Abs freni kilitlemek için değilde kilitlenmesini önlemek için ordadır .. Mutlaka bu tarz bir olay gelişmiştir fakat anlatım tarzınız yada size anlatılan tarz yanlış olduğu için arkdaşlarımız bu kanıya vardı .. Kimse size tavır almıyor..yanlış anlamayın ..
evet mehmet baştada söyledim ya
anlatılanlarda bir yanlışlık var eksik aktarılıyor yanlış anlatılıyor
başkasınıda bunları okuyor kafalar karışır soru işaretleri oluşur bunu da önlememiz lazım
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
sonuç ne olursa olsun buraya yazacam tabi bende istemem bişi olsun ben normalde arbadan memnunum ama böyel bişi olmaması lazım
galiba olayı videolu anltsaydık daha kimse itraz etmezdi
ama servis sonucu yazcam
Bu söylenenleri yanlış anlamayın. Aracınız da başka bir sorun olabilir. Arkadaşlar bunu anlatmaya çalışıyorlar. Çünkü dedikleri şey çok saçma siz başka bir servise de götürün..
bende farklı bi noktaya takıldım.
eğer tekerlekler kitlenirse balata ısınmaz ???
Ne Mutlu Türküm Diyene!
4 tekerin aynı anda kitlenmesi imkansız bir şey.. Bir tanesi kitlense fıldır fıldır dönersin zaten..
Ayrıca 4 tekeri dönmeyen arabayı kaç kişi sürekleyerek itelediniz merak ettim doğrusu..
Çok geçmiş olsun tekrar...
4 tekerin kiltlenmesi mi? Hayal etmek istemiyorum bile. Geçmiş olsun
Geçmiş olsun, da fren kilitlenmesi nasıl olabilir diye düşünüyorum 2 saattir okuyorum msj ları.. el freni çekik olabilme ihtimalini düşündüm biraz mantıklı geldi ya da lastikle jant arasına taş vs. kaçmış olablr dicem oda garip olur belki de diskler o an bişey olmuş olabilr eğrilme yada sıkışma gibi.... coşkun abinin dediği gibi fren merkezi ile ilgili olamaz zaten frenler ecu den ya da yazılımsal bi hatayla durup dururken kilitlenmez diye düşünüyorum...
kitlendi diyelim 4 teker peki bu arabayı itenlerin hepsi body cimi bunu merak ettim tekerliği dönmeyen arabayı nasıl itebildiler ? ayrıca abs paslansa bozulsa fren mi kitleniyor çok alakasız saçma şeyler var ya eksik bşyler war yada servis sizinle dalga geçiyor.
bir şey eklemek istiyorum , pek inanamak istememkle birlikte böyle bir şey olabileceğini araştırdım ve buldum .
Abs sorunu tüm frene etki ediyor %80 ön tekerler %20 arka tekerler muhtemelen kurgu şöyle araç yolda giderken abs sorunu yada westinghouse dan kaynaklı bir sorunla frenler kısmaya başladı bu sebeple diskler aşırı ısındı balatalar belli bir süre sonra freni absnin yada westinghosun arızasıyla tekerleri kilitledi . Yani anlatımınızdan çıktığım yolda bunları yazdım .. ama kilitli aracı nasıl iteklediğinizi anlayamamışken bir ustam kontağı kapattılarsa abs devre dışı kaldığından frenleri açacağını söyledi ,, yani tüm anlatımlarınız eksikte olsa doğru olabilir .. Eğer bu tarz bir sorun sa mutlaka aracı servisten çıkarmadan inciğine kadar baktırınız..
Geçmiş olsun İbrahim, daha önce böyle bir problem duymadım.Sensör bozulduysa sadece frene basınca lastikler kilitlenir.Araçta bozulacak bir güvenlik donanımı (esp, asr...) da mevcut değil.
Lastikler frene basmadan kilitlendi değil mi?
yahu öyle şey olurmu ? bu araba hava frenli mi? hava frenli olsa tüplerdeki havayı kontrol eden röle bozulup, frenlere hava bastı gibi birşey söylenebilir. fren pedalına basınç uygulamadan hiç bir şekilde frenler o derece kilitlemez.
arkadaşlar balata aşırı ısınınca kilitlenir gibi bir mantık yürütüler ancak bu mantık yanlış. ısınan fren tutmaz arkadaşlar. balatası yanan kamyon, otobüs bu yüzden duramayıp kaza yapar.
abs sensörü bırakın oksitlenmeyi kısa devre yapsa bile frenleri kilitleyecek bir etkiye sahip olamaz, olsa olsa abs sistemi devre dışı kalır o kadar.
westinghouse oluşan arızada yine arabanın frenine olumsuz yönde etkiler, tutma, kilitleme gibi birşey olmaz.
bence art niyetli saçma sapan bir konudur bu. arkadaş üye olupda böyle bir konu açıyor ve sürekli elektirik bilmemnesi olduğunu söylüyor.
itibar etmeyiniz...
Tüylerim ürperdi...
anlatılanlara göre mutlaka eksik birşeyler var, bende ilk defa böyle bir problem duyuyorum.
aracın frenlerinin tutmamasını anlarımda aniden kilitlemesi biraz ilginç açıkcası...
dünyada üretilmiş hiç bir abs fren sistemi aracın tekerleklerine kayarak dur komutu vermez böyle bir şey yapmayada teknolojisi yetmez
hepimiz abs nin görevini biliyoruz kayan kilitlenen tekerleğin fren gücünü azaltarak ve sensörler vasıtasıyla bu durumu kontrol altına alarak güvenli duruşu sağlamaktır
westinghause arızası meydana gelse bile westinghause da aracın fren sistemine yardımcı bir elemandır aracın fren merkezi değildir
westinghause de bir arıza meydana gelmiş olsa bile iki türlü arıza meydana gelir
1- ya westinghasue lastikleri boşa çıkar ve manifoldttan aldığı havayı fren merkezine iletemez bu durumda aracın frenleme gücü yeterli hidrolik basıncı oluşamıyacağı için düşer
2- tam tersi olur westinghause sisteme yani fren merkezine hava basar ve içindeki mil ve piston basılı kalır bu durumda fren merkezine hava gönderilmeye devam eder ancak ayağınız fren pedalına basmadığı için(arkadaş ben frene basmadım diyor) fren merkezi pedal dan
fren yap komutunu almadığı için yada bir başka değişle merkezin içindeki piston ileri gidip fren hidroliği pompalayamadığı için frenleme yine gerçekleşmemiş olur
yani neresinden bakarsak bakalım bu nebir westinghause arızası nede abs sistemi arızası
geriye tek bir ihtimal fren merkezi arızası kalıyorki arkadaş ben frene basmadım diyor durum böyle olunca bu ihtimalde son buluyor
en baştada belirttiğim gibi eksik ve yanlış bilgi aktarılıyor
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
bahsi geçen olay bizim araçımızın başınada geldi elektronik bazı parçalardan kaynaklanıyor ve evt 4 tekerde kitliyor bizim araçta önce city arızası gibi başladı kitliyor gaz veriyoruz araç stop edip kalkmıyor tekerler kitli olduğu için kontak kapatıp açınca geçiyor sora bi gün komple kitli kaldı araç çekiciyle servise gitti bütün fren sistemi tamamen deişti ücretsiz sorun kalmadı o zamanlar foruma üye olmadığı için paylaşamadım sizlerle konuyla dedem falan ilgilendiği için ayrıntılarını bilmiyorum abs mi fren merkezimi pedalmı vs ama gp de böle sorun bizimde başımıza geldi
benımde aracım ılk aldıqımda daha henuz 250 kmdeyken debrıyaj pedalı komple ıcerı kacmıstı ve seyır halınde 100 km hızla gıdıyordum cok sasırmıstım nasıl fren yaptıqımı bı ben bılıorum
fren merkezi kaynaklıdır bu sorun ama arkadaşın anlattığı gibi seyir halinde iken
kendiliğinden meydana gelmez muhakkak ya siz frene bastınız ondan sonra kilitlemiş olmalı
ayrıca kilitleyip tekerlekleri açmayan sorun tekerleklerdeki fren pistonlarında
arıza meydana gelmiş olmasıylada alakalı olabilir
yoksa araçlarımızda kendiliğinden fren sistemini devreye sokacak bir düzenek mevcut değil
zaten arkadaşında bu sorunu yaşadığına inanıyor fakat anlatılanlarda bir yerde eksik kelime veya cümle olduğunu sanıyoruz
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
buda debriyaj merkeziyle alakalı bir sorun
merkezin içindeki piston takılı kalmış veya merkezdeki bir kaçak yüzünden
hidrolik boşalıp sistem hava yapmıştır
bu gibi durumda panikleyip ani fren yapmanıza gerek yok ayağınızı gazdan çekip
vites kolunu ittirdiğiniz anda hiç debriyaja basmadan aracınızı boşa alıp güvenli bir duruş sağlayabilirdiniz
geçmiş olsun
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri