Sayfa 2/2 İlkİlk 12
31 sonuçtan 21 ile 31 arası

Konu: Orjinal yaylar ile ilgili sorum olcak

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Alıntı batuhann80 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    serdar abi zaten amac daha hızlı viraja girmek degil,,,
    bilmedigiz yolda virajı kestiremek yada beklediginizden keskin cıkması veya ani bir reflexs gerektiren hareketlerde aracın savrulup kontrolden cıkmasını önlemek amaclı yapılmıs modifikasyonlardır..ve sakın arac kullananlar ıcın gereklı bı modıfıkasyon degıl zaten..

    Tamam işte bende onu diyorum. Bilmediğin yolda o hızda gitmek büyük cesaret ister. Benim söylediğim şey şu "gereksiz hız yapmayın, hız yapılacak yerler bellidir, bildiğin yol, temiz yol bahsedilen hızları yapmak için uygundur"
    Bende zaman zaman hız yaparım ama görüş alanım açık olur, yol temiz olur. Aksi takdirde bahsedilen hızlarda kaza şansı çok yüksektir. Hadi kendine arabana acımıyorsun geridekilere ve olabilecek çarpışma anında karşındaki araç içindekilere çok büyük acılar verilir.
    Diyorum.
    Bir büyüğünüz olarak tecrübeler sabittir sizlere doğruyu göstermek bizim görevimizdir.
    Genede tercih sizindir.

    Alıntı toyata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadasim bna laf at die acmadim konuyu 200 ile viraj alcak olsam punto olmazdim . bn yardim istedim sdce arabadan ztn cok memnunum
    Amaç laf atmak, laf sokuşturmak veya eleştirmek değil doğru olanı göstermektir. Bizim burda yazdığımız her türlü konu ve sözler diğer şahıslara da örnek oluşturmalı.
    Şahsen 1982 den beri bilfiil araç kullanıyorum. Bilmediğim yada yanlış bildiğim o kadar çok şey varmış ki forum sayesinde doğru olanları öğrendim. Pardon yani.
    Konu erdiyilmaz tarafından (17/11/2009 Saat 15:21 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlariniz birlestirilmistir.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    batu fes
    batuhann80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    811
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 615

    Standart

    birde fren mesafenin kısaltır bir miktar daha...
    Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
    Çİ - Çİ YABGU
    ( M.Ö 54 )

  4. #3
    berk toyata
    toyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2009
    Mesajlar
    21
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    arkadasim bna laf at die acmadim konuyu 200 ile viraj alcak olsam punto olmazdim . bn yardim istedim sdce arabadan ztn cok memnunum

  5. #4
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    Yatma problemi bende 50 60 binden sonra ortaya cıktı daha önce yoktu araç 2nci el se yapar belki ..

  6. #5
    berk toyata
    toyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2009
    Mesajlar
    21
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    araç daha 12000 .. serdar kardeşim ben sana bişi demedim evet haklısın fakat benim problemim her virajı max hızla almak deil sadece virajda yatması rahatsız ediyor beni yanlış anlaşılma olsun istemem.

  7. #6
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Berk'cim yanlış anlama yok. Muhabbete devam.

    Benim araç daha 6700 de senin söylediğin savrulma hissini ben daha 500 de iken algıladım. Ancak şöyle bir durum var. Savrulma ataletini yenebilmek için karşı direnç gerekli. Arabalarda bu direnç, lastiğin yere tutunması ile orantılı. Lastik genişliği kuru havada arttıkça sürtünme alanı fazla olduğundan daha fazla tutunma sağlayacaktır.
    Şimdi gelelim yay konusuna. Arabayı yere yaklaştırmak, yay yüksekliği ile oynamak sorun çözmez. Eğer yapılacaksa lastik genişliğinin de artırılması gerekir. Bu sefer başka faktörler işin içine girer. Geniş lastik yakıt tüketimini artırır, hızlanma süresi düşer ve daha bir sürü matematiksel eksi.
    Adamlar bizim arabaları tasarlarken hız limitini belirlemiş. Mesela 160km demiş. Bu şu anlama gelir düz yolda en fazla arabadan alınacak verim. Yoksa biraz zorlayınca 200 km hız yapanlar da var. Ama emniyet en azda.
    Bizim arabalarda yapılacak modifiye işlemleri arabanın en fazla %15 performansını artırır. Ben bu kadar masrafın bu arabalar için deymediğine inanıyorum. Araç Subaru, Audi filan olsa neyse.

  8. #7
    berk toyata
    toyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2009
    Mesajlar
    21
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı serdar2362 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Berk'cim yanlış anlama yok. Muhabbete devam.

    Benim araç daha 6700 de senin söylediğin savrulma hissini ben daha 500 de iken algıladım. Ancak şöyle bir durum var. Savrulma ataletini yenebilmek için karşı direnç gerekli. Arabalarda bu direnç, lastiğin yere tutunması ile orantılı. Lastik genişliği kuru havada arttıkça sürtünme alanı fazla olduğundan daha fazla tutunma sağlayacaktır.
    Şimdi gelelim yay konusuna. Arabayı yere yaklaştırmak, yay yüksekliği ile oynamak sorun çözmez. Eğer yapılacaksa lastik genişliğinin de artırılması gerekir. Bu sefer başka faktörler işin içine girer. Geniş lastik yakıt tüketimini artırır, hızlanma süresi düşer ve daha bir sürü matematiksel eksi.
    Adamlar bizim arabaları tasarlarken hız limitini belirlemiş. Mesela 160km demiş. Bu şu anlama gelir düz yolda en fazla arabadan alınacak verim. Yoksa biraz zorlayınca 200 km hız yapanlar da var. Ama emniyet en azda.
    Bizim arabalarda yapılacak modifiye işlemleri arabanın en fazla %15 performansını artırır. Ben bu kadar masrafın bu arabalar için deymediğine inanıyorum. Araç Subaru, Audi filan olsa neyse.

    o zmn şöyle bi sorum olcak , lastiklerim 175/65 r15 bunu yerine r16 alsam en uygun hangisi olur ? neden r16 dersen bnim kapak jant var onu deiştirmek istiyorum zaten . peki bu savrulma hissini hiçe saysam araba tehlikeye girer mi sence? yani demek istediğim yer ile bağlantısı kesilir mi ?

  9. #8
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    savrulma hissini hiçe sayarsan herhangi bir banket refüj şarampol ağaç gibi objelerle tanışma ihtimalin histen öteye geçer ve gerçek olur
    kullandığımız araçlarında bizimle konuşma dilleri vardır
    daima bize önceden sinyal ve haber veririler bize verdiği her tepkinin sesin garipliğin bir sebebi vardır sen bu sinyalleri zamanın da algılayıp değerlendirir ve doğru kararı verirsen ne sen onu üzersin nede o seni üzer
    o virajda sana savrulma hissini veriyorsa sana muhtemelen diyorki
    berk abi hızımız yüksek benim bu virajı dönme kabiliyetim bu kadar benden yapamayacağım şeyi isteme kendimi tutamıyorum şimdi bi tarafa gideriz abi çek ayağını biraz gazdan rahat rahat dönelim burayı demek ister
    ama sen ona hadi len benim istediğim gibi döneceksin deyip biraz daha gaza basarsan
    seninle küser aranızda diyalog kopar artık ne o kendini yönetiyordur nede sen onu
    artık arabanın yönetimini fizik kuralları ele geçirir
    bu fizik kurallarıda allah kahretsin çok acımasızdır
    ne seni düşünür nede arabanı
    umarım birşeyler anlatabilmişimdir
    saygılarımla


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  10. #9
    berk toyata
    toyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2009
    Mesajlar
    21
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    savrulma hissini hiçe sayarsan herhangi bir banket refüj şarampol ağaç gibi objelerle tanışma ihtimalin histen öteye geçer ve gerçek olur
    kullandığımız araçlarında bizimle konuşma dilleri vardır
    daima bize önceden sinyal ve haber veririler bize verdiği her tepkinin sesin garipliğin bir sebebi vardır sen bu sinyalleri zamanın da algılayıp değerlendirir ve doğru kararı verirsen ne sen onu üzersin nede o seni üzer
    o virajda sana savrulma hissini veriyorsa sana muhtemelen diyorki
    berk abi hızımız yüksek benim bu virajı dönme kabiliyetim bu kadar benden yapamayacağım şeyi isteme kendimi tutamıyorum şimdi bi tarafa gideriz abi çek ayağını biraz gazdan rahat rahat dönelim burayı demek ister
    ama sen ona hadi len benim istediğim gibi döneceksin deyip biraz daha gaza basarsan
    seninle küser aranızda diyalog kopar artık ne o kendini yönetiyordur nede sen onu
    artık arabanın yönetimini fizik kuralları ele geçirir
    bu fizik kurallarıda allah kahretsin çok acımasızdır
    ne seni düşünür nede arabanı
    umarım birşeyler anlatabilmişimdir
    saygılarımla
    gayet acik anladim tesekkurler . arabama dun 165/55/r15eskiden kullandgim tekerleri taktim aractaki savrulma kesildi

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #10
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    savrulmanın kesildiğine sevindim
    dediğim gibi çocuğun sesini dinle
    ne demek istediğini iyi anla
    saygılarımla iyi sürüşler


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  13. #11
    frt dygn
    byjeoloji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/07/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Dün spor yaylı GP ye bindim zıp zıp zıplıyor bence hoş değil, ani viraj yada kestirilemeyen virajlarda da önü arkası oynayan bir araç değil plotaj la halledilir.
    Aracım orjinal ve girdiğim viraja Getz kullanıcısı apışıp kaldı, bence virajlarda başarılı araçlarımız. Ama denildiği gibi yayla ve uygun jant la çok daha başarılı olunur. Lastiklerde çok önemli 2 seneden yaşlı lastiklerde lütfen riske girmeyin.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Lpg ile ilgili bir sorum var
    alfa35 tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 28/11/2012, 03:48
  2. Karter Koruyucu ile ilgili bir sorum var
    ekartoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 21/05/2012, 20:40
  3. Lpg ile ilgili bi sorum var?
    ecosi26 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/01/2012, 11:10
  4. Lastiklerle ilgili bir sorum var?
    se1cuk tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/03/2011, 21:07
  5. Grande punto Teslim aldım 20dk önce sorum olcak :)
    xtremetrx tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 11/04/2007, 17:43

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Orjinal yaylar ile ilgili sorum olcak Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com