birde fren mesafenin kısaltır bir miktar daha...
Printable View
birde fren mesafenin kısaltır bir miktar daha...
arkadasim bna laf at die acmadim konuyu 200 ile viraj alcak olsam punto olmazdim . bn yardim istedim sdce arabadan ztn cok memnunum
Tamam işte bende onu diyorum. Bilmediğin yolda o hızda gitmek büyük cesaret ister. Benim söylediğim şey şu "gereksiz hız yapmayın, hız yapılacak yerler bellidir, bildiğin yol, temiz yol bahsedilen hızları yapmak için uygundur"
Bende zaman zaman hız yaparım ama görüş alanım açık olur, yol temiz olur. Aksi takdirde bahsedilen hızlarda kaza şansı çok yüksektir. Hadi kendine arabana acımıyorsun geridekilere ve olabilecek çarpışma anında karşındaki araç içindekilere çok büyük acılar verilir.
Diyorum.
Bir büyüğünüz olarak tecrübeler sabittir sizlere doğruyu göstermek bizim görevimizdir.
Genede tercih sizindir.
Amaç laf atmak, laf sokuşturmak veya eleştirmek değil doğru olanı göstermektir. Bizim burda yazdığımız her türlü konu ve sözler diğer şahıslara da örnek oluşturmalı.
Şahsen 1982 den beri bilfiil araç kullanıyorum. Bilmediğim yada yanlış bildiğim o kadar çok şey varmış ki forum sayesinde doğru olanları öğrendim. Pardon yani.
Yatma problemi bende 50 60 binden sonra ortaya cıktı daha önce yoktu araç 2nci el se yapar belki ..
araç daha 12000 .. serdar kardeşim ben sana bişi demedim evet haklısın fakat benim problemim her virajı max hızla almak deil sadece virajda yatması rahatsız ediyor beni yanlış anlaşılma olsun istemem.
Berk'cim yanlış anlama yok. Muhabbete devam.
Benim araç daha 6700 de senin söylediğin savrulma hissini ben daha 500 de iken algıladım. Ancak şöyle bir durum var. Savrulma ataletini yenebilmek için karşı direnç gerekli. Arabalarda bu direnç, lastiğin yere tutunması ile orantılı. Lastik genişliği kuru havada arttıkça sürtünme alanı fazla olduğundan daha fazla tutunma sağlayacaktır.
Şimdi gelelim yay konusuna. Arabayı yere yaklaştırmak, yay yüksekliği ile oynamak sorun çözmez. Eğer yapılacaksa lastik genişliğinin de artırılması gerekir. Bu sefer başka faktörler işin içine girer. Geniş lastik yakıt tüketimini artırır, hızlanma süresi düşer ve daha bir sürü matematiksel eksi.
Adamlar bizim arabaları tasarlarken hız limitini belirlemiş. Mesela 160km demiş. Bu şu anlama gelir düz yolda en fazla arabadan alınacak verim. Yoksa biraz zorlayınca 200 km hız yapanlar da var. Ama emniyet en azda.
Bizim arabalarda yapılacak modifiye işlemleri arabanın en fazla %15 performansını artırır. Ben bu kadar masrafın bu arabalar için deymediğine inanıyorum. Araç Subaru, Audi filan olsa neyse.
o zmn şöyle bi sorum olcak , lastiklerim 175/65 r15 bunu yerine r16 alsam en uygun hangisi olur ? neden r16 dersen bnim kapak jant var onu deiştirmek istiyorum zaten . peki bu savrulma hissini hiçe saysam araba tehlikeye girer mi sence? yani demek istediğim yer ile bağlantısı kesilir mi ?
savrulma hissini hiçe sayarsan herhangi bir banket refüj şarampol ağaç gibi objelerle tanışma ihtimalin histen öteye geçer ve gerçek olur
kullandığımız araçlarında bizimle konuşma dilleri vardır
daima bize önceden sinyal ve haber veririler bize verdiği her tepkinin sesin garipliğin bir sebebi vardır sen bu sinyalleri zamanın da algılayıp değerlendirir ve doğru kararı verirsen ne sen onu üzersin nede o seni üzer
o virajda sana savrulma hissini veriyorsa sana muhtemelen diyorki
berk abi hızımız yüksek benim bu virajı dönme kabiliyetim bu kadar benden yapamayacağım şeyi isteme kendimi tutamıyorum şimdi bi tarafa gideriz abi çek ayağını biraz gazdan rahat rahat dönelim burayı demek ister
ama sen ona hadi len benim istediğim gibi döneceksin deyip biraz daha gaza basarsan
seninle küser aranızda diyalog kopar artık ne o kendini yönetiyordur nede sen onu
artık arabanın yönetimini fizik kuralları ele geçirir
bu fizik kurallarıda allah kahretsin çok acımasızdır
ne seni düşünür nede arabanı
umarım birşeyler anlatabilmişimdir
saygılarımla
savrulmanın kesildiğine sevindim
dediğim gibi çocuğun sesini dinle
ne demek istediğini iyi anla
saygılarımla iyi sürüşler
Dün spor yaylı GP ye bindim zıp zıp zıplıyor bence hoş değil, ani viraj yada kestirilemeyen virajlarda da önü arkası oynayan bir araç değil plotaj la halledilir.
Aracım orjinal ve girdiğim viraja Getz kullanıcısı apışıp kaldı, bence virajlarda başarılı araçlarımız. Ama denildiği gibi yayla ve uygun jant la çok daha başarılı olunur. Lastiklerde çok önemli 2 seneden yaşlı lastiklerde lütfen riske girmeyin.