123 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Motor açma....

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    anlatacaklarım benim çeşitli ustalardan dinleyip mantıklı bulduğum we gerçekleştirdiğim,son derece memnun kaldığım uygulamalardır.

    motor açma olayı eskilerdeki olduğu kadaar gerekli olmasa da yine de wardır. dikkat edilmesi gereken noktalar war.motor açmak her zaman her yerde yüksek dewir çewirtmek değildir.

    şehirçinde ilk 3000-5000 km ye kadar dizel için 3000-benzinli için 4000 leri fazla geçmemek lazım.zorlamayın.tabii 1500lerin de altında da kullanılmamalı.
    ani hızlanmadan we ani frenlemelerden kaçının.
    şehirlerarası yola çıkarsanız (motor açmak için en güzel yöntem) ilk 1 saat boyunca 4. we 5.(6 witeslilerde 5. we 6.) witeslerde hızınızı 80-110 araları değiştirin. 1 saat dolduktan sonra 1. we 2. wites haricinde (1 we 2 de çok hızlı dewirleneceği için pek sağlıklı olmaz ısınıp ani genleşmelere neden olursunuz) dizellerde 5000lere,benzinlilerde 6000lere yaklaşın. yüksek dewirler çewirtin bir süre. bu şekilde en werimli we zararsız şekilde motorunuzu açmış olursunuz.

  2. Bu mesajı için 3 kişi Auto engineeR'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Serdar PALA
    May the force be with you masteryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/09/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Arkadaşlar günümüz otomobillerinde motor açmak diye birşey söz konusu olamaz..

    Motorda ve aracın birçok yerinde birçok haraketli aksamlar mevcuttur. Bildiğiniz üzere bu haraketli aksamlar belirli yataklarda, burçlarda veya birbirlerine temas halinde çalışırlar. Tüm makinelerde olduğu gibi otomobillerde de ilk kullanımda bu haraketli parçaların birbirlerine ve yataklarına alışma süresi mevcuttur. Bu alışmadan kasıt haraketli parçanın temas halinde olduğu yüzeyi sürtünme nedeniyle bir miktar aşındırmasıdır. (rodaj süresi) Çünkü her iki yüzeyde de talaşlı şekillendirme ve yüzey işleme sonucunda metal kalıntıları, çapaklar veya yüzey hataları olabilir. Ancak günümüz yüzey işleme teknolojileri ile yüzeyler kusursuz olarak ve çok ince hassasiyette işlenebilmektedir(ileri CNC,lazer kesim vs) bu nedenledir ki yeni araçlarda alıştırma gibi bir şey sözkonusu değildir. Ne varki özellikle motorlardaki alıştırma işlemi imalat esnasında yapılmıştır.

    Aracı ilk kullanımda motor açmak için yüksek devirde ve yüksek hızda kullnımı faydadan çok zara getirebilir. Bunun nedeni haraketli parçaların daha uyum sağlamadan yüksek yüklere maruz kalmasıdır. Eğer aracınızı açmak istiyorsanız bunu agresif kullnımla değil düşük hızla ve düşük devirlerle yapmanız gerekir. Çok eskiden otomobiller satılırken belirli bir süre kullanması ve rodaj süresini tamamlaması için otomobili sizin yanınızda görevlendirdikleri bir teknik personele kullandırırlardı.

    Motor açmak için yapılan yüksek devirli kullanımı sadece motor açısından değerlendirmemek gerekir. Sonuç olarak motordan istediğimiz devri almamızı sağlayan, gücü ve torku diğer organlara aktaran ve içerisinde en fazla haraketli parçaları içeren vites kutusunun da ömrünü düşünmek gerekir.

    Yakıt enjeksiyon sisteminin de araçlarımızda elektronik kontrol ünitesiyle (ECU) kontrol edildiğini düşünürsek, motor açma çalışmasının ECU ya dışarıdan bir müdahale olmadan, sadece yüksek devirli kullanımla hiçbir etkisi olmayacağını anlarız.

    Aracınızı ilk aldığınızda mutlaka sakin bir kullanımla rodaj süresini tamamlayın. gerekli olan hız veya tork için gerekli vitesi seçin. Otomobiliniz için en verimli olan hız ve tork değerlerindeki devir sayısını teknik datalarında bulabilirsiniz.

    Güvenli sürüşler.....

  4. Bu mesajı için 8 kişi masteryoda'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Motor Açma Evo 1.4 multiair
    aykut27 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 27/09/2012, 21:13
  2. Motor açma geyiği...
    tugrul.karaatli tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 14/06/2012, 17:27
  3. Araç motor açma
    mesut eyvaz tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 22/05/2011, 11:19
  4. Motor açma ?
    Romeo_er2 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 18/11/2008, 09:59
  5. 100.000km motor test verileri ve motor açma üzerine(başka marka)
    the_Algn tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/01/2007, 13:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com