161 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #17
    Murat Kavruk
    MKavruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/05/2016
    Yaş
    41
    Mesajlar
    615
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 253

    Standart Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ

    Müsadenizle opet için cevap vereyim once. api kodlu olan yağ ford araçlar için geliştirildi, fordun kriterleri içerisinde (buyuk ihtimalle abd firması olduğu içindir diye tahnim ediyorum) api kodlarını gorursunuz. dığer urunlerde acea c kodu olduğu müddetçe zaten son derece yüksek bir standardı karşılıyor kı yağların 7 farklı parametresınde acea c kodunu karşıladığı için yanı low saps (sulfatlanmıs kul, sülfür ve fosfor mıktarı) olduğu için apının kımı krıterını karşılayamıyor bıle olabılır. bu kımyasallar dpf tıkamakta ama aynı zamanda yağa ozellık katmaktadır. gunumuz katkı teknolojisi azalan bu mınerallerin yerine yeni molekiuller gelıstırılmesı üzerine kuruludur zaten.

    elfın uluslar arası sıtesine baktığınızda ülkemizin avrupadan ayrı olarak gösterildiğini farkettim, yanı elfın orijinal ürünlerinden bahsetmıyoruz. üretici onayları parayladır (kı kuvvetle muhtemel urun basına paradır) bu sebepten onay almamış olabılır. kı total ve elf en ust seviye yağları dışında Fransız araçlarının dışına çıkmıyorlar onay konusunda.

    your product

    5w ile başlayıp tam sentetik olmayan bır yağı ılk defa goruyorum, elfın ne halt etmeye 5w ya ınmek ıcın sentetık katkı yapıp baz yağı mıneral kullandı bılemem (yarış motorlarında korumayı arttırmak ıcın olabılır dıyeceğım ama cok zayıf bır ıhtımal, uretilen fabrikadan çıkıp satıldığı başka bır ülkede anlamlıdır belkı)

    konu dızel olduğunda ab yağ standardları cok daha yüksektir (emisyonda ise tam tersi, vw bu sayede yakalandı dıyebiliriz) dolayısıyla apı c sınıfını sahsen takip etmiyorum ki dikkat ederseniz acea c kodunun olduğu yerlerde api c sınıfını pek görmezsiniz (ülkemizde satılan yağ aynı fabrikadan çıkıp apı kodunun onemlı olduğu bir ülkeye satılacaksa belkı o zaman kullanılabilir) bence asıl suphelenmenız gereken husus acea kodlarının yıllarının olmaması. bu konuda opetın yaklaşımını cok takdır ediyorum yıl verıyor. aşağıdaki linkten ılgılendıgınız yağın ozelliklerini seçerek kabiliyetine bakabılırsınız.

    https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

    sıze acizane önerim elf ın yağlarındakı bılgılerı bosverip opet kullanmanız olacaktır. bunun sebebi de elf totalın yan kurulusu durumunda ve ürünlerini inceleseniz totalın kapsamadığı alanlara urun yapılmıs gibi duruyor. bpnın castrolu gıbı konumlanmış gözüküyor avrupada urunlerı ıncelendığında ama ülkemizde satılan yağları sızın da belrttığınız gibi daha kısır. ılla Fransız yağı kullanacaksanız totalın yağlarına bakın derım. sahsen ılk verdığınız opet yağını astra j 1.4t 140hp lpg aracımda kullanıyorum memnun kaldım. bır altta verdığınız fullmax 5w30u ford 913-d yi karşıladığı için bir sonrakı bakımında ford II 1.6tdci aracımızda kullanmayı düşünüyorum. su anda ford ve fiatta Türk Petrol 5w30 ve 5w40 tam sentetık yağlarını kullanıyorum.

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&r...SeQ6xZBxjrn6ng

    bu arada sımdı farkettım motorlarımız aynı, elfın c3 yağı sızın hıcbır ısınıze yaramaz ınanın. yağ değısımınde temızlık yaparak yağ yakmaya bıle sebebıyet verebılırsınız. Opet fullmax 5w40, TP Hızlan T7 5w40, elf ya da total dıyorsanız molıgraf 5w40 ya da total 9000 5w40 gıbı yağlar (a3/b4 yanı hthp (yüksek sıcaklık yüksek basınç) 3.5 ustu olan yağlar ısınızı gorecektır. Araclarımız yüksek devirde kullanım gerektırdığı için fiat bu krıterı (fiat n2) uygun gormustur.
    Konu MKavruk tarafından (06/08/2016 Saat 23:09 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Ankara - Bodrum En İdeal Yol
    10ursbf tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/05/2013, 14:36
  2. İDEAL ERKEK NASIL BİRİ olmalı :)
    akbiyik tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01/04/2011, 00:19
  3. İdeal lastik basıncı kaç?
    operatormurat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 15/04/2010, 13:42
  4. İdeal motor devri
    pdr42 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 51
    Son Mesaj: 08/01/2009, 13:56
  5. İdeal Mesleğinizi Öğrenin
    Gkhan tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 12/08/2007, 01:11

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com