Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 21 ile 38 arası

Konu: Otomotiv pazarında dizelin payı azalıyor

  1. #21
    Yusuf DEMİR
    fgezgini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/06/2008
    Yaş
    52
    Mesajlar
    50
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.

  2. #22
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  3. #23
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    Alıntı orhanokay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 yılda 30.000 yapılıyorsa o zaten şirket aracıdır, ona dizel elzemdir. Ya da gerçekten hiç üstünden inmiyordur aracının. (bknz: ikinci elde tercih edilmeyen araç tipi) Ay' a falan gidiyordur arada
    LPG varken dizelin adı mı kaldı artık? "Efendim dizelin torku yüksek" , yüksek de parası da yüksek abicim ya ne gerek var. Bi de kamyonet gibi çalışsın tır tır tır tır... Benzinlinin sesi gibi olur mu? AL benzinliyi servisi ucuz, parçası daha ucuz, çok geziyorsan istersen LPG taktır, %40 indir benzin masrafını. Ama dedim ya şirketsen ya da "Aya Seyahat" e ilgi duyuyorsan tabi dizel, kesin dizel hatta... Nükleer enerji bile olur. Bi parça proton, tamam...

    Ya şaka bir yana benimde işim evime çok çok uzak ve hergün aracımla gidiyorum işime. Ama almadan hesap kitap biraz matematik. Gerçekten dizele fazladan üstelik peşin olarak verilen paraya değmiyor. O parayla taksit taksit benzin al. aynı hesap... (kendim için konuşuyorum elbette) İstanbul daki işine Van dan gelip giden varsa ben bilemem
    Hiçbirine katılmıyorum ben dizel araç kullanıcısıyım ,
    Bir kere dizel yakıtla benzinli yakıtın fiyatları aynı olsa dahi dizel yakıt daha az yakdığı için 100 tl lik benzinle "100 tl lik mazot arasında ki fark = yaptığı km dir.. o yüzden tasarruf konusunda fiyatların aynı olması dizelin pabucunu dama atan sebep olarak gösteremeyiz, haa derseniz ki dizelin masrafı var evet var.
    benzinli araç kaç km de bakıma giriyor ?
    dizel araç kaç km aralıkla bakıma giriyor? (garantili araçlar, periyodik bakımlar için soruyorum)

    yılda 30 bin km o kadar da çok değil
    ben 2006 yazından beri dizel araç kullanıyorum 2008 de aracımı sattığımda (22 sene olmuştu) 60binde idi ardından aldığım aracı 1 senedir kullanıyorum ve şu ana kadar 30 bin km yi geçtim... aracı şehir dışı yılda 2-3 kez kullanmışımdır bunun dışında WC ye arabayla gidenlerdenim ortalama ayda 250 tl mazota vererek Aya da gidebilirim

    ben dizelin motor sesine basyılıyorum kullandığım aracın cılkını cıkarana kadar imkanlarından faydalanmak tan yanayım, ondandır GP den memnunum ekonomik konforlu benzinli araç alacak olsam heralde tasarruf kafamda olmaz.. yani tüp taktırmam.. şuan ki fikrim değişene kadar bu benzinli konusunda..

    ama dizelede çamur atmayıng

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  4. #24
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı orhanokay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 yılda 30.000 yapılıyorsa o zaten şirket aracıdır, ona dizel elzemdir. Ya da gerçekten hiç üstünden inmiyordur aracının. (bknz: ikinci elde tercih edilmeyen araç tipi) Ay' a falan gidiyordur arada
    LPG varken dizelin adı mı kaldı artık? "Efendim dizelin torku yüksek" , yüksek de parası da yüksek abicim ya ne gerek var. Bi de kamyonet gibi çalışsın tır tır tır tır... Benzinlinin sesi gibi olur mu? AL benzinliyi servisi ucuz, parçası daha ucuz, çok geziyorsan istersen LPG taktır, %40 indir benzin masrafını. Ama dedim ya şirketsen ya da "Aya Seyahat" e ilgi duyuyorsan tabi dizel, kesin dizel hatta... Nükleer enerji bile olur. Bi parça proton, tamam...

    Ya şaka bir yana benimde işim evime çok çok uzak ve hergün aracımla gidiyorum işime. Ama almadan hesap kitap biraz matematik. Gerçekten dizele fazladan üstelik peşin olarak verilen paraya değmiyor. O parayla taksit taksit benzin al. aynı hesap... (kendim için konuşuyorum elbette) İstanbul daki işine Van dan gelip giden varsa ben bilemem
    Orhan abi ne adamlar var kilometre yapan bi abimde a6 2.0TDI vardı uygun bi fırsat yakaladı 2.0T aldı 2-3 ay bindi benzin parası nedeniyle sattı 3.0TDI quattro aldı 2 ay kadar oldu alalı aldığında 30000kmdeydi şuan 40000i geçti birebir örnek

    benim kişisel tercihime gelince ufak(ufaktan kastım en fazla c sınıfı) arabalarda benzinli tercih edebilirim ancak fazlasında dizel olmalı (temel araç performans) çünkü benzinlinin dizel kadar tork verebilmesi için ya daha büyük motora yada çok daha fazla yakıta ihtiyaç var büyük araçlardada tork küçüklere göre çoook daha önemli

    babamda cmax var 1.6 dizel şimdi bu arabada 1.6 benzinli motor olsa ne performans olarak yanına yaklaşabilir nede yakıt olarak. bugun cmax alıyo olsak yine ve yine kesinlikle dizel olurdu(ki araç 3,5 yaşında daha 50000e gelmedi sanırım)

    başka bi örnek arkadaşımda clk200 komp. var 2002 model hiç abartmıyorum herhangi bi yere o araba yerine taksiyle gitmek daha ekonomik oluyo. araç full + full olmasına rağmen sırf yakıtı nedeniyle yaz sonunda değiştirip 2.0TDI a6 alıcak.

    ama dediğim gibi bugun GP alıyo olsam dizelle benzinli arasında kalırdım.
    Konu OzzY tarafından (10/05/2009 Saat 03:17 ) değiştirilmiştir.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  5. #25
    Emir A.
    Fuzuli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/10/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 352

    Standart

    Alıntı fgezgini Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.
    Benim vermek istediğim örnek...Yeni nesil teknolojilerle beygir gücü artıyor ve yakıt tüketimi düşüyor ancak bunun yanında kullanım ömrü,ekonomik ömür adı altında ve mevcut yeni sistemlerin motoru daha ''limitlerde'' kullandırması sonucu ömür az oluyor...

    Ben fire motorun da kolay kolay 500 bin km.ye gelemeyeceğini düşünüyorum...
    Ama istisnalar daima olur... O yüzden istisna olurlar...

    Yenilere göre oldukça verimsiz olsa da eski Amerikanlar,Almanlar vb. bu sağlamlıklarından (kimine göre basitliklerinden) yıllara ve km.lere meydan okuyorlar...
    75 model mercedes'i iyi bir bakımla uzun yola çıkabilir hale getiriyorsunuz...Dolmuşluk yapan bazı Amerikanlar rahmetli babamla yaşıt...
    Sadece gp değil...yeni nesil kaç arabanın 30 yaşına kadar saat gibi kullanılabileceğini düşünüyorsunuz?
    Mercedes,Volvo gibi ekonomik kaygıları bırakıp prestijden ödün vermeyen markaları bu duruma katmıyorum tabi...

  6. #26
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Alıntı kukart Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinli araç kaç km de bakıma giriyor ?
    dizel araç kaç km aralıkla bakıma giriyor? (garantili araçlar, periyodik bakımlar için soruyorum)

    yılda 30 bin km o kadar da çok değil
    ben 2006 yazından beri dizel araç kullanıyorum 2008 de aracımı sattığımda (22 sene olmuştu) 60binde idi ardından aldığım aracı 1 senedir kullanıyorum ve şu ana kadar 30 bin km yi geçtim... aracı şehir dışı yılda 2-3 kez kullanmışımdır bunun dışında WC ye arabayla gidenlerdenim
    dizel araç geç km de bakıma giriyor ama bi kere girdi mi de tam giriyor...
    herkes bilir dizelin benzine göre servis+parça masrafının çok çok fazla olduğunu. Bunu gecenin 2 sinde tartışmıyoruz sanırım. Bunda tartışılacak birşey yok. Bilinen bir gerçek bu.

    Bunun dışında evet siz arabanızı şirket arabası gibi kullanıyorsunuz. Ama dikkat edin bilinçli bir araba alıcısı 2 yılda 60.000 görmüş bir aracı almaz. iknci elde satarken bu kez sorun yaşayabilirsiniz. Piyasada böyle yatan çok araba var. Sürücü kursu arabaları da bunlara dahil. Araba alıcısı ilk "km" ye ve yılına bakar.

    sonuç: dizel tabiki size daha uygun. Çünkü siz çok sağlam geziyorsunuz.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  7. #27
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orhan abi ne adamlar var kilometre yapan bi abimde a6 2.0TDI vardı uygun bi fırsat yakaladı 2.0T aldı 2-3 ay bindi benzin parası nedeniyle sattı 3.0TDI quattro aldı 2 ay kadar oldu alalı aldığında 30000kmdeydi şuan 40000i geçti birebir örnek
    Ozan benim Quattro 3.0 TDI alacak param olsa ben ayda 50.000 yaparım ne diyorsun Mars' a bile giderim... ehehe
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  8. #28
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    Alıntı orhanokay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel araç geç km de bakıma giriyor ama bi kere girdi mi de tam giriyor...
    herkes bilir dizelin benzine göre servis+parça masrafının çok çok fazla olduğunu. Bunu gecenin 2 sinde tartışmıyoruz sanırım. Bunda tartışılacak birşey yok. Bilinen bir gerçek bu.

    Bunun dışında evet siz arabanızı şirket arabası gibi kullanıyorsunuz. Ama dikkat edin bilinçli bir araba alıcısı 2 yılda 60.000 görmüş bir aracı almaz. iknci elde satarken bu kez sorun yaşayabilirsiniz. Piyasada böyle yatan çok araba var. Sürücü kursu arabaları da bunlara dahil. Araba alıcısı ilk "km" ye ve yılına bakar.

    sonuç: dizel tabiki size daha uygun. Çünkü siz çok sağlam geziyorsunuz.
    işte o herkesin bildiği gibi değil fiyat ları bilenler karşılatırma yapabilir..
    (daha gecen hafta kardeşimin 40binde benzinli aracını bakıma götürdük 282 TL tuttu (periyodik bakım)
    ve 5 bin km sona gel dediler...

    Evet ben aracımı işime gidiş geliş lerde kullanıyorum 40 gidiş 40 dönüş günde 80 km ...
    2 el değeri de düşük zaten aracın.. ha 70 bin de, ha 20 binde sat... kaç TL fark var? ALırken -dizele ödenen farkı hesapladığın gibi bunu da hesaplayabilirsen öyle aman aman fark olmadığını göreceksin...

    küçük bi anektod bir tiryaki arkadaşım aracında sigara içmedi 3 sene sonra aracını satarken araçta sigara içilmedi avantajından faydalanabilmek için... fark etmedi piyasa değerinden farksız sattı ve artık yeni aracında sigara içiyor kısaca fikrini "keyfimi bozmaya değmezmiş" diyerek değiştirdi...


    buarada tartışmak kavga etmek değilki karşılıklı saygı çerçevesinde fikirlerimizi tokuşturyoz..
    Ha bunun için saat geç se sabah devam edelim
    Konu kukart tarafından (10/05/2009 Saat 03:34 ) değiştirilmiştir. Sebep: son cümleyi eklemek için.........

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  9. #29
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    ikinci elde sigara içilmemiş araçla çok kullanılmış haşadı çıkmış araç bir mi canım. Neyle neyi kıyaslıyoruz. Birinde motor, alttakım, baskı balata bilmemne, diğerinde koku. Tabi içsin

    Elbette konuşalım. dizel benzin konusu hep hareretli geçer. Ama bir sonucu yok bunun yani. Alım gücü, kullanım, ihtiyaçlar vs. pekçok etken var bu seçimi yaparken. Motor sesi bile bunların arasında. Kimi dizelin tırtır sesini seviyor örneğin, kimi sevmiyor.

    Böyle konular vardır, tartışılır ama hiçbir zaman sonuca varılmaz. Birtek "çıkan" ı yoktur bu konuşmada problemin. Herkese göre değişken. Herkesin şartları farklı. Kıyaslanacak birşey değil bu. Rakamlar ortada. Kim işine hangisi geliyorsa onu seçip alıyor kullanıyor. İşte "benim bir amca oğlu vardı, şunu aldı şöyle oldu, onun kaynı da şunu yaptı böyle servis parası verdi" gibi söylemler şehir efsaneleri gibi. Dizel alıp pişman olan da var, benzinli alıp ah dizel alsaydım diyende.

    Bunun yanında kavga ne demek. Elbette asla. Buradaki gibi birbirine saygılı insanlar ben çok az forumda gördüm. Bu yüzden GP kullanıcısı olduğuma seviniyorum. Sizleri tanıdım.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Orhan abi haklısın orası öyle ama o örnekteki amacım km açısından o kişide ne olsa o kmleri yapıyo

    dizelle benzinlinin bakım masrafları çoookta farklı değil aslında fark yaratan tek şey yakıt filtresi oda sürekli kaliteli yakıt kullanarak normal seviyeye çekilebilir.

    @Emir abi,
    bahsettiğin motor ömrü nedenin temel nedeni aslında tüketici. eskiden insanlar bi araca çoook uzun süre biniyolardı şimdiyse gerek Türkiyede gerek dünyada insanlar çok hızlı araba değiştiriyo durum bu oluncada üreticiler hem motorda hem diğer parçalarda kalite düşürdüler. eski model mercedeslerin birçok parçası yeni modellerden daha kaliteli. demek istediğim bugunun teknolojisiylede yine uzun ömürlü araçlar yaparlar isteseler ancak maliyet ciddi anlamda artar.
    mesela aynı hacimde hatta aynı teknolojide bmw ve mercedes motoru karşılaştırlsa beygir tork gibi değerler mercedeste herzaman daha düşüktür buda maliyet değiştirmeden ömür uzatmak için yapılır.

    20000tane GP satılmış olsa bunlardan ancak 100tanesi 500000km görmeye aday olur zaten.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  12. Bu mesajı için 2 kişi OzzY'ye teşekkür etti:


  13. #31
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Sevgili Ozan haklısın. Reklamla pompalanmış tüketim toplumunda artık araçlar modeller hızla yenileniyor, makyajlanıyor, kullanıcılarda sık sık araba değiştiriyor. Mümkünse sıfırlıyor. İşte tam bu yüzden de kişisel görüşüm dizel araç bu kesime göre artık mantıksız oldu. Çünkü dizel motor fiyat farkı kendini amorti edemeden adam aracını satıyor zaten. Hatta bu bir tespit ki haber olmuş biz de üzerine konuşuyoruz bu haber başlığının.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #32
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Orhan abi sende haklısın ancak dediğim gibi o kesimi kmye göre değil araca göre yapmak daha mantıklı geliyo bana dediğim gibi babam ekim 2005ten bu yana 50000km filan yaptı ancak bugun yine cmax alıyo olsa yine dizel aldırırım. çünkü ben dizele sadece ekonomi olarak bakmıyorum.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  16. #33
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    fark vaarr... her yönüyle temiz garaj arabası oto pazarına ki zor düşer eş dost arasında el deiğştirir genellikle...yani pazara girdiği anda sırıtıyor ve albeni diyor...piyasa şartları ve fiyatları ne olursa olsun araba zorlanmadan satılıyor ...üç aşağı beş yukarı satılıyor...ama bazıları varki marka model önemli değil cılkı çıkmış arabaya kimse para gömmek istemiyor...

  17. #34
    Emir A.
    Fuzuli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/10/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 352

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    @Emir abi,
    bahsettiğin motor ömrü nedenin temel nedeni aslında tüketici. eskiden insanlar bi araca çoook uzun süre biniyolardı şimdiyse gerek Türkiyede gerek dünyada insanlar çok hızlı araba değiştiriyo durum bu oluncada üreticiler hem motorda hem diğer parçalarda kalite düşürdüler. eski model mercedeslerin birçok parçası yeni modellerden daha kaliteli. demek istediğim bugunun teknolojisiylede yine uzun ömürlü araçlar yaparlar isteseler ancak maliyet ciddi anlamda artar.
    mesela aynı hacimde hatta aynı teknolojide bmw ve mercedes motoru karşılaştırlsa beygir tork gibi değerler mercedeste herzaman daha düşüktür buda maliyet değiştirmeden ömür uzatmak için yapılır.

    20000tane GP satılmış olsa bunlardan ancak 100tanesi 500000km görmeye aday olur zaten.
    Kesinlikle
    Ama ilk mesajlarda 500 bin'e tüm gpler ulaşacakmış ve 250bin'e kadar sadece filtre(yağ,yakıt,hava) değişimi gibi yazılar görünce bildiklerim ölçüsünde paylaşayım dedim

  18. #35
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Ben 1,6 Bravo Multijetin bakımını 300 TL ye yaptırdım. 20.000 de bir. (Her 10.000 de yağ değişimi de yok)

    Yani dizelin bakımı pahalıdır olayı artık eskide kaldı.

    Amorti olayı da çok saçma. Aynı donanım ve km'deki benzinli ve dizel araçların ilanlarına bir bakın. Dizel her zaman 1500-2000 lira pahalı. 0 kmde de artık eskisi kadar fark yok dizel ile benzinli arasında.

    Hatta Corollanın full donanımında 1000 TL idi fark, 2008 in sonunda.

  19. #36
    tunc tt
    tunc35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/07/2008
    Mesajlar
    301
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Starjet Fun modelinin fiyatı 26090;1,3 75 hp mj Fun modelinin fiyatı 28220. Aradaki fark 28220-26090=2130 tl Yani dieselle benzinli araç arasında afaki bi fark yok. Sadece LPG fiatı kadar bi fark var. Neden Starjet'i baz aldın dersen de en azından torku 77 Fire'dan biraz daha yüksek. 77'lik Fire ile dieseli kıyaslamam bile zaten

  20. #37
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı tunc35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Starjet Fun modelinin fiyatı 26090;1,3 75 hp mj Fun modelinin fiyatı 28220. Aradaki fark 28220-26090=2130 tl Yani dieselle benzinli araç arasında afaki bi fark yok. Sadece LPG fiatı kadar bi fark var. Neden Starjet'i baz aldın dersen de en azından torku 77 Fire'dan biraz daha yüksek. 77'lik Fire ile dieseli kıyaslamam bile zaten
    Tunç bu farkın azalmasında biraz da Fiat ın uyguladığı kampanyanın etkisi var, aynı donanımda dizel ve benzinli liste fiyatı farkı 3000TL kadar.Yani ötv indiriminden sonra belki fark açılır biraz daha...

  21. #38
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    benzinli alıp LPG ye dönüş yapacaktım.
    sisteme zaten 1500tl veerecem. birde garanti muhabbeti olacak..
    onun için 75bg mljt aldım...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Oto pazarında daralma yüzde 1.2'de kaldı
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03/08/2012, 15:00
  2. Dizelin vergisi artacak!
    puntor tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 141
    Son Mesaj: 27/03/2012, 14:44
  3. 1.6 dizelin kralları kapışıyor herkes buraya...
    legend tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 50
    Son Mesaj: 13/12/2011, 22:51
  4. Yol bilgisayarı yakıt verisinde hata payı
    signum tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 05/10/2009, 03:15
  5. Fiat Türkiye pazarında lider oldu
    mm_isik tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 12/05/2009, 10:08

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com