Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
60 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Arda Bentürk
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2008
    Mesajlar
    98
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    35HBU69
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arda 3 gün önce egzos tarafı 1.3 mjet emme pervanesi 1.5 bi aracın pervanesini kullanarak bi turbo yaptım büyük ihtimalle senin kullandığın pervaneyle aynı balans vs tüm işlemleri yapıldı turboyu bağladım dün, cidden turbo çok fazla basıyor,benim sana 4 mm büyütmekle fark olmaz dememin sebebi aracın beyni ve yakıt miktarı ile oynamadan fark etmez şeklindeydi nitekimde öyle oldu sanayiden çıkarken hortum patlattı aracı iterek geri götürdük hortumları yeniledikten sonratekrar tecrübeye çıktık araç bu seferde eskisinden kötü gitmeye başladı vaktim olmadığı için wastegate ile oynayamadım stock turbomu tekrar taktım pervaneyi büyüttüğümüz için wastegate i 3 tur daha fazla sıkmıştım yinede erken wastegate açtı.vaktim olduğunda tekrar denemeyi düşünüyorum,çalışanlar izindeydi elimdede çok iş birikti insanlık hali gözümden kaçmış bi yer olabilir,sence yanlış yaptığım ne olabilir?
    açıkçası görmeden bişi demek biliyorsun biraz yalış oluyor ama hortum patlatması gerçekten cok ilginç biz stage 3 te bile patlatamadık belkide hortum deforme olmuştur.
    Bende yaklaşk 8 sene kadar önce bu tarz uygulmaları yaptığımda chip ile desteklemiyordum ve arabada kapanma yada arıza lambası yaktırıyordum.Şimdi bunları beyinden kontrol edebiliyorum.Bu problemleri artık aşabiliyoruz.
    Turbonun wastegatesini eski haline getir ve manuel boost controoler al bence o tarz parçalar ile turbo basıncını kontrol et.Hem isteidğin zaman basıncı acıp isteidğin zamanda eski haline getirebilirsin.Kendinede güzel bi boost saati almanı öneririm
    Cihan abinin dediği gibi 1.3 1.4 bar üstü biraz sakıncalı araçlar fakire kalabiliyor. Dikkat etmekde fayda var.

  2. 09/05/2010, 15:50


  3. #3
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    boost saati ve controler benim istediğim hp ler için abartı olur sanırım 75 hp den 90-95 lere çıkartmayı planlıyorum yeni topladığım turboda basmaması için sebep yok aracın beyniyle ilgili bi kesme sözkonusu bunu yazılmla aşabiliriz derseniz denemeyi düşünüyorum,hortum patlama olayıda hortum orjinal değildi ama o hortumu bile patlatması iyi bastığı anlamına gelir araçta bi kesme sözkonusu.

  4. #4
    Arda Bentürk
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2008
    Mesajlar
    98
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    35HBU69
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boost saati ve controler benim istediğim hp ler için abartı olur sanırım 75 hp den 90-95 lere çıkartmayı planlıyorum yeni topladığım turboda basmaması için sebep yok aracın beyniyle ilgili bi kesme sözkonusu bunu yazılmla aşabiliriz derseniz denemeyi düşünüyorum,hortum patlama olayıda hortum orjinal değildi ama o hortumu bile patlatması iyi bastığı anlamına gelir araçta bi kesme sözkonusu.
    bence 1.5 barın şuan üzerinde bastığın için araç kesme yapıyor olabilir.
    1.3 Multijetler 1.5 bar basınçtan sonra araba kendini safe mode alıyor.1.5 Barın üzerinde kullanacaksan kendine bi tane basınç yanıltıcı alman gerekecek.
    Ama yok ben 1.3 kendi standart basıncı + büyük pervane ile kullanıcam dersen chip ile destek sağla ve keyifle bin derim şahsen .Bahsettiğin olayı kısacası chip ile çözebiliriz 1.5 bar altı olarak .
    Eğer sana burdan slikon hortum seti bulursam kargolarım hem daha kaliteli hemde görünüşü çok daha güzel oluyor.
    Konu egeturbo tarafından (10/05/2010 Saat 10:45 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    fakirde kalmamak için chip+box uygularsan dengeyi sağlayabilirsin
    ancak yinede 1,3 1,4 bar da kullanmak en mantıklısı


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  6. #6
    sakin karadas
    sakinkaradas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    718
    Nereden
    Çorum
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 141

    Standart

    arkadaşlar herkez bir şekilde istedigine cevap alıyor.ama bu işin duygusal (maddi) boyutu nedir. bilen varmı acaba?

  7. 10/05/2010, 14:51


  8. 10/05/2010, 16:42


  9. #9
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca önerilerim üzerine; t-jet ci arkadaşlar için de çalışmaya başladı.

    Onlara da büyük turbo projesi yakında sonuçlanır. Hatta bu arkadaşlara intercooler üretimi de yapmasını öneririm o araçlarda cooler sıkıntısı da var sanırım.
    tjette her türlü problem mevcut cooler sorunu var turbo çok küçük turbo , wastegatesi çok kötü basıncı tutamıyor 5000devir üstünden falan filannnn Çok haşır neşir oldum kendileriylede ordan biliyorum.

  10. 10/05/2010, 20:54


  11. #11
    Elmedin Başkol
    Elmedin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/10/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    326
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    valla ya lütfen t-jetçilere de el atın. duygusal boyutları da intercooler ile beraber kaç tutar hepsini ortaya koyalım ki ona göre ayıracağımız bütçeyi bilelim.

    yetti valla o kadar şey yaptım bi tek beni kısıtlayan fındık kadar turbo.

  12. 16/05/2010, 14:52


  13. #13
    cihan kesen
    speedy_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/01/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    928
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bravo Hayal Mavisi
    Plaka
    16 ** 022
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo değişmek istemeyen T-jet lerin basınç sorununu boost controller ile çözmenizi tavsiye ederim. Beraberinde bir boost saati kullanmanız da gerekecektir tabi ki. Boost controller la basıncı yükseltmenizden ziyade ve daha da önemlisi basıncı kesiciye kadar korumanız olacaktır. Çok para harcayıp digital almak istemeyenler için elimde manual boost controller mevcut. 75 TL gibi komik bir fiyatı var. Uygulaması da kolay. İlgilenenler irtibata geçebilir.
    Boost controller tam olrak ne işe yarıyor bnm bu konuda pek bilgim yok ta

  14. 16/05/2010, 16:28


  15. #15
    cihan kesen
    speedy_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/01/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    928
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bravo Hayal Mavisi
    Plaka
    16 ** 022
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basıncı istediğin seviyede tutmaya ve belirlenen basınçtan daha fazlasını basmaya.
    tjetlerde kesiciye kesicide 0,5 lere kadr düşüo demiş arkadaşımız saatten bakark bunu uyguladığımızda kesicide kaç bar da durur?

  16. #16
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    valla ben saatten izliyorum 1.6 peak vuruyo araç zaten ama kesiciye doğru tipik problem 0.5 teyiz..onu geçtim 5000 devir sonrası çok kötü..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  17. 16/05/2010, 18:03


  18. #18
    gökçe büyükkörükçü
    turbo27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    22
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    öncelıkle herkese merhaba..forumda turbo ıle ılgılı cok yanlıs bılgıler verılıyor,uzulerek okuyorum..turbo buyutme ıle ılgılı dogru bılınen cok yanlıslar var..

  19. #19
    gökçe büyükkörükçü
    turbo27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    22
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    orjınal bır turbonun kompresor pervanesı buyutulerek hıc bır verım alınmaz..oncelıkle turbonun buyuklugu motorun hacmıyle orantılı olmalıdır..motorun hacmınden buyuk bır turbo,verım saglamaz..örnek olarak 1.5 lık bır dızel motora 1.6 lık turbo uygularsan ,1.5 lık motorda 2000 devırde torku hıssedersın 1.6 lık turbosu koyarsan 2400 devırde torku hıssedersın..artı olarak yuksek devırde turbo ne kadar basınc basarsa bassın waste gate standart basıncta calıstırır turboyu...eger yazılımla hallederım denıyorsa ona bı lafım yok..400000 km yapacak motorum 200000 km yapsın denıyosa sorun yok..reno meganlarla clıoların turbosu aynı....clıo 65 megan 82 bg..bu olay basınc olayı ıle ılgılı meganın basıncı yuksek sadece..beygır farkı ordan...bu demek oluyokı clıoları 82 bg yapabılırız,motorları uyumlu,basınc yukseltılıp ecu ya oynama yapabılınırse hıc bı sorun yok..fakat 82 bg ustu sakıncalı..yanı basınç daha fazla artırılmamalı,yoksa motorun ömründen ömür alınır....

  20. #20
    Arda Bentürk
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2008
    Mesajlar
    98
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    35HBU69
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjınal bır turbonun kompresor pervanesı buyutulerek hıc bır verım alınmaz..oncelıkle turbonun buyuklugu motorun hacmıyle orantılı olmalıdır..motorun hacmınden buyuk bır turbo,verım saglamaz..örnek olarak 1.5 lık bır dızel motora 1.6 lık turbo uygularsan ,1.5 lık motorda 2000 devırde torku hıssedersın 1.6 lık turbosu koyarsan 2400 devırde torku hıssedersın..artı olarak yuksek devırde turbo ne kadar basınc basarsa bassın waste gate standart basıncta calıstırır turboyu...eger yazılımla hallederım denıyorsa ona bı lafım yok..400000 km yapacak motorum 200000 km yapsın denıyosa sorun yok..reno meganlarla clıoların turbosu aynı....clıo 65 megan 82 bg..bu olay basınc olayı ıle ılgılı meganın basıncı yuksek sadece..beygır farkı ordan...bu demek oluyokı clıoları 82 bg yapabılırız,motorları uyumlu,basınc yukseltılıp ecu ya oynama yapabılınırse hıc bı sorun yok..fakat 82 bg ustu sakıncalı..yanı basınç daha fazla artırılmamalı,yoksa motorun ömründen ömür alınır....
    açıkçası bilgilerin çok yanlış
    sitede stage 2 stage 3 kullananlar bile var sence bu yeterli değilmi ?
    Kaldıki şuan bu stage turbolrımı kullanan sana bir çok insan gösterebilirim
    Senin dediğin uygulamalar ile sadece arabanın alt devirlerini öldürürsün üst devirlerde biraz canlandırırsın.
    Bizim burdaki yaptığımız uygulamalarda zaten tamamen kendi aracımızda bu uygulamaları yaptıktan sonra piyasaya sunmak.Ve alt devirleri o dediğin uygulamaları yaptıktan sonra chip ile destekliyorum.Böylece ölen alt devirlere dopingi vermiş oluyorum.
    Şuan stage 4 ü piyasaya sunmak üzereyim.Kapaklarımın işlenmesini bekliyorum.
    Ayrıca kendi aracımda şuan stage 4 var dediğim gibi ilk kendi aracımda uyguluyorum sonra satışa sunuyordum şuan 21 244 km yapmışım .ve sadece büyük turbo ile değil bunun içinde daha bir çok parça ile.

    Kargolanmak üzere hazırlanan turbolar

    üst raf olduğu gibi 1.3 multijet stage 2 ve 3 turbolar
    alt raf 1.4 hdiler için stage 2
    en alt raf typer
    turbolar için parçalar

    ve bu 3 küçük turbocukta 1.3 multijet büyütülsünler diye yunanistandaki Türk arkadaşlarım gönderdi .

    1.4 Tjet turbolar için egzoz manifoldumuzu çözdük yeni maifoldları seramikte kaplattık.Böylece oluşan ısıyı azcık düşürebileceğiz.
    Ticari imza.

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Turbo
    pasa26 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 02/10/2012, 15:56
  2. 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?
    yusuffffff tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/07/2012, 02:28
  3. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  4. gp turbo büyütme
    pasha06 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 27/12/2011, 23:10
  5. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com