyor, aracın ivmelenmesi yok denecek kadar azdır o devirlerde.
    1500 devirde gazı yapıştırın
    3000 e kadar ivmelenmesini sürdürür sonra kesilir.

    max devri 5000 olan motoru 4000 e kadar zorlamak demek, benzinli motoru sürekli 6000 - 7000 devirde kullanmak demektir

  17. #55
    Asim B
    Marker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/10/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    288
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    9898
    Edilen teşekkür: 75

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel devirli kullanılmalıdır ancak 3000 - 4000 devir arası hiç bir binek dizel kullanılmaz.
    interneti alt üst edin hiç bir şekilde bahsettiğiniz gibi 3000- 4000 devirlere kadar zorlayın diyen çıkmaz.
    aracın tork beygir grafiğini incelerseniz, bu motorun 2000 - 3000 devir arasında kullanılması gerektiğini anlayabiliriz. 3000 devirden sonra hele 4000 devirde motor zaten tork vermiyor, aracın ivmelenmesi yok denecek kadar azdır o devirlerde.
    1500 devirde gazı yapıştırın
    3000 e kadar ivmelenmesini sürdürür sonra kesilir.

    max devri 5000 olan motoru 4000 e kadar zorlamak demek, benzinli motoru sürekli 6000 - 7000 devirde kullanmak demektir
    Ya ben cok sansliyim yada yuksek devir araclara zarar vermiyor.

    2001-2006 arasi 1.2 16v Fiestam vardi gencligin verdigi heycanla surekli 4000-6900 dd arasinda kullanirdim sonra 2006 da gp mu aldim geldigi gunden beri surekli devirli kullaniyorum 4000-4500 olmadan hayatta vites degistirmem (Sehir ici yada uzun yolda hic farketmez). Fiestayi 125.000 de sattim puntom 148.000 de seytan kulagina kursun tik yok.

  18. #56
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel devirli kullanılmalıdır ancak 3000 - 4000 devir arası hiç bir binek dizel kullanılmaz.
    interneti alt üst edin hiç bir şekilde bahsettiğiniz gibi 3000- 4000 devirlere kadar zorlayın diyen çıkmaz.
    aracın tork beygir grafiğini incelerseniz, bu motorun 2000 - 3000 devir arasında kullanılması gerektiğini anlayabiliriz. 3000 devirden sonra hele 4000 devirde motor zaten tork vermiyor, aracın ivmelenmesi yok denecek kadar azdır o devirlerde.
    1500 devirde gazı yapıştırın
    3000 e kadar ivmelenmesini sürdürür sonra kesilir.

    max devri 5000 olan motoru 4000 e kadar zorlamak demek, benzinli motoru sürekli 6000 - 7000 devirde kullanmak demektir
    bir konuda size katılıyorum bir konuda ise katılmıyorum hocam..evet 3000 devir uygun bir devirdir ki ben min 3000 dedim ama yüksek motorlu yüksek beygirli dizel binek araçlar pekala 4000 devir de büyük turbosunun da etkisi ile hala yüksek güç verebilir..söz konusu eve 1.3 multijet motorlar için servisim ve ben tecrübelerim ile en fazla 4000 devir yapıyorum o da zorda kalırsam genelde 3000 - 3200 civarı değiştiririm vitesi ki bence en sağlıklısı bu..teşekkürler yorumumu dikkate alıp cevap verdiğiniz için

  19. #57
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir konuda size katılıyorum bir konuda ise katılmıyorum hocam..evet 3000 devir uygun bir devirdir ki ben min 3000 dedim ama yüksek motorlu yüksek beygirli dizel binek araçlar pekala 4000 devir de büyük turbosunun da etkisi ile hala yüksek güç verebilir..söz konusu eve 1.3 multijet motorlar için servisim ve ben tecrübelerim ile en fazla 4000 devir yapıyorum o da zorda kalırsam genelde 3000 - 3200 civarı değiştiririm vitesi ki bence en sağlıklısı bu..teşekkürler yorumumu dikkate alıp cevap verdiğiniz için
    büyük dizeller elbette daha yüksek devirlerde güç verebilir ama benim görüşüm motorun max torkundan yararlanmaktır her zaman.
    şuanda piyasadaki en güçlü binek dizellerden birisi olan Audi q7 V12 TDI 500 Hp 1000 nm tork

    1000 nm torku 1750 - 3250 devirler arasında 3750 devirde de 500 hp gücü veriyor
    buda demek oluyorki 3750 deviri geçtikten sonra motorun gücü düşmeye başlıyor kısacası diyorki daha fazla basma kardeşim ben yapacağımı yaptım benden bu kdar vites büyüt diyor

    bu arada
    q7 v12 nin ufak bir videosu
    araç 2600 kg
    1.07 deki ivmelenmeye bakın

    YouTube - 250 km/h en Audi Q7 V12 TDI (Option Auto)

  20. #58
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    evet can hocam aslında aynı şeyi sözylüyoruz ama niyeyse farklı konuşuyormuş gibiyiz

  21. #59
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet can hocam aslında aynı şeyi sözylüyoruz ama niyeyse farklı konuşuyormuş gibiyiz
    olur öyle arada

  22. #60
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olur öyle arada

Sayfa 3/6 İlkİlk 123456 SonSon

Benzer Konular

  1. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  2. Uzun süre yüksek devir..
    biyologX tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 03/01/2013, 18:57
  3. Yüksek devirde vites değişirken çıkan ses
    egeevo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 21:49
  4. Yüksek devirde vites geçişleri?
    yklklc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 06/12/2010, 00:37
  5. Uzun süre 1 viteste gitmek?
    fatihhhh tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 24/04/2008, 17:07

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com