Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
72 sonuçtan 61 ile 72 arası

Konu: Xenon YASAK..

  1. #61
    Deniz Hamamcioglu
    denizhamamcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/10/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    164
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    ..
    Edilen teşekkür: 114

    Standart

    Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

    Resimlerle açıklamak gerekirse:

    Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.




    Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:




    Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.





    Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

    Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

    Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):



    E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):




    Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):




    Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):




    Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

    Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

    Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

    Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.


    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet.

    Ön sis farının çok ayarsız olması lazım ki karşıdan gelenin gözünü alsın çünkü direk yeri aydınlatıyor onlar neredeyse. Arka sis farının ise sis olmadığı koşullarda açılmasına acayip ayar oluyorum akşamları felaket göz alıyor özellikle trafikte baş ağrısına kadar yol açıyor. Trafikte çok uyarıyorum uymayanların ardına geçip uzunlarımı yakıyorum farlarımı kaldırıp.
    H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.

  2. Bu mesajı için 5 kişi denizhamamcioglu'ye teşekkür etti:


  3. #62
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı denizhamamcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

    Resimlerle açıklamak gerekirse:

    Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.




    Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:




    Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.





    Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

    Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

    Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):



    E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):




    Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):




    Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):




    Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

    Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

    Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

    Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.




    H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.
    son derece faydalı bilgiler

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #63
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı Hutne Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    xenon yasaklansın demiyoruz zaten, seninde bahsettiğin gibi doğru kullanım (bi-xenon veya sadece kısa farda mercekli sistem, far yıkamalı ve otomatik far yükseklik ayarı) olduğu sürece son derece faydalı bir özellik.

    eğer far reflektörü d2r için özel dizayn edilmemişse merceksiz fara xenon takanların vakti zamanında (1998-1999) halojen ampüle mavi şapka takanlardan farkı yok gözümde.

    ayrıca far yüksekliğini en alt seviyede tutuyorum mantığınıda anlamıyorum, farların amacı ileriyi aydınlatmak değil midir ? ne kadar ileriyi aydınlatırsa tehlikelere karşı o kadar erken tepki vermez miyiz?
    Yazılarımda isim vermedim zaten aşağıdaki alıntıda yasaklansın diyerek başlık açan abimiz ve ona katılanların alıntısı


    Alıntı kukart Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    YASAKLANSA ne kadar sevaba girerler bi düşünün!
    küfür etmeden bir gece yolculuğu yapmış oluruz,
    tıpkı xenon suz günlerde olduğu gibi..

    mercekciz miş mercekliymiş sahteymiş ucuzundanmımış...olayın teknik kısmından anlamam ama beyaz ışık veren veya dağı taşı aydınlatan karşıdan gelenin gözünü görmez eden ışık sistemlerini adı herneyse yasaklanması gerekir..
    Trafikte seyir halinde aracında veya yaya insanların anlık görmelerine engel olan bu sistemlerin yasaklanması gerekmezmi?
    yani aracımızla gece yolcuğu yaparken küfür etmeden yol bitiremiyecekmiyiz... insanın gözüne gözüne çakan bu farlar nasıl trafikte rahat dolanıyor anlamıyorum,
    Beni ilgilendiren kısmı rahatsızlık veren kısmı..
    can taşıyoruz, sevdiklerimizi sağlıklı bi şekilde bir yerlere taşımak için kullanıyoruz bu araçları... ama.... neyse..
    kusura bakmayın biraz gerildim, birkaç yazı okudum, burada bende kendi fikirlerimi paylaşayım dedim..

    Lütfen araçlarımızda yapacağımız değişiklikler bir başkasının hakkını gasp etmesin..

    Alıntı fota Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    katliyorm
    Alıntı harikeyn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    xenon kesinlikle yasaklatılmalı bencede .gece araba kullanmaktaN nefret ediyom bu yuzden merceklı merceksız anlamam hepsi aynı
    Demekki yasaklansın diyen varmış.

    Alıntı aykut_1914 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gece çeşmeye giderken dikiz i yola çıkar çıkmaz tepeye kaldırıyorum ben.
    kafa rahat...
    hiç gerek yok dikiz aynasının altındaki mandalı arkaya ittirin aynanız kararmış olacaktır. Böylece sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmamış olursunuz.

    Alıntı denizhamamcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

    Resimlerle açıklamak gerekirse:

    Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.




    Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:




    Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.





    Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

    Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

    Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):



    E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):




    Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):




    Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):




    Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

    Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

    Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

    Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.




    H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.


    Deniz evet benimkisi d2r değilmiş. Gerçekten faydalı bilgiler. Paylaşımın için saol Deniz
    Konu Budweiser tarafından (01/02/2012 Saat 22:29 ) değiştirilmiştir.

  6. #64
    görkem kaan duruk
    gorkem kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/03/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    629
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26TZ855
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    bugun arkadaşım muayene için tuvturkteydi xenon oldugu için far yükseklik ayarı çalışmasına ragmen agır kusurlu olarak muayeneden geçmemiş... xenonlu olan herkese iş çıktı

  7. #65
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı gorkem kaan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugun arkadaşım muayene için tuvturkteydi xenon oldugu için far yükseklik ayarı çalışmasına ragmen agır kusurlu olarak muayeneden geçmemiş... xenonlu olan herkese iş çıktı
    otomatik far yükseklik ayarı olması gerekiyor.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  8. #66
    kunt ozveren
    Fiat 500X Multiair Turbo Mr.Freeze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/03/2011
    Yaş
    53
    Mesajlar
    843
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 277

    Standart

    Bu da benım Evo nun xenon aydınlatması

    Citroen C3 1.4 VTİ BMP


    drive italian , kiss french

  9. #67
    görkem kaan duruk
    gorkem kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/03/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    629
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26TZ855
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomatik far yükseklik ayarı olması gerekiyor.
    otomatik nasıl oluyor bendede xenon var menu tusunun ordaki yukarı aşagı far yükseklik tuşlarım çalışıyor aşagı yukarı aydınlatma ??

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #68
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı gorkem kaan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otomatik nasıl oluyor bendede xenon var menu tusunun ordaki yukarı aşagı far yükseklik tuşlarım çalışıyor aşagı yukarı aydınlatma ??
    Otomatik far yükseklik ayarı fabrikasyon bixenon mercekli fara sahip araçlarda oluyor.Farlar yakılınca mercek ortalama yüksekliğe kendisi geliyor aracın konumuna göre.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  12. #69
    görkem kaan duruk
    gorkem kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/03/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    629
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26TZ855
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    anladım bizde bixenon yok paşa paşa kendi ampullerimizi takıcaz muayene zamanı.. xenon tesisatına bişi denmez sanırım cünkü öbür türlü tamponu söktürmekte gerekicek...

  13. #70
    Enes Ç.
    enoo201 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/08/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    179
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    16 U 2434
    Edilen teşekkür: 42

    Standart

    Alıntı asil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cam filimine ceza var zenon fara caza yok.türkiyenin ters işleyen genel kuralları
    aynen

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #71
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    ohh beee
    dedirten bi haber..


    “xenon far”lara sahip araçların “ağır kusurlu” kabul edileceği ve muayeneden geçemeyeceği bildirildi.

    TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, xenon (gaz deşarjlı) farların daha iyi görebilmek için gün ışığına yakın bir ışık veren aydınlatma sistemi olduğunu söyledi. Bazı araçların, fabrika çıkışından itibaren bu tür farlara sahip olduğunu anlatan Özcan, şöyle konuştu: “Orijinal olmayan ve daha sonra yedek parça şeklinde alınarak monte edilen xenon farkların takıldığı araçlarda otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmamaktadır. Bu durum, karşı yönden gelen sürücülerin görüşünü engellediği için tehlike oluşturuyor. Bu durum, 15 Ocak tarihine kadar hafif kusur olarak muayene raporuna yansımaktaydı. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca trafik güvenliği açısında tehlike yaratması nedeniyle gerekli değişiklik yapıldı.



    Kaynak: "Xenon far" kullanıcıları dikkat


    Gerçi bizim milletimiz muayene ye giderken ilkyardım çantasını emanet bulduğu gibi, farları da sök tak yapacaktır...
    ama bu haber daha sonraki adım için bence olumlu ama yetersiz..

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  16. #72
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Hükümet bu muayene işini TÜV e vererek avrupa standartını yakaladık zannediyorda acaba yollarda avrupa standartımı? Ankarada yaklaşık 40km lik yolun yaklasık 25km sini kapkaranlık yolda sürdürüyorum (samsun yolu ankara - Elmadağ arası) yola avrupa standartı getirsin yeterli aydınlatma sağlansın xenonlarımı sökmezsem adam değilim!

Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. Bir Yasak Daha !!!!!
    fotobelit tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 01/10/2012, 02:35
  2. Cam filmi yasak mıdır?
    _Darbe_ tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 04/09/2012, 04:08
  3. Film Cam Yasak Mı?
    peter_tagtgren tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 02/03/2011, 20:45
  4. Film yasak mı?
    mehmetdervisoglu tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 02/12/2010, 13:06
  5. Ön cama güvenlik filmi yasak mı?
    makeles tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 17/04/2009, 02:08

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Xenon YASAK.. Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com