Tabiki arabanın performansı belirli bir kullanım sonunda değişecektir. Motorun alıştırılması yok demiyorum ki sadece bunu doğal sürecine bırakın diyorum yüksek devirlerde gitmenin, ani hızlanıp yavaşlamanın bahsettiğin 5000 km(araca göre değişir) lik süreyi tamamlamadan yapılması maalesef parçalarda gereksiz aşınma ve deformasyondan başka bir işe yaramaz.
Eğer kalkışta, veya yokuş çıkarken zorluklar yaşıyorsanız. Mekanik bir arıza yoksa tamamen ECU ile ilgili bir sorundur. Çünkü tork ve güç değerleri, dişli oranları aynı motora sahip tüm GPlerde aynıdır.
Eski motorlarda kam miline bağlı olarak volan dişlisi devrine göre çalışan subap sistemleri mevcut olduğu için bu tip araçlarda ilk kullanımda yüksek devirlerde kullanımla belirli bir yakıt artışıyla beraber güç kazancı olduğu doğrudur.
Ancak günümüz araçlarında bu sistemler elektronik olarak kontrol edilmektedir. Bu konrtol de araçlarımızda bulunan ECU (electronic control unit) tarafından sağlanmaktadır. Bu ünite motor devir sayılarına göre yakıt akışını, subapların açılıp kapanma zamanlarını otomatik olarak kontrol eder. Bu üniteye dışarıdan herhangi bir müdahele olmadan istediğiniz kadar aracınızı zorlayın hiçbirşey elde edemezsiniz.
Küçük bir ayrıntı 1.4 benzinli 2006 model puntoların bazılarında ECU ile ilgili bir hata oluşabildiğini bunun da kalkışlarda aracı yavaşlattığını biliyorum.
dediklerinin büyük kısmına katılıyorum. egzantirik mili kontrolleri falan.
ama yukarda ekstradan bahsettiğim kısım (uzun yolda) bence motorun alışması açısından faydalı. yüksek dewirleri de görmesi gerekiyor bence tabii aşırıya kaçmadan.
Tabi ki görmeli yüksek devirleri. Dediğin gibi aşırıya kaçmadan ve uzun yolda kademeli olarak arttırarak. Kesinlikle motor açıcam diye aracınızla ani hızlanmalar ve devir artışları yapmayın. Araç içerisinde birbiriyle temas halinde çalışan binlerce parça var bırakın birbirlerine ve yataklarına tamamen alışsınlar. Sonra istediğiniz deviri sürati yapın..
Yeri gelmişken belirtmek lazım; aracı stop edip bıraktığınızda belirli bir süre sonra araç içerisinde birbiri içinde çalışan parçalar yerçekiminin etkisiyle aradaki yağ tabakasını geçerek birbirlerine yaslanırlar, ve yağlama olmadığından temas halindeki parçaların arasındaki yağ da kartere (motorun altına) doğru süzülür. Bu nedenle aracınızı çalıştırdıktan sonra kesinlikle araca yüklenmeyin, tüm parçalar arasında yeterli yağ tabakasının oluşmasına izin verin yoksa aşınma kaçınılmaz olur.
Evren, mesajını bu başlığa taşıdım!
Yeni bir başlık açmadan önce, lütfen daha önce konu hakkında başlık olup olmadığını araştırınız....
OK neredeyse aynısı varmış dostum
Dizel araçlarda 5000 deviri geçen varmı ben 3.vitesde 5000 deviri gördüm ama daha fazla çıkamadım araç bu devirden sonra milim milim devri yükseliyor 120 km sürat yaptım sizde nasıl.
5100e kadar çıkabiliyorsun o dewirde dewirkesiciye giriyo zaten.
Engin bende 5000 devirde 120'yi gördüm kesici devreye girdi, 5000'nin üstü yok acaba box'ı olanlar 5000'nin üstüne çıkabiliyor mu?
Denildiği gibi 5000d/d yı bir miktar geçiyor.Tahminim limitör 5200d/d da devreye giriyor mjtd de...
arkadaşlar arabam 3000de iken istanbula gittim ve otobanda 205km gördüm avuçlarım içi terledi ama audilere sellektör yapmak çok zevkliydi bursayı bilen varsa özdilek buttim arasında çok rahat 180km ulaşıyorum 1.3 ama iyi gidiyor kötü yanı dik rampalarda çok zor kalkıyor.
dikrampa derken kalkışta 1.ci viteste
Konu Linos tarafından (03/11/2007 Saat 08:27 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood! (Lütfen forum kurallarını okuyalım)
walla rampada dediğiniz gibi problem yaşanıyor ama çözümü basit : hillholder yoksa eğer ayak debriyajdayken 2000 dewre kadar freni bırakmayın sonra frenle birlikte debriyajı da bırakın.
ama sizinki emotion hill holder da war we hill holderin tutma süresi ayağı frenden çekip gaza atıp dewri 2000lere getirmeye kadar yetiyor.
aceleci dawranmayın motorun dewrini bulmasını bekleyin. 1300-1400lerde kaldırmaya kalkarsanız yığılır kalır yokuşta
hillholder sadece otomatiklerde var sanıyordum yau
manuellerde de war, mesela bende war
hmmm super bişe ama ona alışınca başka araba esek arabası gibi teknoloji yoksunu gelir adama bu arada alper bi ara bi topicde max hızlanma verimi icin max deviri hesaplamıstık tork egrisinden 4500 gibi tahmin etmistim ya bugun otomatikte eco modu kapalı iken denedim 5000 i gordugunde vites degistiriyor arac demek eksik bile hesaplamisiz punto muhendisleri otomatikte yanlıs hesaplamadıysa
yanlış hesaplamamışlardır da, hesaplamamışlardır bilmiorm ki bana saçma geldi, bağırınca değiştirsin sürücünün hoşuna gitsin diye yapılmış olabilir yoksa başka şekilde boş wites hariç motor 5000i görmez zaten
alla alla bizm motorlarda farklılıkmu var o zaman yazılmda vs??? temiz 5000 i buluyor alper bu alet, sadece sanzımandan cok sikayetciym ben 1. vites inanılmaz kısa kalıyo ve degisimler biraz vakit alıyo arac sarsılmasn die hmmm ilgnc, tabi 4000 e gelir gibi 4000 den 5000 e gelmiyor ama bir ust vitese yuksek devirden baslasin die biraz ortam hazırlama ama soncta daha vermli oluyordurki bole bişe yapıo
abi 5000lere gelirken performans eksikliğini üst witeslerde anlarsın. 4. 5. viteslerde anca yokuşaşağı 5000e getirebiliosn. 1 we 2 de pek anlaşılmayabilir özellikle 1de 5000 i çok kolay buluo doğal olarak.
witesleri 5000de değiştirerek daha seri olmuyor araba ben her yolu denedim otomatiği niye öle yapmışlar anlamadım doğrusu
belki 2den 5000 de atıyorken 4 veya 5 den yukseltirken daha dusuk devirler olabilir bak onlara bakmadım hmmm hakketten mantikli olabilir bak 1. disli ile2. disli arasinda fark buyuk diye biraz daha geciktiriyo olabilir aralardaki fark kuculdukce tork egrisinden max yararlanacagi noktalari kullansın diye farklı devirlerde degistiriyor aaa iyi fikir dizelciligi ogrencez yavastan yavastan bi adam akıllı test etmem lazm su araci benim sonra seninkide aynı oranlarsa disliler, her vitesten kacta attigini otomatigin yazarım sana
Konu ugurozer tarafından (04/11/2007 Saat 16:34 ) değiştirilmiştir.
merhabalar. Birkaç gün içerisinde teslim alacağım 1.3 multijet 75 bg gpmin motoru açmak için tavsiyelere ihtiyacım var. Bu benim ilk dizel aracım ve kullanım şekli ile ilgili fazla bilgim yok (bazı kişiler dizel araçlar devirli kullanılır diyor. Devir derken kastedilen ne kadar?) Bu konuda yardımlarınız için teşekkür ederim. hoşçakalın
yeni araçlarda motor açma diye bir dert yok ama şuda bir gerçek ilk başlarda devirli kullanıp sağır olmayı engellemek lazım dizel araçalrı devirli kullanmakda şu bizim araçlarda turbo devreye 1700 civarında giriyor çok fazla o devirin altında kullanmamalı 3000 devirin üstünede gerekmedikçe çıkmamalı çünkü bu devrin üstü gereksiz yakıt masrafı olur ideal ve sakin kullanımda 1500 3000 devir aralığıdır son olarakta ilk 20000 km den sonra araç kendine geliyor hem serilik hemde yakıt olarak
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri