yazılımı ben yaptım...
bugüne kadar
13 adet bravo 120hp
7 adet bravo 105hp
10 adet grande punto 1300 mjet 75hp
araç yaptım
ancak hepsi forum üyesi değil...sanırım forum üyesi olan 5-6 araç var
bunların dışında albea , doblo , linea , fiorino , ducato , palio falan da yaptım...toplam 70-80 araç falan var...
geçenlerde bir starex geldi...abi araba gitmiyor...
araca yazılım yapalı 3 ay olmuş.
araçta arıza olamaz mı ?
araç da çekiş sorunu olunca...sorun yazılımda mı ??
daha önce de fiat bravo forumdan bir müşterim benzer tarzda şikayette bulundu...gel bakalım yapabileceğim birşey varsa çözelim dediğim halde...maalesef gelmedi...o forumda yazılar halen duruyor.
önce duman var dedi sonra çekişinden memnun değilim dedi...yakıtını 1 litre düştüğünü söyledi...
dynoya çıkmış birinde 12 hp birinde 14hp almış...
bana yazdığı mesaj....
22.03.2011 işlem tarihi
05.04.2011 geri dönüş
merhaba cemal bey
denemelerle ilgili;
öncelikle 600km uzun yol denemem oldu, ortalama yakıt tüketimim 1lt/100km azaldı
gerçekten çok memnun kaldım.
Aracım özellikle düşük devirlerde daha atik oldu
ama malesef bu sizin dediğiniz gibi %30 değil, %10 civarı bir iyileşmeydi.
Aracı 2 farklı yerde dynoya soktum açıkçası benim beklediğim
(ya da tahmin ettiğim gibi diyeyim) 13-14hp artışla 118,9hp ölçüldü.
Sonuç olarak elinize sağlık ve teşekkür ederim
aracı düşük devirlerde atikleştirdiniz ve yakıt tüketimini azalttınız,
Açıkçası şuan araçtan memnun musunuz derseniz
evet memnunum belki duman olayını carbon clean
ya da sizin aracılığınızla çözebiliriz diye de düşünüyorum.
bu araç 105 hp...az da olsa duman artacak...ancak bu artış bazılarına göre çok bazılarına göre az...
aynı araçtan 2 tane yaptık...biri 0.5 diğeri 1.0 litre ekonomi yapmış.
daha geçen ömer06 ile görüştüm...chipli mjet 90hp gp ile kaldırmışlar...1 boy gerisinden gittim ve 90likta bir duman var...benimki ona bakarak sıfır duman ....diyor...
herkesin sürüş tarzı bir mi ?
yol güzergahı aynı mı ?
trafik şartları aynı mı ?
araçlarda chip tuning sonrası...yol bilgisayarı mekanik yada elektronik olarak bozulmaz...böyle bir şey yok...
sadece sistem yakıtı hesaplarken fiat grubunda farklı bir yol izliyor ki...uygulama sonrası ekrandaki değerler tutmayabiliyor...
o yüzden ben en güzel ölçüm depo hesabı diyorum...
yakıtım düşmedi...
yakıt düşmüyorsa...bir çok etken sayabiliriz...
chip tuning sonrası...aracın gücü artıyormu ?? evet..
peki artan bir güç varsa...ve gaza daha az basıyorsanız....bu araç ekonomi yapması lazım değil mi ??
hyundai getz 1500crdi 88hp...araca cumartesi yazılım attık...pazartesi geri sabah 10 da geldi...
abi yakıtım arttı...
kaç km sürdün nerde sürdün ?? bir anlat bakalım....
sabah trafiğinde dur kalk da...
ben asla ve asla kimseye şehir içinde yakıtın %100 düşecek sözü yada garantisi vermedim...vermemde...şehir dışı veririm ama şehir içi vermem...
herkes aynı oranda ekonomi yapacak diye bir şeyde yok...
bursada yaptığımız fiat ducato 2 araç vardı...biri 2005 diğeri 2011
2005 olan %33 ekonomi yaptı 2011 olan %18 de kaldı...
renault scenic 1500 dci 106hp...2-3 ay sonra müşterim aradı...
abi istanbula gidiyom....araç duman atıyor ...
yakıtı nerden aldın ???
yoldan...
daha sonra yine görüştük...farklı yerden yakıt alınca duman kesilmiş...
benim de başıma geldi...yoldan mazot aldım..yeni açılmış bir istasyon...temiz olur dedim...50 liralık mazot aldım...
300km menzil verdi araç...200 km de yakıt bitti...
bembeyaz duman atıyor...
turbo gitti enjektör gitti...dedim...
sonradan mazotta yağ olduğunu anladık...
ben bu araçlara ilk kez yazılım yapmıyorum....
sakaryadan bir müşterimle bizzat test ettik...öncesi sonrası...
önce orijinal halde rampaya çıkardı...160 dedi kaldı...uygulama sonrası 180leri gördük...yol bitmese daha fazlası da olacaktı...
ben yazılımdan eminim
ben kendimden eminim
ben yaptığım işten eminim
ben işimin arkasındayım
forumda...aracına yazılım yaptığımız arkadaşlar var...
onlara sorun...
bir araçta uygulama sonrası çekiş artıyorsa...yakıt düşüyorsa...diğerinde neden olmasın ???
olmuyorsa....
1. yakıtın kalitesi
ben her zaman aynı istasyondan aynı pompadan alıyorum...
hiç fark etmez...her zaman temiz kaliteli mazot aldığınızı mı sanıyorsunuz ???
2. sürücü faktörü
herkesin sürüş tarzı aynı değil. ben sürerim 5litre yakar...başkası sürer 5.5 yakar...
3 sene önce kayseri-ankara 302 km....vw passat 1900 tdi 130hp tiptronic ...ortalamam 3.8 olmuştu...
3. hava filtresi kalitesizdir tıkanmıştır
hava filtresi kalitesizdir hava geçirmez.
tozlu yolda sürülmüştür filtre tıkanmıştır
4. lastikler
yeni lastikler yolu daha fazla tutar...
yada vakumlu lastik vardır
yada lastiklerin havası olması gerekenden düşüktür.
yada 15 yerine 16 - 17 , aracın gücü 10-15hp rahat düşüyor...
5. hava şartları
soğuk havada çekiş artar ama yakıtda artar
sıcak havada çekiş düşer yakıt azalır
6. güzergah
bol inişli çıkışlıdır
sıkışık trafik vardır
lambalar fazladır sürekli dur kalk yapılır
7. araçta sorun vardır
baskı balatası bitmiştir kaçırıyordur sıyırmıştır yanmıştır
debimetre bozuktur
turbo basınç sensörü bozuktur
enjektörler ayarsızdır bozuktur
herşeyi yazılımda aramayın lütfen....
aracınızın anlık değerlerine baktırın...araçta sorun olabilir...
kötü bir yakıt araçtan 10hp götürür...
tafyun kardeşim...işimin arkasındayım...varsa benim yapabileceğim bir şey her zaman hazırım...
bunları yazarak üzerimden birşey attığım yada kaçtığım yok...
yerimi cebimi biliyorsun...
Yer imleri