İlk kez duydum böyle birşeyi yoksa buda bir şehir efsanesimi !!!
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Abs freni kilitlemek için değilde kilitlenmesini önlemek için ordadır .. Mutlaka bu tarz bir olay gelişmiştir fakat anlatım tarzınız yada size anlatılan tarz yanlış olduğu için arkdaşlarımız bu kanıya vardı .. Kimse size tavır almıyor..yanlış anlamayın ..
evet mehmet baştada söyledim ya
anlatılanlarda bir yanlışlık var eksik aktarılıyor yanlış anlatılıyor
başkasınıda bunları okuyor kafalar karışır soru işaretleri oluşur bunu da önlememiz lazım
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
sonuç ne olursa olsun buraya yazacam tabi bende istemem bişi olsun ben normalde arbadan memnunum ama böyel bişi olmaması lazım
galiba olayı videolu anltsaydık daha kimse itraz etmezdi
ama servis sonucu yazcam
Bu söylenenleri yanlış anlamayın. Aracınız da başka bir sorun olabilir. Arkadaşlar bunu anlatmaya çalışıyorlar. Çünkü dedikleri şey çok saçma siz başka bir servise de götürün..
bende farklı bi noktaya takıldım.
eğer tekerlekler kitlenirse balata ısınmaz ???
Ne Mutlu Türküm Diyene!
4 tekerin aynı anda kitlenmesi imkansız bir şey.. Bir tanesi kitlense fıldır fıldır dönersin zaten..
Ayrıca 4 tekeri dönmeyen arabayı kaç kişi sürekleyerek itelediniz merak ettim doğrusu..
Çok geçmiş olsun tekrar...
4 tekerin kiltlenmesi mi? Hayal etmek istemiyorum bile. Geçmiş olsun
Geçmiş olsun, da fren kilitlenmesi nasıl olabilir diye düşünüyorum 2 saattir okuyorum msj ları.. el freni çekik olabilme ihtimalini düşündüm biraz mantıklı geldi ya da lastikle jant arasına taş vs. kaçmış olablr dicem oda garip olur belki de diskler o an bişey olmuş olabilr eğrilme yada sıkışma gibi.... coşkun abinin dediği gibi fren merkezi ile ilgili olamaz zaten frenler ecu den ya da yazılımsal bi hatayla durup dururken kilitlenmez diye düşünüyorum...
kitlendi diyelim 4 teker peki bu arabayı itenlerin hepsi body cimi bunu merak ettim tekerliği dönmeyen arabayı nasıl itebildiler ? ayrıca abs paslansa bozulsa fren mi kitleniyor çok alakasız saçma şeyler var ya eksik bşyler war yada servis sizinle dalga geçiyor.
bir şey eklemek istiyorum , pek inanamak istememkle birlikte böyle bir şey olabileceğini araştırdım ve buldum .
Abs sorunu tüm frene etki ediyor %80 ön tekerler %20 arka tekerler muhtemelen kurgu şöyle araç yolda giderken abs sorunu yada westinghouse dan kaynaklı bir sorunla frenler kısmaya başladı bu sebeple diskler aşırı ısındı balatalar belli bir süre sonra freni absnin yada westinghosun arızasıyla tekerleri kilitledi . Yani anlatımınızdan çıktığım yolda bunları yazdım .. ama kilitli aracı nasıl iteklediğinizi anlayamamışken bir ustam kontağı kapattılarsa abs devre dışı kaldığından frenleri açacağını söyledi ,, yani tüm anlatımlarınız eksikte olsa doğru olabilir .. Eğer bu tarz bir sorun sa mutlaka aracı servisten çıkarmadan inciğine kadar baktırınız..
dünyada üretilmiş hiç bir abs fren sistemi aracın tekerleklerine kayarak dur komutu vermez böyle bir şey yapmayada teknolojisi yetmez
hepimiz abs nin görevini biliyoruz kayan kilitlenen tekerleğin fren gücünü azaltarak ve sensörler vasıtasıyla bu durumu kontrol altına alarak güvenli duruşu sağlamaktır
westinghause arızası meydana gelse bile westinghause da aracın fren sistemine yardımcı bir elemandır aracın fren merkezi değildir
westinghause de bir arıza meydana gelmiş olsa bile iki türlü arıza meydana gelir
1- ya westinghasue lastikleri boşa çıkar ve manifoldttan aldığı havayı fren merkezine iletemez bu durumda aracın frenleme gücü yeterli hidrolik basıncı oluşamıyacağı için düşer
2- tam tersi olur westinghause sisteme yani fren merkezine hava basar ve içindeki mil ve piston basılı kalır bu durumda fren merkezine hava gönderilmeye devam eder ancak ayağınız fren pedalına basmadığı için(arkadaş ben frene basmadım diyor) fren merkezi pedal dan
fren yap komutunu almadığı için yada bir başka değişle merkezin içindeki piston ileri gidip fren hidroliği pompalayamadığı için frenleme yine gerçekleşmemiş olur
yani neresinden bakarsak bakalım bu nebir westinghause arızası nede abs sistemi arızası
geriye tek bir ihtimal fren merkezi arızası kalıyorki arkadaş ben frene basmadım diyor durum böyle olunca bu ihtimalde son buluyor
en baştada belirttiğim gibi eksik ve yanlış bilgi aktarılıyor
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
ALooo hemşerim kaynaklardan öğrendik diyorum sana kamyoncuÇok pişmiş kamyoncu .
Westinghoause dan kaynaklanabileceğini ve absden olabileceğini sevgili servis müdürlerimizden öğrendim çünkü daha öncede bir kaç kişinin başına gelmiş .. hatta müslümün başınada bir grande puntodan gelmiş westinghose frenleri kıstırıyormuş , abs olayınıda bizim ustamız anlattı kontagı kapadığında normale döner kontağı açtığında frenler kilitleme yapar başımıza geldi abs yi devre dışı bıraktık her şey düzeldi dendi ..
Yani olmayacak biş değil yok olmaz mümkün değil gibi sözler etmeyin tammamı ulen![]()
len sanayi çocuğu ona buna sorup bana akıl verme
bütün olay fren merkezinde
git o ustalarına söle ne westinghause nede abs aracın fren pedalına basmadan
birdenbire fren yapıp durmasına neden olmaz
adamı delirtmeyin ulen
eksik anlatım var yanlış anlatım var saçmalama var diyorum anla artık
çok pişmiş sanayi kalfası
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Geçmiş olsun İbrahim, daha önce böyle bir problem duymadım.Sensör bozulduysa sadece frene basınca lastikler kilitlenir.Araçta bozulacak bir güvenlik donanımı (esp, asr...) da mevcut değil.
Lastikler frene basmadan kilitlendi değil mi?
yahu öyle şey olurmu ? bu araba hava frenli mi? hava frenli olsa tüplerdeki havayı kontrol eden röle bozulup, frenlere hava bastı gibi birşey söylenebilir. fren pedalına basınç uygulamadan hiç bir şekilde frenler o derece kilitlemez.
arkadaşlar balata aşırı ısınınca kilitlenir gibi bir mantık yürütüler ancak bu mantık yanlış. ısınan fren tutmaz arkadaşlar. balatası yanan kamyon, otobüs bu yüzden duramayıp kaza yapar.
abs sensörü bırakın oksitlenmeyi kısa devre yapsa bile frenleri kilitleyecek bir etkiye sahip olamaz, olsa olsa abs sistemi devre dışı kalır o kadar.
westinghouse oluşan arızada yine arabanın frenine olumsuz yönde etkiler, tutma, kilitleme gibi birşey olmaz.
bence art niyetli saçma sapan bir konudur bu. arkadaş üye olupda böyle bir konu açıyor ve sürekli elektirik bilmemnesi olduğunu söylüyor.
itibar etmeyiniz...
Tüylerim ürperdi...
anlatılanlara göre mutlaka eksik birşeyler var, bende ilk defa böyle bir problem duyuyorum.
aracın frenlerinin tutmamasını anlarımda aniden kilitlemesi biraz ilginç açıkcası...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri