25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Jant-lastik ebadı ile motor gücünün yere iletilmesi ilişkisi?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #21
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Şimdi teoride evet, ama verdiğim değerleri gördün. 3.6kN ve 3.3kN... Çok büyük fark yok. Ancak burada devreye giren bir çok etken var.
    Bunlardan birincisi jant araçta yaylandırılmamış bir kütleyi ifade eder. O yüzden janta gelen yol kuvvetleri ancak lastiğin kauçuktan yapılmasıyla oluşan bir sönümleme etkisiyle azaltılır. 14" jant takmak ne kadar sağlıklı olur bilemem. Detaylı eğilme ve yorulma analizleri yapılmalı. Jant tasarımıyla ilgili bilgim diğer mekanik elemanlar kadar olmadığı için kesin yorum yapamam.
    Dediğim gibi yaylandırılmamış kütle olduğu için de jantlar daha büyük ebatlar da orijinali kadar sağlıklı olmaz. Zarar vermez ancak ağır olduğu için etkileyebilir. Denemedim bilemiyorum.
    Bence herşeyi orijinalinde kullanmak en iyi kullanım tarzıdır.
    İnanın bir araç tasarlanırken üzerindeki hiç bir mekanik eleman bu da böyle olsun diye yapılmıyor. Orijinal yada önerilen ebatlar daima en iyisidir.

    Ha ben illa değiştirmek istiyorum derseniz, yukarıdaki hesabı tekrar edip; 175/65 R15'in değerlerine uygun R16 bir jantla kullanmak uygun olabilir. Yani ben illa jant değiştirecek olsam böyle yapardım.

    Bir ekleme yapayım:

    Demişsin ya Kuvvetten momenti oluşturuyorduk diye. Evet haklısın olay öyle başlıyor ama doğal olarak öyle bitmiyor. Yanma odasındaki patlama sonucu pistonların itilmesi( itme kuvveti) krankta moment oluşturur dediğin gibi. Ama o momentte tersine yola kuvvet olarak aktarılır.
    Konu tonymontana tarafından (26/02/2012 Saat 15:33 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Orjinal lastik ebadı ?
    emtue tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 06/01/2021, 18:13
  2. Jant & Lastik ebadı uyumu hk. bir soru
    ekartoo tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 27/05/2012, 16:36
  3. Lastik markası önerileriniz ve arabayı yere yakınlaştırma
    madenmaden tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 14/01/2012, 19:28
  4. Lastik ebadı ve chip tuning
    rec_off tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 25/08/2010, 02:50
  5. Lastik - Yakıt tasarrufu ilişkisi
    tomypenev tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 01/07/2009, 13:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com