40 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Vites oranları

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    evet
    bu doğru
    fatih altaylı testini yapmıştı bravo hgt nin ki kendisi çılgının tekidir
    ilk defa 5. viteste devir kesiciye giren bir araba kullandığını özellikle vurgulamıştı
    ve yanlış hatırlamıyorsam yanında test esnasında hanımı vardı?
    1.3 Multijet 90 hp ve turruncuuu
    Tolga

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı matrox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet
    bu doğru
    fatih altaylı testini yapmıştı bravo hgt nin ki kendisi çılgının tekidir
    ilk defa 5. viteste devir kesiciye giren bir araba kullandığını özellikle vurgulamıştı
    ve yanlış hatırlamıyorsam yanında test esnasında hanımı vardı?
    5. viteste devire kesiciye girmek işin aslı pek bir marifet değildir. Benim şahsi düşüncem hıyarca tasarlanan bir transmisyondur.

    Araçları dizayn ederken dişli oranları aslında sanıldığından daha komplikedir. Vites kutusu ve ayna mahruti tasarlanırken, araç son hız değerine maksimum güç üretilen motor devrinden önce ulaşılırsa (Türkçelerini bilmiyorum) "undergeared", maksimum güç üretilen devirden sonra ulaşırsa "overgeared" denir.
    Mesela bir araç düşünün maksimum tork 3500, maksimum güç 5500 devirde elde edilsin. Düz yolda giderken;
    1. Bu araç "undergeared" tasarlanmış ise (atıyorum) son hızı 180 iken 5000 devire çeviriyor olabilir (kesinlikle 5500 altında)
    2. "overgeared" ise aynı araç son hızı 200 olur, o hızda motor 6500 çevirim yapıyor olabilir. (5500 üstü)
    3. Son seçenek araç son sürate motor maksimum güç üretirken ulaşırki bu aslında ideal olan durumdur. Üstteki hayali durumu ele alırsak bu sefer son sürat 190 iken motor yaklaşık 5500 devire çeviriyor olur.
    Bu değerler kendi arasında kıyaslama amaçlıdır ve fikir vermeleri için yazdım yoksa tamamen atmasyondur.

    1. seçenek tamamen yakıt ekonomisi sağlar fakat riski aracın hafif rampalarda gaz yememesi (tork yetmezliği) olacaktır. (gaz yemediği halde gaz basılınca yakıt ekonomisi de kalmaz doğal olarak)
    2. seçenek sürat arabalarında (yada performans) geçerlidir. Son viteste ve düz eğimli yolda limitör devreye gircek kadar bile abartılan durumları varmış... Tahmin ettiğiniz üzere bu araçlarda benzin su gibi gider.

  4. Bu mesajı için 3 kişi Stalker'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Otomobil rengine göre kaza oranları
    akbiyik tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2011, 14:52
  2. Şanzıman Dişli Oranları Nasıl Okunmalı?
    makeles tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/10/2009, 23:08
  3. Dünya,mazot-benzin fiyat oranları
    özcan33 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 17/05/2008, 12:53
  4. T-Jet vites oranları
    mhecc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 02/01/2008, 22:20
  5. Merkez bankası zorunlu karşılık oranları?
    bahcelili_ali tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11/11/2007, 12:18

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com