25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Jant-lastik ebadı ile motor gücünün yere iletilmesi ilişkisi?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #24
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı effect1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel açıklamalar olmuş gerçekten konu hakkında teknik bilgiye sahip arkadaşlara teşekkür ederim faydalı oldu Ama benim asıl demek istediğim şuydu; jant büyütmeden lastik küçülse örneğin 185/65/r15 iken 185/55/r15 vea 185/60/r15 lastik taksak mesela tork gücünün yere iletilmesinde bir artış olur mu olmaz mı? Böyle bir niyetim de yok ayrıca olmaz da zaten en iyisi orijinal ebabı ama asıl sormak istediğim buydu arkadaşlar.
    Aslinda sorunun cevabi benim yazdiklarimda sakli. Daha ince yanak ayni boyutta jant ile kullanilirsa cekis kuvveti artar. Ama cuzi miktarda artar konforu bozmaya degmez.

    Alıntı uzuncocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman lastık ebadı 16 olanların 15 e donmesı mantıklı oluyor.... sekıl kotulesırken gıdıs ıyılesıyor... aynı motoru tasıyıp opsıyonları degıstıkce lastık capı artıran bırsuru arac var... bosunda 14 cant olup dolusunda 15 cant ola ama motoru aynı olan... kafam karıstı..
    Hesap ortada Ümit hocam, aradaki fark az. +-%10 kayıp yada kazanım var yaklaşık olarak.
    Daha önce de dediğim gibi, tek faktör yarıçap değil. Adam 205/40 R17 takar yarıçap 175/65 R15'ten daha kısa olur, dolayısıyla kuvvet daha büyük olur ama ya jantın ağırlığı?
    Yani tek değişkenli bir denklem değil aslında bu.
    Konu tonymontana tarafından (26/02/2012 Saat 23:26 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Orjinal lastik ebadı ?
    emtue tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 06/01/2021, 18:13
  2. Jant & Lastik ebadı uyumu hk. bir soru
    ekartoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 27/05/2012, 16:36
  3. Lastik markası önerileriniz ve arabayı yere yakınlaştırma
    madenmaden tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 14/01/2012, 19:28
  4. Lastik ebadı ve chip tuning
    rec_off tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 25/08/2010, 02:50
  5. Lastik - Yakıt tasarrufu ilişkisi
    tomypenev tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 01/07/2009, 13:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com