Ben arabanın herşeyin hertürlü cok memnunum bi benim basıma sorunlar gelmio sanırım ya
Ben arabanın herşeyin hertürlü cok memnunum bi benim basıma sorunlar gelmio sanırım ya
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Arkadaşlar şimdi şunu belirtmek isterim.Bir kere kesinlikle bu site Fiat tarafından dönem dönem kontrol ediliyor.Çünkü nerdeyse fiat yöneticileri yazdıklarımın hepsini biliyorlar.benle anlaşma yoluna gitmek için gene çağırdılar.bu kaçıncı bende hatırlamıyorum.Bu sefer bursa çalışkaner e götürdüm.arızamın yapılacagını belirttiler.bende aracımı servise bıraktım.fiat yöneticileri arızaya tekrar bakacaklarını ve yapabileceklerini belirttiler.işçilik benden tabi.bu arada yapsalar bile kapıdan sonrasına garanti vermediler.yani örnek 1 hafta sonra arıza oldu gene sorumluluğu kabullenmeyeceklerini bildirdiler.bende öyle saçma seymi olur dedim.herneyse son sözleri artık bizim hakkımızda iyi seyler yazarsınız.....
sonuç olarak garanti kapsamına almayacaklarını fakat tamirini yapacaklarını belirttiler ve yaptıktan sonra garanti vermiyeceklerini belirttiler.banada çok garip geldi.işçilik masrafını benim karsılamam gerektiğini söylediler.bende 500 ytl kadar işçiliği karşılayabileceğimi sorunun para olmadığını hakkımı aradığımı belirttim
neticede ben yılmadan yaklasık 3 sene uğraştım ve uğraşmayada devam edip hakkımı arayacağımı belirttim.servis kayıtlarım BANOTO da usulsuzce 2 defa gözüksede,servisle yaptığım konuşmaların şirketimden ses kayıtlarını çikarmam,kaç defa gittiğimin belli olması,kendimin borsacı olduğundan bu konuyu borsayada tofas hisselerine tasıyacagımın görülmesi ve bende alınan citi motoru sökme takma isleminin faturasının elimde olmasıda buyuk etken oldu.bursa BAN OTO denilen mobilet tamircilerine fiat yetkili servisi verilip benim mağdur edillip ve bunu kanıtlamam ;hakkımı savunmam belki beni sonuca ulaştıracak.fakat bu böyle olmamalı.müşteri memnuniyeti kapsamında bu ve buna benzer sorunlar hemen çözülmeli.kişileri markadan soğutulmamalı.açıksası bu araba için 4 ay bekledim ve çok büyük hevesle aldık.fakat inanın bir daha fiata binmem.binmem de çok zor...kimseyede tavsiye etmem.ne çektiğimi ne kazalar atlatığımı bir ben bilirim birde allah...insallah çok zor gelen adalet yerini bulur ve ben arabamla tekrardan barısırım...
gelişmeleri yazacagım.eçıkcası hiçbirsey daha belli değil.hersey 1-2 gün içinde belli olacak....
bu sebeple ben yada baskası....kişisel davalarla hiçbirsey elde edemeyiz.sorunlara toplu yaklasılmalı ve yasalar doğrultusunda kesinlikle isteklerimizi ve şikayetlerimizi fiata bilinçli tüketici olarak belirtmeliyiz.
bu arada sorunumla yakından ilgilenen ankaradan müslüm beyede tesekkurler....
Konu xborsaci tarafından (04/03/2009 Saat 00:07 ) değiştirilmiştir.
Tamir yapıp garanti kapsamına alamayacaklarını söylemeleri çok yanlış. Garantisi biten araçlarda dahi yapılan işlemin garantisi oluyor sanayiye gitmeyin, sanayi garanti vermez diyorlar. Ama kendileride garanti vermeyecekse insanlar neden yetkili servise gitsinler Yetkili servislerin bir özelliği kalmaz ki bu durumda.
Aracımı alalı 3 yıl oldu ve klimanın çıkardığı ıslık sesi(gerçekten rahatsız edici) için defalarca farklı servislere gitmeme rağmen sorunum hallolmadı.Yaptıkları şey birkaç defa klimanın gazını değiştirmek oldu.Ancak hiç bir sonuç alamadık.
Arka cam sileceğimin süpürgesi kırılmıştı.Bakmadığım yer kalmadı,diğer markaların silecek süpürgeleri tek ve parça olarak heryerde bulunduğu halde Puntonun sileceği takım halinde satılıyordu.Bir süpürge için silecek takımını komple satmaya çalışan bir ticari anlayış ''değiştik'' diyen FİAT markasına hiç yakışmıyor.
Birlikte tavır ve tepki koymadıkça bu başlıklar çok uzayacak arkadaşlar.Türkiyenin en örgütlü ve bilinçli otomobil tüketicileri olalım bence.Ancak o zaman ses getirir tepkilerimiz.Selamlar...
bende puntomu 40 gün önce aldım.aracı teslim aldığım gün 3.fren lambasının ordan aracın içine aldığını gördüm onardılar.arka sağ kapı fitili fabrikada yamuk yapıştırılmış tekrar yapıştırdılar.bagaj kilidi bozuldu değiştirdiler.bugünde arka cam motoru bozuldu parça bekliyolar.bende elimdeki değişim onarım belgeleriyle fiat'a sattığı ayıplı malın iadesi konusunda dava açacağım.elimden birşey gelirse yardım etmek isterim.
Arkadaşlar Fiat'ın satış sonrası müşteri memnuniyeti denilen bir kavramı yok.Ben ve birkaç puntocu arkadaşım ile yarından itibaren "Bu araç sürekli arıza yapıyor" yazısıyla İstanbul trafiğinde dolaşacağız.Belki bu şekilde dikkat çekeriz ve ötv indirimini fiat"a dezavantaj olarak kullanabiliriz.Bundan sonra sorunlarımızı dinlerler umarım.sizlerinde katkısını bekliyorum.
Konu erdiyilmaz tarafından (17/03/2009 Saat 02:07 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlarınız birleştirilmiştir.
yardımcı olacağım birsey varsa ...mail göndermen yeterli....aslında bu form üyelerinin yarısı arkasına bu yazıyı yazsa olay çözülür...ama kimse bunu yapmaz...aracının değerini ve aracın piyasasını düşürmek istemez...
düşünsenize bu dediklerimi benim yaptıgımı ve türkiyede fiata yoğun bir tepki geldiğini..satıslarının ciddi anlamda düştüğünü...
bizim bu araclarların yuzde kaç değer kaybeder?
kim alır bunları?
elimizde patlar mı?bence patlar...kimsede bunu istemediği için çok açık ve net destekten kaçınıyor sadece dili yanan yardımcı oluyor...
ama bu yanlıs aracımın değeri yarı yarıya düşecekse haklı oldugum yerde sonuna kadar gitmeliyiz...bu gibi düzeysiz yönetilen kuruluşlara pabuç bırakmamalıyız...
sonuç olarak birseyler yapmak istedim ama olmadı...olmasada benim için hayırlı oldu ama...ben bayrağı bırakıyorum.bayrağı almak ve taşımak isteyenede sonsuz yardımlarımı esirgemeyeceğimi bildirirm..
aracın ikinci el değerinin zaten diğer markalara göre düşük olduğu apaçık ortada.Zaten her koşulda elden çıkarmak isteyince zarar edeceğiz.Belki bu eylem sayesinde sorunlarımıza çareler bulunur ve bizlere daha iyi hizmet vermek için çaba gösterirler.Ben ve arkadaşlarım artık edeceğimiz zarardan çok fiat imajının dışardan görüldüğü gibi olmadığını olası yeni müşterilere anlatmak olacaktır.
Valla arkadaşım eğer şu anda şu kafamla senin konumunda olsaydım o aracı almazdım. !!! Belki garantin var diye bozulan parçaları değiştirebilirsin ama garantin bitince herşeyi cepten ödeyeceksin. Parçaları servisten alıp dışarıda yaptırmak istesen sana parçalarıda satmayacaklar. Gel burda yaptır yoksa parça yok diyecekler. Müşteri hizmetlerini arayacaksın memnun değilim sizden diyeceksin onlarda bu sizin görüşünüz diyeceklerBu benim ikinci Fiat aracım. Bundan sonrada asla Fiat marka bir otomobil almayı düşünmüyorum. Servis ve müşteri hizmetlerinin değişken tavırları yüzünden. Ayrıca sorunlu parçalarının arkasında durmayan bir firma olduğu kanaatindeyim.
Bu biraz bize de zarar verir AMA şöyle bi slogan sticker halinde kampanya oluşturabiliriz (destek olursa yeni bi topikte gerçekleştirebiliriz?)
"Araç Mükemmel ama Servis yaramaz"
"Böyle bir araca böyle distirübitör"
"Ah birde Logomuzda Yıldız olsaydı"
falann (fikri olan yazssın)
aracı kötülemektense aracı satanla derdimiz, hepimiz araçlarımızı seviyoruz sorunumuzun birmot Tofaş veya daha ilerisi Fiat ...
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
bize zarar verecek diye birseyler yapmadığımız için başımıza bunlar geliyor....
inanın tüm üyeler bu yazıyı yazsın hersey değişecek...bu sebeple bir organizasyon yaparsak ben varımmm...
hep destek tam destek....
Arkadaşlar. Otomobil Tüketicileri derneğine sizlerin adına bu mesajı yazdım cevap bekliyorum. Duruma göre sizlerin yardımına belgelerine ihtiyac duya bilirim. Benden haber bekleyin.
Sayın yetkililer. Ben Oto yan sanayi olarak çalışan makina müh. yim. Ötv indirimden yaralanarak araç araştırmasına girmiştim ve zaten yan sanayisi oldugumuz Tofaş ın Grande punto aracında karar kılmıştım. Açıkçası aracımı beklerken yaptığım araştırmalar sonucunda aracı sınıfının iyilerindne oldugunu öğrendim. Fakat genel bir şakayet var ki oda elektro servo motor arızası halk arasında city modu arazası diye geçiyor. Daha evvel toyota ve huyndai nin başı gelen ve ömür boyu servo motor garantisi çıkartarak önlerine geçtikleri bir arıza aslında. Şu an bir çok kişi bundan şikayetçi. Çünkü servo motorlar Türkiye yollarında arıza yapma ihtimali yükseliyor. Ve bunu değiştiriyorlar. Granti kapsamında iken araç süper servis değiştiriyor. Fakat aracın garanti bitince bu günkü fiyatı ile 1950 tl gibi bir rakam istiyorlar. Eğer şikayet ederim mahkemye giderim derseniz parça fiyatını ödemeyi yalnızca işçiliği sizden istemeyi teklif ediyorlar. Madem fabrika hatası değiş neden böyle bişi yapıyorlar. Fabrika hatası ise neden recall yada hyundai gibi servo motorlara ömür boyu garanti verip tamamını karşılamıyorlar. Şikayetleri hep bireysel yoldan çözmeye duyurmamaya çalışıyorlar. Eğer ilglinenirseniz bu sıkıntı yaşamış kişilerin görüşlerini ve ellerinde kanıt ve evrakları size iletmelerini sağlıyabilirim. Bende aracımı alınca ilerde belki bu sıkıntı yı yaşıyacağım. Sırf araçların Türkiye modifikasyonunu düşünmediler diye ben neden para ödeyip sakıntı cekiyorum? Bu konuyu değerlendirmenici bir çok madur olan veya olacak insan adına sizden rica ediyorum. İyi günler.
Aynı sorun benim aracımda da garanti kapsamındayken 2 defa yapmıştı.Artık yapmayacağını söyleyip gönderdiler.6 ay kadar sonra yine direksiyonda sesler başladı.Şu anda da devam ediyor.Bu konuda her türlü desteği vermeye hazırım.
evet aynı sorun benimaracımdada var.Ne gerekirse yapalım teşekkürler
bi avukat olarak size en büyük tavsiyem bi ticaret avukatından destek alarak davayı açmanız ve davayı açmadan önce tüm yolları tüketmiş olmanız yani sırası ile yetkili servis,distribütör tüm mecralardan olumsuz cvp aldığınızı belgeleyen evraklarla bu davayı açarsanız ve bu durumun daha önceden defalarca yaşanmış firmaya ait kusurlu bi durum olduğunu bölgenizde bulunan bi kaç forumdan arkadaşla desteklerseniz yani şahit gösterirseniz(o arkadaşların city arızasının ücretsiz olarak değiştirildiğini ve firmanın bunu kusurlu mal oldugunu kabul ettiğini gösteren bi evrak veya o kişilerin beyanları) işiniz çok kolay olur yoksa sadece beyana yani sizin şikayetlerinize dayanan bi dava Fiat tofaş avukatlarının ekmeğine yağ sürer zira hukukta ispat önemlidir...
saygılarımla
noone knows that except both of us
Belirtiyoruz da ne oluyorve şikayetlerimizi fiata bilinçli tüketici olarak belirtmeliyiz.Önyargılısınız diyerek kestirip atıyorlar
Yanıt olarak;
- Arkadaş eğitimli olduğunu kabul etttiğin usta, tavandaki lekere su dökülmüştür
- Tamamen fabrika hatası olan arka kapı kollarındaki probleme, sen kapıyı açmayı bilmiyorsun
- 3 kez ve 2'sinde üzerinde problem varken göstermek istediğim park sensörlerine (yoğun yağmurdan sonra sensörün teki su alıyor sanırım), elektrikçi ustam yok mazereti ile bir ustanın dahi girip bakmaması.. Sonra benden yağmur yağdırmam beklenmesi
- +1 yıl garanti uzatmama karşın hala faturamı alamamam..
Ve dahası.. Bunları söyleyince ise çok bilgili (!) müşteri hizmetleri sessiz kalıyor. Ee bu kadar olaydan sonra önyargım olmazsa şaşmanız lazım... Bırakın abi yazıklar olsun böyle hizmete, başka birşey demiyorum. Parayla rezil olmaktan başka birşey değil, insanı arabadan soğutuyorlar..
birden servisle aramdan geçenleri hatırladım bir an....ewet bunun altında fiatın servis yayılmacı politikası var.yani sırf servisim çoğalsın diye önune gelene yetkili servis veriyorlar.bakın bmw ye ka. tane yetkili servisi var...tamam adamlar kazık mazık ama işinin ehli olarak çalışıyorlar...sorunu çözemezsin onu kabul ediyorum.el elden üstündür...fakat çözemediğini kabul etmiyorlar ve seni yalancı çıkartıyorlar ya orda deliriyorum...
fiat müşteri hizmetleri banoto dan aracımla ilgili savunma istedi.adamların savunması şu:
1.sinde garanti kapsamında geldi.arızası yoktu(yani canım sıkılmısta gitmişim)
2.sinde garanti dısında gelindi arıza tespit edildi.(benden niye citi değiştirme işçiliği aldılar cevap veremediler)
bende fiata dedim servis müdürü gözümün içine baksın ve desinki sen 2 defa geldin. davamdan vazgecicem....
işte böyle seyler yasadım servisi yalanlarla dolanlarla yürütüyor.fiat merkezede böyle anlatıyor.fiat merkezde bu servisin hiç yalan söyleyeceğini düşünmüyerek direk seni suçlu yapıyor...
peki ne yapılabilir???
DAHA PROFESYONEL VE NİTELİKLİ MÜŞTERİ HİZMETLERİ....MUTLU KULLANICILAR....
öncelikle çok teşekkür ediyorum yazdıkların için ben yakın bir tarihte davayı açıyorum elimde defalarca servise gidip degiştirdigim parçaların kayıtları var aldıgım ılk haftadan beri yaşadıgım sorunlar tavan döşemesinden motor takozuna ve amortisörlere kadar bütün kayıtlar mevcut vede birturlü bize geri dönmeyem çağrı merkezi ve dahası tabiki artık beklemenin anlamı yok sanırım
katılıyorum ve tum gucumle yanınızdayım arkadaslar.
Arkadaşlar tüketici kanununa göre aynı arızadan dolayı 2 kere servis gören garanti kapsamındaki makinalarımızı iade edip para geri almak, yenisi ile değiştirmek veya ücretsiz tamir ettirmek hakkımız var. Kanun açık. Ayrıca tüketici mahkemesinde açılan davalarda peşin harç değil maktu harç geçerli: yani dava değeri oranında büyüyen harç değil, cüzi bir harç yani 20 tl küsür bir harç yatırıp, bu gibi bir dava açabilirsiniz. Davayı kazanmanız aynı hatanın 3. kez de sizin ağır kusurunuz ve kastınız olmadan oluştuğunu ispatlamaktan geçer..
Ayıplı mal satılması da Borçlar Kanunu'nda düzenlenir ve satıcının ayıba karşı tekeffül borcu da söz konusu olabilmektedir. Ayıplı mal hükümlerine göre de genel anlamda hakkınızı arayabilirsiniz.
Konu Av.Efe tarafından (07/03/2009 Saat 22:34 ) değiştirilmiştir.
BMW 3.20d premium 184 HP
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri