Alıntı GPS2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
neden??? kaliteli bir sıralı sistem yaklaşık 2000 tl...ve ondan sonra her yıl fenni muayene fln...şuraya giremezsin,gemiye binemezsin gibi olayları naaapçaaz dostum ...örneğin mjt 1,3 motorlar 250 000inde ağır bakıma girerken benzinliler çok daha kısa peryodlarda bu bakımları bir kaç kere görmek zorundalar...hele 16v ise yandınız...
Buna emin misiniz?
250 bin yapana kadar 90.000 yada 120.000 bakımlarının da ağır olması lazım...
Sonuçta tercih meselesi elbette ama 250in'e kadarki standart bakım paraları dizelin çok daha fazladır...

Dizellerin bu kadar güç vermesi çok yüksek basınçlarda yakıt püskürtebilen enjektörler ve turbo başta olmak üzere pek çok girdiye bağlı...
Günümüzde bir dizel motorun litre başına vereceği güçte benzinli ile kafa kafaya geleceğine eminim...Hatta bu sebeple dizel makinenin çok daha yüksek verime ahip olduğuna da eminim...
Ancak fazla verim beraberinde kısa motor ömrü(daha doğrusu ekonomikmotor ömrü) de getiriyor...

Eski kasa turbosuz bir Mercedes milyon km.lere yaklaşabilirken...Multijetlerde 500 bin km yapılabilmesi efsane olur...

Bir diğer konu da dizel kullanımı biraz daha farklı...Aracınızın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız benzinlilerden çok daha fazla dikkat göstermelisiniz...Yakıt alışınızdan , kullanım karakteristiğinize kadar...