Sayfa 2/2 İlkİlk 12
40 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Vites oranları

  1. #21
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    4. viteste devir bitirdiysen (Muhtemelen hafif bir eğimde) 5. viteste de hızlanmaya devam etmiştir.Tabi aracın turbo benzinli oluşunun, vites oranlarının ve ağırlığının da önemi var

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #22
    Deniz K
    uzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Mesajlar
    387
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı bebeto85 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu olaylardan çok iyi anlamam ama 1.8T passat kullanırken 4.vites 190 görüyodu ama daha gitmiyordu.5 ten sonra 220-230lara ulaşıyordu bu nasıl oluyor?
    bunun gibi istisnai durumlarda olabiliyor,buda aracın motor ve şanzuman özellikleri ile açıklanabilir,bahse konu aracın motor öelliklerini ve şanzuman oranlarını bilmiyorum ama muhtemelen,turbo nedeniyle zaten motor güçlü sanırım 150 bg. eğer maksimum tork devri ve maksimum torkda yüksekse ki öyle olduğunu sanıyorum,4. vitesde 190 km.görünce devir kesiciye yaklaşılmış olur yani o vitesin işi bitmiştir,ondan sonra motorun da gücüyle 5. vitesde daha üst süratlere çıkılabilir.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #23
    mehmet aydın kadan
    bestmilenyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Bence Onalr 6 Olan Putoya Binsinler Bak Ozamn 200 Buluyormu Görsünler

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #24
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    dizelde 4000d/d den sora gitmio zaten.:icon_cry:

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #25
    berkan brlnd
    berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    21
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    bende çok denedim ama düz yolda 180 ne zor geldim son hızı yok gibi.ama ara viteslerde ii baya 2. viteste 6000 devirde 85 gördüm

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #26
    ertan yıldırım
    brvhgt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 515

    Standart

    Alıntı uzman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün araçlar için geçerli uygulama,genellikle sondan bir önceki vites son sürat veya bu sürate ivmelenme vitesidir,son vites ise ekonomi amaçlıdır ve bırakın devir kesiciye girmek, yokuş aşağı değilse yaklaşamaz bile.

    benim eski aracım bravo hgt 5. viteste 240 son sürati görüyordu ve 7250 devirde kesiciye giriyordu çeşme otobanında tek başıma ve klima açıktı bence her arçta değişir bu

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #27
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    evet
    bu doğru
    fatih altaylı testini yapmıştı bravo hgt nin ki kendisi çılgının tekidir
    ilk defa 5. viteste devir kesiciye giren bir araba kullandığını özellikle vurgulamıştı
    ve yanlış hatırlamıyorsam yanında test esnasında hanımı vardı?
    1.3 Multijet 90 hp ve turruncuuu
    Tolga

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #28
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    5. viteste kesici. hoşmuş. ama bravo da iyi giden bir araçtı.

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #29
    ertan yıldırım
    brvhgt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 515

    Standart

    servis müd inanmadı yola çıktık gaziemir otobanında kendisi kullandı ve inanamadı ve araç tamamen stddı kesiciye girince çıkan ses inanılmazdı ve araç 4000 dvr den sonra resmen çıldırıyordu yaktığı herdamlayı hakeden bir aletti

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #30
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    valla iyiymiş. neydi max hız.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #31
    Cuneyt kayakıt
    Cnyt01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    39
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yok
    Plaka
    01 ck 1905
    Edilen teşekkür: 94

    Standart

    240 da kesiciye girio dıyo? daha fazla hızlanmaz sanırım

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #32
    ertan yıldırım
    brvhgt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 515

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla iyiymiş. neydi max hız.

    240 geliyor ve kesiyor :ebebe: çok araba kullandım ama onun gibi yani onun klasmanında öyle bir arca denk gelmedim zaten kadran 240 da bitiyor fıat ta buuygulamayı seviyorum gerçeği neyse o clıo sümbül 260 golf 260 megane 260 yok devenin nalı

  24. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  25. #33
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı matrox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet
    bu doğru
    fatih altaylı testini yapmıştı bravo hgt nin ki kendisi çılgının tekidir
    ilk defa 5. viteste devir kesiciye giren bir araba kullandığını özellikle vurgulamıştı
    ve yanlış hatırlamıyorsam yanında test esnasında hanımı vardı?
    5. viteste devire kesiciye girmek işin aslı pek bir marifet değildir. Benim şahsi düşüncem hıyarca tasarlanan bir transmisyondur.

    Araçları dizayn ederken dişli oranları aslında sanıldığından daha komplikedir. Vites kutusu ve ayna mahruti tasarlanırken, araç son hız değerine maksimum güç üretilen motor devrinden önce ulaşılırsa (Türkçelerini bilmiyorum) "undergeared", maksimum güç üretilen devirden sonra ulaşırsa "overgeared" denir.
    Mesela bir araç düşünün maksimum tork 3500, maksimum güç 5500 devirde elde edilsin. Düz yolda giderken;
    1. Bu araç "undergeared" tasarlanmış ise (atıyorum) son hızı 180 iken 5000 devire çeviriyor olabilir (kesinlikle 5500 altında)
    2. "overgeared" ise aynı araç son hızı 200 olur, o hızda motor 6500 çevirim yapıyor olabilir. (5500 üstü)
    3. Son seçenek araç son sürate motor maksimum güç üretirken ulaşırki bu aslında ideal olan durumdur. Üstteki hayali durumu ele alırsak bu sefer son sürat 190 iken motor yaklaşık 5500 devire çeviriyor olur.
    Bu değerler kendi arasında kıyaslama amaçlıdır ve fikir vermeleri için yazdım yoksa tamamen atmasyondur.

    1. seçenek tamamen yakıt ekonomisi sağlar fakat riski aracın hafif rampalarda gaz yememesi (tork yetmezliği) olacaktır. (gaz yemediği halde gaz basılınca yakıt ekonomisi de kalmaz doğal olarak)
    2. seçenek sürat arabalarında (yada performans) geçerlidir. Son viteste ve düz eğimli yolda limitör devreye gircek kadar bile abartılan durumları varmış... Tahmin ettiğiniz üzere bu araçlarda benzin su gibi gider.

  26. Bu mesajı için 3 kişi Stalker'ye teşekkür etti:


  27. #34
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Amaca göre yapılmalıdır her şey. Ama bana kalırsa da ideal aracın son vitesi uzun olmalıdır. Son viteste kesiciye girmeden aracın gücü bitmelidir. Yani kesiciye girmeden son sürate ulaşılmalıdır. Böylece yapılan modifikasyonların da son hız artışına etkisi gözlenebilir... Ama bir çok spor arabada son vites kesicisi gözlenebiliyor. Nedeni son viteslerinin de kısa olması oluyor ve önemli olanın son hızdan ziyade ne kadar çabuk hızlandığı olmasından kaynaklanıyor.

    Benim aracım 4 de rahat bir şekilde kesiciye giriyor zaten yarış esnasında böyle kullanıyorumdur ve kesiciye kadar vites atmıyorum. 4 de kesiciye girdiğimde hızım 160 oluyor. Orada 5 e atıyorum ve daha sonra 195 200 lere kadar yolu var. Hızım 200 ken devrim 4600 4700 felan oluyor yanlış hatırlamıyorsam. Ama kendimi o hızlarda çok güvende hissettiğimi söylemem doğrusu...
    Konu Ziyaretçi047 tarafından (19/02/2009 Saat 02:21 ) değiştirilmiştir.

  28. #35
    barış şahin
    xenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2008
    Mesajlar
    8
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    arkadaşlar selam;
    bildiğiniz üzere hangi aracı incelerseniz inceleyin 2 temel kavramdan bahseder. tork ve beygir gücü. bunları hayata geçiren yegane sistem ise şanzuman sistemidir. eğer herhangi bir araçta (istisnalar hariç, punto dahil) vites oranlarını incelerseniz sanılanın aksine 4. vitesin aslında hiçbir anlamı olmadığını görürsünüz. 4e kadar olan vitesler tork amacıyla 4ten sonra olan vitesler ise beygir gücünü tam anlamıyla hayata geçirebilmek için tasarlanmıştır. (4. vites dişli oranı çoğu araçta 1'e yakındır ve artık torka gerek kalmayıp sadece hız vitesine geçiş vitesi olarak tanımlanır mühendislikte). bu demek değildir ki kesinlikle 4e ihtiyac yoktur. ama dediğim gibi aslında 3 ile 5 arasında yani tork ile hız arasında olması gereken bir araçtır sadece. her vitesi uzattığımızda aslında bir üst vitesin işini o vitese yaptırmış olmaktayız. tavsiyem 4. vitesi çok az bir süre kullanma yönündedir(hava,yol,trafik durumu elverdiği sürece). zaten artık dizel arabalarda performans yönünden cok fazla bir kaybımız olmuyor.

  29. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  30. #36
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Söylediğini denersem tüm yarışları kaybedeceğime eminim gibi geliyor

  31. #37
    barış şahin
    xenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2008
    Mesajlar
    8
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    hayır yanlış anlamayın ben normal kullanım için bahsediyorum sonuç olarak biz puntoyu yarışlar için tasarlamadık.

  32. #38
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bizim tasarlamadığımız kesin de mühendisler tasarlamamış diyelim.

  33. #39
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    yaw Cıhan dıyorum sana, senın arabaya bır doblo motoru atalım 1.9lt 105HP bıde chıpledınmı olur sana 135HP
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  34. #40
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ben o motoru girsem 200 ün altında bırakmam da yok artık o da kesmez

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Otomobil rengine göre kaza oranları
    akbiyik tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2011, 14:52
  2. Şanzıman Dişli Oranları Nasıl Okunmalı?
    makeles tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/10/2009, 23:08
  3. Dünya,mazot-benzin fiyat oranları
    özcan33 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 17/05/2008, 12:53
  4. T-Jet vites oranları
    mhecc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 02/01/2008, 22:20
  5. Merkez bankası zorunlu karşılık oranları?
    bahcelili_ali tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11/11/2007, 12:18

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com