Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 21 ile 38 arası

Konu: Otomotiv pazarında dizelin payı azalıyor

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    özellikle grande punto modelinde vergi avantajıda var dizellerin...1,4 fire 630 tl gibi değilmi? 1,3 mjt ise nerdeyse yarıyarıya 380 gibi diye hatırlıyorum...az farkmı bu? 250-300 lira en az 2 depo yakıt eder ve 2000 km dir ...toplamda yine ekonomik oluyorlar...bu benzin dizel fiyatı eşit bile olsa...

  2. #2
    Emir A.
    Fuzuli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/10/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 352

    Standart

    Alıntı GPS2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden??? kaliteli bir sıralı sistem yaklaşık 2000 tl...ve ondan sonra her yıl fenni muayene fln...şuraya giremezsin,gemiye binemezsin gibi olayları naaapçaaz dostum ...örneğin mjt 1,3 motorlar 250 000inde ağır bakıma girerken benzinliler çok daha kısa peryodlarda bu bakımları bir kaç kere görmek zorundalar...hele 16v ise yandınız...
    Buna emin misiniz?
    250 bin yapana kadar 90.000 yada 120.000 bakımlarının da ağır olması lazım...
    Sonuçta tercih meselesi elbette ama 250in'e kadarki standart bakım paraları dizelin çok daha fazladır...

    Dizellerin bu kadar güç vermesi çok yüksek basınçlarda yakıt püskürtebilen enjektörler ve turbo başta olmak üzere pek çok girdiye bağlı...
    Günümüzde bir dizel motorun litre başına vereceği güçte benzinli ile kafa kafaya geleceğine eminim...Hatta bu sebeple dizel makinenin çok daha yüksek verime ahip olduğuna da eminim...
    Ancak fazla verim beraberinde kısa motor ömrü(daha doğrusu ekonomikmotor ömrü) de getiriyor...

    Eski kasa turbosuz bir Mercedes milyon km.lere yaklaşabilirken...Multijetlerde 500 bin km yapılabilmesi efsane olur...

    Bir diğer konu da dizel kullanımı biraz daha farklı...Aracınızın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız benzinlilerden çok daha fazla dikkat göstermelisiniz...Yakıt alışınızdan , kullanım karakteristiğinize kadar...

  3. #3
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Siz "çok gezen az yakan" istiyordunuz ama... "verdiğim peşin fazla para da umrumda değil " vs. deyince tamam dedim para da sorun değilmiş madem... 2000 lira LPG montajı pahalı deyip 4000 - 5000 Lira dizele fazla para veriyorsunuz bunu anlayamadım sadece. + fazla servis ücreti + fazla parça parası aynen onda da var. Üstelik LPG dizelden yine de daha hesaplı.

    PS: Otopark vs sorunu konusunda haklısınız.

    bi atasözü vardı bununla ilgili ama hatırlayamadım. Herşeyi istiyoruz, en az yaksın, en ucuz olsun, heryere de girebilelim aracımızla. Ama birinden birinde feragat gerekiyor bu ülkede. Herşeyin en pahalısını kullanıyoruz. Benzininde, mazotunda, gazında... Üzgünüm yapacak bişey yok. Nükleere de karşıyız, napıcaz şimdi?
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  4. #4
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    aracı satarken en az 2 000 inini kurtarıyorsun ama...dizelden dolayı...tam altı aydır dizel gp ikinci ele baktım 2008-2009 model ve fiyatlar sıfıra çok yakın...20 000 liradan aşağı gp yok ...ve sıfır 1,3 mjt e karar vermeden önce işin uzmanı taksici esnafı ve tofaş emeklisi teknisyenle fikir alış verişinde bulundum ...250 000 kadar sadece yağ filtresi mazot filtresi polen filtresi hava filtresi......triger zaten yok...allah sıradışı arıza vermesin...tabiii...

  5. #5
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    satarken 2000 ini kurtarıp alırken 4000 fazla veriyoruz. serviste her daim pahalı. Bunun avantajını anlamadım...

    Neyse bu dizel-benzin tartışması bitmez bence. Herkes aracı kullanma oranına göre hesabını yapsın kesesine uygun olanı alsın. Ya da bildik klişelerle hareket etsin. Herkesin seçimi ve tercihi kendine göre en doğrusu olacak nasıl olsa.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  6. #6
    Yusuf DEMİR
    fgezgini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/06/2008
    Yaş
    52
    Mesajlar
    50
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.

  7. #7
    Emir A.
    Fuzuli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/10/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 352

    Standart

    Alıntı fgezgini Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.
    Benim vermek istediğim örnek...Yeni nesil teknolojilerle beygir gücü artıyor ve yakıt tüketimi düşüyor ancak bunun yanında kullanım ömrü,ekonomik ömür adı altında ve mevcut yeni sistemlerin motoru daha ''limitlerde'' kullandırması sonucu ömür az oluyor...

    Ben fire motorun da kolay kolay 500 bin km.ye gelemeyeceğini düşünüyorum...
    Ama istisnalar daima olur... O yüzden istisna olurlar...

    Yenilere göre oldukça verimsiz olsa da eski Amerikanlar,Almanlar vb. bu sağlamlıklarından (kimine göre basitliklerinden) yıllara ve km.lere meydan okuyorlar...
    75 model mercedes'i iyi bir bakımla uzun yola çıkabilir hale getiriyorsunuz...Dolmuşluk yapan bazı Amerikanlar rahmetli babamla yaşıt...
    Sadece gp değil...yeni nesil kaç arabanın 30 yaşına kadar saat gibi kullanılabileceğini düşünüyorsunuz?
    Mercedes,Volvo gibi ekonomik kaygıları bırakıp prestijden ödün vermeyen markaları bu duruma katmıyorum tabi...

  8. #8
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  9. #9
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    ikinci elde sigara içilmemiş araçla çok kullanılmış haşadı çıkmış araç bir mi canım. Neyle neyi kıyaslıyoruz. Birinde motor, alttakım, baskı balata bilmemne, diğerinde koku. Tabi içsin

    Elbette konuşalım. dizel benzin konusu hep hareretli geçer. Ama bir sonucu yok bunun yani. Alım gücü, kullanım, ihtiyaçlar vs. pekçok etken var bu seçimi yaparken. Motor sesi bile bunların arasında. Kimi dizelin tırtır sesini seviyor örneğin, kimi sevmiyor.

    Böyle konular vardır, tartışılır ama hiçbir zaman sonuca varılmaz. Birtek "çıkan" ı yoktur bu konuşmada problemin. Herkese göre değişken. Herkesin şartları farklı. Kıyaslanacak birşey değil bu. Rakamlar ortada. Kim işine hangisi geliyorsa onu seçip alıyor kullanıyor. İşte "benim bir amca oğlu vardı, şunu aldı şöyle oldu, onun kaynı da şunu yaptı böyle servis parası verdi" gibi söylemler şehir efsaneleri gibi. Dizel alıp pişman olan da var, benzinli alıp ah dizel alsaydım diyende.

    Bunun yanında kavga ne demek. Elbette asla. Buradaki gibi birbirine saygılı insanlar ben çok az forumda gördüm. Bu yüzden GP kullanıcısı olduğuma seviniyorum. Sizleri tanıdım.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #10
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Orhan abi haklısın orası öyle ama o örnekteki amacım km açısından o kişide ne olsa o kmleri yapıyo

    dizelle benzinlinin bakım masrafları çoookta farklı değil aslında fark yaratan tek şey yakıt filtresi oda sürekli kaliteli yakıt kullanarak normal seviyeye çekilebilir.

    @Emir abi,
    bahsettiğin motor ömrü nedenin temel nedeni aslında tüketici. eskiden insanlar bi araca çoook uzun süre biniyolardı şimdiyse gerek Türkiyede gerek dünyada insanlar çok hızlı araba değiştiriyo durum bu oluncada üreticiler hem motorda hem diğer parçalarda kalite düşürdüler. eski model mercedeslerin birçok parçası yeni modellerden daha kaliteli. demek istediğim bugunun teknolojisiylede yine uzun ömürlü araçlar yaparlar isteseler ancak maliyet ciddi anlamda artar.
    mesela aynı hacimde hatta aynı teknolojide bmw ve mercedes motoru karşılaştırlsa beygir tork gibi değerler mercedeste herzaman daha düşüktür buda maliyet değiştirmeden ömür uzatmak için yapılır.

    20000tane GP satılmış olsa bunlardan ancak 100tanesi 500000km görmeye aday olur zaten.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  12. Bu mesajı için 2 kişi OzzY'ye teşekkür etti:


  13. #11
    Emir A.
    Fuzuli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/10/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    603
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 352

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    @Emir abi,
    bahsettiğin motor ömrü nedenin temel nedeni aslında tüketici. eskiden insanlar bi araca çoook uzun süre biniyolardı şimdiyse gerek Türkiyede gerek dünyada insanlar çok hızlı araba değiştiriyo durum bu oluncada üreticiler hem motorda hem diğer parçalarda kalite düşürdüler. eski model mercedeslerin birçok parçası yeni modellerden daha kaliteli. demek istediğim bugunun teknolojisiylede yine uzun ömürlü araçlar yaparlar isteseler ancak maliyet ciddi anlamda artar.
    mesela aynı hacimde hatta aynı teknolojide bmw ve mercedes motoru karşılaştırlsa beygir tork gibi değerler mercedeste herzaman daha düşüktür buda maliyet değiştirmeden ömür uzatmak için yapılır.

    20000tane GP satılmış olsa bunlardan ancak 100tanesi 500000km görmeye aday olur zaten.
    Kesinlikle
    Ama ilk mesajlarda 500 bin'e tüm gpler ulaşacakmış ve 250bin'e kadar sadece filtre(yağ,yakıt,hava) değişimi gibi yazılar görünce bildiklerim ölçüsünde paylaşayım dedim

  14. #12
    Orhan Okay
    orhanokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    189
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 153

    Standart

    Sevgili Ozan haklısın. Reklamla pompalanmış tüketim toplumunda artık araçlar modeller hızla yenileniyor, makyajlanıyor, kullanıcılarda sık sık araba değiştiriyor. Mümkünse sıfırlıyor. İşte tam bu yüzden de kişisel görüşüm dizel araç bu kesime göre artık mantıksız oldu. Çünkü dizel motor fiyat farkı kendini amorti edemeden adam aracını satıyor zaten. Hatta bu bir tespit ki haber olmuş biz de üzerine konuşuyoruz bu haber başlığının.
    Orhan Okay
    Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #13
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Orhan abi sende haklısın ancak dediğim gibi o kesimi kmye göre değil araca göre yapmak daha mantıklı geliyo bana dediğim gibi babam ekim 2005ten bu yana 50000km filan yaptı ancak bugun yine cmax alıyo olsa yine dizel aldırırım. çünkü ben dizele sadece ekonomi olarak bakmıyorum.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  17. #14
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    fark vaarr... her yönüyle temiz garaj arabası oto pazarına ki zor düşer eş dost arasında el deiğştirir genellikle...yani pazara girdiği anda sırıtıyor ve albeni diyor...piyasa şartları ve fiyatları ne olursa olsun araba zorlanmadan satılıyor ...üç aşağı beş yukarı satılıyor...ama bazıları varki marka model önemli değil cılkı çıkmış arabaya kimse para gömmek istemiyor...

  18. #15
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Ben 1,6 Bravo Multijetin bakımını 300 TL ye yaptırdım. 20.000 de bir. (Her 10.000 de yağ değişimi de yok)

    Yani dizelin bakımı pahalıdır olayı artık eskide kaldı.

    Amorti olayı da çok saçma. Aynı donanım ve km'deki benzinli ve dizel araçların ilanlarına bir bakın. Dizel her zaman 1500-2000 lira pahalı. 0 kmde de artık eskisi kadar fark yok dizel ile benzinli arasında.

    Hatta Corollanın full donanımında 1000 TL idi fark, 2008 in sonunda.

  19. #16
    tunc tt
    tunc35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/07/2008
    Mesajlar
    301
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Starjet Fun modelinin fiyatı 26090;1,3 75 hp mj Fun modelinin fiyatı 28220. Aradaki fark 28220-26090=2130 tl Yani dieselle benzinli araç arasında afaki bi fark yok. Sadece LPG fiatı kadar bi fark var. Neden Starjet'i baz aldın dersen de en azından torku 77 Fire'dan biraz daha yüksek. 77'lik Fire ile dieseli kıyaslamam bile zaten

  20. #17
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı tunc35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Starjet Fun modelinin fiyatı 26090;1,3 75 hp mj Fun modelinin fiyatı 28220. Aradaki fark 28220-26090=2130 tl Yani dieselle benzinli araç arasında afaki bi fark yok. Sadece LPG fiatı kadar bi fark var. Neden Starjet'i baz aldın dersen de en azından torku 77 Fire'dan biraz daha yüksek. 77'lik Fire ile dieseli kıyaslamam bile zaten
    Tunç bu farkın azalmasında biraz da Fiat ın uyguladığı kampanyanın etkisi var, aynı donanımda dizel ve benzinli liste fiyatı farkı 3000TL kadar.Yani ötv indiriminden sonra belki fark açılır biraz daha...

  21. #18
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    benzinli alıp LPG ye dönüş yapacaktım.
    sisteme zaten 1500tl veerecem. birde garanti muhabbeti olacak..
    onun için 75bg mljt aldım...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Oto pazarında daralma yüzde 1.2'de kaldı
    Haberci tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03/08/2012, 15:00
  2. Dizelin vergisi artacak!
    puntor tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 141
    Son Mesaj: 27/03/2012, 14:44
  3. 1.6 dizelin kralları kapışıyor herkes buraya...
    legend tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 50
    Son Mesaj: 13/12/2011, 22:51
  4. Yol bilgisayarı yakıt verisinde hata payı
    signum tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 05/10/2009, 03:15
  5. Fiat Türkiye pazarında lider oldu
    mm_isik tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 12/05/2009, 10:08

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com