Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.
Printable View
Bu arada başkasının yalancısıy fiat dervisinde 500 000 km yi multijette gören bir çalışan vardı. İstnbul'da taksilere binerseniz 300 000 km lik multijetler'de görürsünüz ki, istanbulda araçlar tepelik ve trafikten dolayı çok zorlanırlar.
:)
Hiçbirine katılmıyorum ben dizel araç kullanıcısıyım ,
Bir kere dizel yakıtla benzinli yakıtın fiyatları aynı olsa dahi dizel yakıt daha az yakdığı için 100 tl lik benzinle "100 tl lik mazot arasında ki fark = yaptığı km dir.. o yüzden tasarruf konusunda fiyatların aynı olması dizelin pabucunu dama atan sebep olarak gösteremeyiz, haa derseniz ki dizelin masrafı var evet var.
benzinli araç kaç km de bakıma giriyor ?
dizel araç kaç km aralıkla bakıma giriyor? (garantili araçlar, periyodik bakımlar için soruyorum)
yılda 30 bin km o kadar da çok değil
ben 2006 yazından beri dizel araç kullanıyorum 2008 de aracımı sattığımda (22 sene olmuştu) 60binde idi ardından aldığım aracı 1 senedir kullanıyorum ve şu ana kadar 30 bin km yi geçtim... aracı şehir dışı yılda 2-3 kez kullanmışımdır bunun dışında WC ye arabayla gidenlerdenim ortalama ayda 250 tl mazota vererek Aya da gidebilirim :)
ben dizelin motor sesine basyılıyorum kullandığım aracın cılkını cıkarana kadar imkanlarından faydalanmak tan yanayım, ondandır GP den memnunum ekonomik konforlu benzinli araç alacak olsam heralde tasarruf kafamda olmaz.. yani tüp taktırmam.. şuan ki fikrim değişene kadar bu benzinli konusunda..
ama dizelede çamur atmayıng ;)
Orhan abi ne adamlar var kilometre yapan bi abimde a6 2.0TDI vardı uygun bi fırsat yakaladı 2.0T aldı 2-3 ay bindi benzin parası nedeniyle sattı 3.0TDI quattro aldı 2 ay kadar oldu alalı aldığında 30000kmdeydi şuan 40000i geçti birebir örnek :)
benim kişisel tercihime gelince ufak(ufaktan kastım en fazla c sınıfı) arabalarda benzinli tercih edebilirim ancak fazlasında dizel olmalı (temel araç performans) çünkü benzinlinin dizel kadar tork verebilmesi için ya daha büyük motora yada çok daha fazla yakıta ihtiyaç var büyük araçlardada tork küçüklere göre çoook daha önemli
babamda cmax var 1.6 dizel şimdi bu arabada 1.6 benzinli motor olsa ne performans olarak yanına yaklaşabilir nede yakıt olarak. bugun cmax alıyo olsak yine ve yine kesinlikle dizel olurdu(ki araç 3,5 yaşında daha 50000e gelmedi sanırım)
başka bi örnek arkadaşımda clk200 komp. var 2002 model hiç abartmıyorum herhangi bi yere o araba yerine taksiyle gitmek daha ekonomik oluyo. araç full + full olmasına rağmen sırf yakıtı nedeniyle yaz sonunda değiştirip 2.0TDI a6 alıcak.
ama dediğim gibi bugun GP alıyo olsam dizelle benzinli arasında kalırdım.
Benim vermek istediğim örnek...Yeni nesil teknolojilerle beygir gücü artıyor ve yakıt tüketimi düşüyor ancak bunun yanında kullanım ömrü,ekonomik ömür adı altında ve mevcut yeni sistemlerin motoru daha ''limitlerde'' kullandırması sonucu ömür az oluyor...
Ben fire motorun da kolay kolay 500 bin km.ye gelemeyeceğini düşünüyorum...
Ama istisnalar daima olur... O yüzden istisna olurlar...
Yenilere göre oldukça verimsiz olsa da eski Amerikanlar,Almanlar vb. bu sağlamlıklarından (kimine göre basitliklerinden) yıllara ve km.lere meydan okuyorlar...
75 model mercedes'i iyi bir bakımla uzun yola çıkabilir hale getiriyorsunuz...Dolmuşluk yapan bazı Amerikanlar rahmetli babamla yaşıt...
Sadece gp değil...yeni nesil kaç arabanın 30 yaşına kadar saat gibi kullanılabileceğini düşünüyorsunuz?
Mercedes,Volvo gibi ekonomik kaygıları bırakıp prestijden ödün vermeyen markaları bu duruma katmıyorum tabi...
dizel araç geç km de bakıma giriyor ama bi kere girdi mi de tam giriyor... :)
herkes bilir dizelin benzine göre servis+parça masrafının çok çok fazla olduğunu. Bunu gecenin 2 sinde tartışmıyoruz sanırım. Bunda tartışılacak birşey yok. Bilinen bir gerçek bu.
Bunun dışında evet siz arabanızı şirket arabası gibi kullanıyorsunuz. Ama dikkat edin bilinçli bir araba alıcısı 2 yılda 60.000 görmüş bir aracı almaz. iknci elde satarken bu kez sorun yaşayabilirsiniz. Piyasada böyle yatan çok araba var. Sürücü kursu arabaları da bunlara dahil. Araba alıcısı ilk "km" ye ve yılına bakar.
sonuç: dizel tabiki size daha uygun. Çünkü siz çok sağlam geziyorsunuz. :)
işte o herkesin bildiği gibi değil fiyat ları bilenler karşılatırma yapabilir..
(daha gecen hafta kardeşimin 40binde benzinli aracını bakıma götürdük 282 TL tuttu (periyodik bakım)
ve 5 bin km sona gel dediler...
Evet ben aracımı işime gidiş geliş lerde kullanıyorum 40 gidiş 40 dönüş günde 80 km ...
2 el değeri de düşük zaten aracın.. ha 70 bin de, ha 20 binde sat... kaç TL fark var? ALırken -dizele ödenen farkı hesapladığın gibi bunu da hesaplayabilirsen öyle aman aman fark olmadığını göreceksin...
küçük bi anektod:) bir tiryaki arkadaşım aracında sigara içmedi 3 sene sonra aracını satarken araçta sigara içilmedi avantajından faydalanabilmek için... fark etmedi piyasa değerinden farksız sattı ve artık yeni aracında sigara içiyor kısaca fikrini "keyfimi bozmaya değmezmiş" diyerek değiştirdi...
buarada tartışmak kavga etmek değilki karşılıklı saygı çerçevesinde fikirlerimizi tokuşturyoz..
Ha bunun için saat geç se sabah devam edelim ;)
:) ikinci elde sigara içilmemiş araçla çok kullanılmış haşadı çıkmış araç bir mi canım. Neyle neyi kıyaslıyoruz. Birinde motor, alttakım, baskı balata bilmemne, diğerinde koku. Tabi içsin :D
Elbette konuşalım. dizel benzin konusu hep hareretli geçer. Ama bir sonucu yok bunun yani. Alım gücü, kullanım, ihtiyaçlar vs. pekçok etken var bu seçimi yaparken. Motor sesi bile bunların arasında. Kimi dizelin tırtır sesini seviyor örneğin, kimi sevmiyor.
Böyle konular vardır, tartışılır ama hiçbir zaman sonuca varılmaz. Birtek "çıkan" ı yoktur bu konuşmada problemin. Herkese göre değişken. Herkesin şartları farklı. Kıyaslanacak birşey değil bu. Rakamlar ortada. Kim işine hangisi geliyorsa onu seçip alıyor kullanıyor. İşte "benim bir amca oğlu vardı, şunu aldı şöyle oldu, onun kaynı da şunu yaptı böyle servis parası verdi" gibi söylemler şehir efsaneleri gibi. Dizel alıp pişman olan da var, benzinli alıp ah dizel alsaydım diyende.
Bunun yanında kavga ne demek. Elbette asla. Buradaki gibi birbirine saygılı insanlar ben çok az forumda gördüm. Bu yüzden GP kullanıcısı olduğuma seviniyorum. Sizleri tanıdım.
Orhan abi haklısın orası öyle :D:D ama o örnekteki amacım km açısından o kişide ne olsa o kmleri yapıyo :D:D
dizelle benzinlinin bakım masrafları çoookta farklı değil aslında fark yaratan tek şey yakıt filtresi oda sürekli kaliteli yakıt kullanarak normal seviyeye çekilebilir.
@Emir abi,
bahsettiğin motor ömrü nedenin temel nedeni aslında tüketici. eskiden insanlar bi araca çoook uzun süre biniyolardı şimdiyse gerek Türkiyede gerek dünyada insanlar çok hızlı araba değiştiriyo durum bu oluncada üreticiler hem motorda hem diğer parçalarda kalite düşürdüler. eski model mercedeslerin birçok parçası yeni modellerden daha kaliteli. demek istediğim bugunun teknolojisiylede yine uzun ömürlü araçlar yaparlar isteseler ancak maliyet ciddi anlamda artar.
mesela aynı hacimde hatta aynı teknolojide bmw ve mercedes motoru karşılaştırlsa beygir tork gibi değerler mercedeste herzaman daha düşüktür buda maliyet değiştirmeden ömür uzatmak için yapılır.
20000tane GP satılmış olsa bunlardan ancak 100tanesi 500000km görmeye aday olur zaten.
Sevgili Ozan haklısın. Reklamla pompalanmış tüketim toplumunda artık araçlar modeller hızla yenileniyor, makyajlanıyor, kullanıcılarda sık sık araba değiştiriyor. Mümkünse sıfırlıyor. İşte tam bu yüzden de kişisel görüşüm dizel araç bu kesime göre artık mantıksız oldu. Çünkü dizel motor fiyat farkı kendini amorti edemeden adam aracını satıyor zaten. Hatta bu bir tespit ki haber olmuş biz de üzerine konuşuyoruz bu haber başlığının.
Orhan abi sende haklısın ancak dediğim gibi o kesimi kmye göre değil araca göre yapmak daha mantıklı geliyo bana dediğim gibi babam ekim 2005ten bu yana 50000km filan yaptı ancak bugun yine cmax alıyo olsa yine dizel aldırırım. çünkü ben dizele sadece ekonomi olarak bakmıyorum.
:) fark vaarr... her yönüyle temiz garaj arabası oto pazarına ki zor düşer eş dost arasında el deiğştirir genellikle...yani pazara girdiği anda sırıtıyor ve albeni diyor...piyasa şartları ve fiyatları ne olursa olsun araba zorlanmadan satılıyor ...üç aşağı beş yukarı satılıyor...ama bazıları varki marka model önemli değil cılkı çıkmış arabaya kimse para gömmek istemiyor...
Ben 1,6 Bravo Multijetin bakımını 300 TL ye yaptırdım. 20.000 de bir. (Her 10.000 de yağ değişimi de yok)
Yani dizelin bakımı pahalıdır olayı artık eskide kaldı.
Amorti olayı da çok saçma. Aynı donanım ve km'deki benzinli ve dizel araçların ilanlarına bir bakın. Dizel her zaman 1500-2000 lira pahalı. 0 kmde de artık eskisi kadar fark yok dizel ile benzinli arasında.
Hatta Corollanın full donanımında 1000 TL idi fark, 2008 in sonunda.
Starjet Fun modelinin fiyatı 26090;1,3 75 hp mj Fun modelinin fiyatı 28220. Aradaki fark 28220-26090=2130 tl Yani dieselle benzinli araç arasında afaki bi fark yok. Sadece LPG fiatı kadar bi fark var. Neden Starjet'i baz aldın dersen de en azından torku 77 Fire'dan biraz daha yüksek. 77'lik Fire ile dieseli kıyaslamam bile zaten:)
benzinli alıp LPG ye dönüş yapacaktım.
sisteme zaten 1500tl veerecem. birde garanti muhabbeti olacak..
onun için 75bg mljt aldım...