Alıntı serdar2362 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Berk'cim yanlış anlama yok. Muhabbete devam.

Benim araç daha 6700 de senin söylediğin savrulma hissini ben daha 500 de iken algıladım. Ancak şöyle bir durum var. Savrulma ataletini yenebilmek için karşı direnç gerekli. Arabalarda bu direnç, lastiğin yere tutunması ile orantılı. Lastik genişliği kuru havada arttıkça sürtünme alanı fazla olduğundan daha fazla tutunma sağlayacaktır.
Şimdi gelelim yay konusuna. Arabayı yere yaklaştırmak, yay yüksekliği ile oynamak sorun çözmez. Eğer yapılacaksa lastik genişliğinin de artırılması gerekir. Bu sefer başka faktörler işin içine girer. Geniş lastik yakıt tüketimini artırır, hızlanma süresi düşer ve daha bir sürü matematiksel eksi.
Adamlar bizim arabaları tasarlarken hız limitini belirlemiş. Mesela 160km demiş. Bu şu anlama gelir düz yolda en fazla arabadan alınacak verim. Yoksa biraz zorlayınca 200 km hız yapanlar da var. Ama emniyet en azda.
Bizim arabalarda yapılacak modifiye işlemleri arabanın en fazla %15 performansını artırır. Ben bu kadar masrafın bu arabalar için deymediğine inanıyorum. Araç Subaru, Audi filan olsa neyse.

o zmn şöyle bi sorum olcak , lastiklerim 175/65 r15 bunu yerine r16 alsam en uygun hangisi olur ? neden r16 dersen bnim kapak jant var onu deiştirmek istiyorum zaten . peki bu savrulma hissini hiçe saysam araba tehlikeye girer mi sence? yani demek istediğim yer ile bağlantısı kesilir mi ?