Alıntı sedini Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
saglam hortlamis konu.. Ama hepimiz icinde iyi olmis su kis gunlerinde..
Bolu tunelinde kocaman kocaman yaziyor 70 ile gidin diye.. 70-75 ile gidiyoruz.. Kamyonlar tirlar tunelde sellektor korna yapiyor.. Su hiz ihlali cezalarini devlet ivedilikle kisilere postalamali.. Belki para odemekten bikar ve yavaslarlar..

Tunel cikisindan ankara istikametine gidiste dik inis cikislari nedeniyle hem son derece tehlikeli hemde muhendislik acisindan yanlis hesaplanmis.. Kurp dedigimiz bu inis cikis ve virajlar ust limitte hesaplanmis.. Kazi dolgu masraan kacmak icinde egimler artirilmis..

Tunelin istanbul cikisinda ise yolun egimini ve viyadukleri sorgulamiyorum fakat isitma sistemi cok kolay sekilde uygulanabilir.. 10 derece altina sensorlu sekilde yerlestirilebilir.. Alttan isitma olmasi su saatten sonra cok yuksek maliyetli olacagindan sicak hava fanlari koyulabilir.. Yalniz bunda da soyle bir problem soz konusu.. Yeterli bakim ve zamaninda kontrol yapilmaz ise isitma sistemi calismayan fan sogutma etkisi yapar ve don olayini hizlandirir.. Bu nedenle maliyete goz yumup asfalti parca parca kaldirarak isitma sistemi dosenmesi en dogrusu olur..

Sonucta bu yol gerek baski sonucu gerekse yetersiz hesap ve tetkik sonucu yanlis muhendislik eseridir.. Bir sekilde yanlislari bazi maliyetlere katlanarak azaltmak gerekir.. Fakat hic bir zaman yeniden yol yapmadiklari surece fay hattinin tam uzerinden gecen bu yolun hatasi sifira indirgenemez..


Sent my iphone using
+1283