Merhaba öncelikle,
Ben de 1.3 MltJet 75hp kullanıyorum, ve bence arabadan cok sey beklememek lazım. Düz yolda 170'i geçmeyi beklememek gerekiyor.
Merhaba öncelikle,
Ben de 1.3 MltJet 75hp kullanıyorum, ve bence arabadan cok sey beklememek lazım. Düz yolda 170'i geçmeyi beklememek gerekiyor.
Arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim... Aracım 2009 model 1.3 Dynamic 75hp ve şuanda 700 km yol yaptım fakat yakıtı felaket yakıyor... peki sizler aldığınızda da böylemiydi tüm araçlarda böylemidir ne zaman kaç kilometrede açılır motor yada ne yapmam nasıl kullanmam gerekir yakıt az gitmesi için bana bir açıklama getirirsniz bu konu hakkında kullananlar veya kullanmayanlar bilgisi olanlar yardımlarınız için teşekürler
Uzun yola çıkmanı tavsiye ederim. Sabit hızda uzun süre yolculuktan sonra ilk etki yaşanıyor. Daha sonra git gide açılıyor ve yakıt azalıyor. En son 20.000 bakımdan sonra oturuyor.
İlk km lerde fazla yüksek devire çıkmamanı öneririm.(2000-3000km) Bunun dışında motor soğukken yine fazla devir çevirmemeli motor eski ya da yeni.Cihanın da belirttiği gibi yakıt tüketiminin normale gelmesi için 20000km de gerekebilir.Ancak bu azalma fazla da hissedilmez.Yani en fazla %5-10 farkeder tahminim.
Bunun dışında aşırı yakıt tüketimine trafik, kısa süreli kullanımlar, sürüş tarzı ve teknik problem de neden olabilir...
bence en iisi 5000 km ye kadar motoru zorlamamak zaten yakıt 2000km den sonra tam anlamıyla düştüğünü görüceksin
GRANDE PUNTO 1.4 FİRE ACTİVE 77 BG 3K
Bencede 2000-3000 km fazla hız yapma daha sonraları arada bir agresif kullanım yaparak arabanın hantal kalmasını önleyebilirsin
Özetle yeni otomobilin rodajında ;
Hararet en önemli değişkendir.
Mümkünse orta kalite mineral yağ kullanılır
Düşük kilometrelerden itibaren silindir basıncı oluşturmak için uygun viteslerde tam gaz hızlanmalar gerçekleştirilir.
Viteste yavaşlama (dekompresyon) en az tam gaz hızlanma kadar önemlidir.
Motor yağı ve filitresi sık değiştirilir.
1000 km rodaj için yeterli süredir.
1000 km sonunda motor içindeki sürtünmenin azaltılması maksadıyla disiplinli bir sürüş tarzı benimsenebilir(motor açma)
Motor yağınızı garanti sebepleri vb nedenlerle değiştiremiyorsanız yapacağınız tek şey düşük km lerden itibaren tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlama yapmaktır.
1000km sonunda izin verilen devir bandının sonuna kadar tam gaz hızlanma yapmış olmanız gerekir.
Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin..
not:alıntı
Yeni otomobillerde rodaj - Modifiyem©
ilk 2000 km 120 kim yada 3500 devir gecilmemelidir.2000den sonra yaldir yaldir basmaya devammotor acmak cidden onemli ve motor acma diye birsey yok diyenler kulliyen yalan soyliyorlar.2000 km den sonra ozellikle 1000 km motorun karakteristiginin oturmasi icin performansli kullanilir hatta eger benzin derdin yoksa hep kesecle vites degistir ki sonradalarda 16 lara kafa tut
![]()
Forever DJ Tiestooooooooooooooo...absolutely Trance dj in the universe...
ercan ben o dedıgını dayanamayıp 2000 degılde 200km. den sonra uygulamıstımzararı yok cnm bı sıfır eksık okumusum
![]()
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
bu arada o kadar yazmışızda arabanın ne kadar yaktığını sormamışız arkadaşta sağolsun yazmamış.
valla ben ılk aldıgım donemlerde k.marasta calısıyordum.hafta sonları mersıne gelırken depoyu fulluyordum.hıc ayagımı gazdan cekmeden otobandan gelıyordum.k.marastakı ısyerımden evımın onu 254km. yapıyordu.yarım depoyla gelıyordum(bunları yaptıgımda araba daha 600km.de felandı.arabanın dılı olsa bana ne sover Allah bılır
)
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
yapin yapin fireler dayanlikli![]()
Forever DJ Tiestooooooooooooooo...absolutely Trance dj in the universe...
Arkadaşlar benim çok iyi bi pejo ustam vardı; bana dediği şuydu motor açmak dikkat ister ve çok önemlidir. İlk aldığında arabayı en az 5000 km devirli kullanacaksın ki araban sağır kalmasın. Hatta motor açmıştı bir gün bana gösterdi sağır bir arabanın motorunun içini eğer arabayı ilk aldığımızda devirsiz ölü devirlerde kullanırsak uzun bir süre motorun vuran - çalışan pistonları fazla yükseklere çıkmaz ve piston tünelleri içindeki yaptıkları çok ince-mikronluk yuvalar kısa kalır. Daha sonra da yüksek devirlere ve hızlara çıkmak istediğinde arabanın pistonları o yuvalara takılı kalmak isteyip -fizik kuralı gereği- pistonlar yukarıya vurarken motorda bir kasılma yığılma olur.
O yüzden motorda yağ iyice yayılınca ki bu da bir depo benzini bitirmen yeterli demişti bana ustam, ondan sonra mümkünse 5000 kilometre arabayı 5 e atma ya da geç at basarken demişti usta. Hakikaten de benim 2 adet pejom oldu, birisi sağır idi satın aldığım adam fazla basmamış arabayla ve araba 65.000 deydi, daha sonra bu ustamın dediklerini yaptım grande puntom da dahil arabalarım sağır kalmıyor... Yanlışım varsa düzeltin
Olaya teorik olarak baktığımda pek mantıklı gelmedi doğrusu. İçten yanmalı motolarda aracın stroku sabittir ve 500 devirlede gitse 5000 devirlede gitse çevrimi tamamlaması için tam bir tur yapması gerektiği için izleyeceği yolun uzunluğu aynı olmalıdır. Krank biyel mekanizmasında elemanların uzunlukları değişmediği sürece (piston kolu uzunluğu, piston uzunluğu, kran çapı gibi parametreler) izleyeceği yol aynıdır. Mukavemet açısından düşündüğümüzde ise yüksek devirlerde hareketli parçların ivmeleri arttığı için, üzerlerine etkiyen kuvvette artacaktır bu durumda elestik şekil değiştirmeler olacaktır. Ama buda gözle ne kadar gözlenebilir bilmiyorum. Ustanın gösterdiği sağır motorda bir imalat hatası olabilir. İmalatta tüm parçalar belirli bir toleransta üretilir, üretilen tüm parçalar belirlenen ölçü toleransının içinde bile olsa bir araya geldiklerinde hatalı bir motor ortaya çıkabilir bunu kestirmek çok güçtür imalat açısında.
O yüzden imalatta boşluk, sıklıktan daha çok risk taşıdığı için, pistonlar ve segmanlar artı toleransta, gömleklerde eksi toleransta işlenir. Motor ilk montajı yapıldığında bir miktar sıkıdır ve ilk kmlerinde biraz alışması gerekir. Ama aşınma miktarı yani rodaj süresi gelişen imlat ve malzeme teknolojileriyle baya bir aşağıya inmiş durumdadır.
Konular birleştirilmiştir. Lütfen araba yapmadan konu açmayalım![]()
Bence ilk 500 -1000 - 2000 km hikaye arabayı aldığım 3. gün (daha 50 km yapmıştım) İstanbuldan Ankaraya gittim dip gaz 4500 rpm ve 170 -180 km ile çok şükürki o gün öyle kullanıp motoru açmasaydım bugun 1.6 benzinli 100 hp lik araçlara kafa tutamazdım.
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Ben de onu diyorum işte arabayı ilk aldığında basma diyen arkadaşlar nasıl açılacak motor o halde?? Sağır kalır mazallah.Motorda yağ devri tamamlanıncaya kadar tamam ama sonra en az 3000 km dip ya da 4. viteste hız. İşe yaradığını görürsünüz,sağır kalmaz motorunuz sağır olmayan motor sağır kalmış motora göre daha az yakar "yüksek hızlarda" çünkü aynı gaza daha çok yol gidersin.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri