Sayfa 1/6 12345 ... SonSon
105 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Uzun süre yüksek devirde gitmek?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart Uzun süre yüksek devirde gitmek?

    arkadaşlar merhaba,
    uzun yolda tedirgin olduğum bir durumla ilgili bilgi ve deneyimlerinize ihtiyacım var.

    biliyosunuz multijet motorlarımızın devir aralıkları kısa. uzun yolda 120-130km/h ile giderken devir 3000d/dk civarında oluyor. hızımız 150km/h'e ulaştığında ise devir 3500d/dk ya geliyor. çok yüksek devirde uzun süre gitmeye motor ömrü açısından birazcık korkuyorum. bu yüzden de otobanda 120-130km/h'ı geçmiyorum. ancak gidilen yol toplam 1000km olunca bu durum epey can sıkıyor

    bu yüzden 3-4 saat boyunca ortalama 150km/h-3500d/dk ile gitmemizin fazla yakıt tüketimi dışında motor,turbo ve diğer aksamlar için kısa ve uzun vadede ne gibi sıkıntılar yaratacağını merak ediyorum...

  2. Bu mesajı için 2 kişi Punto_Can'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı Punto_Can Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba,
    uzun yolda tedirgin olduğum bir durumla ilgili bilgi ve deneyimlerinize ihtiyacım var.

    biliyosunuz multijet motorlarımızın devir aralıkları kısa. uzun yolda 120-130km/h ile giderken devir 3000d/dk civarında oluyor. hızımız 150km/h'e ulaştığında ise devir 3500d/dk ya geliyor. çok yüksek devirde uzun süre gitmeye motor ömrü açısından birazcık korkuyorum. bu yüzden de otobanda 120-130km/h'ı geçmiyorum. ancak gidilen yol toplam 1000km olunca bu durum epey can sıkıyor

    bu yüzden 3-4 saat boyunca ortalama 150km/h-3500d/dk ile gitmemizin fazla yakıt tüketimi dışında motor,turbo ve diğer aksamlar için kısa ve uzun vadede ne gibi sıkıntılar yaratacağını merak ediyorum...
    sonuçta sürekli yüksek devirde gitmek(motorun son devrine yakın) her motorun ömründen kısaltır.
    ancak dediğiniz gibi uzun mesafede sıkıntı olur. bunun en iyi çözümü motoru arada sırada dinlendirmek. turboyu dinlendirmek için ayağınızı gazdan çekmeniz yeterli.
    motoru dinlendirmek ise; belli bir süre yüksek devirde gittikten sonra devri düşürüp bir miktar yol aldıktan sonra tekrar yükseltmektir. belli periyotlarda bunu yaparsanız motorun soğumasını sağlarsınız.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonuçta sürekli yüksek devirde gitmek(motorun son devrine yakın) her motorun ömründen kısaltır.
    ancak dediğiniz gibi uzun mesafede sıkıntı olur. bunun en iyi çözümü motoru arada sırada dinlendirmek. turboyu dinlendirmek için ayağınızı gazdan çekmeniz yeterli.
    motoru dinlendirmek ise; belli bir süre yüksek devirde gittikten sonra devri düşürüp bir miktar yol aldıktan sonra tekrar yükseltmektir. belli periyotlarda bunu yaparsanız motorun soğumasını sağlarsınız.
    dediklerini yaparsanız bi sorun yaşamazsınız zaten 1000 km yapacak biri sürekli 150 km ile gidemez malum ülkemizin yolları belirli aralıklarla basabiliyoruz, çay molalarını sıklaştırmak iyi gelir Fiat 1.3 75 liklere de 6 ileri şanzuman koymalı bence
    Konu EvoKoray tarafından (03/07/2010 Saat 22:21 ) değiştirilmiştir.
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  6. Bu mesajı için 2 kişi EvoKoray'ye teşekkür etti:


  7. #4
    Mehmet Sç
    υпвεʟıεναвʟε edelsang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2010
    Mesajlar
    1.442
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    35 KoLeRa 23
    Edilen teşekkür: 243

    Standart

    bende bu konuda çok muzdaribim
    arabayı aldığımız yerde 2500 devri geçmeyin dediler multijeti patlatırmışız 4.5binden fazla masraf olur dediler

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #5
    veli coskun
    polis_01_54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    89
    Nereden
    Gümüşhane
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    Alıntı edelsang Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bu konuda çok muzdaribim
    arabayı aldığımız yerde 2500 devri geçmeyin dediler multijeti patlatırmışız 4.5binden fazla masraf olur dediler
    öyle şey mi olur sizin gözünüzü korkutmuşlar akıl var fikir var yaa bir araba bu kadar hassas olur mu hiç . tabiki dikkat edilmesi gerek çünkü dizel motorlar benzinliye göre daha hassastır ama o kadarda degil tabiki . allah aşkına bu sitede bu kadar kullanıcı var kaç kişi turbo patlatmış ki çok basmaktan

  10. Bu mesajı için 3 kişi polis_01_54'ye teşekkür etti:


  11. #6
    Eser HÜNER Emekli Moderatör
    Scottie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    10.647
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Derin Mavi
    Plaka
    26 ABS
    Edilen teşekkür: 3581

    Standart

    Alıntı edelsang Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bu konuda çok muzdaribim
    arabayı aldığımız yerde 2500 devri geçmeyin dediler multijeti patlatırmışız 4.5binden fazla masraf olur dediler
    patlasın bu onların sorunu 2500 devirde motor patlarsa dünyaya rezil olur fiat..allah allah ne alaka ya...
    Konu Scottie tarafından (04/07/2010 Saat 20:34 ) değiştirilmiştir.

  12. Bu mesajı için 6 kişi Scottie'ye teşekkür etti:


  13. #7
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    Alıntı edelsang Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bu konuda çok muzdaribim
    arabayı aldığımız yerde 2500 devri geçmeyin dediler multijeti patlatırmışız 4.5binden fazla masraf olur dediler
    ahaha çok güldüm ya yok öle bişey 3000 devire kadar vites değiştirebilrsin

  14. #8
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı alperyonar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahaha çok güldüm ya yok öle bişey 3000 devire kadar vites değiştirebilrsin
    yer yer 3500 bile olabilir, patlamaz yani

  15. #9
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    aracı alırken bayi ilk zamanlar fazla zorlamayın kastetmiştir ama biraz abarthmışlar
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #10
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    güzel bi yere değinmişsin bende uzun yola cıkacağım düşünmeye başladım şimdiden

    ...yüksek devirde 140 150 le giderken dip gaz olmamasına dikkat etmek lazım bence, yoksa düz yolda ya da bayır aşşaa prob olmaz diye düşünüyorum turbo vs. de öle kolay patlamaz. ilk 10000km orta devir sürülmeli demişlerdi banada

  18. Bu mesajı için 2 kişi utku952'ye teşekkür etti:


  19. #11
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı edelsang Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende bu konuda çok muzdaribim
    arabayı aldığımız yerde 2500 devri geçmeyin dediler multijeti patlatırmışız 4.5binden fazla masraf olur dediler
    bahsettiğin devir aralığında hiçbir sıkıntı olmaz, hatta vites aralıklarını 3000d/dk'ya da çıkarsa sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum...

    Alıntı EvoKoray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediklerini yaparsanız bi sorun yaşamazsınız zaten 1000 km yapacak biri sürekli 150 km ile gidemez malum ülkemizin yolları belirli aralıklarla basabiliyoruz, çay molalarını sıklaştırmak iyi gelir Fiat 1.3 75 liklere de 6 ileri şanzuman koymalı bence
    kesinlike haklısın, 5.vitesta bas bas 180-190 oluyo araç 6.vitesi istiyo gerçekten. neyse bir bildikleri vardır diyelim. 90hp'liklere 6.vites koymuşlar ancak hızlanmada nasıl bir fayda sağlıyor, kullanan arkadaşlara sormak lazım...

    ayrıca 1000km'lik yolda en fazla 2 kere mola veriyorum, %70'lik kısım otoban olduğu için mola vermek hiç içimden gelmiyo
    Alıntı utku952 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güzel bi yere değinmişsin bende uzun yola cıkacağım düşünmeye başladım şimdiden

    ...yüksek devirde 140 150 le giderken dip gaz olmamasına dikkat etmek lazım bence, yoksa düz yolda ya da bayır aşşaa prob olmaz diye düşünüyorum turbo vs. de öle kolay patlamaz. ilk 10000km orta devir sürülmeli demişlerdi banada
    140-150 de dip gaz olmuyo zaten ama yinede yüksek devir çeviriyo, her ne kadar düzlük veya rapma aşağı olsada motor sonuçta 3500d/dk'da çalışıyor. seninde bahsettiğin gibi yeni araçlarda hemen hemen ilk bakıma kadar motorun rodajı açısından fazla sıkıştırmamak gerekli.

    ancak hala yüksek devirde kullanmanın kısa ve uzun vadedeki zararları netliğe kavuşmadı. teknik konuda açıklama yapabilecek arkadaşların yorumlarını bekliyorum

  20. #12
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Turboyu dinlendirmek diye bişey yoktur yanlış bilgi vermeyelim lütfen,pancar motorları bile 3.500 devire çıkabiliyor bu kadar ince hesaplar peşinde koşmayalım motorun ömrü bitince 2 bin liraya motor yaptırabiliyorsunuz.istediğiniz şekilde kullanın en fazla 150 binlik motor multijet 150 binden sonra kesinlikle motor yaptırmak gerekir.
    +gideceğiniz mesafe atıyorum 1000 km 5.000 devir sürekli giderseniz 200-200 gittiğinizi farzedin 5 saatte alırsınız yolu,öte yandan 3.000 devirde 100-100 gittiğinizi farzedin 10 saatte alırsınız yolu öteki mantığa göre 10 saat çalışan motor daha fazla aşınır.turboya zarar gelir falan yazılmış sıfırı 400 lira mjet turbosunun zarar gelse ne olur her mekanik parçanın ömrü belli aralıklardadır ömrü siz dikkat ederek 2 ye falan katlayamazsınız.
    Konu dallix tarafından (04/07/2010 Saat 00:53 ) değiştirilmiştir.

  21. Bu mesajı için 2 kişi dallix'ye teşekkür etti:


  22. #13
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyu dinlendirmek diye bişey yoktur yanlış bilgi vermeyelim lütfen,pancar motorları bile 3.500 devire çıkabiliyor bu kadar ince hesaplar peşinde koşmayalım motorun ömrü bitince 2 bin liraya motor yaptırabiliyorsunuz.istediğiniz şekilde kullanın en fazla 150 binlik motor multijet 150 binden sonra kesinlikle motor yaptırmak gerekir.
    +gideceğiniz mesafe atıyorum 1000 km 5.000 devir sürekli giderseniz 200-200 gittiğinizi farzedin 5 saatte alırsınız yolu,öte yandan 3.000 devirde 100-100 gittiğinizi farzedin 10 saatte alırsınız yolu öteki mantığa göre 10 saat çalışan motor daha fazla aşınır.turboya zarar gelir falan yazılmış sıfırı 400 lira mjet turbosunun zarar gelse ne olur her mekanik parçanın ömrü belli aralıklardadır ömrü siz dikkat ederek 2 ye falan katlayamazsınız.
    turboyu dinlendirmek diye birşey vardır. hemen öyle kestirip atmayalım.. hergün internette yüzlerce şey okuyoruz. az biraz naçizane birşeyler duyuyoruz sanayide. forumlarda takılıyoruz (donanımhaber) orada yaşça benden çok büyük değerli üstatlar bilgiler veriyorlar. kendimi geçtim onlardamı bilmiyorlar işi..
    sürekli yüksek devirde tutun bakalım ne olacak.. sonuçta ekzost gazından güç alan bir parçadan bahsediyoruz. sürekli aktif ve yükte çalışan turbo aşırı ısınmaya maruz kalacak. dolayısıyla yataklar bir süre sonra daha fazla tahribata maruz kalacaklar, yağlama kalitesi düşecektir. ara ara ayak gazdan çekilerek turbonun soğumasına yardımcı olursunuz.. turbo dinlendirmek budur. dakikada 18000 devir dönen ve bunu yüksek sıcaklıkta yapan bir parçadan bahsediyoruz. düz boru değil yani...
    emin olun yüksek devirde kısa zamanda gitmektense düşük devirde uzun zaman gitmek daha avantajlı ve daha az yıpratıcı olur. yapmayın etmeyin yahu olurmu böyle bir mantık

    150 binde motormu biter hocam yalan yanlış konuşmayalım. adam gibi kullanırsan 300 binden aşağı gitmez. kaç tane albea var tanıdığım şimdiye 2 kere motor yaptırmalılardı. üstelik çoğu şirkette. o kadar ödül alan motor istediğimiz gibi kullanırsak kullanalım 150 binde mi bitecek?
    https://forum.grandepuntotr.com/gene...-km-testi.html
    adamlar 100 testi yapmışlar motor tertemiz çıkmış. 100 biden sonra 50 bin içindemi motor bitecek
    Konu Du Hast tarafından (04/07/2010 Saat 05:18 ) değiştirilmiştir.

  23. Bu mesajı için 5 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


  24. #14
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turboyu dinlendirmek diye birşey vardır. hemen öyle kestirip atmayalım.. hergün internette yüzlerce şey okuyoruz. az biraz naçizane birşeyler duyuyoruz sanayide. forumlarda takılıyoruz (donanımhaber) orada yaşça benden çok büyük değerli üstatlar bilgiler veriyorlar. kendimi geçtim onlardamı bilmiyorlar işi..
    sürekli yüksek devirde tutun bakalım ne olacak.. sonuçta ekzost gazından güç alan bir parçadan bahsediyoruz. sürekli aktif ve yükte çalışan turbo aşırı ısınmaya maruz kalacak. dolayısıyla yataklar bir süre sonra daha fazla tahribata maruz kalacaklar, yağlama kalitesi düşecektir. ara ara ayak gazdan çekilerek turbonun soğumasına yardımcı olursunuz.. turbo dinlendirmek budur. dakikada 18000 devir dönen ve bunu yüksek sıcaklıkta yapan bir parçadan bahsediyoruz. düz boru değil yani...
    emin olun yüksek devirde kısa zamanda gitmektense düşük devirde uzun zaman gitmek daha avantajlı ve daha az yıpratıcı olur. yapmayın etmeyin yahu olurmu böyle bir mantık

    150 binde motormu biter hocam yalan yanlış konuşmayalım. adam gibi kullanırsan 300 binden aşağı gitmez. kaç tane albea var tanıdığım şimdiye 2 kere motor yaptırmalılardı. üstelik çoğu şirkette. o kadar ödül alan motor istediğimiz gibi kullanırsak kullanalım 150 binde mi bitecek?
    https://forum.grandepuntotr.com/gene...-km-testi.html
    adamlar 100 testi yapmışlar motor tertemiz çıkmış. 100 biden sonra 50 bin içindemi motor bitecek
    Ben 22 senelik bir turbo tamir bekım servisinin sahibiyim türkiyenin ilk turbocularındanız biz,forum donanım veya sanayide duyduğunuz şeyler amatörce düşüncelerdir, turboların yanında basınç dengeleyen bir aygıt vardır adıda wastegate dir bu turboya ne kadar egzost gazı girerse girsin turbonun basıncını stabil tutmaya yarar,yani siz v8 motora 1.3 mjet turbosu taksanızda wastegate belli bi basınçtan sonra turbonun devrini kısar,artı 18bin devrin üstünde çalışır mjet turbosu 100-150 bin devire kadar çıkan turbolar vardır.yani mevzu şu turbo denen zımbırtı sandalye demirinden eritilip yapılmaz çok yüksek sıcaklıklara dayanabilir ve uzun yolda eğer bir kamera takabilseydik turbonun nasıl kor haline gelip halen çalıştığını görebilirdik,KONYA ANKARA arası sürekli işim gereği yol yapıyorum radarlara ramen 190 altı hızlara hiç düşmeden mola vermeden onlarca sefer yaptım, dediğiniz dinlendirme olayınıda uygulamadım motorum saat gibi bi kere tık demedi.

    aracımızın benzinli olduğunu farzedersek.
    Hesap şu 100 km mesafeyi 3000 devirle sürekli sabit hız giderseniz hızınızda 100 km olursa saatte pistonlarınız 180 bin kere inip kalkar

    aynı 100 km mesafeyi 6000 devirde 200 km sabit hızla yaparsanız 360 bin kere pistonlar inip kalkar ama mesafeyi yarı sürede aldığımız için yine sonuç 180 bin piston hareketi olur devirli kullanmakla devirsiz kullanmak arasında motor ömrü açısından gözle görülür bir fark yoktur,150 bin km mjetler için sınır teşkil eder 150 binden sonra sorun çıkartmaktan başka bi işe yaramaz 300 bine gelenler yokmu var yağ ekleyerek,sinek ilaçlama arabası gibi dumanlayarak,aracın üstünde rezil olmak istemeyen 150 bine gelen araç sorunlu olsun olmasın motor yaptırır kendini sigortalar.

    Eğer turbo dinlendirme diye bişey olsaydı her sene yenilenen ve avrupanın en büyük turbo üreticilerinin bizim için hazırladığı servis talimatnamesinde dediğiniz dinlendirme olayından bahseder,en son talimatnamede belirtilen aracı durdurmadan önce motorun rölantide 20-30 saniye bekletilmesinin turbo açısından iyi olacağı ben bunu bile uygulamıyorum sorunda yok,takmayın kafaya.
    Konu dallix tarafından (04/07/2010 Saat 22:35 ) değiştirilmiştir.

  25. #15
    Hakan CAN
    taneren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    710
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 190

    Standart

    Peki salih sence şunu söyleyebilirmiyiz,turbosuz motorlar daha sağlıklı ve daha uzun ömürlüdür diye.

    Yada sence vw'nin 1.6 8v motorumu? 1.4 8v tsi motorumu? Daha uzun ömürlü ve kullanışlı motordur.

    çünkü anladığım kadarıyla turbo sistemi arızaya çok yatkın bir sistem gibi geldi.

  26. #16
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 22 senelik bir turbo tamir bekım servisinin sahibiyim türkiyenin ilk turbocularındanız biz,forum donanım veya sanayide duyduğunuz şeyler amatörce düşüncelerdir, turboların yanında basınç dengeleyen bir aygıt vardır adıda wastegate dir bu turboya ne kadar egzost gazı girerse girsin turbonun basıncını stabil tutmaya yarar,yani siz v8 motora 1.3 mjet turbosu taksanızda wastegate belli bi basınçtan sonra turbonun devrini kısar,artı 18bin devrin üstünde çalışır mjet turbosu 100-150 bin devire kadar çıkan turbolar vardır.yani mevzu şu turbo denen zımbırtı sandalye demirinden eritilip yapılmaz çok yüksek sıcaklıklara dayanabilir ve uzun yolda eğer bir kamera takabilseydik turbonun nasıl kor haline gelip halen çalıştığını görebilirdik,KONYA ANKARA arası sürekli işim gereği yol yapıyorum radarlara ramen 190 altı hızlara hiç düşmeden mola vermeden onlarca sefer yaptım, dediğiniz dinlendirme olayınıda uygulamadım motorum saat gibi bi kere tık demedi.

    aracımızın benzinli olduğunu farzedersek.
    Hesap şu 100 km mesafeyi 3000 devirle sürekli sabit hız giderseniz hızınızda 100 km olursa saatte pistonlarınız 180 bin kere inip kalkar

    aynı 100 km mesafeyi 6000 devirde 200 km sabit hızla yaparsanız 360 bin kere pistonlar inip kalkar ama mesafeyi yarı sürede aldığımız için yine sonuç 180 bin piston hareketi olur devirli kullanmakla devirsiz kullanmak arasında motor ömrü açısından gözle görülür bir fark yoktur,150 bin km mjetler için sınır teşkil eder 150 binden sonra sorun çıkartmaktan başka bi işe yaramaz 300 bine gelenler yokmu var yağ ekleyerek,sinek ilaçlama arabası gibi dumanlayarak,aracın üstünde rezil olmak istemeyen 150 bine gelen araç sorunlu olsun olmasın motor yaptırır kendini sigortalar.

    Eğer turbo dinlendirme diye bişey olsaydı her sene yenilenen ve avrupanın en büyük turbo üreticilerinin bizim için hazırladığı servis talimatnamesinde dediğiniz dinlendirme olayından bahseder,en son talimatnamede belirtilen aracı durdurmadan önce motorun rölantide 20-30 saniye bekletilmesinin turbo açısından iyi olacağı ben bunu bile uygulamıyorum sorunda yok,takmayın kafaya.
    22 senelik turbocunun 21 yaşındaki sahibinin; 150 binde multijet biter diyen birisiyle daha fazla tartışmam arkadaşım sen bahsettiğin şekilde kullanmaya devam et 150 binde alırsın kucağına..

    bir metalin yüksek devirdeki aşınma miktarı daha fazladır. üni de mukavemet dersinde belli miktar bu konuya değinilir. Allah ne verdiyse basarak motor ömrü korunmaz. hiç bir motorun 6000 devir ile 3000 devirdeki aşınma miktarı aynı değildir. öyle şey olmaz yanlış bilgi vermeyin. gelin istediğiniz mühendise, teknikere soralım danışalım. öyle şey olurmu yahu. sen araba alacak olsan sürekli sıkıştırılarak kullanılmış arabamı tercih edersin yoksa kastırılmadan kullanışmışmı?
    yalan yanlış bilgi vermeyelim Allah aşkına akıl mantık teknik dışında konuşmayalım.
    Konu Du Hast tarafından (04/07/2010 Saat 22:54 ) değiştirilmiştir.

  27. Bu mesajı için 7 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


  28. #17
    Hakan CAN
    taneren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    710
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 190

    Standart

    genç arkadaşlarım,tartışmayı biraz daha ılımlı hale getirip birbirimizin bilgi ve deneyimlerinden istifade etmeye çalışsak.

  29. Bu mesajı için 3 kişi taneren'ye teşekkür etti:


  30. #18
    erhan öztürk
    erhan0677 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/11/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    93
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06m0392
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyu dinlendirmek diye bişey yoktur yanlış bilgi vermeyelim lütfen,pancar motorları bile 3.500 devire çıkabiliyor bu kadar ince hesaplar peşinde koşmayalım motorun ömrü bitince 2 bin liraya motor yaptırabiliyorsunuz.istediğiniz şekilde kullanın en fazla 150 binlik motor multijet 150 binden sonra kesinlikle motor yaptırmak gerekir.
    +gideceğiniz mesafe atıyorum 1000 km 5.000 devir sürekli giderseniz 200-200 gittiğinizi farzedin 5 saatte alırsınız yolu,öte yandan 3.000 devirde 100-100 gittiğinizi farzedin 10 saatte alırsınız yolu öteki mantığa göre 10 saat çalışan motor daha fazla aşınır.turboya zarar gelir falan yazılmış sıfırı 400 lira mjet turbosunun zarar gelse ne olur her mekanik parçanın ömrü belli aralıklardadır ömrü siz dikkat ederek 2 ye falan katlayamazsınız.
    ben iki tane dizel eskittim 1.3 birini 180 000 bin diğeride 260 000 binde sattım sizin dediğiniz gibi 150 000 bin gibi bir ömrü yok motorun

  31. #19
    Hakan Hakan
    chief - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/10/2010
    Mesajlar
    50
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyu dinlendirmek diye bişey yoktur yanlış bilgi vermeyelim lütfen,pancar motorları bile 3.500 devire çıkabiliyor bu kadar ince hesaplar peşinde koşmayalım motorun ömrü bitince 2 bin liraya motor yaptırabiliyorsunuz.istediğiniz şekilde kullanın en fazla 150 binlik motor multijet 150 binden sonra kesinlikle motor yaptırmak gerekir.
    +gideceğiniz mesafe atıyorum 1000 km 5.000 devir sürekli giderseniz 200-200 gittiğinizi farzedin 5 saatte alırsınız yolu,öte yandan 3.000 devirde 100-100 gittiğinizi farzedin 10 saatte alırsınız yolu öteki mantığa göre 10 saat çalışan motor daha fazla aşınır.turboya zarar gelir falan yazılmış sıfırı 400 lira mjet turbosunun zarar gelse ne olur her mekanik parçanın ömrü belli aralıklardadır ömrü siz dikkat ederek 2 ye falan katlayamazsınız.
    Siz makine mühendisi misiniz de bu kadar kesin konuşuyorsunuz. Tabi ki turboyu dinlendirip soğutmak gerekir. Ayrıca 150binden sonra motor bitmez. Mjet ödül alan bir motor, 650-700binde hala motor yaptırmadan giden ticari taksiler var. Her mekanik parçanın ömrü kullanımla doğru orantılıdır. Bir parçanın ömrü 10bin saatse; nasıl kullanırsan kullan 10bin saat olabilir mi? Mantıklı olalım biraz.

  32. #20
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    yakıtı düşünmüyorsan bas basabileceğin kadar derim..
    yılda 3-4 defa 3500km lik uzun yol yapıyorum hızımı kesmeden otoban bitiyorum
    44bin kmyi geçti
    turbo hortumunda yada kendisinde kullanım şeklinden dolayı arıza vermedi..

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/6 12345 ... SonSon

Benzer Konular

  1. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  2. Uzun süre yüksek devir..
    biyologX tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 03/01/2013, 18:57
  3. Yüksek devirde vites değişirken çıkan ses
    egeevo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 21:49
  4. Yüksek devirde vites geçişleri?
    yklklc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 06/12/2010, 00:37
  5. Uzun süre 1 viteste gitmek?
    fatihhhh tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 24/04/2008, 17:07

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com