Türkiye otomotiv pazarında, ilk dört ayda dizel binek araç satışları yüzde 18 düştü. Dizel araç satışlarının payı yüzde 51'den yüzde 42'ye geriledi.
Haberin devamı...
Türkiye otomotiv pazarında, ilk dört ayda dizel binek araç satışları yüzde 18 düştü. Dizel araç satışlarının payı yüzde 51'den yüzde 42'ye geriledi.
Haberin devamı...
FiatTR - PuntoTR - GrandePuntoTR - PuntoEvoTR - BravoTR Haber Servisi
www.grandepuntotr.com
www.fiattr.com
Normal sonuçArtan dizel-benzinli araç fiyat farkı ve azalan benzin ve mazot fiyat farklılığı insanları benzinliye (ya da lpg-benzin) yöneltiyor...
Hatırlarmısınız eskiden benzin ile diesel arasındaki farkı yarı yarıyaydı şimdi hemen hemen eşit oldular bu durumda çokta bir cazipliği kalmadıki çok km yapanlar hariç .Zaten bakımlardan bu çıkarıyor![]()
Şu an fark 60 kuruş civarı. Son zamanlarda gittikçe açılıyor fark yine.Vanda eurodizel 2,54 TL benzin 3,18 TL
oo vanda çok pahalı burada 2,27 eurodiesel 2,70 süper benzin 90liraya full depo doldurdum 40 litre felan aldı..
Dizel defteri kapandı ya :=) En azından benim için. Bir sonraki arabam ne olur ne zamana olur o zaman hangi yakıt çıkar Allah büyük...
bence eğer bir insan ömrü yollarda geçmiyorsa,dizel almanın bir avantajı yok.dizel alan ile benzinli alan arasındaki fark.dizel alanlar yakacağı yakıtın parasının 2000-3000 tl peşin ödemiş oluyor.tabi ömrü yolda geçenler için bu fark geçerli deil.ama benzin çok yakıyor deyip iki mesafe arasındaki 50 liralık yakıtın parası çok geliyor.ama bir düşün dizelde bu parayı peşin veriyosun en az 2500 lira...birde bakım masrafı.en iyisi benzinli....yada lpg....dizel benden uzak dursun.
benim için ekonomiden önce performans gelir hiç bir benzinli fiat motoru fiatın herangibir dizel multijet motorunun eline su dökemez... 3 fazla olsun multijet olsun.. ama desenki senin araban ne 1.4 starjet neden puntonun t-jet'ten sonraki en güçlü motoru... bende bir punto hastasıyım demekki neymiş 95hp starjetmiş... birde emotion oldumu deme keyfime...
FIAT BRAVO
MULTİJET 1.6 16V 105HP
***EMOTİON***
2008
LAV KIRMIZI
yaptığın kilometreye bağlı olarak dizel kendini ancak 3-4 yılda amorti ediyor. Zaten insanlar aracını 3-4 yıl kullanıp satıyorlar artık. O zaman bu aradaki farkı peşin olarak bayiye ödemenin gereği var mı? Doğal sonuç...
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
Takriben diesel araçlar 30 bin km de çıkartıyor aradaki 2-3 bin liralık farkı. Sen 30 bin km yi 1 yılda yaparsan 1 senede çıkartırsın parasını. Diesel araçların pazar payı azalsa da benzinliden daha fazla talep gördüğü de bir gerçek.
arkadaşlar son 13 yıldır benzinli araba kullanıyorum...hele son 1-2 sene gına geldi yaw ... çokmu geziyorum ...yoook... ama çok gezmek istiyorum artık..yeter...eurodiesel*le benzin aynı fiyat olsa bile yakıt tüketimi %100 e yakın arkadaşlar ...benzinin zevkini bulamazsın diyorlar ...valla benim asıl niyetim 1,6 mjt 120 bg bravo veya linea idi ... zevk aletleri bunlar işte ...hemde ekonomik aletler...torklu aletler...kriz beni 1,3 mjt e mecbur etti,
olsun inşallah umduğum gibi olur çok gezen az yakan...verdiğim peşin fazla para da umrumda değil her seferinde pompanın başında saç baş yolmaktan iyidir...
1 yılda 30.000 yapılıyorsa o zaten şirket aracıdır, ona dizel elzemdir. Ya da gerçekten hiç üstünden inmiyordur aracının. (bknz: ikinci elde tercih edilmeyen araç tipi) Ay' a falan gidiyordur arada![]()
LPG varken dizelin adı mı kaldı artık? "Efendim dizelin torku yüksek" , yüksek de parası da yüksek abicim yane gerek var. Bi de kamyonet gibi çalışsın tır tır tır tır... Benzinlinin sesi gibi olur mu? AL benzinliyi servisi ucuz, parçası daha ucuz, çok geziyorsan istersen LPG taktır, %40 indir benzin masrafını. Ama dedim ya şirketsen ya da "Aya Seyahat" e ilgi duyuyorsan tabi dizel, kesin dizel hatta... Nükleer enerji bile olur. Bi parça proton, tamam...
Ya şaka bir yana benimde işim evime çok çok uzak ve hergün aracımla gidiyorum işime. Ama almadan hesap kitap biraz matematik. Gerçekten dizele fazladan üstelik peşin olarak verilen paraya değmiyor. O parayla taksit taksit benzin al. aynı hesap... (kendim için konuşuyorum elbette) İstanbul daki işine Van dan gelip giden varsa ben bilemem![]()
Konu orhanokay tarafından (10/05/2009 Saat 00:09 ) değiştirilmiştir.
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
Hiçbirine katılmıyorum ben dizel araç kullanıcısıyım ,
Bir kere dizel yakıtla benzinli yakıtın fiyatları aynı olsa dahi dizel yakıt daha az yakdığı için 100 tl lik benzinle "100 tl lik mazot arasında ki fark = yaptığı km dir.. o yüzden tasarruf konusunda fiyatların aynı olması dizelin pabucunu dama atan sebep olarak gösteremeyiz, haa derseniz ki dizelin masrafı var evet var.
benzinli araç kaç km de bakıma giriyor ?
dizel araç kaç km aralıkla bakıma giriyor? (garantili araçlar, periyodik bakımlar için soruyorum)
yılda 30 bin km o kadar da çok değil
ben 2006 yazından beri dizel araç kullanıyorum 2008 de aracımı sattığımda (22 sene olmuştu) 60binde idi ardından aldığım aracı 1 senedir kullanıyorum ve şu ana kadar 30 bin km yi geçtim... aracı şehir dışı yılda 2-3 kez kullanmışımdır bunun dışında WC ye arabayla gidenlerdenim ortalama ayda 250 tl mazota vererek Aya da gidebilirim
ben dizelin motor sesine basyılıyorum kullandığım aracın cılkını cıkarana kadar imkanlarından faydalanmak tan yanayım, ondandır GP den memnunum ekonomik konforlu benzinli araç alacak olsam heralde tasarruf kafamda olmaz.. yani tüp taktırmam.. şuan ki fikrim değişene kadar bu benzinli konusunda..
ama dizelede çamur atmayıng![]()
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
dizel araç geç km de bakıma giriyor ama bi kere girdi mi de tam giriyor...
herkes bilir dizelin benzine göre servis+parça masrafının çok çok fazla olduğunu. Bunu gecenin 2 sinde tartışmıyoruz sanırım. Bunda tartışılacak birşey yok. Bilinen bir gerçek bu.
Bunun dışında evet siz arabanızı şirket arabası gibi kullanıyorsunuz. Ama dikkat edin bilinçli bir araba alıcısı 2 yılda 60.000 görmüş bir aracı almaz. iknci elde satarken bu kez sorun yaşayabilirsiniz. Piyasada böyle yatan çok araba var. Sürücü kursu arabaları da bunlara dahil. Araba alıcısı ilk "km" ye ve yılına bakar.
sonuç: dizel tabiki size daha uygun. Çünkü siz çok sağlam geziyorsunuz.![]()
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
işte o herkesin bildiği gibi değil fiyat ları bilenler karşılatırma yapabilir..
(daha gecen hafta kardeşimin 40binde benzinli aracını bakıma götürdük 282 TL tuttu (periyodik bakım)
ve 5 bin km sona gel dediler...
Evet ben aracımı işime gidiş geliş lerde kullanıyorum 40 gidiş 40 dönüş günde 80 km ...
2 el değeri de düşük zaten aracın.. ha 70 bin de, ha 20 binde sat... kaç TL fark var? ALırken -dizele ödenen farkı hesapladığın gibi bunu da hesaplayabilirsen öyle aman aman fark olmadığını göreceksin...
küçük bi anektodbir tiryaki arkadaşım aracında sigara içmedi 3 sene sonra aracını satarken araçta sigara içilmedi avantajından faydalanabilmek için... fark etmedi piyasa değerinden farksız sattı ve artık yeni aracında sigara içiyor kısaca fikrini "keyfimi bozmaya değmezmiş" diyerek değiştirdi...
buarada tartışmak kavga etmek değilki karşılıklı saygı çerçevesinde fikirlerimizi tokuşturyoz..
Ha bunun için saat geç se sabah devam edelim![]()
Konu kukart tarafından (10/05/2009 Saat 03:34 ) değiştirilmiştir. Sebep: son cümleyi eklemek için.........
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
Orhan abi ne adamlar var kilometre yapan bi abimde a6 2.0TDI vardı uygun bi fırsat yakaladı 2.0T aldı 2-3 ay bindi benzin parası nedeniyle sattı 3.0TDI quattro aldı 2 ay kadar oldu alalı aldığında 30000kmdeydi şuan 40000i geçti birebir örnek
benim kişisel tercihime gelince ufak(ufaktan kastım en fazla c sınıfı) arabalarda benzinli tercih edebilirim ancak fazlasında dizel olmalı (temel araç performans) çünkü benzinlinin dizel kadar tork verebilmesi için ya daha büyük motora yada çok daha fazla yakıta ihtiyaç var büyük araçlardada tork küçüklere göre çoook daha önemli
babamda cmax var 1.6 dizel şimdi bu arabada 1.6 benzinli motor olsa ne performans olarak yanına yaklaşabilir nede yakıt olarak. bugun cmax alıyo olsak yine ve yine kesinlikle dizel olurdu(ki araç 3,5 yaşında daha 50000e gelmedi sanırım)
başka bi örnek arkadaşımda clk200 komp. var 2002 model hiç abartmıyorum herhangi bi yere o araba yerine taksiyle gitmek daha ekonomik oluyo. araç full + full olmasına rağmen sırf yakıtı nedeniyle yaz sonunda değiştirip 2.0TDI a6 alıcak.
ama dediğim gibi bugun GP alıyo olsam dizelle benzinli arasında kalırdım.
Konu OzzY tarafından (10/05/2009 Saat 03:17 ) değiştirilmiştir.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
ilacınız: LPG
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
neden??? kaliteli bir sıralı sistem yaklaşık 2000 tl...ve ondan sonra her yıl fenni muayene fln...şuraya giremezsin,gemiye binemezsin gibi olayları naaapçaaz dostum ...örneğin mjt 1,3 motorlar 250 000inde ağır bakıma girerken benzinliler çok daha kısa peryodlarda bu bakımları bir kaç kere görmek zorundalar...hele 16v ise yandınız...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri